Tuuletin toimii/ei toimi?
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Tuuletin toimii/ei toimi?
Nyt olisi kyseessä tälläinen jännä ongelma että hyvin usein kun käynnistää auton niin tuulettimen nopeudensäädintä liikutellessa ei tapahdu mitään. Ilmaa kyllä tulee tuuletusaukoista mutta nopeudensäätö ei toimi.
Mutta joskus taas kun salamaniskusta tuuletus alkaa toimimaan kunnolla ja nopeutta saa säätää. Ongelma on hyvin kettumainen esim. sadekeleillä ku lasit huurtuu ja pitäisi saadaa lisää ilmaa ikkunalle..
Niin joo ja silloin kun laittaa virran päälle, niin nopudensäätö toimii täysin moitteetta mutta kun laittaa käyntiin niin lakkaa pelittämästä. Auto on 190E w201 -85. Onko vika kuskissa vai autossa?
Mutta joskus taas kun salamaniskusta tuuletus alkaa toimimaan kunnolla ja nopeutta saa säätää. Ongelma on hyvin kettumainen esim. sadekeleillä ku lasit huurtuu ja pitäisi saadaa lisää ilmaa ikkunalle..
Niin joo ja silloin kun laittaa virran päälle, niin nopudensäätö toimii täysin moitteetta mutta kun laittaa käyntiin niin lakkaa pelittämästä. Auto on 190E w201 -85. Onko vika kuskissa vai autossa?
Vika kuullostaa aika erikoiselta....
Oliskohan jossain kontakti vika....
Oliskohan jossain kontakti vika....
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Niitä messinkipuslia tavataan sanoa liukulaakereiksi. Siis ihan oikeasti, joten kyllä siellä laakerit on.Mika.T kirjoitti:tuulilasin alamuovien alla se lämppärin moottori noissa tenavatähdissä on. siellä ei muuten ole mitään laakereita vaan akseli pyörii messinki (?) puslien varassa... mutta rasvaus auttaa kyllä paljon.. mulla ollut jo vikisemättä kolme vuotta...
Liukulaakereita on käytetty ja käytetään edelleen tavattoman monessa eri paikassa. Niitä on kestovoideltuja (voiteluaine on imeytetty laakerimetalliin), kertavoideltuja ja jatkuvasti voideltavia. Voiteluaineena voidaan käyttää öljyä, rasvaa, parafiinia, vettä jne...
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Itsellä oli aikoinaan syynä juuri virtalukon pohja, mutta temppuili siten, että katkoi flektin virtaa kokonaan eli on/off-periaatteella. Ei siis vaikuttanut puhaltimen nopeuksiin millään muotoa - eri asennot toimivat normaalisti, jos vain moottorille tuli virtaskaa. Avainta hiukkasen kääntelemällä vaivan sai tilapäisesti asettumaan, joskus viikkokausiksi. Tätä taustaa vasten vika voisi olla itse kiertonupin kontakteissakin.Daimler kirjoitti:Virtalukon pohja tulee mieleen,koetas kun auto on käynnissä niin kääntää avainta tai heilutella sitä varovasti virtalukossa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
no joku voi sanoa niitä laakereiksikin.. ite en luokittele niitä kyllä laakereiksi.. vasta sitten kun löytyy erilliset laakeri liuskat...spede10 kirjoitti:Niitä messinkipuslia tavataan sanoa liukulaakereiksi. Siis ihan oikeasti, joten kyllä siellä laakerit on.Mika.T kirjoitti:tuulilasin alamuovien alla se lämppärin moottori noissa tenavatähdissä on. siellä ei muuten ole mitään laakereita vaan akseli pyörii messinki (?) puslien varassa... mutta rasvaus auttaa kyllä paljon.. mulla ollut jo vikisemättä kolme vuotta...
Liukulaakereita on käytetty ja käytetään edelleen tavattoman monessa eri paikassa. Niitä on kestovoideltuja (voiteluaine on imeytetty laakerimetalliin), kertavoideltuja ja jatkuvasti voideltavia. Voiteluaineena voidaan käyttää öljyä, rasvaa, parafiinia, vettä jne...
Ne laakerit on muuten pronssia ja ovat liukulaakereita. Kun ne voidellaan oikein ne otetaan irti ja laitetaan sormen päälle ja keskireikä täyteen öljyä, sit peukalo päälle ja puristetaan parin minuutin ajan niin öljy painuu huokosiin. Tästä löytyy kyllä jostain ihan oikeat ohjeetkin.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen