Ei peeveli 8mm kasiparin pultti mene poikki sentakia että hihna on liian tiukalla
Mites siinä käy jos se laakeri on lopussa ja kun auto on käynnissä se laakeri hirttää kiinni Se ratashan taitaa pyöriä niinpäin että laakerin hirttäessä pultti menee kiinnipäin? Olisikos siinä sellainen mahdollisuus että laakeri hirttää kiinni ja sit tempaisee pulttia kiinnipäin ja sen takia pultti menee poikki
Ennen kun olet purkamassa sitä niin kerkeää jäähtyä ja pyörii taas.. Ei kait se näinkään voi olla? Huomaisit kait jos laakeri on sillälailla lopussa?
Jokatapauksessa hihnan kireys ei niitä katko En millään usko sitä.
kitaja=kitinä=hinna luistaa
kävin äsken kattomas kumpaan suuntaan kiristinpyörä pyörii (pyöri aukipäin) niin taas kuului kitinää vaikka nyt on vähän lyhyempi hihna. kuuntelin tarkemmin niin ääni kuului kiristinpyörästä. eli niinku sanoit niin siitä on laakeri lopuus vaikka ei käsillä pyörittäes jumittanu mitenkään. eli syylline löytyi!
Kyllä se pyörä olisi ollut palasina jo jos se jumittaisi niin että katkoisi pultin.
Kitinähän johtuu lähes aina siitä että keinu on kierossa eli sen kääntölaakeri väljä.
Laturissa ei pitäisi olla vapaakytkintä.
dealer kirjoitti:Kyllä se pyörä olisi ollut palasina jo jos se jumittaisi niin että katkoisi pultin.
Kitinähän johtuu lähes aina siitä että keinu on kierossa eli sen kääntölaakeri väljä.
Laturissa ei pitäisi olla vapaakytkintä.
keinu on hiljan uusitta ja ei ole kierossa, se pyörä oli aivan ruosteessa siitä pultin ympäriltä ja sitä en ole ikinä vaihtanut. kitiniä kuulostaa vähä erilaiselta jos kuuluu laakerista tai hihnasta ja nyt kyllä kuulostaa siltä että laakerista kuuluu. joo siitähän se yleensä johtuu tai siitä että on jengat menny lohkosta mutta silloon ääni tuloo hihnasta.
Ei siinä ole paikkaa jossa voisi olla sellainen vika että kiristinpyörän kiinnityspultti ei kestä mutta mikään muu ei hajoa, pakko olla väärät osat tai väärin kasassa.
Ota kuvia remmi paikallaan jos mahdollista niin mietitään porukalla...
Tiedän tunteen. Itsellä katkesi väyrysestä kolme kertaa.. nyt on kestänyt kun ostin uuden "naamataulun" lohkon etupäähän ja pultti sinisellä lukiteliimalla kiinni.
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
teemu5566 kirjoitti:Liikkuu keinu kevyesti ja iskari on uusi. Lisäsin yhden kuvan, keinu ei oo tukenu kiristinpyörää koko leveydeltä varmaan siinä syy.
Ottaako hihnapyörän pultin aluslaatta kiinni laakerin yläkooliin? Pultin pitäisi kiristää VAIN laakerin alakooli keinuvipua vasten.
Jos ottaa kiinni yläkooliin niin varmasti pitää ääntä + riittävästi lämmetessään antautuu kampiakselista tulevalle voimalle.
teemu5566 kirjoitti:Liikkuu keinu kevyesti ja iskari on uusi. Lisäsin yhden kuvan, keinu ei oo tukenu kiristinpyörää koko leveydeltä varmaan siinä syy.
Ottaako hihnapyörän pultin aluslaatta kiinni laakerin yläkooliin? Pultin pitäisi kiristää VAIN laakerin alakooli keinuvipua vasten.
Jos ottaa kiinni yläkooliin niin varmasti pitää ääntä + riittävästi lämmetessään antautuu kampiakselista tulevalle voimalle.
entäs se hihna, onko siinä nyt sitä varaa liikkua reilusti? jos kokeilet vaikka ottaa, taikka laittaa hihnaa paikalleen, taikka pois, niin onko edelleen tiukka ja hankala laitta/ottaa? pitäis olla helppo ja löysä käsitellä.
jos ajatellaan, että suht kylmällä koneella hihnassa on pikkasen varaa, mutta silti on tiukka ja ahdas räplätä sitä hihnaa, niin noinkin pitkällä hihnalla ja isolla koneella moottorin lämpölaajenemiset on sitä luokkaa, ettei ihme, jos säätimestä loppuu säätövarat ja heikoin paikka lopulta pettää, eli se pultti. alumiini lohko ja kansi venyy uskomattoman paljon lämmetessään. siinä hihnassa pitää olla reilusti varaa löystyä, kun kiristimen ottaa pois.
pera8x kirjoitti:entäs se hihna, onko siinä nyt sitä varaa liikkua reilusti? jos kokeilet vaikka ottaa, taikka laittaa hihnaa paikalleen, taikka pois, niin onko edelleen tiukka ja hankala laitta/ottaa? pitäis olla helppo ja löysä käsitellä.
jos ajatellaan, että suht kylmällä koneella hihnassa on pikkasen varaa, mutta silti on tiukka ja ahdas räplätä sitä hihnaa, niin noinkin pitkällä hihnalla ja isolla koneella moottorin lämpölaajenemiset on sitä luokkaa, ettei ihme, jos säätimestä loppuu säätövarat ja heikoin paikka lopulta pettää, eli se pultti. alumiini lohko ja kansi venyy uskomattoman paljon lämmetessään. siinä hihnassa pitää olla reilusti varaa löystyä, kun kiristimen ottaa pois.
Kun iskarin vääntää pohjaan niin remmes on paljon löysiä. Laitoin yhden kuvan missä näkyy paljonko jousi kiristää remmeä niin näyttääs olevan yhtä paljon kun aiemmin lähetetys kuvas. Pitää kokeilla kovempaa pulttia.
Onhan pultti 8.8 tai lujempi? Kuvissä näyttää joltain ihan multa mutta ei olisi ekakerta kun näyttää. Mistä muuten hommasit tuon pultin kun leima pultin päässä näyttää niin oudolle?
EDIT:
Menet huomenna pulttikauppaan ja ostat 10.9 pultin samalla mitalla ja vedät sen kunnolla kiinni.
Jos saat niin otappa lähikuva tuosta katkenneesta pultista silleen että siinä näkyy kateamiskohta terävänä.
Viimeksi muokannut Jari Ke, Ti 05.02.2013 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jari Ke kirjoitti:Onhan pultti 8.8 tai lujempi? Kuvissä näyttää joltain ihan multa mutta ei olisi ekakerta kun näyttää. Mistä muuten hommasit tuon pultin kun leima pultin päässä näyttää niin oudolle?
kuvan pultti ei liity tapaukseen niinkuin aiemmin sanoin.
Jari Ke kirjoitti:Onhan pultti 8.8 tai lujempi? Kuvissä näyttää joltain ihan multa mutta ei olisi ekakerta kun näyttää. Mistä muuten hommasit tuon pultin kun leima pultin päässä näyttää niin oudolle?
kuvan pultti ei liity tapaukseen niinkuin aiemmin sanoin.
Starglazer kirjoitti:
Edit: ei kai se noin voisi olla...?
Kyllä se epäilemättä oikein on, kuten Dealer totesi. Ja tuo hihnan "selkäpuoli" menee kyllä ihan oikein ensimmäisessä kuvassa. Minulla kävi siinä ajatusvirhe.
Usein kuitenkin on ettei hihna kierrä kahta kertaa saman hihnapyörän ympärillä. Siksi se näyttää niin erikoiselta.
8.8 kesti viimeksi tasan 4kk. Katsotaan kauanko nykyinen 12.9 kestää. Jos sekin katkeaa niin sitte laitan 10.9 ja 200:sta piänemmän kampiakselin pyörän.
Starglazer kirjoitti:Ei kai missään laitteessa sileä puoli voi tulla hihnapyörän urapuolta vasten? Sehän syö sen hihnan.
Näinpä, mutta mieti kuvaa - ei selkäpuoli tulekaan hihnapyörän urapuolta vasten missään kohtaa.
Mersujen moottoreissa on helppo muistaa: hihna nousee aina kampiakselin ja laturin hihnapyörien väliltä niille rullille joihin sen selkäpuoli vastaa. (kiristin, joissain vesipumppu)
Sääntö pätee jokseenkin kaikkiin yleisimpiin moottorimalleihin.
bonn kirjoitti:Onko hihnapyörän halkaisija varmasti alkuperäinen/oikea?
on, koska senkin oon uusinu. Pultti on varmaan suunniteltu kestämään vaan 200D hihnanopeuden ja vielä kun oma 300D kiertää 6000 niin ei se ainakaan lisää kestävyyttä.
bonn kirjoitti:Onko hihnapyörän halkaisija varmasti alkuperäinen/oikea?
on, koska senkin oon uusinu. Pultti on varmaan suunniteltu kestämään vaan 200D hihnanopeuden ja vielä kun oma 300D kiertää 6000 niin ei se ainakaan lisää kestävyyttä.
ihan mielenkiinnosta paljonko sen halkaisija on? varaosamyyjilläkin on huonoja päiviä...
bonn kirjoitti:Onko hihnapyörän halkaisija varmasti alkuperäinen/oikea?
on, koska senkin oon uusinu. Pultti on varmaan suunniteltu kestämään vaan 200D hihnanopeuden ja vielä kun oma 300D kiertää 6000 niin ei se ainakaan lisää kestävyyttä.
ihan mielenkiinnosta paljonko sen halkaisija on? varaosamyyjilläkin on huonoja päiviä...
on joo muttakun edellinenkin minkä otin pois oli saman kokoone.
No oisko se edellinenkin ollut väärä? Joku palikka ei ole OK! Jos viitsit niin laita se halkaisija niin mittaan omasta jossa kestää. Oma epäily väärä halkaisija josta seuraa että hihna ei liiku samaa nopeutta tuulettimen hihnapyörällä ylä - ja alapuolella....
bonn kirjoitti:No oisko se edellinenkin ollut väärä? Joku palikka ei ole OK! Jos viitsit niin laita se halkaisija niin mittaan omasta jossa kestää. Oma epäily väärä halkaisija josta seuraa että hihna ei liiku samaa nopeutta tuulettimen hihnapyörällä ylä - ja alapuolella....
ittelläki käyny tuo asia miäles mutta hihnahan liikkuu samaa nopeutta jokapaikas, pyörimisnopeus vaan on eri.