W201 käsijarrun kiristys
W201 käsijarrun kiristys
Elikkä onko kenelläkään tietoa miten / mistä kiristetään W201 käsijarrua?
Re: W201 käsijarrun kiristys
Tuossa linkissä on hyvät ohjee täälä foorumilla
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=106635" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=106635" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W201 käsijarrun kiristys
Huono puoli W201 käsijarrussa on se, että se ei tahdo pitää, vaikka kuinka kiristäisi ,-)
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 käsijarrun kiristys
tomant kirjoitti:Huono puoli W201 käsijarrussa on se, että se ei tahdo pitää, vaikka kuinka kiristäisi ,-)
tomant
pitää se kyllä, kun kengät sekä levyt on kunnossa, ei tosin ihan ensimmäisillä naksauksilla
Re: W201 käsijarrun kiristys
Minulla on ollut vuodesta 1974 muutamia autoja ja W201:sessä on taatusti näistä heikoin käsijarru, vaikka takalevyt ja kengät on uusittu.Roobert kirjoitti:tomant kirjoitti:Huono puoli W201 käsijarrussa on se, että se ei tahdo pitää, vaikka kuinka kiristäisi ,-)
tomant
pitää se kyllä, kun kengät sekä levyt on kunnossa, ei tosin ihan ensimmäisillä naksauksilla
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 käsijarrun kiristys
en kai väittänytkään että se yhteiskunnan paras olisi, totesin vain että se kyllä pitää kun kaikki osaset toimii oikein
Re: W201 käsijarrun kiristys
En löytänyt ohjeita vaijerin kiristykseen :Oarska10 kirjoitti:Tuossa linkissä on hyvät ohjee täälä foorumilla
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=106635" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 käsijarrun kiristys
Eihän tuota vaijeria tarvitse kiristää säädetään vaan sieltä pyöränpulttien reijistä kireys kohdalleen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W201 käsijarrun kiristys
Pyöränpultin reiästäkö se tosiaan kiristetään, vai pitääkö irrottaa joku ’tulppa’ mistä homma tehdään? Tuo tietysti selviää kun alkaa vain työhön..
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: W201 käsijarrun kiristys
Sieltä reijästä kiristellään.Verkke kirjoitti:Pyöränpultin reiästäkö se tosiaan kiristetään, vai pitääkö irrottaa joku ’tulppa’ mistä homma tehdään? Tuo tietysti selviää kun alkaa vain työhön..
Star
Re: W201 käsijarrun kiristys
Juu näin on ja sit riippuen vanteen tyypistä (että kuinka syvä pultinreikä siinä on) niin voi mennä tosi näppärästi vaan sillä, että ottaa yhden pultin irti tai sit voi olla lopulta näppärämpää ottaa pyörä kokonaan pois silloin, kun on oikein pitkät / syvät ne reiät.
Lisäbonuksena sen levittimen voi asentaa niin päin, että napsujen vääntäminen ylöspäin kiristää jarruja tai sitten se löysää, sen mukaan miten käsijarrukenkien asentaja on sen levittäjän sinne sattunut viimeksi laittamaan. No, se selviää kokeilemalla ja onneksi aika helposti.
Lisäbonuksena sen levittimen voi asentaa niin päin, että napsujen vääntäminen ylöspäin kiristää jarruja tai sitten se löysää, sen mukaan miten käsijarrukenkien asentaja on sen levittäjän sinne sattunut viimeksi laittamaan. No, se selviää kokeilemalla ja onneksi aika helposti.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W201 käsijarrun kiristys
Kiitos vinkeistä, tuli kiristettyä. Kirjataan tänne vielä, että kannattaa pyöritellä rengasta, napsutella kahvaa ennen kiristystä, niin tietää miten se lähtökohtaisesti pelaa, niin tieto auttaa säätämisessä.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04