MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Olisoko kellään tietoa? MB 200 kompresori w209 163hv.
Alun alkaen auto pätki hieman tyhjä käynnillä, muuten toimi moitteettomasti. Käytin koneessa jossa ilmeni että 3 pytyssä katkoksia.
2 viikon päästä auto alkoi temppuilla enemmän. Auto hytkyi tyhjäkäynnillä eli todennäköisesti kävi 3:lla,(kylmänä käy paremmin). Esim: Tasa kaasulla 60 km/h auto nyki eikä kaikki pytyt ole pelissä. siitä kiihdyttäessä 4:s vaihteella takertelee vastaan(nukii ja käy vajailla). Mutta jos autolla lahtee paikalta ripeästi ja kiihdyttelee kunnolla se vetää normaalisti 4:llä pytyllä.
Paikallaan kun antaa kierrosta useimmiten on 4 pyttyä pelissä muttei aina.
Tänään käytin koneessa ja vikakoodissa oli että 1 pytyssä sytytys katkoksia. Olisikohan se 1:sen puola??
Epäilin sytytys puolaa ja vaihdoin 1:sen ja 2:sen puolan paikkoja ja vein taas sen koneeseen. Nyt vika olisi pitänyt vaihtu 2:sen sylinteriin(jos puola rikki)!! Mutta jostain syystä ei vaihtunut näytti yhä 1:sen pytyssä sytytys katkoksia.
-Olisikohan 1:sen puola rikki? UUSI PUOLA VAIHDETTU!!!!
-Jos puola rikki käykö auto jatkuvasti vain 3:lla va ottaako välillä kaikki mukaan??
-Tulpat??
Olisin kiitollin jos joku osaisi neuvoa ja olisi kokemusta!!!
Kiitos etu käteen!!
TÄMÄ AUTO MYYNNISSA NETTIAUTOSSA:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/4151878
Alun alkaen auto pätki hieman tyhjä käynnillä, muuten toimi moitteettomasti. Käytin koneessa jossa ilmeni että 3 pytyssä katkoksia.
2 viikon päästä auto alkoi temppuilla enemmän. Auto hytkyi tyhjäkäynnillä eli todennäköisesti kävi 3:lla,(kylmänä käy paremmin). Esim: Tasa kaasulla 60 km/h auto nyki eikä kaikki pytyt ole pelissä. siitä kiihdyttäessä 4:s vaihteella takertelee vastaan(nukii ja käy vajailla). Mutta jos autolla lahtee paikalta ripeästi ja kiihdyttelee kunnolla se vetää normaalisti 4:llä pytyllä.
Paikallaan kun antaa kierrosta useimmiten on 4 pyttyä pelissä muttei aina.
Tänään käytin koneessa ja vikakoodissa oli että 1 pytyssä sytytys katkoksia. Olisikohan se 1:sen puola??
Epäilin sytytys puolaa ja vaihdoin 1:sen ja 2:sen puolan paikkoja ja vein taas sen koneeseen. Nyt vika olisi pitänyt vaihtu 2:sen sylinteriin(jos puola rikki)!! Mutta jostain syystä ei vaihtunut näytti yhä 1:sen pytyssä sytytys katkoksia.
-Olisikohan 1:sen puola rikki? UUSI PUOLA VAIHDETTU!!!!
-Jos puola rikki käykö auto jatkuvasti vain 3:lla va ottaako välillä kaikki mukaan??
-Tulpat??
Olisin kiitollin jos joku osaisi neuvoa ja olisi kokemusta!!!
Kiitos etu käteen!!
TÄMÄ AUTO MYYNNISSA NETTIAUTOSSA:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/4151878
Viimeksi muokannut MESE200CLK, Ti 16.08.2011 23:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
MESE200CLK kirjoitti:Olisoko kellään tietoa? MB 200 kompresori w209 163hv.
Alun alkaen auto pätki hieman tyhjä käynnillä, muuten toimi moitteettomasti. Käytin koneessa jossa ilmeni että 3 pytyssä katkoksia.
2 viikon päästä auto alkoi temppuilla enemmän. Auto hytkyi tyhjäkäynnillä eli todennäköisesti kävi 3:lla,(kylmänä käy paremmin). Esim: Tasa kaasulla 60 km/h auto nyki eikä kaikki pytyt ole pelissä. siitä kiihdyttäessä 4:s vaihteella takertelee vastaan(nukii ja käy vajailla). Mutta jos autolla lahtee paikalta ripeästi ja kiihdyttelee kunnolla se vetää normaalisti 4:llä pytyllä.
Paikallaan kun antaa kierrosta useimmiten on 4 pyttyä pelissä muttei aina.
Tänään käytin uudestaan koneessa ja vikakoodissa oli että 1 pytyssä sytytys katkoksia. Olisikohan 1:sen puola?? (Miten vika pomppas 3:stä 1:seen ja paljon pahempana??)
Epäilin sytytys puolaa ja vaihdoin 1:sen ja 2:sen puolan paikkoja ja vein taas sen koneeseen. Nyt vika olisi pitänyt vaihtu 2:sen sylinteriin(jos puola rikki)!! Mutta jostain syystä ei vaihtunut näytti yhä 1:sen pytyssä sytytys katkoksia.
-Olisikohan 1:sen puola rikki?
-Jos puola rikki käykö auto jatkuvasti vain 3:lla va ottaako välillä kaikki mukaan??
-Tulpat??
Olisin kiitollin jos joku osaisi neuvoa ja olisi kokemusta!!!
Kiitos etu käteen!!
-
Voiskohan olla jälleen se kuuluisa ilmamassamittari ?
otapa se irti ja putsaa crc cleanersprayllä....älä räplää sormin sitä.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Juu pitää kokeilla sitä!
Kiitos!
Kiitos!
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
näissä on heikko huohotin putki (halkee)
putki on hankalassa paikassa kompuran ja lohkon välissä
putki on hankalassa paikassa kompuran ja lohkon välissä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Joo pitää tarkistaa se huohotin putki!! Kiitos vinkistä!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Nyt vaihdettu 1:seen uusi puola ja uusi tulppa. EI VAIKUTUSTA!!!
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Tsekkasitko sen LopenUupuneen ehdottoman ilmamassamittarin?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Ittellä oli W201:sessä saman moiset oireet, ja korjaaja setä paikallisti viat:
Ilmamassamittari (anturi), lambda ja catalysaattori (vanha omistaja hitsannut huonosti joten vuoti varmaan kymmenestä kohdasta joten uusittiin).
Liikkumisen nykiminen yms lähti kun vaihto lambdan ja catin, tyhjäkäynnillä vielä käynti heittelee kun ei olla keritty vaihtaa ilmamassa anturia vai mikä nyt onkaan.
Mutta tosiaan, eikös lambdan särkyminen aiheuta vastaavia ongelmia?
Ilmamassamittari (anturi), lambda ja catalysaattori (vanha omistaja hitsannut huonosti joten vuoti varmaan kymmenestä kohdasta joten uusittiin).
Liikkumisen nykiminen yms lähti kun vaihto lambdan ja catin, tyhjäkäynnillä vielä käynti heittelee kun ei olla keritty vaihtaa ilmamassa anturia vai mikä nyt onkaan.
Mutta tosiaan, eikös lambdan särkyminen aiheuta vastaavia ongelmia?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Nyt autosta on mitattu 1:s sylinterin paineet ja ne olivat hyvät.
1:seen tulpalle tulee kunnolline kipinä, mutta silti katkoksia täytyy olla kun ei ota kaikkia mukaan joka kerralla ja tuhjäkäynti röpsöttelee hiukan, mutta ei kumminkaan ihan kumminkaan koko ajan!
Yhdessä alipaine letkussa oli halkeam joka menee imusarjalle, se korjattiin eikä vaikutusta!!
1:seen tulpalle tulee kunnolline kipinä, mutta silti katkoksia täytyy olla kun ei ota kaikkia mukaan joka kerralla ja tuhjäkäynti röpsöttelee hiukan, mutta ei kumminkaan ihan kumminkaan koko ajan!
Yhdessä alipaine letkussa oli halkeam joka menee imusarjalle, se korjattiin eikä vaikutusta!!
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Vaihdoit puolan , mikä oli vanhan puolan vastusarvo, poikkesiko ilmoitetusta ?
En tiedä minkälainen systeemi siellä on mutta onko puolan jälkeen vielä "kumiputki" eli tulpoanhattu kunnossa ja sen vastusarvo ?
Oireet on edelleen siihen suuntaan että puola, tulpanhattu tai tulppa hajalla.
Entäs puolalle tulevat johdot.
En tiedä minkälainen systeemi siellä on mutta onko puolan jälkeen vielä "kumiputki" eli tulpoanhattu kunnossa ja sen vastusarvo ?
Oireet on edelleen siihen suuntaan että puola, tulpanhattu tai tulppa hajalla.
Entäs puolalle tulevat johdot.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Joo vaihdoin 1:sen puolan ja tulpan. En tiedä niistä arvoista, mutta jos siinä oli vika nii pitäisihän se uudella osalla kojautua.
Puolan liittimen johdot on hyvän näköiset!!
Puolan liittimen johdot on hyvän näköiset!!
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
vaihda kaikki tulpat uusiin ihan ekana. Sitten katso vielä se puolan kontaktipinta ettei ole
kipinöinyt/hapettunut. Mulla taisi clk:ssa olla sellainen heikko kontakti joskus. Ja kierrätä nyt sitä ehjää
puolaa samalla jos yhden uuden olet jo hankkinut.
Jos ei sillä parane niin melkein halvin tie käyttää ensin testerissä, sillä näkee Ilmamassamittarin anturin etc. Mutta jos selvästi yksi pytty vajaa välillä niin ei se noissa antureissa tai polttoainesyötössä ole vaan tulppa-johdotus-puola tms.
kipinöinyt/hapettunut. Mulla taisi clk:ssa olla sellainen heikko kontakti joskus. Ja kierrätä nyt sitä ehjää
puolaa samalla jos yhden uuden olet jo hankkinut.
Jos ei sillä parane niin melkein halvin tie käyttää ensin testerissä, sillä näkee Ilmamassamittarin anturin etc. Mutta jos selvästi yksi pytty vajaa välillä niin ei se noissa antureissa tai polttoainesyötössä ole vaan tulppa-johdotus-puola tms.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Joo uutta puolaa käytetty jokaisessa sylinterissä. kosketus pinnat tarkistettu.
testerissä on käytetty, mutta ei mersulla. Ilmamassamittarista ei tullut mitään.
Vain: 1:sen pytyssä sytytys katkoksia, käy rikkalla, bensan katkoksia(luulen että auto katkoo autmaattisesti. koska ei saa jatkuvaa kipinää) ja katista jotan.
Auto ei varsinaisesti käy koko ajan 3:lla joskus käy nätisti vähän aikaa.
Kierroksia usen miten ottaa 4:llä. Ja kovalla kiihdytyksellä vetää myös 4:llä pytyllä.
Mutta taas pintakaasulla esim 70km/h nykyttää kokoajan.
Täytyy vain yrittää!!
testerissä on käytetty, mutta ei mersulla. Ilmamassamittarista ei tullut mitään.
Vain: 1:sen pytyssä sytytys katkoksia, käy rikkalla, bensan katkoksia(luulen että auto katkoo autmaattisesti. koska ei saa jatkuvaa kipinää) ja katista jotan.
Auto ei varsinaisesti käy koko ajan 3:lla joskus käy nätisti vähän aikaa.
Kierroksia usen miten ottaa 4:llä. Ja kovalla kiihdytyksellä vetää myös 4:llä pytyllä.
Mutta taas pintakaasulla esim 70km/h nykyttää kokoajan.
Täytyy vain yrittää!!
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
no entäs ne tulpat, onko kaikki uudet?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Vien huomenna veholle testeriin. Aika kallis 80e saa nähä mitä näyttää!!
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Toisaalta sinähän myy autoa nettiautossa sanoilla "Mercedes-Benz CLK 200 Kompressori Elegance 18"Alut 6-V Manuaali Huippuhieno!! SUOMEN HALVIN!!!!"
Niin ehkä sen voisi laittaakin kuntoon ennen myyntiä . Muuten mahdollinen ostaja saa taas syy haukkua kaikki mersut huonoiksi ja varsinkin jos on vielä tuontimersu . Lisäksi ehkä se kyselemäsi kilometrilukema/todellinen ajomäärä asia olisi hyvä tuoda esille .
Anteeksi jo etukäteen jos tämä kommenttini tuotti sinulle ahdistusta
Niin ehkä sen voisi laittaakin kuntoon ennen myyntiä . Muuten mahdollinen ostaja saa taas syy haukkua kaikki mersut huonoiksi ja varsinkin jos on vielä tuontimersu . Lisäksi ehkä se kyselemäsi kilometrilukema/todellinen ajomäärä asia olisi hyvä tuoda esille .
Anteeksi jo etukäteen jos tämä kommenttini tuotti sinulle ahdistusta
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
Niinhän minä myyn!!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 09.08.2011 18:01
Re: MB 200 CLK KOMPRESSORI NYKII/PÄTKII/KÄY VAJAILLA
HYVIN KÄVI!!!!!
Vein auton Jyväskylän Auobestille ajamamalla 65 km, käyntihäiriöiden takia. Usemmpien testien lopuksi mittasivat paineet joka pytystä.
Paineet olivat hyvät jokaisessa 11-13. Tulpat ja puolat paikoilleen ja startaten, auto ei lähtenytkään käyntiin piti vain kauheaa ääntä.
Venttiilit oli solmussa. Asentajan mukaan ketju oli venynyt eikä kestänyt mittausta. Ketju oli hypännyt 3:lla hampaalla.
Veho ei korvaa sanoivat että auto ei kestänyt testiä. Palkaks sain liki 200€ laskun ja entistäkin rikkinaisen auton.
Arvio siellä 3000€ nii laitetaan kuntoon.
Onko mahdollista ja miten voi saada korvauksen tullaisesta?????
VOIKO OLLA PÄTKIMINE/NYKIMINEN/VAJAILLA KÄYNTI JOHTUA ALUNPERIN SIITÄ ETTÄ SE HYPPÄSI 1 PORTAAN KUN RUPESI OIKKUILEEN JA NYT LIIKKESSÄ 2 LISÄÄ NII KONE MENI ????RIKKI!
Vein auton Jyväskylän Auobestille ajamamalla 65 km, käyntihäiriöiden takia. Usemmpien testien lopuksi mittasivat paineet joka pytystä.
Paineet olivat hyvät jokaisessa 11-13. Tulpat ja puolat paikoilleen ja startaten, auto ei lähtenytkään käyntiin piti vain kauheaa ääntä.
Venttiilit oli solmussa. Asentajan mukaan ketju oli venynyt eikä kestänyt mittausta. Ketju oli hypännyt 3:lla hampaalla.
Veho ei korvaa sanoivat että auto ei kestänyt testiä. Palkaks sain liki 200€ laskun ja entistäkin rikkinaisen auton.
Arvio siellä 3000€ nii laitetaan kuntoon.
Onko mahdollista ja miten voi saada korvauksen tullaisesta?????
VOIKO OLLA PÄTKIMINE/NYKIMINEN/VAJAILLA KÄYNTI JOHTUA ALUNPERIN SIITÄ ETTÄ SE HYPPÄSI 1 PORTAAN KUN RUPESI OIKKUILEEN JA NYT LIIKKESSÄ 2 LISÄÄ NII KONE MENI ????RIKKI!