om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Eli kyrvähti tuosta 2006 E 280cdi:stä turbon säätöservo ja luonnollisesti servoa ei saa erikseen, joten uutta ahdinta pitäisi saada.
Mistä kannattaisi uutta ahdinta kysellä, mielellään suomesta? Veholla +3000 euroa, KL:stä en tiedä.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Suomesta:
http://www.varaosahaku.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Nyt kun ollaan EU:ssa ja eurossa, niin on helppoa ostaa halvalla.
Katso osan kyljestä tai EPC:sta varaosanumero ja googlaa sillä.

Saksan tai UK:n Ebayssa luultavasti on osia tarjolla. Älä osta yksityiseltä, jos et ole varma osan kunnosta.

Voit myös kysyä suoraan UK-Turbosta, myivät minulle hyvän turbon halvalla:
http://uk-turbo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ruotsista:
http://www.bildelsbasen.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Varaosanumero on 642 090 5980, jos auto on 211.620:

http://mbspecialist.com/mercedes_webcat ... 420905980/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä nyt esimerkki hintatasosta. Kunnostettu turbo maksaa 400 puntaa (350, jos lähettää vanhan vaihdossa):

http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOCHARGER- ... rid=229508" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kotimaassa turboja myy esim. LDS-Turbo Kangasalla:

http://www.lds-turbo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Kiitosta vastauksesta. Nyt kuitenkin on niin, että alkoi epäilyttämään onko vika oikeasti turbon servossa vai jossain muualla. Tänään aamulla kokeilin kun laittoi virrat päälle, niin turbon säätöservo kyllä liikkui.
Ja nämä: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... aed9d09509
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... aed9d09509
luettuani epäilykset kasvavat entisestään onko vika turbossa.
Imusarjan läppämoottori tähän on uusittu kyllä pari vuotta sitten.

Pitää kysyä Raskoneelta tekivätkö noita "pakkotestauksia" vai ottivatko vaan pikaiset vikakoodinluvut.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Oliskohan siitä luettu vikamuistia, jonka perusteella jotain voisi jo oikeastikkin päätellä...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

RikuK kirjoitti: Imusarjan läppämoottori tähän on uusittu kyllä pari vuotta sitten.
Laitettiinko se uusikin läppämoottori sinne turbon alle, vai siirrettiinkö muualle, missä se pysyy ehjänä?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja RikuK »

tj86430 kirjoitti: Laitettiinko se uusikin läppämoottori sinne turbon alle, vai siirrettiinkö muualle, missä se pysyy ehjänä?
Imusarjan alle, sepä se tässä mietityttääkin, ettei tule uutta turboa turhanpäiten ostettua.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mulla anto vika koodia ensin turbon servosta. Sitten oli kuitenkin läppämoottori sökö. (antoi kyllä sitten siitäkin vikakoodit). Ei ole enää ilmaantunut turbon servo vikaa läppämoottorin vaihdon jälkeen.. Itse siirsin uuden läppämoottorin "turvaan" tulipellin läheisyyteen ja lukitsin läpät auki asentoon..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Viaksi oli merkitty: "herjaa ahtopaineensäädintä" ei siis muuta. Eli vissiin sitten siinä vikaa jos ei muuta ilmoittele. :eh:

Ihmetyttää vain se, että servo liikkuu kun laittaa virrat päälle. Voihan se olla, että siten ajossa ei tietenkään toimi oikein tai ollenkaan.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, se säädin on siinä ahtimen kyljessä kiinni.
Voi aivan hyvin olla, että se vielä liikkuu, muttei enää pysty riittävän hyvin hoitamaan hommaansa, tai on sisältä niin likainen, että on oikosessa välillä.
Helppo irroittaa, kannatta ensin purkaa ja puhdistaa, ei ainakaan haittaa mitään.
Helpo ja yksinkertainen rakenne.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja RikuK »

tuikku kirjoitti:.
Joo, se säädin on siinä ahtimen kyljessä kiinni.
Voi aivan hyvin olla, että se vielä liikkuu, muttei enää pysty riittävän hyvin hoitamaan hommaansa, tai on sisältä niin likainen, että on oikosessa välillä.
Helppo irroittaa, kannatta ensin purkaa ja puhdistaa, ei ainakaan haittaa mitään.
Helpo ja yksinkertainen rakenne.
Sama tuli mieleen, että jos takertelisi tuo toiminta. Tarkoitatko että irroittaisi servomoottorin pelkästään (ahdin paikallaan autossa) ja koittaisi putsata sitä?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Katkaisumoottori kun ui öljyssä niin saattaa heitellä koodeja mistä tahansa.. se sekoittaa myös ahtimensäätimen toimintaa jolloin voi heittää koodia myös siitä. tämä on todettu kahteenkertaan kun öljyssä uinut moottori uusittu niin vika poistunut. muistakaa uusia imuputken tiiviste ja laittaa se takaisin ilman voiteluainetta ja klemmari kunnolla kiinni niin loppuu se öljynvuotaminen
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

shade_z kirjoitti:Katkaisumoottori kun ui öljyssä niin saattaa heitellä koodeja mistä tahansa.. se sekoittaa myös ahtimensäätimen toimintaa jolloin voi heittää koodia myös siitä. tämä on todettu kahteenkertaan kun öljyssä uinut moottori uusittu niin vika poistunut. muistakaa uusia imuputken tiiviste ja laittaa se takaisin ilman voiteluainetta ja klemmari kunnolla kiinni niin loppuu se öljynvuotaminen
Kyllä, sama on nähty myös täällä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Niin se tuntui ilmeisesti olevan täälläkin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Uusi turbo 575 puntaa UK:ssa:
http://www.catherinestreetmotors.co.uk/ ... 381-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

BRAND NEW GARRETT TURBO CHARGER
PART NUMBERS - A6420900880 / 764831-2
FITS THE MERCEDES E320 3.0L CDI V6

Mercedes E320 CDI 3.0 V6 Turbo / Turbocharger A6420900880 / 764381-2
Availability: In stock
£575.00

---
Yritin irrottaa sitä ahtopaineen säätimen kantta, mutta se tuntui olevan alhaalta lujasti kiinni.
Siellä alla näkymättömissä on vielä yksi metallikynsi pitämässä kiinni, katso kuvaa.

Kai säätimen voi avata ja puhdistaa turboa irrottamatta?

Kuva
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Voi avata ja saat sen alaklipsin auki kun otat liittimet edestä pois ja painat meisselillä.. Itse ajelinkin sitä 12V:lla suoraan sieltä säätimestä. Hyvin liikkui..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Turbo A 6420900280 C E CLK 320CDI 224 PS

399,00 € sis alv. (+50,00 pantti vanhasta osasta) + rahti

http://www.eps-turbo.de/shop/product.php?id_product=31" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbo+säädin
Alkuperäinen Garrett
Mercedes-Benz
Täyshuollettu, vuoden takuu.
Varastossa 31 kpl.

OE-varaosanumerot:
6420900280
6420901480
6420901580
6420900780
6420904780
6420902080
6420905980
642090598080
5179566AB
05179566AB

Sopivuus:
CHRYSLER 300 C Touring 3.0 CRD ab Bj.09.05 160KW 218PS 2987ccm Kombi
JEEP GRAND CHEROKEE III 3.0 CRD ab Bj.06.05 160KW 218PS 2987ccm Geländewagen geschlossen
MERCEDES C-KLASSE (W203) C 320 CDI (203.020) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES C-KLASSE Kombi (S203) C 320 CDI (203.220) ab Bj.06.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES CLK (C209) 320 CDI (209.320) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES CLK Cabriolet (A209) 320 CDI (209.420) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Cabriolet
MERCEDES CLS (C219) 320 CDI (219.322) ab Bj. 01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI(211.022) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI (211.222) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI 4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kunnostettu V6 CDI:n turbo 2 vuoden takuulla 430 e, vanhasta 100 e pantti + rahti.
Saa tarjota. Takuu ei koske sähköisiä osia! Takuu on mitätön ilman ammattiasennusta.

http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Chrys ... 6201wt_991" onclick="window.open(this.href);return false;

Asennusohjeita:

Ennen asennusta tarkista turbon ympäristö tiiviyden, likaantumisen ja tukosten varalta.
Käytä öljyputkissa aina uusia tiivisteitä eikä koskaan juoksevia tiivistysaineita.
Ennen öljyputken kiinnittämistä on ahdin täytettävä tuoreella moottoriöljyllä täyttöaukosta piripintaan.
Suosittelemme turbon ja moottorin välisten öljyputkien uusimista.
Moottoriöljyn, öljynsuodattimen ja ilmansuodattimen uusiminen on pakollista.
Tarkista tiivistepintojen ja kierteiden kunto ja korjaa viat ennen asennusta.

Einbauvorschriften
Prüfen Sie vor Einbau das gesamte Umfeld des Turboladers auf Dichtheit, Verschmutzungen und Verstopfungen.
Verwenden Sie beim Anschluss der Ölleitungen immer neue Dichtungen und nie flüssige Dichtmittel
Vor Befestigung der Ölzulaufleitung muss der Turbolader mit frischem Motoröl durch die Öleinlassbohrung randvoll aufgefüllt werden.
Motoröl-, Ölfilter- und Luftfilterwechsel ist zwingend durchzuführen.
Generell empfehlen wir die Ölversorgungsleitung vom Motor zum Turbolader zu erneuern.
Überprüfen Sie alle Anschlussflächen und Gewinden am Motor. Eventuelle Schäden sollen vorher beseitigt werden.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
KJM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 19.01.2011 16:49

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja KJM »

Niin mullakin herjasi turboa ja lopulta vika olikin läppämoottori +imusarjan läpissä, mitkä meni vaihtoon..n1300€ kun läppämoottori meni takuuseen. Sen jälkeen ei ongelmia. Turbo 1600€ asennettuna.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Joopasta joo.. Turbo on vaihdettu uuteen ja sitten pitäisi imusarja vaihtaa, läpät jumittelee.. Voiko tuota vanhan tubon servoa testata mitenkään, että olisiko se sittenkin kunnossa? Sanoivat kyllä raskoneella, että vikaa oli siinäkin, mutta eivät sitä miten se vika loppupeleissä todennettiin. Saavat nimittäin maksaa sen turbon jos siinä ei ole vikaa.

Mistä tuota imusarjaa kannattaisi kysellä muualta kuin veho:~1000eur, KL:800eur?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

KJM kirjoitti:Niin mullakin herjasi turboa ja lopulta vika olikin läppämoottori +imusarjan läpissä, mitkä meni vaihtoon..n1300€ kun läppämoottori meni takuuseen. Sen jälkeen ei ongelmia. Turbo 1600€ asennettuna.
Minkä ikäiseen auton läppämoottorin sait takuuseen menemään? Miks se turbo ei sitten menny takuuseen?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

RikuK kirjoitti:Joopasta joo.. Turbo on vaihdettu uuteen ja sitten pitäisi imusarja vaihtaa, läpät jumittelee.. Voiko tuota vanhan tubon servoa testata mitenkään, että olisiko se sittenkin kunnossa? Sanoivat kyllä raskoneella, että vikaa oli siinäkin, mutta eivät sitä miten se vika loppupeleissä todennettiin. Saavat nimittäin maksaa sen turbon jos siinä ei ole vikaa.

Mistä tuota imusarjaa kannattaisi kysellä muualta kuin veho:~1000eur, KL:800eur?
Voi turbon servoa eli ahtopaineensäädintä testata. Testaus onnistunee parhaiten Starilla, mutta
korjaamoilla saattaa olla käytössä myös muita testilaitteita:

TURBOCHARGER ACTUATOR TESTER VNTT-PRO
http://www.auto-testers.com/turbocharge ... tt-pro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ATD-1 turbo actuator tester
http://en.actuator-tester.com/supported-actuators" onclick="window.open(this.href);return false;

Nuo säätimet ovat periaatteessa melko yksinkertaisia pulssisuhteella toimivia servoja,
joissa on paikka-anturi. Niitä voi testauttaa ulkomailla n. 20-30 eurolla ja korjauttaa
200-300 euron kustannuksilla.

Esim.
http://www.ebay.co.uk/itm/ELECTRONIC-TU ... 337d6b4d0e" onclick="window.open(this.href);return false;


Eikö ne läpät voisi jättää auki-asentoon? Vanha läppämoottori jää paikalleen ja pitää läpät auki.
Sähköjohdon päähän laitetaan uusi läppämoottori, joka sijoitetaan jonnekin muualle.

Ja mahtaako se läppien jumitus johtua juurikin läppämoottorista? Läppämoottori maksaa n. 160
euroa ja sen voi vaihdattaa tai asentaa kuten edellä on kerrottu. Imusarjan vaihto saattaa olla
turha homma.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja RikuK »

JarkkoN kirjoitti: Eikö ne läpät voisi jättää auki-asentoon? Vanha läppämoottori jää paikalleen ja pitää läpät auki.
Sähköjohdon päähän laitetaan uusi läppämoottori, joka sijoitetaan jonnekin muualle.

Ja mahtaako se läppien jumitus johtua juurikin läppämoottorista? Läppämoottori maksaa n. 160
euroa ja sen voi vaihdattaa tai asentaa kuten edellä on kerrottu. Imusarjan vaihto saattaa olla
turha homma.
Vuotaa öljyä kuulemma läppien akseleiden läpivienneistä, läppämoottorin pitäis kyllä toimia. Pitänee katella, että mitä tuohon alkaa tekemään...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

JarkkoN kirjoitti:Turbo A 6420900280 C E CLK 320CDI 224 PS

399,00 € sis alv. (+50,00 pantti vanhasta osasta) + rahti

http://www.eps-turbo.de/shop/product.php?id_product=31" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbo+säädin
Alkuperäinen Garrett
Mercedes-Benz
Täyshuollettu, vuoden takuu.
Varastossa 31 kpl.

OE-varaosanumerot:
6420900280
6420901480
6420901580
6420900780
6420904780
6420902080
6420905980
642090598080
5179566AB
05179566AB

Sopivuus:
CHRYSLER 300 C Touring 3.0 CRD ab Bj.09.05 160KW 218PS 2987ccm Kombi
JEEP GRAND CHEROKEE III 3.0 CRD ab Bj.06.05 160KW 218PS 2987ccm Geländewagen geschlossen
MERCEDES C-KLASSE (W203) C 320 CDI (203.020) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES C-KLASSE Kombi (S203) C 320 CDI (203.220) ab Bj.06.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES CLK (C209) 320 CDI (209.320) ab Bj.01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES CLK Cabriolet (A209) 320 CDI (209.420) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Cabriolet
MERCEDES CLS (C219) 320 CDI (219.322) ab Bj. 01.05 165KW 224PS 2987 Coupe
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI(211.022) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE (W211) E 320 CDI4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Stufenheck
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI (211.222) ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
MERCEDES E-KLASSE Kombi (S211) E 320 TCDI 4-matic ab Bj.03.05 165KW 224PS 2987 Kombi
Tästä on tullut huonoa palautetta, on hajonnut turboja ja säätimiä ja takuun kanssa on hankalaa.
Turbojen mukana ei välttämättä tule edes kuittia.

http://forum.autobild.de/vw/turbolader- ... 17993.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Nyt rokkaa mersu taas. On uusi turbo ja imusarjat. Ei niissä vanhoissa imusarjoissakaan varsinaisesti vikaa ollut, pieni välys siinä heiluriakselissa. Merkkikorjaamon vikadiagnoosin ja kertoman mukaan kun tuli toimittua, niin oppirahat sai taas maksaa... :evil:
Ainoa todellinen vika oli siis ainakin imusarjan osalta siinä imukanavan katkaisumoottorissa, joka oli siis rikki. Tätä eivät maininneet missään vaiheessa vaan sanoivat, että läpissä väljää ja vuotaa öljyä läppien akseleista ja jumittaa.
Auto piti kuitenkin saada nippuun perjantaina ja ei ollut aikaa lähteä metsästämään ja hakemaan uutta läppämoottoria sadan kilsan päästä.

Jos jollakin tarvetta om642 imusarjoille, niin multa löytyy. Hieman karstaiset, mutta nehän on helppo pestä. Materiaali alumiinia.
Case closed.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Noi voi harmi. Vi*tu ne on kyllä ihime porukkaa merkkihuollosa. Itse kö löin starin kiini niin vika selvisi hyvin pian. Ja senhän näki starin testillä että mottori ei toimi. 160€ selvisi tuosta ongelmasta ja moottorin siirto pois suojaan sieltä öljyn vuotopaikoilta. Tuo imusarjan läppamoottiri antaa näköjään usein myös ahtopaineen säätö vian. Näin kävi minullakin. Jäikö sulla se ehjä turbo ja säädin? Pajonko oli autollasi ajettu kun sulla nämä robleemat tuli?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja RikuK »

248 tkm oli ajettu. Vanhan turbon lähetin vaihdossa, koska siitä sai pantin. Aikoi kuulemma testata sen sähkösäätimen ja ilmoitella sitten onko siinä oikeasti vikaa vai ei.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

RikuK kirjoitti:248 tkm oli ajettu. Vanhan turbon lähetin vaihdossa, koska siitä sai pantin. Aikoi kuulemma testata sen sähkösäätimen ja ilmoitella sitten onko siinä oikeasti vikaa vai ei.
Haluaks myydä mulle sen varalle jos se on ehjä?

EDIT: EIkö niin se jää sinne myyjälle ja hinta on sen jälkee nmitä on.. ? :wtf:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: om642 V6 cdi:hin uutta turboa.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

RikuK kirjoitti:248 tkm oli ajettu. Vanhan turbon lähetin vaihdossa, koska siitä sai pantin. Aikoi kuulemma testata sen sähkösäätimen ja ilmoitella sitten onko siinä oikeasti vikaa vai ei.
Älkää antako vanhoja turboja vaihdossa pilkkahintaan. Ei niissä muuta vikaa ole kuin
se säädin vaan pitää kunnostuttaa. Sitten on priimakuntoinen ahdin. Minäkin voisin ostaa
OM642:n turbon varalle, jos siitä on vaan säädin rikki. Tai voin ostaa pelkän säätimen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin