C43 AMG?
- ÜberAntero
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Su 10.07.2011 10:48
- Paikkakunta: Kangasala
C43 AMG?
Tervehdys Pirkanmaalta!
Yritin tuossa haulla etsiä tietoutta / kokemuksia palstalta otsikon mukaisesta vehkeestä; wikipediat on jo luettu moneen kertaan, mutta aikasta eksoottiselta autolta alkanee vaikuttamaan..ilmankos tuo kiinnostaakin!
Ei taida olla Suomessa tuikitavallinen näky tuommoinen V8 W202:n...
Onkos kellään kokemuksia, saatikka sitten omistuksessa tuommoista maantiennielijää...sedanit varsinkin kiinnostaa.
Arvatenkin osien saanti ja huollot tulevat "AMG -lisällä" jumalaisen kalliiksi, tästä tuskin tarvitsee peloitella.
Sama pata ilmeisesti kuin esim. E430 Paavossa, tietysti AMG:n piristämä joten mm. webaston saisi kumminkin kiinni? Jos vaan siis asentajan kourat mahtuvat konehuoneeseen, luulisi moottoritilan olevan aikasta täynnä...
Yritin tuossa haulla etsiä tietoutta / kokemuksia palstalta otsikon mukaisesta vehkeestä; wikipediat on jo luettu moneen kertaan, mutta aikasta eksoottiselta autolta alkanee vaikuttamaan..ilmankos tuo kiinnostaakin!
Ei taida olla Suomessa tuikitavallinen näky tuommoinen V8 W202:n...
Onkos kellään kokemuksia, saatikka sitten omistuksessa tuommoista maantiennielijää...sedanit varsinkin kiinnostaa.
Arvatenkin osien saanti ja huollot tulevat "AMG -lisällä" jumalaisen kalliiksi, tästä tuskin tarvitsee peloitella.
Sama pata ilmeisesti kuin esim. E430 Paavossa, tietysti AMG:n piristämä joten mm. webaston saisi kumminkin kiinni? Jos vaan siis asentajan kourat mahtuvat konehuoneeseen, luulisi moottoritilan olevan aikasta täynnä...
Re: C43 AMG?
Muuta en osaa sanoa kuin, että on siellä konehuoneessa yllättävän paljon tilaa. Juuri 1.5h sitten katoin yhden c43 konepellin alle.
Täytyy sanoa, että yllätyin täysin. Odotin aivan täyteen pakattua, mutta kyllä siellä tilaa kuitenkin oli.
Sanomattakin selvää, että onhan siellä ahdasta kun kuitenkin V8 kone pienessä korissa. Mutta ainakin henkilökohtaisesti ylitti odotukset kyllä ihan täysin.
Täytyy sanoa, että yllätyin täysin. Odotin aivan täyteen pakattua, mutta kyllä siellä tilaa kuitenkin oli.
Sanomattakin selvää, että onhan siellä ahdasta kun kuitenkin V8 kone pienessä korissa. Mutta ainakin henkilökohtaisesti ylitti odotukset kyllä ihan täysin.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: C43 AMG?
Muutaman kerran olen ajanut ja huoltanut.
Ahdastahan sielä on konetilassa, ja voimaa.
Ahdastahan sielä on konetilassa, ja voimaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: C43 AMG?
mutta voimaa on kyllä surkean vähän verrattuna esim c36. Siitä olettaisi että ne olisi ihan eri planeetalta mutta ei... C36 on minun mielestä paljon kivempi auto ja jotenki tuntuu että se olis parempi suorituskyvyltäänkin kuin C43? ei varmaankaan piä paikkaansa mutta siltä se tuntuu. Odotin kyllä, kun sellaista koeajoin, paljon enemmän... Sellaista V8 juttua jota siinä ei ole muitakuin äänien puolesta. C55AMG on sitten jo selkeesti paljon parempi noin niiku perstuntumalta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- ÜberAntero
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Su 10.07.2011 10:48
- Paikkakunta: Kangasala
Re: C43 AMG?
Kiitos vastauksista ja näkökulmista...
PRKL! Tietääppä nyt mitä tekisi...
Kyllä se on tuo auton paino / tehosuhde (takarenkaalta) ja se ÄÄNI mikä kieltämättä vie miestä näin kolomen kympin kriisissä
Ei niitä Harrikoitakaan ostettais niin simona jos niissä olis viissatasen Yamaha Viragon äänet.
Erothan ei ole tosiaan hirveitä verrattuna C36:een mutta uudempi tekniikka tuo lisäpainoa asiaan C43:n puolesta; ja pari lisäsylinteriä samaan rahaan tietysti. Kulutus suht sama, yhtä hintavat osat ja huollot, samat käyttöverot (vaimikäsenytoli) jne.
E55 olis toinen mielenkiintoinen mutta onhan se vähän "väyrynen" silti...ja on NIIN naftit tallit tässä taloyhtiössä että taas sais peilejä taitella koria vasten kun sihtaa ovista talliin sisälle...Nyt kaikki Paavon omistajat hermostuu tietysti!
Tarkoitus olisi hankkia kumminkin jotain vähemmän tylsää...ja sehän kostautuu..aina.
Tiedustelin hieman Webaston hintoja ja paukahtelee siellä kolomessa tonnissa kuulemma kun joutuu CAN -väyläboksinki hommaamaan...Hohhoijaa..
Kiitos Sergeylle lisätuskasta lisäämällä C55 AMG:n "ostoslistalle", onneksi menee niin yli budjetin että heilahtaa...perstuntumalla.
PRKL! Tietääppä nyt mitä tekisi...
Kyllä se on tuo auton paino / tehosuhde (takarenkaalta) ja se ÄÄNI mikä kieltämättä vie miestä näin kolomen kympin kriisissä
Ei niitä Harrikoitakaan ostettais niin simona jos niissä olis viissatasen Yamaha Viragon äänet.
Erothan ei ole tosiaan hirveitä verrattuna C36:een mutta uudempi tekniikka tuo lisäpainoa asiaan C43:n puolesta; ja pari lisäsylinteriä samaan rahaan tietysti. Kulutus suht sama, yhtä hintavat osat ja huollot, samat käyttöverot (vaimikäsenytoli) jne.
E55 olis toinen mielenkiintoinen mutta onhan se vähän "väyrynen" silti...ja on NIIN naftit tallit tässä taloyhtiössä että taas sais peilejä taitella koria vasten kun sihtaa ovista talliin sisälle...Nyt kaikki Paavon omistajat hermostuu tietysti!
Tarkoitus olisi hankkia kumminkin jotain vähemmän tylsää...ja sehän kostautuu..aina.
Tiedustelin hieman Webaston hintoja ja paukahtelee siellä kolomessa tonnissa kuulemma kun joutuu CAN -väyläboksinki hommaamaan...Hohhoijaa..
Kiitos Sergeylle lisätuskasta lisäämällä C55 AMG:n "ostoslistalle", onneksi menee niin yli budjetin että heilahtaa...perstuntumalla.
Re: C43 AMG?
Kysäseppä sitä webastoa tuolta http://www.eeperi.com. Ite tilasin sieltä s211:seen ja velipoika tilas sieltä passattiin niin meitin kohalla hinta oli mielestämme kohillaan. Otettiin pelkät "hilut" ja asennettiin ite. Omani tuli maksamaan kaukkarilla alle 1500.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: C43 AMG?
Eikös C36:een käyny samat osat kuin C280 ? Tai jotain "samaa" niissä kuitenki oli.. Vai olenko aivan pihalla ?
edit. siis jotain alustan osia!
edit. siis jotain alustan osia!
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: C43 AMG?
Jos talliin ei mahdu E-sarjalaista, niin yhtenä vaihtoehtona voisi olla C32 AMG. Hinnatkaan eivät ole mitenkään pahoja varsinkaan näin syksyllä. Siinä on tietysti se vika, että ei ole kasin ääntä. Ilmanottoja hieman muokkaamalla saa kuitenkin aika hyvän kompuran vinkumisen aikaan ja se paikkaa kasin murinaa jonkin verran, ei tosin kokonaan.
Lisäksi C55:een ei ole niin kauheasti eroa muuta kuin äänien ja sisustan kanssa. Viripalikkaa on helpompi laittaa valmiiksi ahdettuun koneeseen kuin vapariin.
Lisäksi C55:een ei ole niin kauheasti eroa muuta kuin äänien ja sisustan kanssa. Viripalikkaa on helpompi laittaa valmiiksi ahdettuun koneeseen kuin vapariin.
- ÜberAntero
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Su 10.07.2011 10:48
- Paikkakunta: Kangasala
Re: C43 AMG?
Juu, olen seurannut tuota eeperi.comin hintatasoa, edukkaaksi voisi sanoa.
Se vika vaan että nyrkkipajalla asennettuna (varsinkin näitten CAN -väylähärdellien takia) tulloo pa*kaa niskaan kun on sähköt keturoillaan ja takuuta täysi 0. C36 on ymmärtääkseni stroukattu C280 joten samat palikat kai joissain määrin passaa, sama tietysti tuon C43:n kanssa, E430:n pata AMG:n herkuilla (ilmanotto, kireämpi nokka jne ja V12:n loota vaihtelee pykälää) joten voisi teoriassa ainakin sopia tietyt Paavon osat...käytännössä tietysti AMG -lisällä rahastettuna ja helevetisti hankaloitettuna...
KL:n listaa kattelin tuossa C43:n osalta, kyllä sitä kevyttä peruspalikkaa nyt sentään saa ihan siedettävään hintaan; riippuu mihin vertaa.
Täytyy tietysti lisätä että ei se V8 mersulla ajelu ole muutenkaan persaukisten hommaa, mutta kyllä se Saabinkin huolto maksaa, kokemusta on! Ei tule Saabia enää tähän perheeseen... Ja täytyyhän sitä persaukisena kumminkin kokeilla onneaan, onpahan sitten mistä kirjoittaa tännekin palstalle, kaikkia kumminkin kiinnostaa
Katellaan tuossa vuodenvaihteessa viimeistään miten miehen käy. Jos käy mitenkään!
Kiitoksia taas osaanotosta!
Se vika vaan että nyrkkipajalla asennettuna (varsinkin näitten CAN -väylähärdellien takia) tulloo pa*kaa niskaan kun on sähköt keturoillaan ja takuuta täysi 0. C36 on ymmärtääkseni stroukattu C280 joten samat palikat kai joissain määrin passaa, sama tietysti tuon C43:n kanssa, E430:n pata AMG:n herkuilla (ilmanotto, kireämpi nokka jne ja V12:n loota vaihtelee pykälää) joten voisi teoriassa ainakin sopia tietyt Paavon osat...käytännössä tietysti AMG -lisällä rahastettuna ja helevetisti hankaloitettuna...
KL:n listaa kattelin tuossa C43:n osalta, kyllä sitä kevyttä peruspalikkaa nyt sentään saa ihan siedettävään hintaan; riippuu mihin vertaa.
Täytyy tietysti lisätä että ei se V8 mersulla ajelu ole muutenkaan persaukisten hommaa, mutta kyllä se Saabinkin huolto maksaa, kokemusta on! Ei tule Saabia enää tähän perheeseen... Ja täytyyhän sitä persaukisena kumminkin kokeilla onneaan, onpahan sitten mistä kirjoittaa tännekin palstalle, kaikkia kumminkin kiinnostaa
Katellaan tuossa vuodenvaihteessa viimeistään miten miehen käy. Jos käy mitenkään!
Kiitoksia taas osaanotosta!
- ÜberAntero
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Su 10.07.2011 10:48
- Paikkakunta: Kangasala
Re: C43 AMG?
Kerkes jo amgenter kirjoittelemaan tuossa välissä kun itse yksisormijärjestelmällä napustelin kirjaimia...Menee ketuilleen taas budjetit verojen takia jos Ruåtsista semmoisen raahaa...
Luonto (kiivaskin sellainen) ei anna myöten vuoden 2000 joulukuun viimeisen päivän jälkeen käyttöönotettujen autojen ostoa, ihan vaan itsepäisyyden nimissä. Tuommoinen köykäinen 300 kaakkinen V8 mese vois olla juurikin oikea "porsaanreikä" tässä hommassa kun mitataan painoa eikä kaasuja...
Eikä herätä niin paljon mielenkiintoa parkkiksella kunhan ei ole kone käynnissä ja AMG -tarrat poistettu persuuksista; kyllähän sen nyt näkee jo sisustasta kilometrin päähän että mistä on kyse mutta asiaa ymmärtämätön hippi voipi mennä ohi ihan huomaamatta...vaatimaton kun olen
Luonto (kiivaskin sellainen) ei anna myöten vuoden 2000 joulukuun viimeisen päivän jälkeen käyttöönotettujen autojen ostoa, ihan vaan itsepäisyyden nimissä. Tuommoinen köykäinen 300 kaakkinen V8 mese vois olla juurikin oikea "porsaanreikä" tässä hommassa kun mitataan painoa eikä kaasuja...
Eikä herätä niin paljon mielenkiintoa parkkiksella kunhan ei ole kone käynnissä ja AMG -tarrat poistettu persuuksista; kyllähän sen nyt näkee jo sisustasta kilometrin päähän että mistä on kyse mutta asiaa ymmärtämätön hippi voipi mennä ohi ihan huomaamatta...vaatimaton kun olen
Re: C43 AMG?
Ei kyllä monessa ohikulkijassa herätä oma auto mitään mielikuvaa kun missään näkyvällä paikalla ei ole AMG:n logoja. Etujarruissakin on niin pienellä, että niitä pitää oikein tihrustaa.ÜberAntero kirjoitti:Eikä herätä niin paljon mielenkiintoa parkkiksella kunhan ei ole kone käynnissä ja AMG -tarrat poistettu persuuksista; kyllähän sen nyt näkee jo sisustasta kilometrin päähän että mistä on kyse mutta asiaa ymmärtämätön hippi voipi mennä ohi ihan huomaamatta...vaatimaton kun olen
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: C43 AMG?
mulla ei ole amg mutta oftopiccina sen verran että useampi kaveri on kyydissä istunut ja sanonut että toi kutosen ääni on todella hieno....ja tasainen jne.amgenter kirjoitti:Ei kyllä monessa ohikulkijassa herätä oma auto mitään mielikuvaa kun missään näkyvällä paikalla ei ole AMG:n logoja. Etujarruissakin on niin pienellä, että niitä pitää oikein tihrustaa.ÜberAntero kirjoitti:Eikä herätä niin paljon mielenkiintoa parkkiksella kunhan ei ole kone käynnissä ja AMG -tarrat poistettu persuuksista; kyllähän sen nyt näkee jo sisustasta kilometrin päähän että mistä on kyse mutta asiaa ymmärtämätön hippi voipi mennä ohi ihan huomaamatta...vaatimaton kun olen
olen usealle jättänyt kertomatta mikä se oikeasti on, nyökkäillyt vaan tyytyväisenä....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: C43 AMG?
Suomalaista vaatimattomuutta. Tää on nyt tälläne vaan....mulla ei ole amg mutta oftopiccina sen verran että useampi kaveri on kyydissä istunut ja sanonut että toi kutosen ääni on todella hieno....ja tasainen jne.
olen usealle jättänyt kertomatta mikä se oikeasti on, nyökkäillyt vaan tyytyväisenä....
Re: C43 AMG?
Jos tuohon C43 haluaa lisää voimaa niin siihen voi vaihtaa C55 "sisäkalut" on kuulemma plug and play, jenkkipojat on tehnyt noita.
Keskustelua aiheesta löytyy.....
http://mbworld.org/forums/c36-amg-c43-a ... rsion.html
Keskustelua aiheesta löytyy.....
http://mbworld.org/forums/c36-amg-c43-a ... rsion.html
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
- ÜberAntero
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Su 10.07.2011 10:48
- Paikkakunta: Kangasala
Re: C43 AMG?
Niin, onhan se nyt suht hirveetä jos se W202 -Mese näyttää vähän paremmalta kuin naapurin Kadet vuodelta 82. Mutta liika pröystäily on...öööö...liikaa Vaatimattomuus kunniaan!
Mitenkähän muuten käy jos asennuttaa esim. Webaston autoon jo tuolla Ruåtsin puolella, laskeeko verottaja sen(kin) joksikin erityisen kalliiksi lisävarusteeksi, ja veroja pätkähtää 4 kertaa enemmän?
Jospa sitä unohtais vielä ainakin vähäks aikaa nuo tehon lisäykset (kiitti kumminkin vinkistä) ja yrittäisi pärjätä niillä vajaalla 300 hevoisella mitä sieltä takarenkailta oikeasti löytyy...tietysti pitäis olla edes ko. mese että voisi näitäkin asioita miettiä. Nykyisen ajokin ajo-ominaisuuksiin jos vertaa niin olis varmaan ihan lempeä talviajokki luiston- ja sutimisenestoineen; vähän erilainen takatuuppari nyt käytössä josta ei ko. hienouksia löydy...
Tuolla naapurissa olisi yksi ihan mielenkiintoinen yksilö (oikea värikin, sisusta on varmaan nuoremman polven mieleen mutta menkööt tähän kolmenkympin kriisin piikkiin sekin) Blocketissa Dalarnassa (mitenkähän se kirjoitetaan sitten suomeksi)
Mittariin on kertynyt jo n. 170 000 km, jos nyt oletan että 1mil on 10 km. Miksi sitäkään ei voi ilmoitella normaalisti!
Mitenkähän muuten käy jos asennuttaa esim. Webaston autoon jo tuolla Ruåtsin puolella, laskeeko verottaja sen(kin) joksikin erityisen kalliiksi lisävarusteeksi, ja veroja pätkähtää 4 kertaa enemmän?
Jospa sitä unohtais vielä ainakin vähäks aikaa nuo tehon lisäykset (kiitti kumminkin vinkistä) ja yrittäisi pärjätä niillä vajaalla 300 hevoisella mitä sieltä takarenkailta oikeasti löytyy...tietysti pitäis olla edes ko. mese että voisi näitäkin asioita miettiä. Nykyisen ajokin ajo-ominaisuuksiin jos vertaa niin olis varmaan ihan lempeä talviajokki luiston- ja sutimisenestoineen; vähän erilainen takatuuppari nyt käytössä josta ei ko. hienouksia löydy...
Tuolla naapurissa olisi yksi ihan mielenkiintoinen yksilö (oikea värikin, sisusta on varmaan nuoremman polven mieleen mutta menkööt tähän kolmenkympin kriisin piikkiin sekin) Blocketissa Dalarnassa (mitenkähän se kirjoitetaan sitten suomeksi)
Mittariin on kertynyt jo n. 170 000 km, jos nyt oletan että 1mil on 10 km. Miksi sitäkään ei voi ilmoitella normaalisti!
Re: C43 AMG?
Hivenen tuommoinen C43 AMG farkku kiinnostais ja näyttäis noita jokunen järkevä olevan Saksassa tarjollakin.
Vähän on näköjään Suomeen noita farkkuja tullu. Viimeisin tieto tullin sivuilta löyty 01/2010, verolippukin oli "törkeän" oloinen: 4 476,63 €.
Vähän on näköjään Suomeen noita farkkuja tullu. Viimeisin tieto tullin sivuilta löyty 01/2010, verolippukin oli "törkeän" oloinen: 4 476,63 €.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
- ÜberAntero
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Su 10.07.2011 10:48
- Paikkakunta: Kangasala
Re: C43 AMG?
C43 farmari tai muutamakin oli jokunen aika sitten tuolla ruåtsinkin puolella myynnissä, hinta tippui yhdestä 60 000 kruunuun muistaakseni alle 150 000 ajetussa mustassa ajopelissä mustalla nahkasisustalla varustettuna...eli reiska kymppi - 11 000 euroa Suomeen raahattuna. Mutta oisko sitten menny jo kaupaksi.
Suomessakin oli ainakin yksi myynnissä hiljattain karvan alle 14 000 euroa ja reilu satku ajettuna. Farkku siis.
Alkaa ilmoitukset häipymään ennen talven tuloa ja keväällä sitten tonni pari hintaa lisää...Mie kyllä ajelisin ympäri vuoden
Suomessakin oli ainakin yksi myynnissä hiljattain karvan alle 14 000 euroa ja reilu satku ajettuna. Farkku siis.
Alkaa ilmoitukset häipymään ennen talven tuloa ja keväällä sitten tonni pari hintaa lisää...Mie kyllä ajelisin ympäri vuoden
Re: C43 AMG?
Tuo Suomessa myynnissä ollut meni kaupaksi jo. Yksi olisi Seinäjoella autoliikkeessä, mutta hintaa on liikaa. Täytyy suunnata katseet Saksaan. Mobilessa pari kiinnostavaa yksilöa, mennään katsomaan niitä parin viikon päästä, jos ovat vielä kaupan.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: C43 AMG?
Tuliko tuo Suomen farkku C43 AMG muuten foorumilaiselle?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
- ÜberAntero
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Su 10.07.2011 10:48
- Paikkakunta: Kangasala
Re: C43 AMG?
Tsemppiä Saksanreissuun, tuo mulle samalla joku näppärä sedani sieltä kun kerran reissussa oot...
Re: C43 AMG?
Mulla oli c43 farkku vuodet 2006-2011. Myin sen keväällä hyvään kotiin harrastajalle. Oli ihan kiva auto. Teho/kulutussuhde mitä mainioin. Normaalit kulutusosat saa halvalla esim. kl varaosat. Mitään erikois amg-varaosaa ei tarvinnut tuona aikana ostaa. täytyy käydä tosi huono tuuri jos jotain extrakallista amg leimattua kalikkaa tarvii ostaa. Huollot voi tehdä itse, jos haluaa harrastaa, melko simppeli peli ropata ainakin normi huollot. Laatikon osalta samat jutut kuin muissakin 5g sähkölootissa, eli huolehtii öljynvaihdot ja ettei mene öljyt boxiin.
Erityisesti noissa kuluu etupään osat, pyöränlaakerit ja pallonivelet sekä tukivarsien helat, johtuen luonnollisesti suuresta keulapainosta. Ilmamassamittari menee samaan tapaan kuin muissakin ikätovereissaan. Tulppien vaihto työläähkö (16kpl), mutta eipä niitä usein tarvi vaihtaa (100 000km).
Normaali arkikäytössä samat heikkoudet kuin muissakin 202:sissa, eli helposti uraherkkä, tarkka eturenkaistaan/kulmistaan. Rengasäänet melko kovat mersuksi 17(pienemmät ei mahdu jarruista) tai suuremmilla vanteilla.
Valitettavasti ko. auton parhaat ominaisuudet tulevat esille vasta kun mittarissa on nopeutta reilusti laillisen tuolla puolen...
Erityisesti noissa kuluu etupään osat, pyöränlaakerit ja pallonivelet sekä tukivarsien helat, johtuen luonnollisesti suuresta keulapainosta. Ilmamassamittari menee samaan tapaan kuin muissakin ikätovereissaan. Tulppien vaihto työläähkö (16kpl), mutta eipä niitä usein tarvi vaihtaa (100 000km).
Normaali arkikäytössä samat heikkoudet kuin muissakin 202:sissa, eli helposti uraherkkä, tarkka eturenkaistaan/kulmistaan. Rengasäänet melko kovat mersuksi 17(pienemmät ei mahdu jarruista) tai suuremmilla vanteilla.
Valitettavasti ko. auton parhaat ominaisuudet tulevat esille vasta kun mittarissa on nopeutta reilusti laillisen tuolla puolen...
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
- ÜberAntero
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Su 10.07.2011 10:48
- Paikkakunta: Kangasala
Re: C43 AMG?
No niin, kiitos Ladelle viestistä ja veden lisäämisestä myllyyn!
Pikainen kysymys:
Tuolta kun Ruotsiin puolelta katselee autojen tietoja rekkarin perusteella (ilmaiseksi) niin tuleepi lista milloin katsastettu jne.
Tarkoittaako tämä seuraava litanja että auto on ns. kaksi kilpinen?
Fabrikat: MERCEDES BENZ C43 AMG
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1998 Fordonsslagsklass: I
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-02-03
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-09-06
Useassa ilmoitetussa autossa nuo ovat olleet samalle päivälle merkittyjä, osa 1 ja 2 siis...
Toinen kysymys:
Kun lohko on ko. menopelissä sama kuin E430:ssa, mahtaako (ja mahtuuko) siihen sitten myös letkulämmitin? Kun Defan sivuilla ei ole lämppäriä C43:lle ollenkaan mutta E430:lle löytyy kyllä...
Pikainen kysymys:
Tuolta kun Ruotsiin puolelta katselee autojen tietoja rekkarin perusteella (ilmaiseksi) niin tuleepi lista milloin katsastettu jne.
Tarkoittaako tämä seuraava litanja että auto on ns. kaksi kilpinen?
Fabrikat: MERCEDES BENZ C43 AMG
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1998 Fordonsslagsklass: I
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-02-03
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-09-06
Useassa ilmoitetussa autossa nuo ovat olleet samalle päivälle merkittyjä, osa 1 ja 2 siis...
Toinen kysymys:
Kun lohko on ko. menopelissä sama kuin E430:ssa, mahtaako (ja mahtuuko) siihen sitten myös letkulämmitin? Kun Defan sivuilla ei ole lämppäriä C43:lle ollenkaan mutta E430:lle löytyy kyllä...
Re: C43 AMG?
Ei taida saada c43:seen lohko-eikä letkulämppäriä. Omaani yritettiin letkumallista merkkiliikkeessä asentaa huonolla menestyksellä, siis ei onnistunut vaan luovuttivat. Eberi tai webasto olisi paras vaihtoehto.
Talvikäytöstä muutenkin, kyllähän sillä pärjää ihan hyvin talvessakin, mutta c43 lisäominaisuuksista verrattuna tavalliseen 202:seen ei ole talvella juurikaan iloja, kolmio palaa ahkeraan koetaulussa ja jokainen etuvetokinneri irtoaa valoista rivakammin....Itse tulin ekan talven jälkeen järkiini ja hommasin talvikinnerin erikseen. Siinä oli sekin hauska puoli, että keväällä Amg tuntui aina todella mahtavalta!
Talvikäytöstä muutenkin, kyllähän sillä pärjää ihan hyvin talvessakin, mutta c43 lisäominaisuuksista verrattuna tavalliseen 202:seen ei ole talvella juurikaan iloja, kolmio palaa ahkeraan koetaulussa ja jokainen etuvetokinneri irtoaa valoista rivakammin....Itse tulin ekan talven jälkeen järkiini ja hommasin talvikinnerin erikseen. Siinä oli sekin hauska puoli, että keväällä Amg tuntui aina todella mahtavalta!
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: C43 AMG?
Talvella jokainen 1 litrainen tai isompi nelivetohirmu on parempi. ESP tappaa menon joka paikassa talvella. Katsastuksen viimeisen päivän osuessa liukkaan kelin aikaan on kiva katsoa konttorilla insinöörin ilmettä kun koettaa lähteä kesäkumeilla liikkeelle.Lade kirjoitti:Ei taida saada c43:seen lohko-eikä letkulämppäriä. Omaani yritettiin letkumallista merkkiliikkeessä asentaa huonolla menestyksellä, siis ei onnistunut vaan luovuttivat. Eberi tai webasto olisi paras vaihtoehto.
Talvikäytöstä muutenkin, kyllähän sillä pärjää ihan hyvin talvessakin, mutta c43 lisäominaisuuksista verrattuna tavalliseen 202:seen ei ole talvella juurikaan iloja, kolmio palaa ahkeraan koetaulussa ja jokainen etuvetokinneri irtoaa valoista rivakammin....Itse tulin ekan talven jälkeen järkiini ja hommasin talvikinnerin erikseen. Siinä oli sekin hauska puoli, että keväällä Amg tuntui aina todella mahtavalta!
AMG kesäksi ja jotain muuta nastarenkaille.
Re: C43 AMG?
Ei vaan se tarkoittaa päivämäärää milloin mikäkin osa rekisteriotteesta on viimeksi päivitetty/hankittu uusi. Del1 = ajoneuvon mukana seuraava osa ja Del2 on itse luovari. Jos jompikumpi on hukattu joskus, niin silloin on eri päivämäärä, joten jos ei ole hukattu, niin molemmissa on sama päivämäärä.ÜberAntero kirjoitti:Tarkoittaako tämä seuraava litanja että auto on ns. kaksi kilpinen?
Fabrikat: MERCEDES BENZ C43 AMG
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1998 Fordonsslagsklass: I
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-02-03
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-09-06
Useassa ilmoitetussa autossa nuo ovat olleet samalle päivälle merkittyjä, osa 1 ja 2 siis...
Ruotsissa auto ei menetä kilpiä, eli ei ole "kaksi kilpinen"... jos se on esim. "AVK" tyyliin lunastukseen mennyt ja korjattu. Samoilla kilvillä kulkee kunnes se prässätään kuutioksi tai tehdään autosta esim omavalmiste.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: C43 AMG?
Ajattelin kyllä hankkia tuon C43:n ihan ympärivuotiseen käyttöön, tosin vähän niinkuin perheen kakkosautoksi. Ajellaan pääosin S211:llä ja loput ajot pikku bensa-autolla.amgenter kirjoitti:AMG kesäksi ja jotain muuta nastarenkaille.
Siirretään tuo S210 pojan käyttöön.
Viimeksi muokannut C 124 320, Ke 14.09.2011 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: C43 AMG?
Täällä Kuopiossa eräällä tuttavallani on tuollainen C43AMG farkku.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- ÜberAntero
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Su 10.07.2011 10:48
- Paikkakunta: Kangasala
Re: C43 AMG?
Kiitos Sergeylle ensinnäkin tarkennuksesta tietojen suhteen sekä infosta Ruotsin käytännöstä; kiva tietää että Ruotsinmaalla voi vetää kahtasataa betoniporsaaseen ja teippailla raato kuosiin ja myydä sitten Suomeen
Myyjäosapuoli tässä tapauksessa kertoili samanlaisesta syystä noihin merkintöihin...en halaja vaikuttaa neuroottiselta mutta....
Onhan tuonne nettiautoonkin ilimestynyt yksi sedani C43:n. Lämppäri pitäis tietenkin asentaa vielä... halavemmaks tulee kieltämättä hakea Ruotsista saman verran ajettu ja asennuttaa "toho" koneeseen näköjään..
Tai sitten hakea 100 000 ajettu "täystehoinen" 225 hv 1.8 Quattro TT Audi S-line vm. 2000 kaikkine tarvittavine kilkkeineen päivineen, mutta olishan se hele**tin tylsä...
Mutta kyllä tämä tästä!
Kiitos kaikille viesteistä!
Myyjäosapuoli tässä tapauksessa kertoili samanlaisesta syystä noihin merkintöihin...en halaja vaikuttaa neuroottiselta mutta....
Onhan tuonne nettiautoonkin ilimestynyt yksi sedani C43:n. Lämppäri pitäis tietenkin asentaa vielä... halavemmaks tulee kieltämättä hakea Ruotsista saman verran ajettu ja asennuttaa "toho" koneeseen näköjään..
Tai sitten hakea 100 000 ajettu "täystehoinen" 225 hv 1.8 Quattro TT Audi S-line vm. 2000 kaikkine tarvittavine kilkkeineen päivineen, mutta olishan se hele**tin tylsä...
Mutta kyllä tämä tästä!
Kiitos kaikille viesteistä!
Re: C43 AMG?
Siin se ny sit on:
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: C43 AMG?
On se kyllä komian näköinen ja onnea uudelle tulokkaalle
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97