Olisi tuossa 230 TE:ssä perän (ABS, ei ASD) kannatinpuslien vaihto edessä ja samalla kun se on irti, voisi vaihtaa poskistefat (toinen vuotaa). Tuohon malliin on kuulemma aikoinaan laitettu isoja ja pieniä periä. Mistä nuo erottaa toisistaan?
Kävin pyörähtämässä koslan alla ja perämurikan kanteen oli läimäisty seuraavanlainen koodi: R 124 351 25 08. Liekö tuosta apua tunnistukseen.
t.
R.
PS.
Ostin jo stefat molempiin malleihin, koska sain luvan palauttaa väärät käyttämättömät osat. Homma kuitenkin tyssäsi kardaanin kuminivelen pultteihin, joita ei selällään maaten saanut hempulavehkeillä auki. Pitää varmaan joskus mennä tarvikkeiden kanssa pajalle. Se siitä tee-se-itse -meiningistä.
Pieni perä vs. iso perä
Pieni perä vs. iso perä
E500 – 211.070
201:ssä on ollut isossa perässä pikku laipat n. 100mm. (201 2,5D)tomiop kirjoitti:pikkuperässä taitaa olla pienempi laippa ~95mm ja isossa 110mm. välityskin todennäkösesti erilainen. Itellä on iso ABS-perä 110 mm laippa. Auto 300E. Voin olla väärässäkin
Ison ja pienen erottaa kopan koosta l. pituus ja leveys. Pikkuperä on noin 220mm vetolaipan keskiöstä kartaanin ristikon ulkopintaan kun taas isossa ko. mitta on noin 240mm. Leveydet pikkuperässä on vetolaipan ulkoreunasta toiseen ulkoreunaan n.220mm ja isossa 240mm. ADS perä on iso ja sen leveys on noin 285 laipasta laippaan.
'Tos. Eiköhän näillä ohjeilla homma selviä. Pitää mennä mittanauhan kans kyykkimään pirssin alle.
t.
R.
t.
R.
juhaoh kirjoitti:201:ssä on ollut isossa perässä pikku laipat n. 100mm. (201 2,5D)
Ison ja pienen erottaa kopan koosta l. pituus ja leveys. Pikkuperä on noin 220mm vetolaipan keskiöstä kartaanin ristikon ulkopintaan kun taas isossa ko. mitta on noin 240mm. Leveydet pikkuperässä on vetolaipan ulkoreunasta toiseen ulkoreunaan n.220mm ja isossa 240mm. ADS perä on iso ja sen leveys on noin 285 laipasta laippaan.
E500 – 211.070
Iso perä on myös vahvempi kuin pikku perä.
nm. faijan autossa 730tkm ajettu ASD ja toimii.
nm. faijan autossa 730tkm ajettu ASD ja toimii.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Eli jos öljyjä vaihtaa, pitäisi pelata vielä pitkään (n. 300 tkm ajettu). Kuulostaa hyvältä.
Muistikuva on, että perä oli suht' jämäkän kokoinen. Kun yritin laipan ja perän välistä niitä stefoja tiirailla, niin näyttivät niiltä isommilta. Tuossa oli ainakin se isompi 90 mm:n kuminivel, jos siitä voi mitään johtopäätöksiä tehdä.
Pitänee vielä miettiä, jos ostaisi kunnon työkalut, kun nyt tietää, mitä avaimia hommaan tarvii.
t.
R.
Muistikuva on, että perä oli suht' jämäkän kokoinen. Kun yritin laipan ja perän välistä niitä stefoja tiirailla, niin näyttivät niiltä isommilta. Tuossa oli ainakin se isompi 90 mm:n kuminivel, jos siitä voi mitään johtopäätöksiä tehdä.
Pitänee vielä miettiä, jos ostaisi kunnon työkalut, kun nyt tietää, mitä avaimia hommaan tarvii.
t.
R.
NymiS kirjoitti:Iso perä on myös vahvempi kuin pikku perä.
nm. faijan autossa 730tkm ajettu ASD ja toimii.
E500 – 211.070