Ostamassa vitoa vai farmaria
Ostamassa vitoa vai farmaria
Eli vuosi kun vaihtuu niin näyttäisi enemmän valoa uudemman auton hankintaan. Mielessä on pyörinyt vito tai luotettava farmari mersu.
Nykyiseen -97 transitiin hain liukuoven saranan purkaamolta kummastelin vitojen määrää purussa, oli parhaillaan 2011 vuodenkin vito heti ovella. Purkaamon työntekijä totesi että paskoja autoja ja helppo purkaa.
Haaveena oli alunperin W202 farkku dieseli, mutta veron suuruuden takia taitaa jäädä pois. Nykyisinkin transussa lucaksen surullinen pumppu ja murheita löytynyt
Autossa pitäisi välillä kulkea viisi ihmistä kyydissä + koira, mutta tilaakin pitäisi olla. Mielessä kävi Vito 3-4 lisäpenkillä mutta mietityttää mites vero + ajokorttiluokka?
W202 Koppanen farkkukin mietinnässä tosin bensavehkeenä.
Firman käyttöön tarvis ja vapaa-ajalle, tosin firmalla ei mitään isoa kuljetettavaa, mutta eikös lisäpenkit lähde nopeasti irti jos tarve vaatii?
Mites on Vitoa? W202:sta vai väykkyä?
Nykyiseen -97 transitiin hain liukuoven saranan purkaamolta kummastelin vitojen määrää purussa, oli parhaillaan 2011 vuodenkin vito heti ovella. Purkaamon työntekijä totesi että paskoja autoja ja helppo purkaa.
Haaveena oli alunperin W202 farkku dieseli, mutta veron suuruuden takia taitaa jäädä pois. Nykyisinkin transussa lucaksen surullinen pumppu ja murheita löytynyt
Autossa pitäisi välillä kulkea viisi ihmistä kyydissä + koira, mutta tilaakin pitäisi olla. Mielessä kävi Vito 3-4 lisäpenkillä mutta mietityttää mites vero + ajokorttiluokka?
W202 Koppanen farkkukin mietinnässä tosin bensavehkeenä.
Firman käyttöön tarvis ja vapaa-ajalle, tosin firmalla ei mitään isoa kuljetettavaa, mutta eikös lisäpenkit lähde nopeasti irti jos tarve vaatii?
Mites on Vitoa? W202:sta vai väykkyä?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Jos farkkuun päädyt, niin tuo yhtälö on helppo:
S202 on ahdas, paavossa on tilaaaaaaaaM4ketech kirjoitti: Autossa pitäisi välillä kulkea viisi ihmistä kyydissä + koira, mutta tilaakin pitäisi olla. W202 Koppanen farkkukin mietinnässä tosin bensavehkeenä.
W202:sta vai väykkyä?
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Joo kyllä väyrynen on iso ja tilava auto. Ja hyvä ajettava, ja varusteltujakin löytää, eikä ruostu Ensimmäisen korimallin Vito mulla oli joskus työautona, en oikein tiedä oliko siinä muuta erikoisen hyvää, kuin että ohjelmoidussa 112CDI koneessa oli vetoja ihan kivasti. Muuten se ei pakuna ollut sen kummempi, kuin muutkaan samankokoiset. Etupää oli tosi levoton, en sitte tiedä oliko väljää jossakin. Ruostepeikko iskee noihinkin. Uudemmassa korimallissa ei taida olla mitään yhteistä vanhan kanssa, autonakin paljon parempi ja "mersumaisempi". Mutta niihinkin korroosia jättää jälkensä. B- kortilla ajettavia vehkeitä nuo Vitot on. Uudempi Vito ainakin mulle kelpais.
E350CDI&A180CDI
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Tuleeko ajoa tosiaan niin vähän että vain bensakoneinen on vaihtoehto, eli max 10tkm vuodessa ?
Tietysti Vito rekisteröitynä matkailuautoksi menee pakuverolla, mutta kokonaispaino nostaa ajoneuvoveron perusosan aika korkealle jos lasketaan painon eikä päästöjen mukaan.
Tietysti Vito rekisteröitynä matkailuautoksi menee pakuverolla, mutta kokonaispaino nostaa ajoneuvoveron perusosan aika korkealle jos lasketaan painon eikä päästöjen mukaan.
wiimax.fi
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Hetken aikaan ajelin -97 mondeolla ja sekin tuntu tilavalta. Koirakaan ei nyt kovin iso ole. Mutta vitoa miettinyt sen takia että jos on irrotettavilla penkeillä voi tarpeen tullessa ottaa penkit irti ja kuljettaa isompia tavaroita, kovin usein tosin ei tarvitse.
Pakussa on vaan sitä jotain Eikä ruostekkaan ole paha jos se on alkavassa vaiheessa, mikä tosin näkyy varmasti hinnassa.
Kilometrejä tulee vuodessa 15-20tkm vuodessa ensivuoden puolella.
Pakussa on vaan sitä jotain Eikä ruostekkaan ole paha jos se on alkavassa vaiheessa, mikä tosin näkyy varmasti hinnassa.
Kilometrejä tulee vuodessa 15-20tkm vuodessa ensivuoden puolella.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Farmari (D) väyrynen ja peräkärry ?
Kärry firman nimiin ja laskutat oman auton käytöstä firmalta kilometrit....
.
Kärry firman nimiin ja laskutat oman auton käytöstä firmalta kilometrit....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Dieseli farkku ei oikeen tuu kysymykseen. Verojen takia, jos jääkin kilometrit vähemmälle.
Yleensä matkaajia on minä + 2 + koira, joten tilaa ei aina tarvita neljälle muulle minun lisäksi. Työkalulaatikko kulkee kokoajan mukana joka tuottaa pään vaivaa. Korkeutta 67cm leveyttä 80cm ja syvyyttä öö olisko 50cm.
Pakulla mukavaa ajaa, tosin kaikilla mersuillakin ihan mukava ajaa
Vitoissa on tullu ihmeen paljon vastaan konerikkosia, kansipahvit menneitä sekä kytkinvikasia yksilöitä.
Eli perjaatteessa Diesel vito edes muutamalla lisäpenkillä tai sitten bensa-farkku. Mites väykyn tai viton koneet, löytyykö bensana? teknisesti kestäviä?
Yleensä matkaajia on minä + 2 + koira, joten tilaa ei aina tarvita neljälle muulle minun lisäksi. Työkalulaatikko kulkee kokoajan mukana joka tuottaa pään vaivaa. Korkeutta 67cm leveyttä 80cm ja syvyyttä öö olisko 50cm.
Pakulla mukavaa ajaa, tosin kaikilla mersuillakin ihan mukava ajaa
Vitoissa on tullu ihmeen paljon vastaan konerikkosia, kansipahvit menneitä sekä kytkinvikasia yksilöitä.
Eli perjaatteessa Diesel vito edes muutamalla lisäpenkillä tai sitten bensa-farkku. Mites väykyn tai viton koneet, löytyykö bensana? teknisesti kestäviä?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Eikös lisäpenkillinen Vito mene tässä suhteessa samaan kategoriaan kuin farkku?M4ketech kirjoitti:Dieseli farkku ei oikeen tuu kysymykseen. Verojen takia, jos jääkin kilometrit vähemmälle.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
eikös vitosta saa suhteellisen helposti matkailu auton,ainakin joku täällä foorumilla oli tehnyt
Merseedespents
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Mutta meneekö verotus samalla tavalla, jos vitossa on vaikka takana lisäpenkit 2:lle? eikös paku ole paku tavaratilan koon perusteella jolloin halvempikin.tj86430 kirjoitti:Eikös lisäpenkillinen Vito mene tässä suhteessa samaan kategoriaan kuin farkku?M4ketech kirjoitti:Dieseli farkku ei oikeen tuu kysymykseen. Verojen takia, jos jääkin kilometrit vähemmälle.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Kuten aiemmin mainitsin yksi vaihtoehto olisi Vito matkailuautona, eli henkilöautosta voi muuttaa helposti pikkuveroiseksi useilla istuimilla.
Kun ajoa on 15-20 tkm vuoteen niin polttoainekulut + verot yhteenlaskettuna halvin vaihtoehto on ihan tavallinen henkilöauto 202-210 farkku diesel.
Dieselveroa ei mielestäni kannata pelätä niin paljoa että maksaa polttoaineen hinnassa vielä enemmän veroja.
Kun ajoa on 15-20 tkm vuoteen niin polttoainekulut + verot yhteenlaskettuna halvin vaihtoehto on ihan tavallinen henkilöauto 202-210 farkku diesel.
Dieselveroa ei mielestäni kannata pelätä niin paljoa että maksaa polttoaineen hinnassa vielä enemmän veroja.
wiimax.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
LopenUupunut kirjoitti:Farmari (D) väyrynen ja peräkärry ?
Kärry firman nimiin ja laskutat oman auton käytöstä firmalta kilometrit....
.
Vastaava tuote mutta bensana sitten (joku 430 4-matic ollee paras ) olisko kuitenkin 240-320 järkevä. ? (tai eihän se ole)
Nimittäin jos otatkin bensan se syö enemmän polttoainetta ja tulee maksamaan luultavasti enemmän kuin dieselkäyttöinen.
Ehdottomasti järkevin on Dieselväyrynen ja kunnon peräkärry (alumiini/teli/kuomullinen). Tuon peräkärryn jälleenmyyntiarvo ei putoa kymmenessä vuodessa kuin muutaman ekun....itsellä on 2004 ostettu kuomullinen peräkärry pihassa (vanhaa firman kalustoa vielä) ja netissä myyntihinnat on samoja käytetyille kuin minä maksoin uutena, noiden hinnat kun on nousseet vuosivuodelta sen 10%.
Bensaa en kyllä välttämättä harkitsisi jos vähänkin on mukana taloudellisuusajattelua, jos ei rahalla ole merkitystä niin sitten ehdottomasti bensa.
Ha+kärry on melko kätevä jos ei todellakaan ole isoa kuljetustarvetta kuin sillointällöin, muuten saa nauttia ha:n ajomukavuudesta. Tuo mainitsemasi loota mahtunee väyryseen heittämällä sisään ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Ei huono ajatus tosiaan tuo kärryily, mutta bensa-autosta en ihan ole samaa mieltä uupuneen kanssa. Semmoisen voi vielä tuurilla löytää aika vähänkin taivalta taittaneen, dieseliä epätodennäköisesti. Ja sitten sitä CDI:tä saa "huoltaa" enempi, jolloin polttoainesäästö kuolettuu pikavauhtia. Pikkukuutonen ja kasikin on osoittautuneet vähävikaisiksi käytössä. Kaverilla on ollut vuosikaudet farkkupaavo pienellä bensakuutosella ja 6-vaihteisella manuaalilla. Ruostuuhan tuo, mutta eipä sitä ole hoidettu sitten yhtään, tekniikassa ei ole koskaan ollut mitään korjattavaa. Bensaa palaa kesäaikaan maantiellä 7...LopenUupunut kirjoitti:Bensaa en kyllä välttämättä harkitsisi jos vähänkin on mukana taloudellisuusajattelua, jos ei rahalla ole merkitystä niin sitten ehdottomasti bensa.
Ha+kärry on melko kätevä jos ei todellakaan ole isoa kuljetustarvetta kuin sillointällöin, muuten saa nauttia ha:n ajomukavuudesta. Tuo mainitsemasi loota mahtunee väyryseen heittämällä sisään ?
.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Tuota juuri itsekkin mietin. Bensavehkeitä voi löytää suht vähäsillä kilometreillä mutta dieseliä saa varmaankin taas hakea, ja jos löytyy niin huomaa hinnassa.
Toisaalta välillä joutuu hinaamaan autojakin, mutta eihän se pakko ole jossei itse viitti. Vitolla ja muilla dieseleillä helpompaa varmaankin?
Eniten mietityttää se että tänäkin vuonna piti olla enemmän ajoa, ja olikin jolloin dieseli oli kätevä, mutta ajoa ei tullutkaan ja veroja maksettiin kun auto lähes seiso hallissa
Jotenkin jäänyt vain päähän tuo vito parilla lisäpenkillä Onhan tässä onneksi vielä aikaa miettiä ja keskustella eri vaihtoehdoista. Henkilöauton ja pakettiauton ajettavuus on mielestäni kummatkin mukavia, tosin voi johtua että pakulla tulee töissä ajettua.
Toisaalta välillä joutuu hinaamaan autojakin, mutta eihän se pakko ole jossei itse viitti. Vitolla ja muilla dieseleillä helpompaa varmaankin?
Eniten mietityttää se että tänäkin vuonna piti olla enemmän ajoa, ja olikin jolloin dieseli oli kätevä, mutta ajoa ei tullutkaan ja veroja maksettiin kun auto lähes seiso hallissa
Jotenkin jäänyt vain päähän tuo vito parilla lisäpenkillä Onhan tässä onneksi vielä aikaa miettiä ja keskustella eri vaihtoehdoista. Henkilöauton ja pakettiauton ajettavuus on mielestäni kummatkin mukavia, tosin voi johtua että pakulla tulee töissä ajettua.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Minä en ole viitsinyt omista "seisojista" maksaa vaan olen ottanut pois liikennekäytöstä.veroja maksettiin kun auto lähes seiso hallissa
wiimax.fi
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Juu kävi mielessä, mutta kuitenkin piti tehdä noin 2-6km lenkkejä vähintään joka toinen päivädealer kirjoitti:Minä en ole viitsinyt omista "seisojista" maksaa vaan olen ottanut pois liikennekäytöstä.veroja maksettiin kun auto lähes seiso hallissa
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
"Mikä on vielä epäluotettavampi kulkuväline kuin Vito OM601 turbolla ?"
"No Vito bensakoneella"
"Mikä on maailman ärsyttävin vika ?"
"5 minuutin korjaushomma Vitoon, johon tuhraantuu käytännössä 2 päivää"
"No Vito bensakoneella"
"Mikä on maailman ärsyttävin vika ?"
"5 minuutin korjaushomma Vitoon, johon tuhraantuu käytännössä 2 päivää"
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Itse en voisi ajatellakaan farmari/peräkärry yhdistelmää jatkuvaan käyttöön pääkaupungissa.Nykyisin poikkeus tapauksissa joudun vetämmään vitolla kärryä 1kert/viikko.Parkkiin saaminen aina hankalaa työmailla,ym.Ei ole kertakaikkiaan tilaa.Varsinkin talvella kun kulku on muutenkin vaikeaa liukkauden takia.Pelkkä vito on sopivan pieni,sopii parkkihalleihin ym.Kaikella on puolensa ja päätös on tehtävä itse.Meillä pikkuhenkilöauto jolla liikutaan perheen kera/vaimo ajaa.Työ ajot vitolla ,paku 3hlö.Autojen yhteis arvo alle 10ke.Kulut vakuutuksineen ym.alle 3000eur + polttoaineet/2 autoa/vuosi.Tämä tuntuu nyt oikealta meille.".2:n auton taktiikassa on sekin hyvä että aina on ns vara-auto kun toisessa "vuosihuolto" menossa.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Itse kuitenkin autolla tulee kuskattua yksin tavaraa tai koiraa häkissä, harvemmin mutta joskus esim reissuun lähtiessä mukaan tulee minun lisäksi 2-3 + koira häkissä. Vitohan tuohonkin kelpaisi ja matkalle lainaa vaikka joltain autoa.
Toisaalta onko 2 lisäpenkillä oleva vito pakettiauton kustannuksilla vai ei? Henkilömäärä olisi sillon 5. Tavaratila olisi suhteellisen iso jos takana olisi yksi penkkirivi.
Toisaalta onko 2 lisäpenkillä oleva vito pakettiauton kustannuksilla vai ei? Henkilömäärä olisi sillon 5. Tavaratila olisi suhteellisen iso jos takana olisi yksi penkkirivi.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Niinhän se käsitääkseni on että jos pakettiautossa on kaksi istuinriviä niin kyllä se edelleen on pakettiauto mutta käyttövoimavero
maksetaan henkilöauton mukaan. Jos Vitoa mielit niin se bussista tehty matkailuauto on ratkaisu, pakun kulut useammilla istuma-
paikoilla. Niissä kylläkin jonkinlaisena rasitteena on että ne katsastuksessa vaaditut matkailuvarusteet on pidettävä autossa aina
ainakin mukana eli niitä ei voi jättää tallin nurkkaan koska ilman niitähän auto tulkitaan henkilöautoksi varsinkin jos penkit ovat kiinni.
maksetaan henkilöauton mukaan. Jos Vitoa mielit niin se bussista tehty matkailuauto on ratkaisu, pakun kulut useammilla istuma-
paikoilla. Niissä kylläkin jonkinlaisena rasitteena on että ne katsastuksessa vaaditut matkailuvarusteet on pidettävä autossa aina
ainakin mukana eli niitä ei voi jättää tallin nurkkaan koska ilman niitähän auto tulkitaan henkilöautoksi varsinkin jos penkit ovat kiinni.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Tietoa monta paikkaa noissa yleensä on ja mitä varusteita? sammutin ym?jarppu kirjoitti:Niinhän se käsitääkseni on että jos pakettiautossa on kaksi istuinriviä niin kyllä se edelleen on pakettiauto mutta käyttövoimavero
maksetaan henkilöauton mukaan. Jos Vitoa mielit niin se bussista tehty matkailuauto on ratkaisu, pakun kulut useammilla istuma-
paikoilla. Niissä kylläkin jonkinlaisena rasitteena on että ne katsastuksessa vaaditut matkailuvarusteet on pidettävä autossa aina
ainakin mukana eli niitä ei voi jättää tallin nurkkaan koska ilman niitähän auto tulkitaan henkilöautoksi varsinkin jos penkit ovat kiinni.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Istuinpaikkoja on enintään 9.Trafi kirjoitti:Matkailuauto
Matkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevissa majoitustiloissa on vähintään seuraavat tukevasti kiinni olevat varusteet (ajoneuvolaki 22 §):
1) istuimia ja pöytä, joka voi olla helposti poistettavissa;
2) makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista;
3) keittomahdollisuus;
4) säilytystiloja.
wiimax.fi
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Hmm, tuokin vaikuttaa ihan käytännölliseltä, työn kuvaan kuitenkin liittyy jonkin verran matkustelua, koneella istumista, papereiden selvittelyä ja laatimista liikenteessä, jolloin pöytä ym. olisi todella sopivat.
Milläs kortilla matkailuautoa esim. vitoa ajetaan (ilmeisesti B-luokka kun jää alle 3500kg?) en mää näist tiiä
Hintaa varmasti noilla löytyy.
Milläs kortilla matkailuautoa esim. vitoa ajetaan (ilmeisesti B-luokka kun jää alle 3500kg?) en mää näist tiiä
Hintaa varmasti noilla löytyy.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
No taidollahan sitä mutta B kortti riittänee luvaksi.M4ketech kirjoitti:Hmm, tuokin vaikuttaa ihan käytännölliseltä, työn kuvaan kuitenkin liittyy jonkin verran matkustelua, koneella istumista, papereiden selvittelyä ja laatimista liikenteessä, jolloin pöytä ym. olisi todella sopivat.
Milläs kortilla matkailuautoa esim. vitoa ajetaan (ilmeisesti B-luokka kun jää alle 3500kg?) en mää näist tiiä
Hintaa varmasti noilla löytyy.
Eikös näissä ole sitä 190cm vapaan korkeuden vaatimusta ?
.
E: lispahti vahingossa A tuohon kun ei noita kirjaimia aina jaksa miettiä...itte kun ajelee kaikilla millä osaa, eikä tota korttia ole ikinä mukana
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Katselin netistä ja kiinnostus kylläkin heräsi tuohon viton matkailumalliin.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/5268253" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuo nyt matkailuauto, en ainakaan kaikkia noita listan varusteita löydä
Mietin tuommoista ratkaisua. Mutta jos pienentää istumapaikkojen määrää väliaikaisesti, eli ottaa selkä menosuuntaan olevat penkit pois niin saa lisää vielä tilaa vaikka koiran häkille, jota tuskin tarvitsee. Näin pidempää matkaa ajatellen. Tästä tuskin tulee sanomista?
E; osu trafilta silmään:
"M1-luokan matkailuauto on autoverosta vapaa ajoneuvo, jos sen omamassa on vähintään 1 875 kiloa ja auton sisäkorkeus on vähintään 1,90 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta (ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 17 §:n 3 mom., 703/1998).
Matkailuauto, joka ei täytä autoverovapauden edellytyksiä, verotetaan kuten henkilöauto."
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/5268253" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuo nyt matkailuauto, en ainakaan kaikkia noita listan varusteita löydä
Mietin tuommoista ratkaisua. Mutta jos pienentää istumapaikkojen määrää väliaikaisesti, eli ottaa selkä menosuuntaan olevat penkit pois niin saa lisää vielä tilaa vaikka koiran häkille, jota tuskin tarvitsee. Näin pidempää matkaa ajatellen. Tästä tuskin tulee sanomista?
E; osu trafilta silmään:
"M1-luokan matkailuauto on autoverosta vapaa ajoneuvo, jos sen omamassa on vähintään 1 875 kiloa ja auton sisäkorkeus on vähintään 1,90 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta (ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 17 §:n 3 mom., 703/1998).
Matkailuauto, joka ei täytä autoverovapauden edellytyksiä, verotetaan kuten henkilöauto."
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Veroja on useampaa sorttia eikä niitä kannata sotkea (paitsi että valtio on sotkenut säännöt):M4ketech kirjoitti:"M1-luokan matkailuauto on autoverosta vapaa ajoneuvo....
Autoverolaki käsittelee autoveroa jota pitää maksaa jotta auto saadaan rekisteriin:
1 §: ... on ennen ajoneuvon rekisteröintiä ajoneuvoliikennerekisteristä annetussa laissa (541/2003) tarkoitettuun ajoneuvoliikennerekisteriin (rekisteri) tai käyttöönottoa Suomessa suoritettava valtiolle autoveroa siten kuin tässä laissa säädetään.
ja Ajoneuvoverolaki maksuja joita rekisterissä olevasta ajoneuvosta peritään:
1 § Lain soveltamisala
Suomessa rekisteröidystä tai Suomessa käytettävästä ajoneuvosta suoritetaan valtiolle ajoneuvoveroa
11 §: Käyttövoimavero
Ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa. Käyttövoimaveron määrä päivää kohden on...
3) pakettiautosta (N1- ja N1G-luokka), matkailuautosta (M1-luokka) ja huoltoautosta (M1-, N1-, N2-, N3-, M1G-, N1G-, N2G- ja N3G-luokka) 0,9 senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta;
1,90 metrin sisäkorkeus vaaditaan jotta auto saadaan matkailuautona autoverottomasti rekisteriin, mutta matalampikin henkilöauto voidaan muuttaa matkailuautoksi kun siitä on rekisteröitäessä maksettu täysi autovero. Molemmista menee käyttövoimavero (omaa sukua dieselvero) saman kaavan mukaan.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Kiitos selventävästä vastauksesta. Tuntuu nuo veropykälät olevan sikin sokin.
E: lisää veroasiaa, nykysen transitin verot vuodessa 480e. Eli jos nyt oikein käsitin niin matkailuauton vero on viellä korkeampi isomman painon takia, näin ollen halvemmaksi tulisi farmari?
Tosin uskaltaisin ehkä väittää että vito 4 penkillä matkailuautona on tilavampi kuin väyskin farkku
E: lisää veroasiaa, nykysen transitin verot vuodessa 480e. Eli jos nyt oikein käsitin niin matkailuauton vero on viellä korkeampi isomman painon takia, näin ollen halvemmaksi tulisi farmari?
Tosin uskaltaisin ehkä väittää että vito 4 penkillä matkailuautona on tilavampi kuin väyskin farkku
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Jaah verotuskin muuttunut jossain vaiheessa, tästä syystä ylemmän viestin korkea summa.
Näillä näkymin siis farmari kaikista kannattavin, sitten bensa vs. diesel kilometrejen mukaan.
Näillä näkymin siis farmari kaikista kannattavin, sitten bensa vs. diesel kilometrejen mukaan.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Täällähän puidaan itselle tuttua juttua. Mulla on tuo allekirjoituksen ''Vito''. Se on matkailuautoksi rekisteröity. Verot siinä on vuodessa siten, että ajoneuvovero on joitain 296€ vuodessa ja käyttövoima- eli dieselvero noin 80€. Eli alle 400€ verot kokonaan. Kuudelle rekisteröity yksilö kyseessä. Taitaa noista 9 hengen vitoista tulla 1+7 matkailuautoiksi reksiteröityinä, ku se omamassa jotenki kasvaa. Tuosta munki autosta ne jollaki kaavalla laski, että saako siinä olla kuudella paikat matkailautona.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77