vapari dieselin alakerran muokkaus turboa varten
vapari dieselin alakerran muokkaus turboa varten
eli nyt ollaan siinä vaiheessa että tarttis päättää mitä tuolle alakerralle tekee ennen niputtamista.
Vaihtoehtoina on pyörinyt turbo koneen laakerit ja ehkö lisäksi turbokoneen öljysuihkut .
kysymys kuuluukin että onko joku nyt koneistanut turbolaakeriin sen reiän muualle kuin keskellä ja myös kankeen koneistettu "lisäkanavia" ?
vai tekeekö perinteiset vaan ja lyö turbon laakerit ja niihen normipaikkaan sen reiän.
Öljysuihkuista ei vielä vissiin ole fakta tietoa?
Kiertokangen laakerit tulee siis ainakin turbosta, mutta kannattaa runkolaakerit ja välilevyt vaihtaa turbokoneen omiin, vai ovatko ne turbokoneessa myös ei-punametallia ?
Joku tuossa tarjoili kuukausia sitten valmiita turbokoneen laakereita, mutta en enää muista ketä, joten jos otat uudestaan yhteyttä!!!
Vaihtoehtoina on pyörinyt turbo koneen laakerit ja ehkö lisäksi turbokoneen öljysuihkut .
kysymys kuuluukin että onko joku nyt koneistanut turbolaakeriin sen reiän muualle kuin keskellä ja myös kankeen koneistettu "lisäkanavia" ?
vai tekeekö perinteiset vaan ja lyö turbon laakerit ja niihen normipaikkaan sen reiän.
Öljysuihkuista ei vielä vissiin ole fakta tietoa?
Kiertokangen laakerit tulee siis ainakin turbosta, mutta kannattaa runkolaakerit ja välilevyt vaihtaa turbokoneen omiin, vai ovatko ne turbokoneessa myös ei-punametallia ?
Joku tuossa tarjoili kuukausia sitten valmiita turbokoneen laakereita, mutta en enää muista ketä, joten jos otat uudestaan yhteyttä!!!
Laatudieselissä Kangasalalla oli myytävänä valmiit kiertokanget 4 kappaletta, joissa on koneistettu öljykanava sivuun. Kaverilla oli myös muistaakseni öljynsuodattimenjalka, johon oli tehty lähtö öljynjäähdyttäjälle. Firmalla on keltaisessa pörssissä usein mainos autovaraosapuolella. Korjailee turboja työkseen.
Laakerinreiän poraaminen ei ole vaikea homma. Merkkaa vaan hyvin kohdan mihin poraa ja painaa pylväsporakoneella vaikkapa puuta vasten reiän. Kannattaa porata liukupinnan puolelta, koska jäysteet on helpompi poistaa takapuolelta pikkurälläkällä tai smirkelillä. Liukupinnan puolen reiän voi siistiä isommalla poranterällä käsin pyörättämällä tasaiseksi. Itse tein viime lauantaina juuri näin.
KL-varaosien filmien mukaan runkolaakerit on samat kaikissa 200d-300turbod koneissa.
Laakerinreiän poraaminen ei ole vaikea homma. Merkkaa vaan hyvin kohdan mihin poraa ja painaa pylväsporakoneella vaikkapa puuta vasten reiän. Kannattaa porata liukupinnan puolelta, koska jäysteet on helpompi poistaa takapuolelta pikkurälläkällä tai smirkelillä. Liukupinnan puolen reiän voi siistiä isommalla poranterällä käsin pyörättämällä tasaiseksi. Itse tein viime lauantaina juuri näin.
KL-varaosien filmien mukaan runkolaakerit on samat kaikissa 200d-300turbod koneissa.
muistatko hintaa ? , aika suolaiset varmaan, entäpä koneistus omaan kankeen kysyitkö sitä ?Laatudieselissä Kangasalalla oli myytävänä valmiit kiertokanget 4 kappaletta, joissa on koneistettu öljykanava sivuun. Kaverilla oli myös muistaakseni öljynsuodattimenjalka, johon oli tehty lähtö öljynjäähdyttäjälle. Firmalla on keltaisessa pörssissä usein mainos autovaraosapuolella. Korjailee turboja työkseen.
okLaakerinreiän poraaminen ei ole vaikea homma. Merkkaa vaan hyvin kohdan mihin poraa ja painaa pylväsporakoneella vaikkapa puuta vasten reiän. Kannattaa porata liukupinnan puolelta, koska jäysteet on helpompi poistaa takapuolelta pikkurälläkällä tai smirkelillä. Liukupinnan puolen reiän voi siistiä isommalla poranterällä käsin pyörättämällä tasaiseksi. Itse tein viime lauantaina juuri näin.
eli samat runkolaakerit riippumatta siitä onko turbo tai vapari kone, selväKL-varaosien filmien mukaan runkolaakerit on samat kaikissa 200d-300turbod koneissa.
JP74 kirjoitti:En kysellyt hintoja, mutta käytetyt kangethan ne oli. Tuskin urien jyrsiminen kovin kallis homma olisi omiin kankiin, senhän voi tehdä jyrsinkoneella kuka vaan koneistamo. Kotikonstein taitaa olla tekemätön paikka.
jep, no onkos tietoa sitten mihin ne ajetaan, niin voi sanoa koneistajalla miten ja mihin
Tälläisen tekstin oli kirjoittanut nimimerkki stonehead, tossa aijemmin. Lieneekö KL-varaosien laakerit mallia tarvike vaiko alkuperäiset.turbon laakerit ovat punametallia ja siten ovat paljon kestävempiä, kannataa vaihtaa, olen nähnyt semmosen mihin oli laitettu turbon tarvike laakerit ja nekin oli kulunut loppuun , näissä alkuperäisissä turbolaakereissa ei ole ollut koskaan mitään vikaa
So long and thanks for all the fish
Soita sinne Laatudieseliin, niin varmasti kertoo. Vanhemmalla miehellä on itsellään turbotettu 123 diesel ja nuorempikin on touhunut 124 turboprojektien kanssa. Ainakin mulle riitti hyvin tarinaa, kun kyselin "tyhmiä".
Periaatteessahan siinä ei kai ole niin justiinsa minkälaisen uran sinne kiertokangen pohjaan koneistaa. Kunhan öljy mahtuu kulkemaan ja laakeriliuskaan tulee reikä uran päätepisteeseen. Meinaa itse tulla vainoharhaiseksi ton moottorin kanssa, kun koko ajan on kuulevinaan uusia naputuksia yms. ääniä koneesta. Olenkin henkisesti valmistautunut siihen, että kone voi levitä, niin pääseepähän tekemään kunnon konerempan..
Periaatteessahan siinä ei kai ole niin justiinsa minkälaisen uran sinne kiertokangen pohjaan koneistaa. Kunhan öljy mahtuu kulkemaan ja laakeriliuskaan tulee reikä uran päätepisteeseen. Meinaa itse tulla vainoharhaiseksi ton moottorin kanssa, kun koko ajan on kuulevinaan uusia naputuksia yms. ääniä koneesta. Olenkin henkisesti valmistautunut siihen, että kone voi levitä, niin pääseepähän tekemään kunnon konerempan..
- Look Like ?
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke 21.01.2004 16:11
- Paikkakunta: Savossa