KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Jaa tuli tuplat.
Nyt mittarissa 180tkm ja nyt pitäisi varmaan katella onko alustassa löysää (vakaajan puslat) kun terävissä töyssyissä kolahtelee hieman tai on vähän äänekäs.
Minkä hintaisia nuo alatukivarret ja puslat ovat?
Nyt mittarissa 180tkm ja nyt pitäisi varmaan katella onko alustassa löysää (vakaajan puslat) kun terävissä töyssyissä kolahtelee hieman tai on vähän äänekäs.
Minkä hintaisia nuo alatukivarret ja puslat ovat?
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Yksi potentiaalinen vaihto-osa voi olla myös etuiskareiden yläpään laakerit. Ohjauksessa ei ilmeisesti ole minkäänlaista välystä?
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Vanha ketju, mutta nostetaanpa.
Kiikarissa olisi Mb (W164) ML280cdi -09 auto jolla on ajettu himpun päälle satatuhatta ja jonkin verran vetohommia olisi tarkoitus tehdä liki täydellä 3500kg kuormalla. Koeajolla käyty, ei mitään erikoista ilmennyt. Ainut että pakoputkisto tuntui tyhjäkäynnillä rämisevää ääntä pitävän, loppui kierroksia lisätessä.(tai ainakin ajattelin että se on pakoputkisto). Huoltokirjakin noin nopealla vilkaisulla ok kun "suomi" auto. Alusta autossa tavallinen. Netistä kaivettu tietoa jne. Mutta kaipaileisin sellaista tiivistä "infopakettia" mitä noista kannattaa tsekata, mitkä ovat mahdolliset heikot paikat. Ja kuinka usein vaihteistoa pitää huollattaa(7g-tronic?) Ei aikaisemmin missään tekemisissä Mb autojen kanssa, eilinen koeajo "neitsyt ajo" kyseisellä automerkillä joten täysi untuvikko kyseessä niin hiukan vinkkejä kaipaillaan.
Kiikarissa olisi Mb (W164) ML280cdi -09 auto jolla on ajettu himpun päälle satatuhatta ja jonkin verran vetohommia olisi tarkoitus tehdä liki täydellä 3500kg kuormalla. Koeajolla käyty, ei mitään erikoista ilmennyt. Ainut että pakoputkisto tuntui tyhjäkäynnillä rämisevää ääntä pitävän, loppui kierroksia lisätessä.(tai ainakin ajattelin että se on pakoputkisto). Huoltokirjakin noin nopealla vilkaisulla ok kun "suomi" auto. Alusta autossa tavallinen. Netistä kaivettu tietoa jne. Mutta kaipaileisin sellaista tiivistä "infopakettia" mitä noista kannattaa tsekata, mitkä ovat mahdolliset heikot paikat. Ja kuinka usein vaihteistoa pitää huollattaa(7g-tronic?) Ei aikaisemmin missään tekemisissä Mb autojen kanssa, eilinen koeajo "neitsyt ajo" kyseisellä automerkillä joten täysi untuvikko kyseessä niin hiukan vinkkejä kaipaillaan.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Tuon kurahaara ketjun lukemalla saa jonkinmoisen käsityksen mitä ainakin moottorin osalta odottaa. http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=42 ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Purnu kirjoitti:Vanha ketju, mutta nostetaanpa.
Kiikarissa olisi Mb (W164) ML280cdi -09 auto jolla on ajettu himpun päälle satatuhatta ja jonkin verran vetohommia olisi tarkoitus tehdä liki täydellä 3500kg kuormalla. Koeajolla käyty, ei mitään erikoista ilmennyt. Ainut että pakoputkisto tuntui tyhjäkäynnillä rämisevää ääntä pitävän, loppui kierroksia lisätessä.(tai ainakin ajattelin että se on pakoputkisto). Huoltokirjakin noin nopealla vilkaisulla ok kun "suomi" auto. Alusta autossa tavallinen. Netistä kaivettu tietoa jne. Mutta kaipaileisin sellaista tiivistä "infopakettia" mitä noista kannattaa tsekata, mitkä ovat mahdolliset heikot paikat. Ja kuinka usein vaihteistoa pitää huollattaa(7g-tronic?) Ei aikaisemmin missään tekemisissä Mb autojen kanssa, eilinen koeajo "neitsyt ajo" kyseisellä automerkillä joten täysi untuvikko kyseessä niin hiukan vinkkejä kaipaillaan.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Johan on. Yhä hulvattomammaksi menee.Frankie kirjoitti:Nyt on ajettu yli 30.000km hankintahetkestä, eikä mitään isompaa ole ollut. Pari poltinta mennyt takavaloista. Väljää rattiakselia ei sitten edes ollut, taas Vehon huolto kohelsi. Viimeinen tikki oli, että pitäisi koko rattiakseli vaihtaa, kustannusarvio 3500 euroa (rattiakseli 2300 euroa). Kävin onneksi toisessa liikkeessä ja syynä oli rattiakselin ja ohjausvaihteen välillä olleen liitoksen löystyminen (pultti löysällä!). Ei maksanut kirraus mitään.
Itsellä aivan ykköspeli tuo -07 320 CDI. Varmaan koskaan ei ole parempaa kärryä ollut alla. Iso navi on ja levyt siihen, mutta olen päätynyt kiinnittämään norminavin ikkunalle - jotenkin tottunut siihen. Pikkumurheita (sinänsä ärsyttäviä) takavalo- (ja muidenkin) polttimoiden "jatkuva" palaminen ja vaihtotarve. Siihen tälläkin foorumilla huutelen toisaalla muiden apuja / kokemuksia.
Jos jotakin lisävarustetta haluan seuraavaan niin se on sähköinen takaluukku.
Today:
MB ML 320 CDI-07
Past:
MB B200 -07
MB A150 -06
MB A140 -03
MB A160 -99
MB ML 320 CDI-07
Past:
MB B200 -07
MB A150 -06
MB A140 -03
MB A160 -99
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Onko tää W164 oikeasti noin surkea auto, mitä täältäkin saa lukea? Talviautoa tässä etsimässä ja nelikko pitäisi olla. Viime talvena jumissa ässällä n.10 kertaa ja ensitalvena ei moinen enää juurikaan kiinnosta.
Kait se joskus tarvitsee uudempaankin tekniikkaan siirtyä, vaikka tuntuu että vanhat on kyllä parempia. Tässä tulisi nyt kerta hyppäys 7-pykäläiseen vaihteistoon ja uudempiin moottoreihin.
Om612 ja Om613 on hyväksi havaittuja (n.500tkm näillä päästelty ilman isompia ongelmia.) Samoin M112 ja M113 bensoista ovat olleet hyviä. Sekä myös 722.6 laatikko on todella huoleton ollut monessa autossani. Näitä nyt ei oikein enään saa mihinkään alle 10 vuotta vanhaan koriin, joten kait se tarvitsee ottaa hyppy tuntemattomaan.
mesen puolelta tuosta OM642 moottorista lukenut, ketjun venymiset ja öljyvuodot. Ei kauheasti vakuuta tämäkään moottori. Samoin M272 ja M273 bensat omine kummallisuuksineen, jotenkin karkoittaa
Tässä ketjussa aikaiasemmin mainittu 270CDI W164 kelpaisi mulle hyvin, harmi vaan ettei sellaista ole koskaan tehty
Kilometrejä tohon ei itsellä paljoa tule, joten voisi olla bensa tai diesel (rek. pakuksi, niin ei vero haittaisi), kunhan olisi tekniikaltaan luotettava. Hyvin pärjäisin W163-korisellakin, mutta jos sitä nyt vähän uudempaa kuitenkin jo etsisi
Kait se joskus tarvitsee uudempaankin tekniikkaan siirtyä, vaikka tuntuu että vanhat on kyllä parempia. Tässä tulisi nyt kerta hyppäys 7-pykäläiseen vaihteistoon ja uudempiin moottoreihin.
Om612 ja Om613 on hyväksi havaittuja (n.500tkm näillä päästelty ilman isompia ongelmia.) Samoin M112 ja M113 bensoista ovat olleet hyviä. Sekä myös 722.6 laatikko on todella huoleton ollut monessa autossani. Näitä nyt ei oikein enään saa mihinkään alle 10 vuotta vanhaan koriin, joten kait se tarvitsee ottaa hyppy tuntemattomaan.
mesen puolelta tuosta OM642 moottorista lukenut, ketjun venymiset ja öljyvuodot. Ei kauheasti vakuuta tämäkään moottori. Samoin M272 ja M273 bensat omine kummallisuuksineen, jotenkin karkoittaa
Tässä ketjussa aikaiasemmin mainittu 270CDI W164 kelpaisi mulle hyvin, harmi vaan ettei sellaista ole koskaan tehty
Kilometrejä tohon ei itsellä paljoa tule, joten voisi olla bensa tai diesel (rek. pakuksi, niin ei vero haittaisi), kunhan olisi tekniikaltaan luotettava. Hyvin pärjäisin W163-korisellakin, mutta jos sitä nyt vähän uudempaa kuitenkin jo etsisi
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Kaverilla oli jonkin aikaa sitten kyseinen auto ja sanoi, että piti kovasti, mutta hänen tapaansa kuuluen vaihtelee autoja kuin sukkiaan
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Ei varmaankaan ole. Pitää muistaa että keskustelupalstoilla vaan ongelmat tulevat korostetusti esiin. Tuskin kukaan tulee kertomaan miten hyvin auto toimii, kun taas ongelmista kertomisen kynnys on pirun paljon matalampi. Itselle ainakin W164 on vahva vaihtoehto seuraavaksi autoksi.noroljan kirjoitti:Onko tää W164 oikeasti noin surkea auto, mitä täältäkin saa lukea?
OM642:sta sen verran että minulla on nyt toinen ko. koneella varustettu auto menossa, ensimmäiseen piti vaihtaa se läppämoottori ja tähän on vaihdettu turbon letku. Ylimääräisiä kustannuksia niistä kertyi yhteensäkin reilusti alle tonnin (tarkemmin en tiedä kun läppämoottorin vaihto tehtiin huollon yhteydessä). Turbon letkun vaihto maksoi satkun. Nuo eivät tosin ole Vehon hintoja...
C220d T 4-Matic
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
ainut ongelma mikä mulla on ollut on tuo kone, eli tämä V6 diesel.. sama konehan on muissakin malleissanoroljan kirjoitti:Onko tää W164 oikeasti noin surkea auto, mitä täältäkin saa lukea? Talviautoa tässä etsimässä ja nelikko pitäisi olla. Viime talvena jumissa ässällä n.10 kertaa ja ensitalvena ei moinen enää juurikaan kiinnosta.
joten nämä moottorin tyyppivikoja ei kannattaisi laskea tähän w164
jos autossa on yli 200tkm nii ihme jos ei ole ongelmia nykyajan autoissa
eihän tänne kehuja kirjoitella
foorumeilta kun hakee tyyppivikoja niin alkaahan se auto kuin auto vaikuttamaan huonolta
koriin liittyvä pään vaiva on tuo ruosteessa oleva vänkärin ovi, joka onkin sitten unohtunut
omassa möllissä jakolaatikko on toteutettu suoraan ketjulla eikä mitään kytkinpaketteja, eikä alennusvaihteistoja
vetosuhde on sitten se 50:50 eli jäykkä on neliveto, hieman puskevaa sorttia
en sitten tiedä milloin se vaihtuu siihen 45:55 ja onhan noita jollain offroad-paketilla jossa lukkoja
mukavahan tuolla on ajella.. suosittelen
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Juu eihän foorumeilla yleensä autojaan kehuta. Eikä pinet viat mitään haittaa, tuskin olisin aikoinaan W220 ässään siirtynyt, jos foorumeita olisin lukenut, sen verran on haukuttu auto (Tosin ihan turhaan.)
Ei kauheasti ole itseasiassa itse autoa (W164) haukuttu foorumeilla, joten saattaahan se olla ihan ok. Noi uudemmat (siis itselle uudemmat) tekniikat vaan kerää haukkuja ja niistä ei ole kokemusta.
ennemmin melkein ostaisi auton jossa on aktiivisena öljyvuoto ym, kun tuntuu turhauttavalta maksaa autosta ehjän hinta, jos siihen joutuu kuitenkin tekemään kohta isoa remonttia.
Jotain alkupään autoja olen katsellut 2005-2007, hinta voisi olla max. 15.000 Tax freena, jolloin kilometrejä on suurin piirtein 200 tkm. Ja autokorjaamoahan tämä auto ei tule näkemään omana omistusaikana, harrastuksena menee ropaaminen, tosin ei oikein nappaisi ensimmäisenä konetta purkaa atomeiksi
Mitenköhän noi alustat näissä menee:
489 - Airmatic Dual Control / Air Suspension Semi-Active
Sitten on tavallinen rautajousinen, onko muuta?
Esim. tässä sanotaan, että Offroad paketti: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/7156387" onclick="window.open(this.href);return false; Millä koodilla se on ja mitä se sisältää:
207B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FRENCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
244 SPORTS SEATS, FRONT
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
261B AIRBAGLABEL - FRENCH/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
301 ASHTRAY PACKAGE
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 PRODUCT PROT. F.PAINT - TRANSPORT VEH.PRESERVATION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
531L FRANCE
550 TRAILER COUPLING
560 ELECTRIC. ADJUSTABLE DRIVER SEAT L. AND R.
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
619 CORNERING ILLUMINATION
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
720 ROOF RAILING
723 TRUNK COVERING
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
806 YEAR OF MODIFICATION
819 CD CHANGER
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
900A MICROFIBER
901A MICROFIBER - BLACK/ANTHRACITE
952 SPORTS PACKAGE
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A05 ALL-WHEEL VEHICLES
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A27 N-VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS3-LA3
A29 J - VALVE BODY ASSEMBLY VGS 1 (550 NM)
J58 RIGHT BRACKET
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
R39 19" LIGHT ALLOY WHEEL 5-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
Ei kauheasti ole itseasiassa itse autoa (W164) haukuttu foorumeilla, joten saattaahan se olla ihan ok. Noi uudemmat (siis itselle uudemmat) tekniikat vaan kerää haukkuja ja niistä ei ole kokemusta.
ennemmin melkein ostaisi auton jossa on aktiivisena öljyvuoto ym, kun tuntuu turhauttavalta maksaa autosta ehjän hinta, jos siihen joutuu kuitenkin tekemään kohta isoa remonttia.
Jotain alkupään autoja olen katsellut 2005-2007, hinta voisi olla max. 15.000 Tax freena, jolloin kilometrejä on suurin piirtein 200 tkm. Ja autokorjaamoahan tämä auto ei tule näkemään omana omistusaikana, harrastuksena menee ropaaminen, tosin ei oikein nappaisi ensimmäisenä konetta purkaa atomeiksi
Mitenköhän noi alustat näissä menee:
489 - Airmatic Dual Control / Air Suspension Semi-Active
Sitten on tavallinen rautajousinen, onko muuta?
Esim. tässä sanotaan, että Offroad paketti: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/7156387" onclick="window.open(this.href);return false; Millä koodilla se on ja mitä se sisältää:
207B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FRENCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
244 SPORTS SEATS, FRONT
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
261B AIRBAGLABEL - FRENCH/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
301 ASHTRAY PACKAGE
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 PRODUCT PROT. F.PAINT - TRANSPORT VEH.PRESERVATION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
531L FRANCE
550 TRAILER COUPLING
560 ELECTRIC. ADJUSTABLE DRIVER SEAT L. AND R.
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
619 CORNERING ILLUMINATION
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
720 ROOF RAILING
723 TRUNK COVERING
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
806 YEAR OF MODIFICATION
819 CD CHANGER
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
900A MICROFIBER
901A MICROFIBER - BLACK/ANTHRACITE
952 SPORTS PACKAGE
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A05 ALL-WHEEL VEHICLES
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A27 N-VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS3-LA3
A29 J - VALVE BODY ASSEMBLY VGS 1 (550 NM)
J58 RIGHT BRACKET
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
R39 19" LIGHT ALLOY WHEEL 5-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Ei taida tossa ylläolevassa autossa edes olla mitään offipakettia, pitäisi kaiketi olla tämän näköinen säädinpaneli (alinmainen), jos se löytyy?
E: Onpa vaikeaa opiskella uutta automallia, yhdessä autossa on koodi: U89 OPTICAL OFFROAD PACKAGE ja tuo säädin, mutta tässä ei ole Airmaticcia, eli se ei sisälly tuohon pakettiin?
E: Onpa vaikeaa opiskella uutta automallia, yhdessä autossa on koodi: U89 OPTICAL OFFROAD PACKAGE ja tuo säädin, mutta tässä ei ole Airmaticcia, eli se ei sisälly tuohon pakettiin?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Offroad paketissa on aina ilmajouset, korkeuden säätö ja keski-ja takatasauspyörästönlukko. Optical offroad on vain kromiset alleajosuojat, joita ei vättämättä ole oikeassa offroadissa.noroljan kirjoitti:Ei taida tossa ylläolevassa autossa edes olla mitään offipakettia, pitäisi kaiketi olla tämän näköinen säädinpaneli (alinmainen), jos se löytyy?
[ http://www.benzworld.org/forums/attachments/w164-m-class/235226d1240931368-off-road-package-ml350-there-such-dsc00732.jpg ]
E: Onpa vaikeaa opiskella uutta automallia, yhdessä autossa on koodi: U89 OPTICAL OFFROAD PACKAGE ja tuo säädin, mutta tässä ei ole Airmaticcia, eli se ei sisälly tuohon pakettiin?
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
No nyt rupee selkenee, aika harvinainen varuste on tuo Offroad paketti, juuri missään autoissa sitä näyttäisi olevan, mitä olen katsellut
Löyty se SA-koodikin:
430 OFFROAD PACKAGE
Airmaticciakin näyttää olevan kahta erilaista (ADS:llä ja ilman):
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
MB ML W164 ETUILMAJOUSI
MB ML W164 ETUILMAJOUSI/JOUSTINTUKI ADS
Löyty se SA-koodikin:
430 OFFROAD PACKAGE
Airmaticciakin näyttää olevan kahta erilaista (ADS:llä ja ilman):
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
MB ML W164 ETUILMAJOUSI
MB ML W164 ETUILMAJOUSI/JOUSTINTUKI ADS
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 24.07.2015 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Nyt sitten löyty sopiva W164 ja eilen sen hain kotiin. 320 CDI -06 ajettu 197 tkm. Saa nähä mitä tuli ostettua
Löytyy koodi 430 OFFROAD PACKAGE, tosin ohjaupaneeli on hiukkaerilainen, kun aikaisemmin laitoin kuvaa:
Löytyy koodi 430 OFFROAD PACKAGE, tosin ohjaupaneeli on hiukkaerilainen, kun aikaisemmin laitoin kuvaa:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Onnea ostoksen johdosta! Minulla samallainen ollut jo 4 vuotta, 210tkm. ajettu.noroljan kirjoitti:Nyt sitten löyty sopiva W164 ja eilen sen hain kotiin. 320 CDI -06 ajettu 197 tkm. Saa nähä mitä tuli ostettua
Löytyy koodi 430 OFFROAD PACKAGE, tosin ohjaupaneeli on hiukkaerilainen, kun aikaisemmin laitoin kuvaa:
-06 paneeli on tuollainen, taisi vaihtua -07 loppuvuodesta. Sinulta löytyy varmaan vaihdeläpyskät ratin takaa, kun on myös tuo M/S nappula paneelissa.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Itsellä 320CDI 2006 vuotinen Sport varustetasolla (mm. vaihdenappulat ratissa, liekö muissakin erikseen saatavissa) ja siinä on tuo nappula hätävilkkunappulan oikealla puolella, mikä se oikeastaan on? Siitä kun liikkeellä ollessa painaa niin huomaa selkeästi kun jokin ahdistaa liikkumista eli menisikö jokin lukko päälle? Noita ML:iä etsin ja nuo missä oli tuo offroad-rullakytkin jäi laskuista pois, koska juuri niistä on nuo jakolaatikot paukkuneet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Nappula on maastoajoavustin. Sport-paketissa se ilmeisesti käyttelee jarruja, offroad mallissa kytkee alennusvaihteen ja sitä ei saa vauhdissa kytkeä. Offroad mallissa ajonvakautin ja luistonesto hallitsee keski-ja takatasauspyörästöjen lukkoja jarrujen sijaan, vaikka lukot ei olisikaan valitttu päälle. Jos umpihangessa meno rupeaa takkuamaan, niin kytkee lukot nappulasta päälle ja jäkällys loppuu. On varmaan hellävaraisempaa jakolaatikolle, kuin karvahattu mallissa.s1jviita kirjoitti:Itsellä 320CDI 2006 vuotinen Sport varustetasolla (mm. vaihdenappulat ratissa, liekö muissakin erikseen saatavissa) ja siinä on tuo nappula hätävilkkunappulan oikealla puolella, mikä se oikeastaan on? Siitä kun liikkeellä ollessa painaa niin huomaa selkeästi kun jokin ahdistaa liikkumista eli menisikö jokin lukko päälle? Noita ML:iä etsin ja nuo missä oli tuo offroad-rullakytkin jäi laskuista pois, koska juuri niistä on nuo jakolaatikot paukkuneet.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
On mullakin vaihdenapit ratissa. Mukava, että löytyy tietoa täältä, niin ei tarvitse kaikkea itse opiskella
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 01:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Tuttavalla tälläinen W164 320CDI -06 Offroud-paketilla. Kun hiljentää vauhtia jarruttaa/rullaa esim. liikennevaloihin tultaessa eikä pysäytä kokonaan vaan painaa kaasua niin nykäisee/rytkäisee kerran(ei tapahtu joka kerta). Vaihteisto pelaa muuten todella hyvin. Jakolaatikossa ketju venynyt? vai voiko olla jokin muu?
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Onko laatikkoon ja myös jakolaatikkoon joskus vaihdettu öljyjä?t.p.k kirjoitti:Tuttavalla tälläinen W164 320CDI -06 Offroud-paketilla. Kun hiljentää vauhtia jarruttaa/rullaa esim. liikennevaloihin tultaessa eikä pysäytä kokonaan vaan painaa kaasua niin nykäisee/rytkäisee kerran(ei tapahtu joka kerta). Vaihteisto pelaa muuten todella hyvin. Jakolaatikossa ketju venynyt? vai voiko olla jokin muu?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
On vaihdettu laatikkoo ja jakolaatikkoon säännölisesti. Tuttava osti 120tkm ajettuna nyt mittarissa 303tkm.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 16:54
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Hep.
Pakko avautua ML:stä, w164 320cdi vm. 2006
Vaikka luin puolivuotta foorumia om642 moottorista niin siti yllätti.
Tasan kaks vuotta oli meill rouvalla matka-ajossa. Hyvät valot, erinomainen ajaa, hiljainen ja vakaa, hyvät tilat 5hengen perheelle. Mukavasti ruutia.
Ongelmaksi muodostui ylläpidon hinta. 70 tkm ja 25keur kulut ilman rahoituksen osuutta. Tuossa siis p.aine 7k, renkaat 2k, vakuutukset& verot etc. 5k, "normaalit" korjaukset ja huollot ko.aikana kuluvine osineen 4k ja jatkuva ylimääräinen ralli korjaamolla öljyvuotojen ja sen auheuttamien ongelmien vuoksi 7k, nimim." kaikki palotilan ulkopuolelta vaihdettu paitsi suuttimet". Tämä siis tosiaan 2v aikana.
Rouva kun maksaa niin päätös tuli eilen että nyt vaihtuu ajokki. Ikävä tulee ajoa mutta ei muuten. Toisaalta nyt se on kunnossa seuraavalle
Kun ostatte niin olkaa pirun tarkkana, joko kuitit tehdyistä huolloista tai kuiva koneen kylki, maksaa vaivan koluta alla huolellisesti ja ne suojamuovit irti! Meillä oli ostettaessa mittarissa 160tonnia ja ongelmat alkoi 190tonnin kohdalta... Sähkövikoja ei lainkaan. Voimansiirto virheetön.
Koreasta tulee seuraaja. Melkein uskon etukäteen että pääsemme helpommalla. Tai sitten siirrymme julkisiin.
Pakko avautua ML:stä, w164 320cdi vm. 2006
Vaikka luin puolivuotta foorumia om642 moottorista niin siti yllätti.
Tasan kaks vuotta oli meill rouvalla matka-ajossa. Hyvät valot, erinomainen ajaa, hiljainen ja vakaa, hyvät tilat 5hengen perheelle. Mukavasti ruutia.
Ongelmaksi muodostui ylläpidon hinta. 70 tkm ja 25keur kulut ilman rahoituksen osuutta. Tuossa siis p.aine 7k, renkaat 2k, vakuutukset& verot etc. 5k, "normaalit" korjaukset ja huollot ko.aikana kuluvine osineen 4k ja jatkuva ylimääräinen ralli korjaamolla öljyvuotojen ja sen auheuttamien ongelmien vuoksi 7k, nimim." kaikki palotilan ulkopuolelta vaihdettu paitsi suuttimet". Tämä siis tosiaan 2v aikana.
Rouva kun maksaa niin päätös tuli eilen että nyt vaihtuu ajokki. Ikävä tulee ajoa mutta ei muuten. Toisaalta nyt se on kunnossa seuraavalle
Kun ostatte niin olkaa pirun tarkkana, joko kuitit tehdyistä huolloista tai kuiva koneen kylki, maksaa vaivan koluta alla huolellisesti ja ne suojamuovit irti! Meillä oli ostettaessa mittarissa 160tonnia ja ongelmat alkoi 190tonnin kohdalta... Sähkövikoja ei lainkaan. Voimansiirto virheetön.
Koreasta tulee seuraaja. Melkein uskon etukäteen että pääsemme helpommalla. Tai sitten siirrymme julkisiin.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Omani möin nyt pois 224tkm ajettuna (itse ajoin 100tkm). Tänä vuonna ei mitään häikkää, ainoastaan laaja huolto. Hyvä auto ja paljon puhutut ilmajouset eivät aiheuttaneet ongelmia (16 euron kompressorin rele aiheutti...meni takuuseen). Ei ihan harmiton, mutta ei ongelmapesäkään. Ensimmäistäkään alustan osaa ei tarvinnut vaihtaa, ei edes jarrupaloja. MIssään ei ollut väljää eli ei todellakaan syö mitään puslia tai tukivarsia.
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Onko teillä jo rattiakselin vaihtaneilla paljonko ko remontti maksoi?Temekki kirjoitti:Itse itselleni vastaten: hovikorjaamolla sanoivat että juuri pieni välyksen tuntu ja kopina rattiakselista viittaavat ihan ko. ongelmaan. Näitä on kuulemma vaihdeltu jonkin verran. Joten pitää harkita vaihtoa itsekin.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Mulla on uusi rattiakseli myytävänä jos tarvetta. Piti olla omassa rikki Vehon mielestä, mutta ei sitten ollutkaan (kiva juttu) ja se jäi ylimääräiseksi kun hommasin sen USA:sta. SÄhkösäätöiseen rattiin tarkoitettu. Mailia nevaste(ät)gmail.com. Osa siis uusi ja noutona saa Espoosta.ManeE220 kirjoitti:Onko teillä jo rattiakselin vaihtaneilla paljonko ko remontti maksoi?Temekki kirjoitti:Itse itselleni vastaten: hovikorjaamolla sanoivat että juuri pieni välyksen tuntu ja kopina rattiakselista viittaavat ihan ko. ongelmaan. Näitä on kuulemma vaihdeltu jonkin verran. Joten pitää harkita vaihtoa itsekin.
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Laitetaan tähän nyt tietoja, kun en jaksanut pitää tuota omaa keskustelua hengissä.
Nyt ollut auto 1,5 vuotta ja kilsoja tullut 20 tkm, nyt mittarissa 217 tkm.
Moottori ollut parikertaa vikatilassa syyt oli:
- Ahtopaineensäädin takerteli (akselin rasvaus ja herkistys auttoi.)
- Rupesi herjaamaan B60 osaa, (pakokaasujen vastapaineen tunnistin) ja veti päivittäin vikatilaan auton. Irrotin sitten siltä tunnistimelta johdon, että katson onko hylsy jonka löysin sopiva ja eihän se ollut, ajattelin että täytyy hommata sopiva ja laitoin johdon takaisin, siitä on nyt 8000km ja 9kk eikä vika ei ole uusiutunut, että ihme touhua.
-Moottori vuotaa parista paikkaa öljyä. Alipainepumpun tiivisteestä ja siitä ahtoputkessa olevasta vaimentimesta valuu jostain O-renkaan välistä hihnalle öljyä.
Uudenmallinen imuputken (turboon tuleva) tiiviste on pitänyt vaihdon jälkeen, eikä ole tiputellut läppämoottorin päälle.
Oikea etuiskari oli rikki ostettaessa (Airmatic ADSssällä.) Ostin suomesta http://www.ahmonkokoauto.fi/tuotteet.html?id=169/" onclick="window.open(this.href);return false; (luultavasti kiinalaisen) tilalle ja se kesti 8kk, 11 tkm.
siitä tapellaan vieläkin kuluttajariitalautakunnassa, myyjän mielipide oli, että 6kk takuu ja ei voi enään mitään.
Ostin sitten Saksasta tilalle uuden, jonka piti olla Euroopassa tehty ja 2-vuoden takuulla. No se rupesi kolisemaan ja olisi vaihtokunnossa jo nyt.
Firma vain josta sen tilasin katosi eBaystä
5 sylinterin suutin rupesi supsuttamaan. Kuparitiivisteen vaihdolla näyttäisi tulleen kuntoon (vasta pari tuhatta tällä ajettu.)
Nyt olisi Peränlukko vikatilassa (Estää kytkemästä myös jakovaihteistonlukkoa päälle). Mittailin johtoja starin mukaan takakontissa olevalle ohjaimelle ja vastukset heitti ohjearvoista.
nyt pitäisi auton alta mitata "lukkomoottoriin" menevistä johdoista, onko vika niissä vai lukon moottorissa (joka siis on takaperässä). Ei vaan ole mitään mahdollisuutta päästä auton alle nyt tutkimaan.
Nyt ollut auto 1,5 vuotta ja kilsoja tullut 20 tkm, nyt mittarissa 217 tkm.
Moottori ollut parikertaa vikatilassa syyt oli:
- Ahtopaineensäädin takerteli (akselin rasvaus ja herkistys auttoi.)
- Rupesi herjaamaan B60 osaa, (pakokaasujen vastapaineen tunnistin) ja veti päivittäin vikatilaan auton. Irrotin sitten siltä tunnistimelta johdon, että katson onko hylsy jonka löysin sopiva ja eihän se ollut, ajattelin että täytyy hommata sopiva ja laitoin johdon takaisin, siitä on nyt 8000km ja 9kk eikä vika ei ole uusiutunut, että ihme touhua.
-Moottori vuotaa parista paikkaa öljyä. Alipainepumpun tiivisteestä ja siitä ahtoputkessa olevasta vaimentimesta valuu jostain O-renkaan välistä hihnalle öljyä.
Uudenmallinen imuputken (turboon tuleva) tiiviste on pitänyt vaihdon jälkeen, eikä ole tiputellut läppämoottorin päälle.
Oikea etuiskari oli rikki ostettaessa (Airmatic ADSssällä.) Ostin suomesta http://www.ahmonkokoauto.fi/tuotteet.html?id=169/" onclick="window.open(this.href);return false; (luultavasti kiinalaisen) tilalle ja se kesti 8kk, 11 tkm.
siitä tapellaan vieläkin kuluttajariitalautakunnassa, myyjän mielipide oli, että 6kk takuu ja ei voi enään mitään.
Ostin sitten Saksasta tilalle uuden, jonka piti olla Euroopassa tehty ja 2-vuoden takuulla. No se rupesi kolisemaan ja olisi vaihtokunnossa jo nyt.
Firma vain josta sen tilasin katosi eBaystä
5 sylinterin suutin rupesi supsuttamaan. Kuparitiivisteen vaihdolla näyttäisi tulleen kuntoon (vasta pari tuhatta tällä ajettu.)
Nyt olisi Peränlukko vikatilassa (Estää kytkemästä myös jakovaihteistonlukkoa päälle). Mittailin johtoja starin mukaan takakontissa olevalle ohjaimelle ja vastukset heitti ohjearvoista.
nyt pitäisi auton alta mitata "lukkomoottoriin" menevistä johdoista, onko vika niissä vai lukon moottorissa (joka siis on takaperässä). Ei vaan ole mitään mahdollisuutta päästä auton alle nyt tutkimaan.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 03.03.2017 05:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Hankittiin ML500 -06 mallinen Suomiauto Vehon huoltamana. Olivat aiemmin vaihtaneet vaihteiston sähköboksin, taka- akselin poikittaislukon, hammastangon, lukkoja ja jousituksen kompuran. Nyt ostohetkellä kilometrejä 149tkm. Offroad- pro paketti ja yllättävän paljon varusteita, joiden numerot eivät kaikki auenneet. Melkein sama lista kuin Noroljanilla, tuntemattomat selvinnevät aikanaan. Voimaa tuntuu olevan kuin pienessä pitäjässä, moottorina luotettava M113. Ässään meni kahden vuoden aikana n. 20t€, jotta auto saatiin uuden veroiseksi ( kaikki eivät olleet pakollisia korjauksia), tämän pitäisi olla kunnossa, joten hyvä verrata jatkossa kustannuksia. Tietokone näytti keskikulutusta 13,1/ satasella.
Ne tuntemattomat koodit 249,275,293,299,430,438,441,481,581 ja 873.
Ne tuntemattomat koodit 249,275,293,299,430,438,441,481,581 ja 873.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
W164 ML500 -06
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Tervehdys. Löytyykö foorumilaisilta autotallista tai muuten vain tietoa tahi kokemusta ML63:sta? Nyt tuollaisia n. 10v vanhoja ja n. 150tkm ajettuja mörköjä alkaa jo saamaan ihan kohtuu rahalla. Miten on tuon moottorin, vaihteiston ym tekniikan kesto ja luotettavuus? Tuollaista mietin perheeseen "kakkosautoksi" n. 10tkm/v ajosuoritteella. Kulutuslukemilla ei niin väliä noilla kilometrimäärillä mutta luotettavuutta arvostan. Kyllä tuolla kuitenkin lyhyttä ajosuoritetta tulisi päivittäin. Omatoimiseen ropailuun ei ole aikaa, kiinnostusta eikä oikein tilojakaan. Saman ikäinen ML 500 voisi periaatteessa toimia myös mutta suorituskyky 300hv tuollaiselle malmikasalle kuulostaa paperilla melko vähäiselle? Varmasti silläkin ehtii mutta kyllähän tuon 63:n tehoreservi ja ulkonäkö puhuttelisi paljon enemmän.
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
Tuo ylläoleva listahan ei ollut omasta autostani. Kattele tästä nuo koodit (Vähän uudempi hinnasto taas, mutta varmaan suurinosa pitää paikkansa:)Ilipo57 kirjoitti:Hankittiin ML500 -06 mallinen Suomiauto Vehon huoltamana. Olivat aiemmin vaihtaneet vaihteiston sähköboksin, taka- akselin poikittaislukon, hammastangon, lukkoja ja jousituksen kompuran. Nyt ostohetkellä kilometrejä 149tkm. Offroad- pro paketti ja yllättävän paljon varusteita, joiden numerot eivät kaikki auenneet. Melkein sama lista kuin Noroljanilla, tuntemattomat selvinnevät aikanaan. Voimaa tuntuu olevan kuin pienessä pitäjässä, moottorina luotettava M113. Ässään meni kahden vuoden aikana n. 20t€, jotta auto saatiin uuden veroiseksi ( kaikki eivät olleet pakollisia korjauksia), tämän pitäisi olla kunnossa, joten hyvä verrata jatkossa kustannuksia. Tietokone näytti keskikulutusta 13,1/ satasella.
Ne tuntemattomat koodit 249,275,293,299,430,438,441,481,581 ja 873.
http://www.norolampi.com/foorumi/hinnastoW164.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisi kyllä itsekkin varmaan ostanut tuolla moottorilla auton, jos olisin tajunnut, että sellaistakin on tehty. Uudempi V8 ei sitten oikein iske enää.
Dieseli on omasta mielestä omiin nykyisiin pätkäajoihin vähän huono, hitupönttöineen ym. kun ei meinaa keretä lämpenemään kun jo sammutetaan Bensa sopii siis paremmin tälläiseen ajoon...
Perän lukkokin alkoi toimia pari viikkoa sitten eikä ole sen koommin ruvennut ryttilemään.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: KOKEMUKSIA ML:stä (W164)`?
noroljan kirjoitti:Tuo ylläoleva listahan ei ollut omasta autostani. Kattele tästä nuo koodit (Vähän uudempi hinnasto taas, mutta varmaan suurinosa pitää paikkansa:)Ilipo57 kirjoitti:Hankittiin ML500 -06 mallinen Suomiauto Vehon huoltamana. Olivat aiemmin vaihtaneet vaihteiston sähköboksin, taka- akselin poikittaislukon, hammastangon, lukkoja ja jousituksen kompuran. Nyt ostohetkellä kilometrejä 149tkm. Offroad- pro paketti ja yllättävän paljon varusteita, joiden numerot eivät kaikki auenneet. Melkein sama lista kuin Noroljanilla, tuntemattomat selvinnevät aikanaan. Voimaa tuntuu olevan kuin pienessä pitäjässä, moottorina luotettava M113. Ässään meni kahden vuoden aikana n. 20t€, jotta auto saatiin uuden veroiseksi ( kaikki eivät olleet pakollisia korjauksia), tämän pitäisi olla kunnossa, joten hyvä verrata jatkossa kustannuksia. Tietokone näytti keskikulutusta 13,1/ satasella.
Ne tuntemattomat koodit 249,275,293,299,430,438,441,481,581 ja 873.
http://www.norolampi.com/foorumi/hinnastoW164.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisi kyllä itsekkin varmaan ostanut tuolla moottorilla auton, jos olisin tajunnut, että sellaistakin on tehty. Uudempi V8 ei sitten oikein iske enää.
Dieseli on omasta mielestä omiin nykyisiin pätkäajoihin vähän huono, hitupönttöineen ym. kun ei meinaa keretä lämpenemään kun jo sammutetaan Bensa sopii siis paremmin tälläiseen ajoon...
Perän lukkokin alkoi toimia pari viikkoa sitten eikä ole sen koommin ruvennut ryttilemään.
Kiitos, jälleen kerran!
Moottori pääsee tässä autossa paremmin oikeuksiinsa, massaa ei ole liikaa ja auto lähtee moottoritien rampista kuin telkkä pöntöstä. Kaasupolkimen logiikka hieman outo: aluksi ei tapahdu mitään ja sitten kiihtyy tuntuvasti, alussa oli vaikeaa lähteä tasaisesti liikkeelle. Tietenkään tämä ei ole saman tason kulkupeli kuin W220 on, mutta vetojuhtaja ja koirankuljetuspelinä luokkaa ylivoimainen. Jos olisi vinssi niin näillä varusteilla (ml. nostovara 10cm ja kahluusyvyys 60cm) päihittää monen ns. oikean maasturin, ainakin aiemmat 3 Rangeroveria, joilla ajelin -80 luvulla.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
W164 ML500 -06