300CE Turbodiesel
Re: 300CE Turbodiesel
nostin motin paikoilleen. Niinku edellä mietittiin, sitä kutosen putkea pitää vetää reilusti alempaa että saadaan 4'' putki sopiin alas sieltä
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 300CE Turbodiesel
helpostihan tuolta vielä downpipen pujottaa
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 300CE Turbodiesel
miten muuten paloseinää saa muokata näin katsastusta ajatellen? joskus oli jotai puhetta että sitä ei sais vissii kauheesti muokata?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 300CE Turbodiesel
lekalla tilaa sinne ois hillo palikka kun olis nuita pakosarjan ovaali lähtöjä mutkana, säästyis tilaa kivasti. Täytynee huomenna koittaa askarrella...
Re: 300CE Turbodiesel
siisti toteutus,mutta imusarjaa miettisin vielä hetken kolmosen veiviä saattaa ketuttaa... scania on hieno ehkä olen jopa hiukan kateellinen siitä
Diesel on puhtaampi
Re: 300CE Turbodiesel
Joo imusarjan teen erilailla, sitä ei ehkä nuista kuvista huomaa mutta se on leikattu auki, teen siihen sellaisen koko painekotelon mittaisen ''railotuloputken''. amw tuloputken tyyliin..j.a kirjoitti:siisti toteutus,mutta imusarjaa miettisin vielä hetken kolmosen veiviä saattaa ketuttaa... scania on hieno ehkä olen jopa hiukan kateellinen siitä
Re: 300CE Turbodiesel
Tosi siistiä jälkeä! Kiva katella tällaisia projekteja missä tehään hommat kunnolla heti kerralla
Re: 300CE Turbodiesel
Nyt mahtuu 4'' downpipe
ja hukkaporttiki löysi paikkansa
ja hukkaporttiki löysi paikkansa
Re: 300CE Turbodiesel
siistin näköstä kyllä !
mites tuo turbo mahtuu tuolla oleen kun konepellin kiinni pistää?
mites tuo turbo mahtuu tuolla oleen kun konepellin kiinni pistää?
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: 300CE Turbodiesel
mahtuu se pelti hyvin kiinni
Re: 300CE Turbodiesel
jonte89 kirjoitti:
mites tuo turbo mahtuu tuolla oleen kun konepellin kiinni pistää?
Tiputtaa vähän korkeammalta niin kyllä sinne tilaa tulee.
Re: 300CE Turbodiesel
no niinpä
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: 300CE Turbodiesel
imusarjaan/ painekoteloon tehty vähän muutoksia
Alkupää eli tuloputken paikka pitää vielä viistää ja tehdä siihen jouheva lähtö alaspäin ja hitsata loppuun
varmaan kuitenkin parempi tämmöinen versio kuin alkuperäinen pelkkä lähtö vakiosarjaan?
Alkupää eli tuloputken paikka pitää vielä viistää ja tehdä siihen jouheva lähtö alaspäin ja hitsata loppuun
varmaan kuitenkin parempi tämmöinen versio kuin alkuperäinen pelkkä lähtö vakiosarjaan?
Re: 300CE Turbodiesel
semmonen siitä nyt tuli muutellaan sitten ko todetaan että se ei toimi...
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 912
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: 300CE Turbodiesel
Asiallinen projekti ja teet hyvää jälkeä, jatka samaan malliin!
painekotelo on paljo parempi, vieläkö tuo putki pienenis loppuun päin nii ois hyvä.
painekotelo on paljo parempi, vieläkö tuo putki pienenis loppuun päin nii ois hyvä.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: 300CE Turbodiesel
vähän uutta coolerin kannaketta
ja imusarjaan aukkoa niin saa sitten tarvittaessa vähän pumppua ruuvata
tarvikemotista tilasin eilen vdo mittareita ja griffiniin korkkia, ja tänään matkahuollosta sai noutaa asiallista palvelua
samaa ei voi sanoa kl-varaosista, moottorin tiivistesarjaa odoteltu kohta kuukausi eivätkä saa sitä hommattua....
ja imusarjaan aukkoa niin saa sitten tarvittaessa vähän pumppua ruuvata
tarvikemotista tilasin eilen vdo mittareita ja griffiniin korkkia, ja tänään matkahuollosta sai noutaa asiallista palvelua
samaa ei voi sanoa kl-varaosista, moottorin tiivistesarjaa odoteltu kohta kuukausi eivätkä saa sitä hommattua....
Re: 300CE Turbodiesel
hephep syöttöpumpun hammasrattaan pultin momentti ja om606 turpon suuttimien kiristysmomentti ????
hammasrattaan momentti löytyki, ilmeisesti 45nm? mutta mites nuo suuttimet
hammasrattaan momentti löytyki, ilmeisesti 45nm? mutta mites nuo suuttimet
Re: 300CE Turbodiesel
Ratas 65nm ja suuttimet 40nm.
Re: 300CE Turbodiesel
mottia päästy niputtaan kun viimeinki tuli tiivisteet.
öljypohjaan piti tehdä vähän tilaa öljypumpun rattaalle.
ja alustaanki saapui vähän päivitystä
'
öljypohjaan piti tehdä vähän tilaa öljypumpun rattaalle.
ja alustaanki saapui vähän päivitystä
'
Re: 300CE Turbodiesel
Tuliko öljypumppuun isompi ratas? Paljonko aijot kierrättää konetta?
Re: 300CE Turbodiesel
kyllä, 35 ratas. n,7000. kuuleman alkaa vakiorattaalla ainakin pumppu ''kavitoimaan'' noissa kierroksissa??
edit. tai ei ehkä ihan tuota 7000, mutta kuiten yli 6000. Mitä lie vakio kansi/venttiilit kestää kierroksia?
peltihommia tuli vaihteeksi vähän tehtyä. vänkärin puolen lokasuojasta vakiopaisarin ja kiertovesipumpun kiinnikkeet ja kyhmyt poistettu niin on hukkaportilla enemmän tilaa
edit. tai ei ehkä ihan tuota 7000, mutta kuiten yli 6000. Mitä lie vakio kansi/venttiilit kestää kierroksia?
peltihommia tuli vaihteeksi vähän tehtyä. vänkärin puolen lokasuojasta vakiopaisarin ja kiertovesipumpun kiinnikkeet ja kyhmyt poistettu niin on hukkaportilla enemmän tilaa
Re: 300CE Turbodiesel
Sopiiko kysyä että mistä alusta?
Re: 300CE Turbodiesel
ainakaan tuon oman farkun OM605 kone ei kestä yli 5500 rpm... joka kerta kun on menty sen yli, niin venttiilit sekoaa/jumittaa... tiedä sitten onko ne niin paskassa EGR:n takia, vai mistä johtuu... mutta tänäänkin kun kokeilin mitä ne vetävät kierrokset mahtaa olla ajossa tuon pumpun ruuvailun jälkeen, niin jossain 6000 rpm kohdalla alkoi taas sellainen pörinä ja tehot hiipui, siinä sitten ajeli jonkun 500 m normaalisti, niin alkoi kone taas käydä normaalisti (tuo on tehnyt tuon jo kymmeniä kertoja ja aina sama juttu, kun menee yli 5500 rpm...) yleensä jos paikallaan kokeilee ilman imusarjaa kierrättää, niin se on aina sama venttiili, eli 5 pytyn ulompi imu ainakin jumittaa...pena837 kirjoitti:edit. tai ei ehkä ihan tuota 7000, mutta kuiten yli 6000. Mitä lie vakio kansi/venttiilit kestää kierroksia?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 300CE Turbodiesel
http://drwheelgoods.fi/kimu kirjoitti:Sopiiko kysyä että mistä alusta?
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 300CE Turbodiesel
meinaakko pitää ympäri vuotisena autona kun lohkolämppäri jätetty paikoillee ?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 300CE Turbodiesel
jokapäivänen kauppakassi
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 300CE Turbodiesel
arvostan autothan on tehty ajettaviks
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 300CE Turbodiesel
laitoin taas jälleen kerran koneen paikalleen että saa tehdä kaikki rojut valmiiks ja taas sitte mylly pois ja maalaus.
no tänään tuli harjoteltua downpipen tekoa ja tommonen siitä sitten tuli
no tänään tuli harjoteltua downpipen tekoa ja tommonen siitä sitten tuli