Airmatic mersun madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
timolevela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 24.02.2011 17:44
Paikkakunta: jyväskylä

Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja timolevela »

Moro, itellä on w211 320 cdi mersu airmatic ilmajousituksella, olisko kellään tietoa missäpäin keskisuomea olis mahdollista madaltaa kyseistä autoa? käyttöautolla varmaan onnistuu mut kysytäämpä tätä kautta ensin ku monesti täälä enempi tietoa ;)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

timolevela kirjoitti:Moro, itellä on w211 320 cdi mersu airmatic ilmajousituksella, olisko kellään tietoa missäpäin keskisuomea olis mahdollista madaltaa kyseistä autoa? käyttöautolla varmaan onnistuu mut kysytäämpä tätä kautta ensin ku monesti täälä enempi tietoa ;)
Eipä taida onnistua käyttöautolla/veholla ym vastavissa paikoissa
(ainakaan sen mukaan mitä on puorukka joka on ensin noissa käynnyt kertoillut kun ovat käyneet kertoilevat että auto kyllä laskee mutta ei jää alas)
kun se tehdään kunnolla ohjelmasta ei antureita tarvitse huijata/niihin yli päätän koskea vaika korkeuta muuttais enemänkin... :)
(tätä ei tiettävästi tee kovin moni... ;) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13479
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis jotkut merkkiliikkeet saattavat kieltäytyä jousituksen säädöstä ohjetasosta poikkeavaksi mutta olihan täällä esimerkkejä merkkiliikkeistä jotka tuon suostuivat tekemään. Eikä se tallennettu taso sieltä ohjainyksiköstä itsekseen muutu riippumatta siitä kuka sen on sinne tallentanut. CDI203 ilmeisesti tarkoittaa tilannetta jossa auto on säädetty halutulle tasolla ja se on yritetty tallentaa uudeksi referenssitasoksi mutta ei olkeaan onnistunut.

Kuinka ison alueen Keski-Suomea katsot kohtuulliseksi ajella jonkun testerin omistajan kuusen alle?
Sprinter1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 14.10.2011 20:59

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Sprinter1 »

Eipä taida saada testerillä alas. Ainut konsti taitaa olla anturi tankojen säätö/vääntö (mikäli on,uudemmissa ei ole) kallistuksen vakaajissa kiinni olevat tangot josta saadaan korkeus tieto xenoneille ja airmaticille.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13479
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sprinter1 kirjoitti:Eipä taida saada testerillä alas. Ainut konsti taitaa olla anturi tankojen säätö/vääntö (mikäli on,uudemmissa ei ole) kallistuksen vakaajissa kiinni olevat tangot josta saadaan korkeus tieto xenoneille ja airmaticille.
Siis mihin tämä "tieto" perustui? Meinaatko että CDI203 puhui palturia kun tuossa väitti säädön onnistuneen?

Muokattu: tässä taisi ollakin kyse tulkinnoista ja halutusta lopputuloksesta.
Viimeksi muokannut DBFI, To 14.06.2012 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sprinter1 kirjoitti:Eipä taida saada testerillä alas. Ainut konsti taitaa olla anturi tankojen säätö/vääntö (mikäli on,uudemmissa ei ole) kallistuksen vakaajissa kiinni olevat tangot josta saadaan korkeus tieto xenoneille ja airmaticille.
Jaa ei... miksi ei :?:
itse noita kymmeniä eri mallisa autoja laskenut(ja jokusta nostanut) ohjelmasta antureihein tai niitten tankoihin koskematta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1610
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Timpan auto on nyt kuitenkin tiputettu starin ja prikkojen avulla, joten tästä asiasta ei kannata kinata sen enempää. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aziz kirjoitti:Timpan auto on nyt kuitenkin tiputettu starin ja prikkojen avulla,
joten tästä asiasta ei kannata kinata sen enempää. :)
Prikoilla Eli tehty joku anturi huijaus...
miksiköhän, anturit rikki vipuja solmussa, ohjainyksikkö sökö?
jos on kerran ollut käytetävissä *:ri ja olisi sillä voinnut sen tehdä,

Ei kait kukaan mitään kinaa :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1610
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Koska pelkästään star ei antanut puottaa keulaa tarpeeksi, tuli tasontunnistimien raja-arvot vastaan. Prikoilla sai lisää pelivaraa. Montako milliä cdi203 olet puottanut autoja parhaimmillaan pelkästään uudella ohjelmoinnilla. Tässätapuksessa maksimi oli noin 30mm, prikkojen avulla pudotusta saatiin 35-40mm. Ja vielä olisi ollut enempäänkin varaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
J-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Su 17.10.2010 22:58
Paikkakunta: Kainuu

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja J- »

Eikös cdi203 jossakin topicissa maininnu vähän aikaa sitten että oli puottanu 60 vai 70mm?
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aziz kirjoitti:Koska pelkästään star ei antanut puottaa keulaa tarpeeksi, tuli tasontunnistimien raja-arvot vastaan. Prikoilla sai lisää pelivaraa. Montako milliä cdi203 olet puottanut autoja parhaimmillaan pelkästään uudella ohjelmoinnilla. Tässätapuksessa maksimi oli noin 30mm, prikkojen avulla pudotusta saatiin 35-40mm. Ja vielä olisi ollut enempäänkin varaa.
Tason tunistimien raja-arvot? siis jos niitten vivut on noin pienellä laskulla(tai nostolla)liike ratansa ääripässä
on joko vipu tai anturi jotenkin väärin/rikki (tai systeemissä jotain muuta vikaa, olihan säätely aloitettu hantin puolen etu kulmasta)
kun ovat kunnossa eivät topaa likeratansa reunaan vaikka auton tipautaisi niin alas että sillä ei voi enään ajaa(renkaat ei mahdu kääntymään)

koitin katsoa enkä löytänyt cdi203 nimimerkillä kirjoitettua juttua aiheesta ;)
niin vastailen tähän
eilen viimeksi laskin ~6cm yhtä 211 mallia ja 220 mallia ~5cm suoraan ohjelmasta ilman mitään anturi huijauksia,
noissa syteemeissä kun herkästi ilman mittään anturi huijauksia jonkun verran toiminta onkelmia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1610
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kyllähän mäkin pystyn laskemaan auton vaikka renkaat kaariin kiinni, mutta madalluksen tallennus ei sitten onnistukaan. En kyllä tajua, miten sä sen sitten teet. Kai sullakin näkyy siinä tietokoneella tasontunnistimien arvot? Edessä tais olla 1,8-2,8/2,2-3,2 ja takana 1,8-3,2. Näin ainakin tässä viime tapauksessa. Ja kun madallusta on tarpeeksi, niin arvot karkaa tuosta haarukasta, eikä tallennus enää onnistukaan.
Eli itse vivut eivät ole missään ääripäissä, vaan nuo lukemat tietokoneen ruudussa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 506
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Maucca »

http://mbworld.org/forums/w211-amg/3260 ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mbworld.org/forums/w211-amg/7473 ... a-das.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1610
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kiitos loistavasta linkistä, tuosta juuri oli kyse.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aziz kirjoitti:Kyllähän mäkin pystyn laskemaan auton vaikka renkaat kaariin kiinni, mutta madalluksen tallennus ei sitten onnistukaan. En kyllä tajua, miten sä sen sitten teet. Kai sullakin näkyy siinä tietokoneella tasontunnistimien arvot? Edessä tais olla 1,8-2,8/2,2-3,2 ja takana 1,8-3,2. Näin ainakin tässä viime tapauksessa. Ja kun madallusta on tarpeeksi, niin arvot karkaa tuosta haarukasta, eikä tallennus enää onnistukaan.
Eli itse vivut eivät ole missään ääripäissä, vaan nuo lukemat tietokoneen ruudussa.
Kysymys lienee tänne, joskus kokeillut tiputta kaarin kiinni ja kyllä se sinne on jäännyt
(joskus jopa niin että ei ole menanut enään saada ylemäs jäämään :) )
Volteja ? Joo näkyy kun tasoantureita tarkistelee,
Muutta alustaa säätessä oikeala tavalla ohjelmasta ei,

Jos noissa linkeissä olevaa systeemiä (mitä näytää puuteliseti kopiodun ympäri netin palstojen...)
Tarkoitat niin sillä ei tainnut saada tehtyä kuin muutaman sentin jos sitäkään(sittä käyttämällä
Eikä se edes toimi kaikissa autoissa ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1610
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Onko sulla sama ohjelma millä tiputat autoja vai joku toinen?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aziz kirjoitti:Onko sulla sama ohjelma millä tiputat autoja vai joku toinen?
Kysymys ilmeisesti tänne?
sama ohjelma kuin kellä/mikä?
parikin ohjelmaa on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1610
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

CDI203 kirjoitti:
aziz kirjoitti:Onko sulla sama ohjelma millä tiputat autoja vai joku toinen?
Kysymys ilmeisesti tänne?
sama ohjelma kuin kellä/mikä?
parikin ohjelmaa on
Jos seuraat viestiketjua, niin saatat huomata että kysymys on ollu koko ajan tuosta mersun xentry/dassista, mistä Mauccakin linkitti noita kuvia. Silläkö tiputat sen +60mm vai jollain toisella? Haluutko sä esittää hankalaa vai pelkäätkö, että sun bisnekset kärsii? Jos et halua kertoa enempää, niin antaa olla.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aziz kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
aziz kirjoitti:Onko sulla sama ohjelma millä tiputat autoja vai joku toinen?
Kysymys ilmeisesti tänne?
sama ohjelma kuin kellä/mikä?
parikin ohjelmaa on
Jos seuraat viestiketjua, niin saatat huomata että kysymys on ollu koko ajan tuosta mersun xentry/dassista, mistä Mauccakin linkitti noita kuvia. Silläkö tiputat sen +60mm vai jollain toisella? Haluutko sä esittää hankalaa vai pelkäätkö, että sun bisnekset kärsii? Jos et halua kertoa enempää, niin antaa olla.
Jos seuraat tätä foorumia niin melko pian huomaat että
Ihmisillä on tapana kirjoitella juttu ketjuihin ihan muista mitä ketjun aloitaja,

Ja se ei kyllä selvinnyt tuollata aikaisemin keneltä kysy(sanotaan vaikka että kyllästynyt arvailemaan...)
(vai pitääkö oletta että aina edeliseltä viestin kirjoitanelle on kysymys/komenti
Tarkoitettu oma oletus on jos ei maininta kenele niin oletus että ketjun aloitajalle)

Vaan varsinaisen asiaan :)
Ohjelmat millä noita tullut tehtyä
On dasin versio 09 ja 08
(versiolla tunttuu olevan väliä samoin sillä "klonks/mux" purkilla parhaiten tuntuu onnistuvan ihan tolla alkuperäisellä ja huonoiten se tuntuu onnistuvan kiinaversiolla missä jäähdytys palikka on ruuvilla siinä ulko kuoressa kiinni)
Hex ja winols
Noista nopeinta se on ollut tehdä das versiolla 08

Vaan se siitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13479
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Vaan varsinaisen asiaan :)
Ohjelmat millä noita tullut tehtyä
On dasin versio 09 ja 08
(versiolla tunttuu olevan väliä samoin sillä "klonks/mux" purkilla parhaiten tuntuu onnistuvan ihan tolla alkuperäisellä ja huonoiten se tuntuu onnistuvan kiinaversiolla missä jäähdytys palikka on ruuvilla siinä ulko kuoressa kiinni)
Hex ja winols
Noista nopeinta se on ollut tehdä das versiolla 08
Menee off topikiksi mutta nyt taisi tulla vähän tarkoituksella kirjoitettua vähän sinnepäin tietoa eikä tarkkoja numeroita. DAS:in versiot voi määritellä monella tavalla mutta pelkkä 08 tai 09 ei oikein kerro mitään (eihän ollut tarkoitus).

Taisi mennä puurot ja vellit sekaisin noiden muksiversioidenkin kanssa. Se alkuperäinen jos toimii hyvin niin sen suora kopioikin toimii samalla tavalla ja niissä on pientä yksityiskohtaa lukuun ottamatta samat jäähdytyslevyt (mielipiteet on sallittuja itse kultakin jos siitä oli kysymys).

Ymmärrän että kaikkea ammattitaitoa ei haluta foorumilla julkisesti repostella, se ei ole kenellekään velvollisuus mutta en ymmärrä miksi ei voi sanoa suoraan että tuota tietoa ei halua julkisesti repostella niin ei sitten täällä turhaan kinastella tyhjästä (jos nyt käy edes selville mistä kinastellaan).

Sitähän voisi itsekin kokeilla jos tietäisi minkä kovalevyn tuosta pinosta ottaisi kokeiltavaksi. :roll:
edit: kuva poistettu
Viimeksi muokannut DBFI, Ma 18.06.2012 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Vaan varsinaisen asiaan :)
Ohjelmat millä noita tullut tehtyä
On dasin versio 09 ja 08
(versiolla tunttuu olevan väliä samoin sillä "klonks/mux" purkilla parhaiten tuntuu onnistuvan ihan tolla alkuperäisellä ja huonoiten se tuntuu onnistuvan kiinaversiolla missä jäähdytys palikka on ruuvilla siinä ulko kuoressa kiinni)
Hex ja winols
Noista nopeinta se on ollut tehdä das versiolla 08
Menee off topikiksi mutta nyt taisi tulla vähän tarkoituksella kirjoitettua vähän sinnepäin tietoa eikä tarkkoja numeroita. DAS:in versiot voi määritellä monella tavalla mutta pelkkä 08 tai 09 ei oikein kerro mitään (eihän ollut tarkoitus).

Taisi mennä puurot ja vellit sekaisin noiden muksiversioidenkin kanssa. Se alkuperäinen jos toimii hyvin niin sen suora kopioikin toimii samalla tavalla ja niissä on pientä yksityiskohtaa lukuun ottamatta samat jäähdytyslevyt (mielipiteet on sallittuja itse kultakin jos siitä oli kysymys).

Ymmärrän että kaikkea ammattitaitoa ei haluta foorumilla julkisesti repostella, se ei ole kenellekään velvollisuus mutta en ymmärrä miksi ei voi sanoa suoraan että tuota tietoa ei halua julkisesti repostella niin ei sitten täällä turhaan kinastella tyhjästä (jos nyt käy edes selville mistä kinastellaan).

Sitähän voisi itsekin kokeilla jos tietäisi minkä kovalevyn tuosta pinosta ottaisi kokeiltavaksi. :roll:

Sen verran vielä
että joo ei tarkoituksella pelkää vuosilukua noista tai no sikäli tarkoituksella että en ulkoa muista
(konetta ei käsillä kirjoitellesa mistä olis voinnut tarkistaa versio tiedon)
versiota tarkemin kun on valmiina koneessa millä sen tekee (ottaa sen valmiin koneen pinosta)
tai sitten aidolla niin siinä on versio mikä sinne on päivittynyt,
parhaiten tuntuu onnistuvan versiolla IBM T30, 2009-10-22 ja aidolla "mux/klonks" boxsilla, (eli sen version vuoden muisti ulkoa väärin)
viimeksi tänään testatu S 2001 mallin samalla tuli mittattua että laski edestä 62mm ja takaa 54mm

Ja se siitä ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13479
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Sen verran vielä
että joo ei tarkoituksella pelkää vuosilukua noista tai no sikäli tarkoituksella että en ulkoa muista
Kiitokset tarkennuksesta, 08 siis tarkoitti XX/2008 versiota jne.

Oudolta tuntuu se että noilla softaversioilla olisi asiaan vaikutusta kun valikot kaikissa kokeilemissani versioissa näyttää simulaattorissa samanlaisilta (04/2007 alkaen) mutta enpä tuohon väitä vastaan ensinnäkin simulaattori ei aina vastaa todellisuutta ihan tarkkaan ja itse olen käyttänyt vain uusinta versiota (kyseisellä hetkellä uusinta).
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1610
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

CDI203 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Vaan varsinaisen asiaan :)
Ohjelmat millä noita tullut tehtyä
On dasin versio 09 ja 08
(versiolla tunttuu olevan väliä samoin sillä "klonks/mux" purkilla parhaiten tuntuu onnistuvan ihan tolla alkuperäisellä ja huonoiten se tuntuu onnistuvan kiinaversiolla missä jäähdytys palikka on ruuvilla siinä ulko kuoressa kiinni)
Hex ja winols
Noista nopeinta se on ollut tehdä das versiolla 08
Menee off topikiksi mutta nyt taisi tulla vähän tarkoituksella kirjoitettua vähän sinnepäin tietoa eikä tarkkoja numeroita. DAS:in versiot voi määritellä monella tavalla mutta pelkkä 08 tai 09 ei oikein kerro mitään (eihän ollut tarkoitus).

Taisi mennä puurot ja vellit sekaisin noiden muksiversioidenkin kanssa. Se alkuperäinen jos toimii hyvin niin sen suora kopioikin toimii samalla tavalla ja niissä on pientä yksityiskohtaa lukuun ottamatta samat jäähdytyslevyt (mielipiteet on sallittuja itse kultakin jos siitä oli kysymys).

Ymmärrän että kaikkea ammattitaitoa ei haluta foorumilla julkisesti repostella, se ei ole kenellekään velvollisuus mutta en ymmärrä miksi ei voi sanoa suoraan että tuota tietoa ei halua julkisesti repostella niin ei sitten täällä turhaan kinastella tyhjästä (jos nyt käy edes selville mistä kinastellaan).

Sitähän voisi itsekin kokeilla jos tietäisi minkä kovalevyn tuosta pinosta ottaisi kokeiltavaksi. :roll:

Sen verran vielä
että joo ei tarkoituksella pelkää vuosilukua noista tai no sikäli tarkoituksella että en ulkoa muista
(konetta ei käsillä kirjoitellesa mistä olis voinnut tarkistaa versio tiedon)
versiota tarkemin kun on valmiina koneessa millä sen tekee (ottaa sen valmiin koneen pinosta)
tai sitten aidolla niin siinä on versio mikä sinne on päivittynyt,
parhaiten tuntuu onnistuvan versiolla IBM T30, 2009-10-22 ja aidolla "mux/klonks" boxsilla, (eli sen version vuoden muisti ulkoa väärin)
viimeksi tänään testatu S 2001 mallin samalla tuli mittattua että laski edestä 62mm ja takaa 54mm

Ja se siitä ;)
Mutta sä et siis halua kertoo, miten tuo onnistuu? Eikö noissa sun ohjelmaversioissa ole niitä tasontunnistimien arvoja ollenkaan määritelty?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

aziz kirjoitti:
Mutta sä et siis halua kertoo, miten tuo onnistuu? Eikö noissa sun ohjelmaversioissa ole niitä tasontunnistimien arvoja ollenkaan määritelty?
Mielestäni on turhaa tivata asiasta, josta toinen ei halua kertoa.
Ei kukaan osaamistaan jakele, kun oma leipä on kysymyksessä.
Parhaiten asiat selviää, kun tutkii itse riittävän kattavasti asioita, eikä yritä oikopolkuja tiedonsaantiin.


Oppirahat on kunkin maksettava.
En itsekään uskalla alkaa starilla vehkeikeilemään mainitun toimenpiteen osalta, jos vaikka käy kylmät.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1610
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mesemies89 kirjoitti:
aziz kirjoitti:
Mutta sä et siis halua kertoo, miten tuo onnistuu? Eikö noissa sun ohjelmaversioissa ole niitä tasontunnistimien arvoja ollenkaan määritelty?
Mielestäni on turhaa tivata asiasta, josta toinen ei halua kertoa.
Ei kukaan osaamistaan jakele, kun oma leipä on kysymyksessä.
Parhaiten asiat selviää, kun tutkii itse riittävän kattavasti asioita, eikä yritä oikopolkuja tiedonsaantiin.


Oppirahat on kunkin maksettava.
En itsekään uskalla alkaa starilla vehkeikeilemään mainitun toimenpiteen osalta, jos vaikka käy kylmät.
Ei tietenkään ole pakko kertoa. Mutta mun mielestä on turha tulla pätemään ja kommentoimaan toisten "vääriä" menetelmiä, jos ei pystytä kertomaan sitä "oikeaa" tapaa. Toisaalta, ei tossa huijauksessa mitään väärää ole, toimiva sekin.
On täällä foorumilla onneksi ihan oikeasti aitojakin ihmisiä, joilla on halu auttaa toisia ilman, että eurojen kuvat vilkkuu silmissä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Ajattelin olla puuttumatta koko topiikkiin,mutta on ihan pakko..
Ensinnäkin kun noita purkkeja aletaan ohjelmoimaan (eli omien kokemusten perusteella tulee noita väyliä/boxeja ohjelmoitua muihin koneisiin työn puolesta) ei homma läheskään aina suju kuten elokuvissa/ohjeessa,vaikka olisit juuri aikaisemmin tehnyt ihan samanmoisen muutoksen tismalleen samanmoiseen härveliin..On sattunut kertoja joissa (meillä esim kaivoskoneissa can-väylässä n.10 boxia) jostain syystä joku boxi ei saa kaikkea tietoa talteen/väärää tietoa,tms niin sitten kysytään niitä ammattilaisia jotka oikeesti osaavat ne hommat ja teitävät mitä bittejä aletaan hakkaamaan..(näiden koneiden seisottaminen ei ole ihan ilmasta)
Eli en itsekkään jaa kaikkia staarikokeilujani tällä foorumilla ihan siitä syystä jos että jos nyt joku menee sitten niitä kokeilemaan siihen omaan/kaverin/tuntemattoman autoon(TIETÄMÄTTÄÄN MITÄ TEKEE OIKEESTI!!!!!) ja samalla hajottaa jonkun edukkaan ohjauspurkin/aiheuttaa päin persettä säädetyllä autolla jollekkin henkilövahinkoja ,yms,yms. Niin aivan 100% varmuudella ohjeen antaja saa siitä noottia..
Ja eipä noita kaikkia ohjeita kannata täällä jakaa kun näyttää siltä ,että vaikka staarin omistaa niin ei se välttämättä avain onnen ole jos ei sitä koneetta osaa käyttää,tai sitten ei osaa sitä lukea,tai eräillä saattaa käydä jopa niien etteivät edes hienojen kuvien perusteella pääse oletettuun vikapaikkaan käsiksi peukalo ottaa vastaan kun yrittää avainta ottaa käteen....Eli ei kaikkea tietoa/AMMATTITAITOA voi/pidä edes jakaa..Ja monesti suoraan YV:llä kysymällä saattaa saada tietäjiltä lisä infoa mahdollisista riskeistä,ja ehkäpä joissain ongelmissa tietoakin miten siirtyä eteenpäin ..Mutta mielestäni nuo suorat ohjeet EI todellakaan kuulu kaikkien saataville koska riskit ovat tietämättömille liian suuret ja seuraukset voivat äkkiä nousta hinnallisesti korkeiksi..
SAA VAPAASTI VETÄÄ HERNEET!!!

Nimimerkillä antaisinkohan "tuntemattoman " edes staarilla mulkata mitään noista omista autoista..Enpä taitas...
PS:Olen ostamassa tollaista ilma-alustaista w220 nokivasaraa eli kannattaa alkaa tuntemaan pistoa jo sydämmessään jos jotain epäkuranttia on tullut tehtyä ;)
Viimeksi muokannut pasi.a, Ma 18.06.2012 12:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aziz kirjoitti: Mutta mun mielestä on turha tulla pätemään ja kommentoimaan toisten "vääriä" menetelmiä, jos ei pystytä kertomaan sitä "oikeaa" tapaa. Toisaalta, ei tossa huijauksessa mitään väärää ole, toimiva sekin.
On täällä foorumilla onneksi ihan oikeasti aitojakin ihmisiä, joilla on halu auttaa toisia ilman, että eurojen kuvat vilkkuu silmissä.
Tuolla taisi jo pariin kertaan lukea että se siitä
No nyt SÄ voit ihan oikeasti alkaa vaikka lukeman noita kirjoitamiani juttuja missä ihan suoraan oikeestaan jaetaan niittä euroja pois... "ainakin niistä apuja saaneista monet on olleet sitä mieltä :) "
(mitkä tuntuu liikuvan SUN mielessä ja niitä kyllä sattaa jokunen mennäkin anturi huijjauksen jälkee... pitkällä aika välillä nähty on ja jos syteemin perehdyt niin saatat myös sen syyn sille löytä)
kaikkea tietoa ei vaan saa kopiotua suoraan netistä omaan käytöön,
ensin joku joutuu ihan itse vaivaa/aika ja oppirahoja käyttelemään ja sen sinnen sitten laitelemaan
(esim tämän systeemin tutkimisen yhteydessä omalla kohdalla se on tarkoittanut osina paria hajonnut ilma alustan osaa ja rahana xxxx €)

Itse systeemiä tutkiessa olis ollut tärkeä tieto jo sekin että on mahdolista laskea sitä ilman mitään huijausta ja vinkki homman toimivasta ohjelmasta vielä parempi
(semmoista tietoa ei vaan ollut mistään saatavila)

lisätään vielä että syteemissä on malli/ikä kohtaisia eroja jopa sillä näytää olevan eroa mikä on ohjain boxsissa oleva ohjelma versio
Mutta se siitä... taas :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

............pasi.a............veit jalat suustani............
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13479
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

SprinterW903 kirjoitti:............pasi.a............veit jalat suustani............
Hyvä että joku ymmärsi Pasin viestin. Minulle kyllä jäi epäselväksi oliko tuo kirjoitus osaavalta Starin käyttäjältä vai viitattiinko siinä vain osaajiin? Helpottaisi tulkintaa jos tietäisi miltä kantilta kommentti oli kirjoitettu. Luulin ymmärtäneeni sen että on aika hankala antaa 100%:n päteviä ohjeita kun tilanteet vaihtelevat, se on minusta ymmärrettävää. Mutta en muista nähneeni foorumilla tapausta jossa väärien ohjeiden antajaa olisi moitittu pieleen menneestä korjauksesta (mikähän olisi hyvä esimerkki?). Eikö tuo star-ohjeiden antaminen ole paljon helpompaa kuin joku tukivarsien vaihto-ohje tai suuttimien korjausohje? Noitakin menee pieleen mutta aina vaan ohjeita kuitenkin kirjaillaan. Veikkaan että pieleen menisi vielä enemmän jos ohjeita ei olisi jaettu, vai kuinka? Esimerkkejä vääristä ohjeista kyllä löytyy mutta mielestäni ohjeiden vastaanottaja ymmärtää kenellä on vastuu ja kun vähän odottelee useampaa näkemystä niin voikin päätellä kannattaako ohjetta seurata.

PS. lainasin SprinterW903:a mutta suurimmaksi osaksi kaikille tarkoitettu höpinä.

PS2. ei kai pasin kommentista nyt mitenkään voi ottaa hernettä nenään kun ei siinä menty henkilökohtaisuuksiin tms. Jos lukija ei pidä toisen näkemyksistä niin jättää kommentin omaan arvoonsa.
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Ripu »

http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... =29241-1_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Airmaticciin nänöjään saa madallusjousia? Onko joku laittanu? Luulin kyllä että siä on rautajousien tilalla ilmapussit... :crazy: Vai mitä hell toi airmatic pitää sisällään?
Vastaa Viestiin