Sivu 1/1

Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ti 22.01.2013 08:04
Kirjoittaja atlas
Eli köyhätkin osaavat arvostaa laatua kun takavuosina ja nykyäänkin taitaa jo kaikki merkit kelvata tonne Afrikkaan siis kuorkit.Pelkät moottoritkin ja rikkonaisetkin kelpasi ja sai hyvän hinnan jo ajokunnnottomattomista autoista.
Meiltäkin läksi muutama ja sitten kun muutkin merkit kelpasi niin man ja tatra. Tatraan muuten löytyy jotain osia jos jollakin on tarve.
Ehkä vanhojen mersujen hinnat olikin aika korkeat muihin merkkeihin nähden tämän osto kuumeen takia.Mutta taas sähköiseksi muuttuneet actrossit taas ei kelvanneet piti olla mekaanista ohjausta.

Kuulemma purkivat osisksi ja käsin laittoivat uusiksi kaikki ja myyntiin..tuntui kun ei maksanut työmiehenstä mitään ja varmaan yhden päivän palkka hinnalla jonka Eurooppalainen maksaa sai koko heimonmiehet kuukaudeksi töihin.
toi mersun alle -98 malli joka nyt taitaa ollakin sen "oikean mersun" tai ikiliikkujan nimellä joka nyt on enuten niittänyt kunniaa niin sanottu w124 malli jos näin voi sanoa ...se on kyllä kestävä ja hyvin suunniteltu auto.Eipä ole enää paljoa liikenteessä ..ainakaan jokapäivä ajossa.
Kiinassahan tätäkin sk-mallia tehdään kaiketi vielä tänäkin päivänä niinkuin tässä joskus sain tietää etä w124 malliakin tehdään..kaiketi.
Mutta kopioivat maat etsivät aina vaan parhaat mallit maailmasta jota kannattaa kopioida.
Lisää stooria ja kuviakin laittakaa...

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ti 22.01.2013 08:44
Kirjoittaja JP74
Meiltä lähti töistä jo vuosiasitten pari Actrosta -97 ja yksi tosi hyvä SK mersu jonnekkin päin Afrikkaa. Menivät scanialle vaihdossa, mutta piti toimittaa Länsisatamaan suoraan.

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ti 22.01.2013 12:41
Kirjoittaja Sergey
Minulla on tuossa yksi kaveri joka harrastaa vanhaa (25v+) raskasta kalustoa, ja se sanoi että mersuja saa menemään niin paljon kuin vaan ehtii haalimaan. Nytkin sillä on jopa 60 luvun mersua pihassa odottamassa milloin Motumbo tulee ja hakee. Kerran vuodessa ne täältä hakevat proomulla autoromua. maksavat toimivasta tosi hyvät rahat, paremmat mitä harrastelijat voisi ikinä suomessa niistä maksaa.

Ja papereilla ei ole väliä, ne kuitenkin puretaan kokonaan osiksi siellä missä pippuri kasvaa ja kootaan ehjistä osista jossain muualla uudelleen ns. uusvanha auto. Muutaman kerran hän on Senegalissa käynytkin opastamassa kuinka näitä vehkeitä värkätään. Sanoi että siellä "korjaamolla" oli sellasta kolme, neljä neliökilometriä linjastoa missä niistä rakennettiin uusia ajoneuvoja ja romuläjä oli aivan uskomattoman valtava. työntekijöitäkin kymmeniä tuhansia. Saman paikan naapurissa kokosivat vanhoja mersuja, pösöjä ja hiaceja :D

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ti 22.01.2013 14:02
Kirjoittaja atlas
Niinkuin henköautopuolella on vanhat romut menneet sinne ja toyotaa ja nyt harmikseni olen huomannut että mersutkin kelpaa.Muutenkin toyotatkin pitää olla uudempia ja kaasari autot ja carina 2 mallit ei enää kelpaa.Kaiketi autoja on tullut jo niin paljon sinne tai sen myyntihinta ei kata tai sillä ei saa katetta tarpeeksi.
Helvata vaan jos sinne alkaa halpoja mersuja mennä niin varaosa ja osien hinnat alkaa nousta...on niitä kyllä paljon joka tapuksessa.
Samalla tavallahan kävi kun Venäjälle meni melkein kaikki ladat takaisin...no joutikin... mutta eipä jäänyt paljoa jäljelle ja hinnat alkoi nousta.

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ti 22.01.2013 18:06
Kirjoittaja LopenUupunut
Kovasti sootteli (sana poistettu rasistisena) minunkin mersusta....tarkkaa oli lavamitat jne jotta mahtuu toinen auto (canter) kyytiin...olisi ajanut saksan kautta sen ilmeisesti jonnekin.

Ei vaan ihan ollut yhteinen puhekieli, Ilmossa oli 6000€....tarjosi 4500€ ja minä vastatarjosin 7000€ :D .
Soitti sen 20krt parin viikon aikana ja kyseli missä voi käydä autoa katsomassa....koitin sopia näyttöpaikkaa mutta eipä kelvannut, olisi omin nokkineen halunnut käydä katsomassa....

Mitähän oli mielessä :lol: :wink:

.

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ti 22.01.2013 18:21
Kirjoittaja laineracing
mulla oli äiteen avensis myytävänä syksyllä,no oli nettiauton halvin ni voi jumalauta ku mehmettiä soitti toistensa perään. oli pakko ite vaihtaa se mönkijään ja maksaa äiteelle että sai kaupat tehtyä. ei meikäläisen hermoilla tarvi mehmetttien kaa kauppaa tehä...

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ti 22.01.2013 18:24
Kirjoittaja atlas
http://www.alibaba.com/trade/search?fsb ... benz+truck" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla tosiaan myydään uutta mb-autoja.Epäilen etttä päästö arvot ei riitä eurooppaan.

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ke 25.09.2013 18:34
Kirjoittaja Juhana N
Soittelin männä viikolla yhdestä 609:stä mikä oli erittäin sopivan hintainen. Tummat ehtivät ensin ja auto mänj Afrikkaan, kertoi myyjä.

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ke 25.09.2013 20:19
Kirjoittaja 280se86
Juhana N kirjoitti:Soittelin männä viikolla yhdestä 609:stä mikä oli erittäin sopivan hintainen. Tummat ehtivät ensin ja auto mänj Afrikkaan, kertoi myyjä.


No tietysti, maksavat hyvin, eivätkä tingi edes, mukavempi niiden kanssa tehä kauppaa, ku suomalaisten :wink:

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Ke 02.10.2013 11:55
Kirjoittaja Juhana N
^ Omaa syytäni oli että huomasin ilmoituksen vasta kun se oli ollut jo jonkin aikaa myynnissä.

Mitä kaupantekoon etelämaalaisten kanssa tulee on minulla yksi hyvä ja yksi ei niin hyvä kokemus.

No nyt on 609 jo hankittu.

Re: Vanhat mersut....Afrikkaan ja Intiaan

Lähetetty: Pe 04.10.2013 20:17
Kirjoittaja klonksvaagen
Kymppi, eli 2232 vm. muistaakseni 1979 lähti 15 vuotta takaperin. Aluevaihteessa normaali zf:n vaiva ja ykkös vaihde piti pultilla lukita pois, kun muuten levisi synkrot. Hytti oli kuitenkin kuosissaan, puolimakuumalli ja ympäriinsä alimmainen parikymmentä senttiä uretaania :idea:
Vilkkuviiksessä roikkui pari jälkiasennettua vipukytkintä, pyyhkimille :D
ps. Suomalaisessa leimassa oli, kun lähti...
pps. Kaiholla muistelen, kun oli ajohistoriani aikana ainoa auto, jossa ei tarvinnut jarrujen kanssa tehdä "mitään" katsastuksiin.