300CE Turbodiesel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

nostin motin paikoilleen. Niinku edellä mietittiin, sitä kutosen putkea pitää vetää reilusti alempaa että saadaan 4'' putki sopiin alas sieltä

Kuva

Kuva
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

helpostihan tuolta vielä downpipen pujottaa :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja j.a »

paloseinä on kuin taikinaa ja tilaa tulee
Diesel on puhtaampi
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

miten muuten paloseinää saa muokata näin katsastusta ajatellen? joskus oli jotai puhetta että sitä ei sais vissii kauheesti muokata?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

lekalla tilaa sinne :twisted: :lol: ois hillo palikka kun olis nuita pakosarjan ovaali lähtöjä mutkana, säästyis tilaa kivasti. Täytynee huomenna koittaa askarrella...
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja j.a »

siisti toteutus,mutta imusarjaa miettisin vielä hetken :shock: kolmosen veiviä saattaa ketuttaa... scania on hieno ehkä olen jopa hiukan kateellinen siitä :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

j.a kirjoitti:siisti toteutus,mutta imusarjaa miettisin vielä hetken :shock: kolmosen veiviä saattaa ketuttaa... scania on hieno ehkä olen jopa hiukan kateellinen siitä :D
Joo imusarjan teen erilailla, sitä ei ehkä nuista kuvista huomaa mutta se on leikattu auki, teen siihen sellaisen koko painekotelon mittaisen ''railotuloputken''. amw tuloputken tyyliin..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tosi siistiä jälkeä! Kiva katella tällaisia projekteja missä tehään hommat kunnolla heti kerralla :clap:
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

Nyt mahtuu 4'' downpipe

Kuva

ja hukkaporttiki löysi paikkansa

Kuva

Kuva
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

siistin näköstä kyllä :)!

mites tuo turbo mahtuu tuolla oleen kun konepellin kiinni pistää?
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

mahtuu se pelti hyvin kiinni
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jonte89 kirjoitti:
mites tuo turbo mahtuu tuolla oleen kun konepellin kiinni pistää?

Tiputtaa vähän korkeammalta niin kyllä sinne tilaa tulee. :mrgreen:
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

no niinpä :D
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

imusarjaan/ painekoteloon tehty vähän muutoksia

Kuva

Alkupää eli tuloputken paikka pitää vielä viistää ja tehdä siihen jouheva lähtö alaspäin ja hitsata loppuun

Kuva

varmaan kuitenkin parempi tämmöinen versio kuin alkuperäinen pelkkä lähtö vakiosarjaan?
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

semmonen siitä nyt tuli :wtf: muutellaan sitten ko todetaan että se ei toimi...

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Asiallinen projekti ja teet hyvää jälkeä, jatka samaan malliin!

painekotelo on paljo parempi, vieläkö tuo putki pienenis loppuun päin nii ois hyvä.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

vähän uutta coolerin kannaketta

Kuva

Kuva

ja imusarjaan aukkoa niin saa sitten tarvittaessa vähän pumppua ruuvata :twisted:

Kuva

tarvikemotista tilasin eilen vdo mittareita ja griffiniin korkkia, ja tänään matkahuollosta sai noutaa :thumbup: asiallista palvelua
samaa ei voi sanoa kl-varaosista, moottorin tiivistesarjaa odoteltu kohta kuukausi eivätkä saa sitä hommattua....
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

hephep syöttöpumpun hammasrattaan pultin momentti ja om606 turpon suuttimien kiristysmomentti ????

hammasrattaan momentti löytyki, ilmeisesti 45nm? mutta mites nuo suuttimet
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ratas 65nm ja suuttimet 40nm.
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

mottia päästy niputtaan kun viimeinki tuli tiivisteet.

Kuva

Kuva

Kuva

öljypohjaan piti tehdä vähän tilaa öljypumpun rattaalle.

Kuva

ja alustaanki saapui vähän päivitystä
'
Kuva
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tuliko öljypumppuun isompi ratas? Paljonko aijot kierrättää konetta?
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

kyllä, 35 ratas. n,7000. kuuleman alkaa vakiorattaalla ainakin pumppu ''kavitoimaan'' noissa kierroksissa??

edit. tai ei ehkä ihan tuota 7000, mutta kuiten yli 6000. Mitä lie vakio kansi/venttiilit kestää kierroksia?

peltihommia tuli vaihteeksi vähän tehtyä. vänkärin puolen lokasuojasta vakiopaisarin ja kiertovesipumpun kiinnikkeet ja kyhmyt poistettu niin on hukkaportilla enemmän tilaa

Kuva

Kuva
Avatar
kimu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 25.09.2011 14:04
Paikkakunta: Metsämäki

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja kimu »

Sopiiko kysyä että mistä alusta?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja napa »

pena837 kirjoitti:edit. tai ei ehkä ihan tuota 7000, mutta kuiten yli 6000. Mitä lie vakio kansi/venttiilit kestää kierroksia?
ainakaan tuon oman farkun OM605 kone ei kestä yli 5500 rpm... joka kerta kun on menty sen yli, niin venttiilit sekoaa/jumittaa... tiedä sitten onko ne niin paskassa EGR:n takia, vai mistä johtuu... mutta tänäänkin kun kokeilin mitä ne vetävät kierrokset mahtaa olla ajossa tuon pumpun ruuvailun jälkeen, niin jossain 6000 rpm kohdalla alkoi taas sellainen pörinä ja tehot hiipui, siinä sitten ajeli jonkun 500 m normaalisti, niin alkoi kone taas käydä normaalisti (tuo on tehnyt tuon jo kymmeniä kertoja ja aina sama juttu, kun menee yli 5500 rpm...) yleensä jos paikallaan kokeilee ilman imusarjaa kierrättää, niin se on aina sama venttiili, eli 5 pytyn ulompi imu ainakin jumittaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

kimu kirjoitti:Sopiiko kysyä että mistä alusta?
http://drwheelgoods.fi/
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

meinaakko pitää ympäri vuotisena autona kun lohkolämppäri jätetty paikoillee :D?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

jokapäivänen kauppakassi :thumbup:
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

arvostan :D :D autothan on tehty ajettaviks :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

laitoin taas jälleen kerran koneen paikalleen että saa tehdä kaikki rojut valmiiks ja taas sitte mylly pois ja maalaus.

no tänään tuli harjoteltua downpipen tekoa ja tommonen siitä sitten tuli

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin