om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Eli kyrvähti tuosta 2006 E 280cdi:stä turbon säätöservo ja luonnollisesti servoa ei saa erikseen, joten uutta ahdinta pitäisi saada.
Mistä kannattaisi uutta ahdinta kysellä, mielellään suomesta? Veholla +3000 euroa, KL:stä en tiedä.
Mistä kannattaisi uutta ahdinta kysellä, mielellään suomesta? Veholla +3000 euroa, KL:stä en tiedä.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Suomesta:
http://www.varaosahaku.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt kun ollaan EU:ssa ja eurossa, niin on helppoa ostaa halvalla.
Katso osan kyljestä tai EPC:sta varaosanumero ja googlaa sillä.
Saksan tai UK:n Ebayssa luultavasti on osia tarjolla. Älä osta yksityiseltä, jos et ole varma osan kunnosta.
Voit myös kysyä suoraan UK-Turbosta, myivät minulle hyvän turbon halvalla:
http://uk-turbo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruotsista:
http://www.bildelsbasen.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.varaosahaku.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt kun ollaan EU:ssa ja eurossa, niin on helppoa ostaa halvalla.
Katso osan kyljestä tai EPC:sta varaosanumero ja googlaa sillä.
Saksan tai UK:n Ebayssa luultavasti on osia tarjolla. Älä osta yksityiseltä, jos et ole varma osan kunnosta.
Voit myös kysyä suoraan UK-Turbosta, myivät minulle hyvän turbon halvalla:
http://uk-turbo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruotsista:
http://www.bildelsbasen.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Varaosanumero on 642 090 5980, jos auto on 211.620:
http://mbspecialist.com/mercedes_webcat ... 420905980/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä nyt esimerkki hintatasosta. Kunnostettu turbo maksaa 400 puntaa (350, jos lähettää vanhan vaihdossa):
http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOCHARGER- ... rid=229508" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mbspecialist.com/mercedes_webcat ... 420905980/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä nyt esimerkki hintatasosta. Kunnostettu turbo maksaa 400 puntaa (350, jos lähettää vanhan vaihdossa):
http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOCHARGER- ... rid=229508" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Kotimaassa turboja myy esim. LDS-Turbo Kangasalla:
http://www.lds-turbo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lds-turbo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Kiitosta vastauksesta. Nyt kuitenkin on niin, että alkoi epäilyttämään onko vika oikeasti turbon servossa vai jossain muualla. Tänään aamulla kokeilin kun laittoi virrat päälle, niin turbon säätöservo kyllä liikkui.
Ja nämä: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... aed9d09509
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... aed9d09509
luettuani epäilykset kasvavat entisestään onko vika turbossa.
Imusarjan läppämoottori tähän on uusittu kyllä pari vuotta sitten.
Pitää kysyä Raskoneelta tekivätkö noita "pakkotestauksia" vai ottivatko vaan pikaiset vikakoodinluvut.
Ja nämä: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... aed9d09509
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... aed9d09509
luettuani epäilykset kasvavat entisestään onko vika turbossa.
Imusarjan läppämoottori tähän on uusittu kyllä pari vuotta sitten.
Pitää kysyä Raskoneelta tekivätkö noita "pakkotestauksia" vai ottivatko vaan pikaiset vikakoodinluvut.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
.
Oliskohan siitä luettu vikamuistia, jonka perusteella jotain voisi jo oikeastikkin päätellä...
Oliskohan siitä luettu vikamuistia, jonka perusteella jotain voisi jo oikeastikkin päätellä...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Laitettiinko se uusikin läppämoottori sinne turbon alle, vai siirrettiinkö muualle, missä se pysyy ehjänä?RikuK kirjoitti: Imusarjan läppämoottori tähän on uusittu kyllä pari vuotta sitten.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Imusarjan alle, sepä se tässä mietityttääkin, ettei tule uutta turboa turhanpäiten ostettua.tj86430 kirjoitti: Laitettiinko se uusikin läppämoottori sinne turbon alle, vai siirrettiinkö muualle, missä se pysyy ehjänä?
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Mulla anto vika koodia ensin turbon servosta. Sitten oli kuitenkin läppämoottori sökö. (antoi kyllä sitten siitäkin vikakoodit). Ei ole enää ilmaantunut turbon servo vikaa läppämoottorin vaihdon jälkeen.. Itse siirsin uuden läppämoottorin "turvaan" tulipellin läheisyyteen ja lukitsin läpät auki asentoon..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Viaksi oli merkitty: "herjaa ahtopaineensäädintä" ei siis muuta. Eli vissiin sitten siinä vikaa jos ei muuta ilmoittele.
Ihmetyttää vain se, että servo liikkuu kun laittaa virrat päälle. Voihan se olla, että siten ajossa ei tietenkään toimi oikein tai ollenkaan.
Ihmetyttää vain se, että servo liikkuu kun laittaa virrat päälle. Voihan se olla, että siten ajossa ei tietenkään toimi oikein tai ollenkaan.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
.
Joo, se säädin on siinä ahtimen kyljessä kiinni.
Voi aivan hyvin olla, että se vielä liikkuu, muttei enää pysty riittävän hyvin hoitamaan hommaansa, tai on sisältä niin likainen, että on oikosessa välillä.
Helppo irroittaa, kannatta ensin purkaa ja puhdistaa, ei ainakaan haittaa mitään.
Helpo ja yksinkertainen rakenne.
Joo, se säädin on siinä ahtimen kyljessä kiinni.
Voi aivan hyvin olla, että se vielä liikkuu, muttei enää pysty riittävän hyvin hoitamaan hommaansa, tai on sisältä niin likainen, että on oikosessa välillä.
Helppo irroittaa, kannatta ensin purkaa ja puhdistaa, ei ainakaan haittaa mitään.
Helpo ja yksinkertainen rakenne.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Sama tuli mieleen, että jos takertelisi tuo toiminta. Tarkoitatko että irroittaisi servomoottorin pelkästään (ahdin paikallaan autossa) ja koittaisi putsata sitä?tuikku kirjoitti:.
Joo, se säädin on siinä ahtimen kyljessä kiinni.
Voi aivan hyvin olla, että se vielä liikkuu, muttei enää pysty riittävän hyvin hoitamaan hommaansa, tai on sisältä niin likainen, että on oikosessa välillä.
Helppo irroittaa, kannatta ensin purkaa ja puhdistaa, ei ainakaan haittaa mitään.
Helpo ja yksinkertainen rakenne.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Katkaisumoottori kun ui öljyssä niin saattaa heitellä koodeja mistä tahansa.. se sekoittaa myös ahtimensäätimen toimintaa jolloin voi heittää koodia myös siitä. tämä on todettu kahteenkertaan kun öljyssä uinut moottori uusittu niin vika poistunut. muistakaa uusia imuputken tiiviste ja laittaa se takaisin ilman voiteluainetta ja klemmari kunnolla kiinni niin loppuu se öljynvuotaminen
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Kyllä, sama on nähty myös täällä.shade_z kirjoitti:Katkaisumoottori kun ui öljyssä niin saattaa heitellä koodeja mistä tahansa.. se sekoittaa myös ahtimensäätimen toimintaa jolloin voi heittää koodia myös siitä. tämä on todettu kahteenkertaan kun öljyssä uinut moottori uusittu niin vika poistunut. muistakaa uusia imuputken tiiviste ja laittaa se takaisin ilman voiteluainetta ja klemmari kunnolla kiinni niin loppuu se öljynvuotaminen
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Niin se tuntui ilmeisesti olevan täälläkin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Uusi turbo 575 puntaa UK:ssa:
http://www.catherinestreetmotors.co.uk/ ... 381-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BRAND NEW GARRETT TURBO CHARGER
PART NUMBERS - A6420900880 / 764831-2
FITS THE MERCEDES E320 3.0L CDI V6
Mercedes E320 CDI 3.0 V6 Turbo / Turbocharger A6420900880 / 764381-2
Availability: In stock
£575.00
---
Yritin irrottaa sitä ahtopaineen säätimen kantta, mutta se tuntui olevan alhaalta lujasti kiinni.
Siellä alla näkymättömissä on vielä yksi metallikynsi pitämässä kiinni, katso kuvaa.
Kai säätimen voi avata ja puhdistaa turboa irrottamatta?
http://www.catherinestreetmotors.co.uk/ ... 381-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BRAND NEW GARRETT TURBO CHARGER
PART NUMBERS - A6420900880 / 764831-2
FITS THE MERCEDES E320 3.0L CDI V6
Mercedes E320 CDI 3.0 V6 Turbo / Turbocharger A6420900880 / 764381-2
Availability: In stock
£575.00
---
Yritin irrottaa sitä ahtopaineen säätimen kantta, mutta se tuntui olevan alhaalta lujasti kiinni.
Siellä alla näkymättömissä on vielä yksi metallikynsi pitämässä kiinni, katso kuvaa.
Kai säätimen voi avata ja puhdistaa turboa irrottamatta?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Voi avata ja saat sen alaklipsin auki kun otat liittimet edestä pois ja painat meisselillä.. Itse ajelinkin sitä 12V:lla suoraan sieltä säätimestä. Hyvin liikkui..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Turbo A 6420900280 C E CLK 320CDI 224 PS
399,00 € sis alv. (+50,00 pantti vanhasta osasta) + rahti
http://www.eps-turbo.de/shop/product.php?id_product=31" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo+säädin
Alkuperäinen Garrett
Mercedes-Benz
Täyshuollettu, vuoden takuu.
Varastossa 31 kpl.
OE-varaosanumerot:
6420900280
6420901480
6420901580
6420900780
6420904780
6420902080
6420905980
642090598080
5179566AB
05179566AB
Sopivuus:
CHRYSLER 300 C Touring 3.0 CRD ab Bj.09.05 160KW 218PS 2987ccm Kombi
JEEP GRAND CHEROKEE III 3.0 CRD ab Bj.06.05 160KW 218PS 2987ccm Geländewagen geschlossen
MERCEDES C-KLASSE (W203) C 320 CDI (203.020) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES C-KLASSE Kombi (S203) C 320 CDI (203.220) ab Bj.06.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES CLK (C209) 320 CDI (209.320) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES CLK Cabriolet (A209) 320 CDI (209.420) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Cabriolet
MERCEDES CLS (C219) 320 CDI (219.322) ab Bj. 01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI(211.022) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI (211.222) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI 4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
399,00 € sis alv. (+50,00 pantti vanhasta osasta) + rahti
http://www.eps-turbo.de/shop/product.php?id_product=31" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo+säädin
Alkuperäinen Garrett
Mercedes-Benz
Täyshuollettu, vuoden takuu.
Varastossa 31 kpl.
OE-varaosanumerot:
6420900280
6420901480
6420901580
6420900780
6420904780
6420902080
6420905980
642090598080
5179566AB
05179566AB
Sopivuus:
CHRYSLER 300 C Touring 3.0 CRD ab Bj.09.05 160KW 218PS 2987ccm Kombi
JEEP GRAND CHEROKEE III 3.0 CRD ab Bj.06.05 160KW 218PS 2987ccm Geländewagen geschlossen
MERCEDES C-KLASSE (W203) C 320 CDI (203.020) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES C-KLASSE Kombi (S203) C 320 CDI (203.220) ab Bj.06.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES CLK (C209) 320 CDI (209.320) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES CLK Cabriolet (A209) 320 CDI (209.420) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Cabriolet
MERCEDES CLS (C219) 320 CDI (219.322) ab Bj. 01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI(211.022) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI (211.222) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI 4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Kunnostettu V6 CDI:n turbo 2 vuoden takuulla 430 e, vanhasta 100 e pantti + rahti.
Saa tarjota. Takuu ei koske sähköisiä osia! Takuu on mitätön ilman ammattiasennusta.
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Chrys ... 6201wt_991" onclick="window.open(this.href);return false;
Asennusohjeita:
Ennen asennusta tarkista turbon ympäristö tiiviyden, likaantumisen ja tukosten varalta.
Käytä öljyputkissa aina uusia tiivisteitä eikä koskaan juoksevia tiivistysaineita.
Ennen öljyputken kiinnittämistä on ahdin täytettävä tuoreella moottoriöljyllä täyttöaukosta piripintaan.
Suosittelemme turbon ja moottorin välisten öljyputkien uusimista.
Moottoriöljyn, öljynsuodattimen ja ilmansuodattimen uusiminen on pakollista.
Tarkista tiivistepintojen ja kierteiden kunto ja korjaa viat ennen asennusta.
Einbauvorschriften
Prüfen Sie vor Einbau das gesamte Umfeld des Turboladers auf Dichtheit, Verschmutzungen und Verstopfungen.
Verwenden Sie beim Anschluss der Ölleitungen immer neue Dichtungen und nie flüssige Dichtmittel
Vor Befestigung der Ölzulaufleitung muss der Turbolader mit frischem Motoröl durch die Öleinlassbohrung randvoll aufgefüllt werden.
Motoröl-, Ölfilter- und Luftfilterwechsel ist zwingend durchzuführen.
Generell empfehlen wir die Ölversorgungsleitung vom Motor zum Turbolader zu erneuern.
Überprüfen Sie alle Anschlussflächen und Gewinden am Motor. Eventuelle Schäden sollen vorher beseitigt werden.
Saa tarjota. Takuu ei koske sähköisiä osia! Takuu on mitätön ilman ammattiasennusta.
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Chrys ... 6201wt_991" onclick="window.open(this.href);return false;
Asennusohjeita:
Ennen asennusta tarkista turbon ympäristö tiiviyden, likaantumisen ja tukosten varalta.
Käytä öljyputkissa aina uusia tiivisteitä eikä koskaan juoksevia tiivistysaineita.
Ennen öljyputken kiinnittämistä on ahdin täytettävä tuoreella moottoriöljyllä täyttöaukosta piripintaan.
Suosittelemme turbon ja moottorin välisten öljyputkien uusimista.
Moottoriöljyn, öljynsuodattimen ja ilmansuodattimen uusiminen on pakollista.
Tarkista tiivistepintojen ja kierteiden kunto ja korjaa viat ennen asennusta.
Einbauvorschriften
Prüfen Sie vor Einbau das gesamte Umfeld des Turboladers auf Dichtheit, Verschmutzungen und Verstopfungen.
Verwenden Sie beim Anschluss der Ölleitungen immer neue Dichtungen und nie flüssige Dichtmittel
Vor Befestigung der Ölzulaufleitung muss der Turbolader mit frischem Motoröl durch die Öleinlassbohrung randvoll aufgefüllt werden.
Motoröl-, Ölfilter- und Luftfilterwechsel ist zwingend durchzuführen.
Generell empfehlen wir die Ölversorgungsleitung vom Motor zum Turbolader zu erneuern.
Überprüfen Sie alle Anschlussflächen und Gewinden am Motor. Eventuelle Schäden sollen vorher beseitigt werden.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Niin mullakin herjasi turboa ja lopulta vika olikin läppämoottori +imusarjan läpissä, mitkä meni vaihtoon..n1300€ kun läppämoottori meni takuuseen. Sen jälkeen ei ongelmia. Turbo 1600€ asennettuna.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Joopasta joo.. Turbo on vaihdettu uuteen ja sitten pitäisi imusarja vaihtaa, läpät jumittelee.. Voiko tuota vanhan tubon servoa testata mitenkään, että olisiko se sittenkin kunnossa? Sanoivat kyllä raskoneella, että vikaa oli siinäkin, mutta eivät sitä miten se vika loppupeleissä todennettiin. Saavat nimittäin maksaa sen turbon jos siinä ei ole vikaa.
Mistä tuota imusarjaa kannattaisi kysellä muualta kuin veho:~1000eur, KL:800eur?
Mistä tuota imusarjaa kannattaisi kysellä muualta kuin veho:~1000eur, KL:800eur?
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Minkä ikäiseen auton läppämoottorin sait takuuseen menemään? Miks se turbo ei sitten menny takuuseen?KJM kirjoitti:Niin mullakin herjasi turboa ja lopulta vika olikin läppämoottori +imusarjan läpissä, mitkä meni vaihtoon..n1300€ kun läppämoottori meni takuuseen. Sen jälkeen ei ongelmia. Turbo 1600€ asennettuna.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Voi turbon servoa eli ahtopaineensäädintä testata. Testaus onnistunee parhaiten Starilla, muttaRikuK kirjoitti:Joopasta joo.. Turbo on vaihdettu uuteen ja sitten pitäisi imusarja vaihtaa, läpät jumittelee.. Voiko tuota vanhan tubon servoa testata mitenkään, että olisiko se sittenkin kunnossa? Sanoivat kyllä raskoneella, että vikaa oli siinäkin, mutta eivät sitä miten se vika loppupeleissä todennettiin. Saavat nimittäin maksaa sen turbon jos siinä ei ole vikaa.
Mistä tuota imusarjaa kannattaisi kysellä muualta kuin veho:~1000eur, KL:800eur?
korjaamoilla saattaa olla käytössä myös muita testilaitteita:
TURBOCHARGER ACTUATOR TESTER VNTT-PRO
http://www.auto-testers.com/turbocharge ... tt-pro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ATD-1 turbo actuator tester
http://en.actuator-tester.com/supported-actuators" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuo säätimet ovat periaatteessa melko yksinkertaisia pulssisuhteella toimivia servoja,
joissa on paikka-anturi. Niitä voi testauttaa ulkomailla n. 20-30 eurolla ja korjauttaa
200-300 euron kustannuksilla.
Esim.
http://www.ebay.co.uk/itm/ELECTRONIC-TU ... 337d6b4d0e" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikö ne läpät voisi jättää auki-asentoon? Vanha läppämoottori jää paikalleen ja pitää läpät auki.
Sähköjohdon päähän laitetaan uusi läppämoottori, joka sijoitetaan jonnekin muualle.
Ja mahtaako se läppien jumitus johtua juurikin läppämoottorista? Läppämoottori maksaa n. 160
euroa ja sen voi vaihdattaa tai asentaa kuten edellä on kerrottu. Imusarjan vaihto saattaa olla
turha homma.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Vuotaa öljyä kuulemma läppien akseleiden läpivienneistä, läppämoottorin pitäis kyllä toimia. Pitänee katella, että mitä tuohon alkaa tekemään...JarkkoN kirjoitti: Eikö ne läpät voisi jättää auki-asentoon? Vanha läppämoottori jää paikalleen ja pitää läpät auki.
Sähköjohdon päähän laitetaan uusi läppämoottori, joka sijoitetaan jonnekin muualle.
Ja mahtaako se läppien jumitus johtua juurikin läppämoottorista? Läppämoottori maksaa n. 160
euroa ja sen voi vaihdattaa tai asentaa kuten edellä on kerrottu. Imusarjan vaihto saattaa olla
turha homma.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Tästä on tullut huonoa palautetta, on hajonnut turboja ja säätimiä ja takuun kanssa on hankalaa.JarkkoN kirjoitti:Turbo A 6420900280 C E CLK 320CDI 224 PS
399,00 € sis alv. (+50,00 pantti vanhasta osasta) + rahti
http://www.eps-turbo.de/shop/product.php?id_product=31" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo+säädin
Alkuperäinen Garrett
Mercedes-Benz
Täyshuollettu, vuoden takuu.
Varastossa 31 kpl.
OE-varaosanumerot:
6420900280
6420901480
6420901580
6420900780
6420904780
6420902080
6420905980
642090598080
5179566AB
05179566AB
Sopivuus:
CHRYSLER 300 C Touring 3.0 CRD ab Bj.09.05 160KW 218PS 2987ccm Kombi
JEEP GRAND CHEROKEE III 3.0 CRD ab Bj.06.05 160KW 218PS 2987ccm Geländewagen geschlossen
MERCEDES C-KLASSE (W203) C 320 CDI (203.020) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES C-KLASSE Kombi (S203) C 320 CDI (203.220) ab Bj.06.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES CLK (C209) 320 CDI (209.320) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES CLK Cabriolet (A209) 320 CDI (209.420) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Cabriolet
MERCEDES CLS (C219) 320 CDI (219.322) ab Bj. 01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI(211.022) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI (211.222) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI 4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
Turbojen mukana ei välttämättä tule edes kuittia.
http://forum.autobild.de/vw/turbolader- ... 17993.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Nyt rokkaa mersu taas. On uusi turbo ja imusarjat. Ei niissä vanhoissa imusarjoissakaan varsinaisesti vikaa ollut, pieni välys siinä heiluriakselissa. Merkkikorjaamon vikadiagnoosin ja kertoman mukaan kun tuli toimittua, niin oppirahat sai taas maksaa...
Ainoa todellinen vika oli siis ainakin imusarjan osalta siinä imukanavan katkaisumoottorissa, joka oli siis rikki. Tätä eivät maininneet missään vaiheessa vaan sanoivat, että läpissä väljää ja vuotaa öljyä läppien akseleista ja jumittaa.
Auto piti kuitenkin saada nippuun perjantaina ja ei ollut aikaa lähteä metsästämään ja hakemaan uutta läppämoottoria sadan kilsan päästä.
Jos jollakin tarvetta om642 imusarjoille, niin multa löytyy. Hieman karstaiset, mutta nehän on helppo pestä. Materiaali alumiinia.
Case closed.
Ainoa todellinen vika oli siis ainakin imusarjan osalta siinä imukanavan katkaisumoottorissa, joka oli siis rikki. Tätä eivät maininneet missään vaiheessa vaan sanoivat, että läpissä väljää ja vuotaa öljyä läppien akseleista ja jumittaa.
Auto piti kuitenkin saada nippuun perjantaina ja ei ollut aikaa lähteä metsästämään ja hakemaan uutta läppämoottoria sadan kilsan päästä.
Jos jollakin tarvetta om642 imusarjoille, niin multa löytyy. Hieman karstaiset, mutta nehän on helppo pestä. Materiaali alumiinia.
Case closed.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Noi voi harmi. Vi*tu ne on kyllä ihime porukkaa merkkihuollosa. Itse kö löin starin kiini niin vika selvisi hyvin pian. Ja senhän näki starin testillä että mottori ei toimi. 160€ selvisi tuosta ongelmasta ja moottorin siirto pois suojaan sieltä öljyn vuotopaikoilta. Tuo imusarjan läppamoottiri antaa näköjään usein myös ahtopaineen säätö vian. Näin kävi minullakin. Jäikö sulla se ehjä turbo ja säädin? Pajonko oli autollasi ajettu kun sulla nämä robleemat tuli?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
248 tkm oli ajettu. Vanhan turbon lähetin vaihdossa, koska siitä sai pantin. Aikoi kuulemma testata sen sähkösäätimen ja ilmoitella sitten onko siinä oikeasti vikaa vai ei.
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Haluaks myydä mulle sen varalle jos se on ehjä?RikuK kirjoitti:248 tkm oli ajettu. Vanhan turbon lähetin vaihdossa, koska siitä sai pantin. Aikoi kuulemma testata sen sähkösäätimen ja ilmoitella sitten onko siinä oikeasti vikaa vai ei.
EDIT: EIkö niin se jää sinne myyjälle ja hinta on sen jälkee nmitä on.. ?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.
Älkää antako vanhoja turboja vaihdossa pilkkahintaan. Ei niissä muuta vikaa ole kuinRikuK kirjoitti:248 tkm oli ajettu. Vanhan turbon lähetin vaihdossa, koska siitä sai pantin. Aikoi kuulemma testata sen sähkösäätimen ja ilmoitella sitten onko siinä oikeasti vikaa vai ei.
se säädin vaan pitää kunnostuttaa. Sitten on priimakuntoinen ahdin. Minäkin voisin ostaa
OM642:n turbon varalle, jos siitä on vaan säädin rikki. Tai voin ostaa pelkän säätimen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006