CLK 208 xenonvalo-ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
clk coupe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 05.09.2006 23:23
Paikkakunta: Helsinki

CLK 208 xenonvalo-ongelma

Viesti Kirjoittaja clk coupe »

Tilasin Saksasta tällaisen http://www.ebay.de/itm/Xenon-Scheinwerf ... 3cbc65f433" onclick="window.open(this.href);return false; setin. Siinäpä ei ollutkaan niitä muuntajia tai mitälie kuristimia matkassa, kuten tuoteselostetta tarkemmin katsottuna ei pitänytkään vaan käskettiin käyttää vanhat. Mistähän sellaiset nyt löytäisi, käytetytkin varmaan pelittäisi mainiosti. Muuten lyhdyt on hienot ja kaikki polttimot ja säätömoottoritkin kuuluivat hintaan.
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: CLK 208 xenonvalo-ongelma

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Sytyttimiä on ebayssä myytävänä. Samaa sytytintä löytyy ainakin kaikista saman ikäluokan VAGinoista. Samoin ohjausyksiköt käy ristiin. Itselle uusin ohjausyksiköt ja nyt jälkeenpäin en oo ihan varma, tuliko niitä uusittua turhaan vai ei. Vika saattoi olla myös polttimoissa. Vilkutteli valoja uusilla yksiköilläkin mutta huomattavasti vähemmän. Vaihdoin polttimot vielä kertaalleen ja nyt ovat toimineet oikein. Vanhat ohjausyksiköt ovat olemassa, jos kiinnostaa. Itse en kyllä jaksa enää jumapata niitä paikoileen kokeilumielessä.

Uudet saa halvimmalla täältä:

http://www.xenonballasts.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuli muutamassa päivässä kotiin ja pari maksoi vähemmän kuin 1kpl vehossa tai KL:ssä. Skodan (octavia) yksiköitä saa huomattavasti mersun omia halvemmalla. Tais olla 100-150e halvemmat skodan tiskillä. Vw/Audi hintaa en kysynyt. Ovat osanumeroita myöten ihan samat.

Edit:
Sotkin tuon 208:n uudempaan CLK:hon. Sen yksiköt tais erota noista uudemmista.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
clk coupe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 05.09.2006 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: CLK 208 xenonvalo-ongelma

Viesti Kirjoittaja clk coupe »

Kiitos tästä tietosesta ja linkistä. Itävallasta löytyi ballast hintaan 50€, ehkä saadaan tulille. Mites nää korkeussäädöt, ei taida toimia ihan näin Suomi-autossa ja neekerivarustein?
Viimeksi muokannut clk coupe, To 16.02.2012 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: CLK 208 xenonvalo-ongelma

Viesti Kirjoittaja aziz »

clk coupe kirjoitti:Kiitos tästä tietosesta ja linkistä. Itävallasta löytyi ballastit hintaan 50€, ehkä saadaan tulille. Mites nää korkeussäädöt, ei taida toimia ihan näin Suomi-autossa ja neekerivarustein?
Muakin kiinnostais tietää miten tuon saa toimimaan, kun alkuperäinenhän toimii ilmanpaineella. Mulla ois muuten ollu vastaavat vähän käytetyt etuvalot kaupan, oiskohan ollu depon valmistamat. Niissä on paikat alkuperäisille korkeuden säätäjille.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
clk coupe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 05.09.2006 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: CLK 208 xenonvalo-ongelma

Viesti Kirjoittaja clk coupe »

Kerrotaan toki kun viisastutaan asiassa. Siis mitkä paineilmat? Ei ainakaan yhdestä löytyneestä 1998 208 xenon-romusta mitään letkua löytynyt vaan 5-napainen (2+3) liitin eikä mun suomiH7autossa vastaavaa säädön töpseliä? Siis ainakin 1 kpl ballastia tarvittaisiin modifikaatioon. Korkeudet pitää varmaan sitten säätää käsin kohdalleen niinkuin ennen vanhaan.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: CLK 208 xenonvalo-ongelma

Viesti Kirjoittaja aziz »

clk coupe kirjoitti:Kerrotaan toki kun viisastutaan asiassa. Siis mitkä paineilmat? Ei ainakaan yhdestä löytyneestä 1998 208 xenon-romusta mitään letkua löytynyt vaan 5-napainen (2+3) liitin eikä mun suomiH7autossa vastaavaa säädön töpseliä? Siis ainakin 1 kpl ballastia tarvittaisiin modifikaatioon. Korkeudet pitää varmaan sitten säätää käsin kohdalleen niinkuin ennen vanhaan.
Mulla oli käsitys, että korkeudensäätö toimis kaikissa ilmalla, ilmeisesti olen erehtynyt. Mutta ilmeisesti noissa sun umpioissa tuon sähköistetyn korkeudensäädön tilalle voi vaihtaa alkuperäisen ilmanpaineella toimivan säätimen.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Re: CLK 208 xenonvalo-ongelma

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Ajovalojen korkeudensäätö toimiin perinteisesti MB:ssä alipaineella. Mutta Xenon-valojen automaattisäätö vaatii toimiakseen
sähkömoottorit. (Jos auton jousitus on varustettu automaattisella maavaran säädöllä, esim. farkut, niin valonsäätöä ei erikseen tarvita).

Alkuperäisten xenonien korkeudensäätö on yleensä toteutettu mekaanisilla tunnistimilla, jotka seuraavat taka-akseliston korkeus liikkeitä. Muutostyössä on suosittu Hellan tekemä sarja, jossa infrapuna-anturilla mitataan tienpintaa. Sarjassa on siis anturi, kaapelit, ohjausboxi, ja sähkömoottorit. Ongelmakohtana saattaa olla noiden sähkömoottorien sopivuus, esim. toisen merkkisiin lyhtyihin.

Sarjasta kuva tässä:
http://www.nettivaraosat.fi/8xx01031500 ... p-842.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Vastaa Viestiin