MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Iltalehti uutisoi tänään:
Auto Bild Suomen tuoreen numeron ruostetutkimus summaa peräti 110 suomalaisen käyttöauton surkean ruostesuojaustilanteen.
Kaikkein ongelmallisimpien käyttöautomallien lista on tässä:
1. Chevrolet Trans Sport
2. Hyundai Accent
3. Hyundai Santa Fe
4. Ford Focus
5. Ford Mondeo
6. Mazda 6
7. Mercedes-Benz E
8. Nissan Almera
9. Nissan Maxima
10. Suzuki Grand Vitara
(Vuosimallit 1997-2007)
Jotenkin tuo "E" näyttää olevan eri joukossa, mutta ilmeisesti tuossa näkyy erään E sarjan ruosteherkkyys, joka oli kova kolaus MB:lle. W210 korimalleissa, joita itsekin näin tosi paljon, oli yllättävän paljon ruostetta. Ilmeisesti tuo malli vieläkin rokottaa MB:n mainetta. Itselläni on S211 270 CDI A -04, jossa ei ole ruostettaa yhtään. Ei tosin kilometrejäkään ole kuin 240kkm (http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false;).
Mielestäni ruoste top ten -listassa on aina jenkkiautoja ja tuo iänikuinen Ford. Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.
Auto Bild Suomen tuoreen numeron ruostetutkimus summaa peräti 110 suomalaisen käyttöauton surkean ruostesuojaustilanteen.
Kaikkein ongelmallisimpien käyttöautomallien lista on tässä:
1. Chevrolet Trans Sport
2. Hyundai Accent
3. Hyundai Santa Fe
4. Ford Focus
5. Ford Mondeo
6. Mazda 6
7. Mercedes-Benz E
8. Nissan Almera
9. Nissan Maxima
10. Suzuki Grand Vitara
(Vuosimallit 1997-2007)
Jotenkin tuo "E" näyttää olevan eri joukossa, mutta ilmeisesti tuossa näkyy erään E sarjan ruosteherkkyys, joka oli kova kolaus MB:lle. W210 korimalleissa, joita itsekin näin tosi paljon, oli yllättävän paljon ruostetta. Ilmeisesti tuo malli vieläkin rokottaa MB:n mainetta. Itselläni on S211 270 CDI A -04, jossa ei ole ruostettaa yhtään. Ei tosin kilometrejäkään ole kuin 240kkm (http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false;).
Mielestäni ruoste top ten -listassa on aina jenkkiautoja ja tuo iänikuinen Ford. Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Tuohan on jo melkein siedettävissä lukemissa, mä luulin että sen sijalla 2. Fordin jälkeen tietysti 
Eikös ainakin vanhat Vitot oo samanlaisia ruostekasoja kuin esim w210?

Eikös ainakin vanhat Vitot oo samanlaisia ruostekasoja kuin esim w210?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Iltasanomassa tuo sama lista mutta mainittu että ovat siis aakkosjärjestyksessä eli kaikki yhtä paskoja.
(Vuosimallit 1997-2007, herkimmin ruostuvat, aakkosjärjestys)
No pääsipä mersu ainakin yhden testin voittajien joukkoon
(Vuosimallit 1997-2007, herkimmin ruostuvat, aakkosjärjestys)
No pääsipä mersu ainakin yhden testin voittajien joukkoon

- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Tällä mersu pärjäs!aomh kirjoitti:
No pääsipä mersu ainakin yhden testin voittajien joukkoon
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/c ... z2IMgGSrvO" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Tämmöisiä typeriä Iltalehtiä ei minusta kannattaisi ollenkaan lukea, joiden
"uutiset" ovat toisten lehtien oikeita uutisia. Joskus nämä "uutiset" ovat
puoli vuotta vanhoja eikä "uutisoiva" lehti tee muuta kuin korkeintaan vääristää
alkuperäistä uutista. Jos tämmöinen roskalehti sitten jotain omaa esittää, niin
ne jutut ovat ihan mielipiteen tasoista törkyä, kuten Tony Halmeen mustamaalaaminen
suruaikana.
Kannattaa mieluummin tukea ja lukea suoraan niitä lehtiä, jotka uutiset tekevät.
Minulla on Autobild 1/2013 ja mainittu juttu on sen sivulla 40. Uudessa jutussa on
lähteenä maahantuojat, katsastusasemat, Ruotsin Korroosioinstituutti ja Vi Bilägare
-lehti, jolla on parhaat tiedot autojen kunnosta tehtaan jäljiltä.
Välttävien autojen listalla ovat mm. Mersun C (2001-), E (2002) ja Vaneo (2003).
Huonoimpien listalla 1998-2007 on E, jonka vuosimalli 1996-2001 (W210) todetaan
erikseen hyvin heikoksi. Samalla varjo lankeaa W211:n päälle, joka ei kuitenkaan ole
kovin huono verrattuna W210:an.
Jutussa Mersun maahantuoja vetoaa 30 vuoden puhkiruostumattomuusturvaan,
määräaikaishuollossa tehtäviin "maksuttomiin" tarkastuksiin ja vuodesta 2001 tehtaalla
tehtyyn ruostesuojaukseen. Mielenkiintoista, että maahantuoja käyttää nimitystä
"puhkiruostumattomuusturva" eikä "puhkiruostumattomuustakuu", sillä takuu
on määritelty laissa ja turva on jotain muuta.
Lyhennelmä jutusta tulee epäilemättä pian nettiin, kuten viimevuotinen vastaava juttu:
Autobild Suomi 17.8.2011
Katso tästä, onko oma autosi ruostepommi!
http://www.autobild.fi/artikkeli/9842/k ... ostepommi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Autobild on suositeltava, koska se julkaisee silloin tällöin mielenkiintoisia uutisia,
esim. akkulaturivertailu, josta selviää, miksi kannattaa ostaa mieluummin CTEK kuin Einhell:
http://www.autobild.de/artikel/autobatt ... 87036.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"uutiset" ovat toisten lehtien oikeita uutisia. Joskus nämä "uutiset" ovat
puoli vuotta vanhoja eikä "uutisoiva" lehti tee muuta kuin korkeintaan vääristää
alkuperäistä uutista. Jos tämmöinen roskalehti sitten jotain omaa esittää, niin
ne jutut ovat ihan mielipiteen tasoista törkyä, kuten Tony Halmeen mustamaalaaminen
suruaikana.
Kannattaa mieluummin tukea ja lukea suoraan niitä lehtiä, jotka uutiset tekevät.
Minulla on Autobild 1/2013 ja mainittu juttu on sen sivulla 40. Uudessa jutussa on
lähteenä maahantuojat, katsastusasemat, Ruotsin Korroosioinstituutti ja Vi Bilägare
-lehti, jolla on parhaat tiedot autojen kunnosta tehtaan jäljiltä.
Välttävien autojen listalla ovat mm. Mersun C (2001-), E (2002) ja Vaneo (2003).
Huonoimpien listalla 1998-2007 on E, jonka vuosimalli 1996-2001 (W210) todetaan
erikseen hyvin heikoksi. Samalla varjo lankeaa W211:n päälle, joka ei kuitenkaan ole
kovin huono verrattuna W210:an.
Jutussa Mersun maahantuoja vetoaa 30 vuoden puhkiruostumattomuusturvaan,
määräaikaishuollossa tehtäviin "maksuttomiin" tarkastuksiin ja vuodesta 2001 tehtaalla
tehtyyn ruostesuojaukseen. Mielenkiintoista, että maahantuoja käyttää nimitystä
"puhkiruostumattomuusturva" eikä "puhkiruostumattomuustakuu", sillä takuu
on määritelty laissa ja turva on jotain muuta.
Lyhennelmä jutusta tulee epäilemättä pian nettiin, kuten viimevuotinen vastaava juttu:
Autobild Suomi 17.8.2011
Katso tästä, onko oma autosi ruostepommi!
http://www.autobild.fi/artikkeli/9842/k ... ostepommi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Autobild on suositeltava, koska se julkaisee silloin tällöin mielenkiintoisia uutisia,
esim. akkulaturivertailu, josta selviää, miksi kannattaa ostaa mieluummin CTEK kuin Einhell:
http://www.autobild.de/artikel/autobatt ... 87036.html" onclick="window.open(this.href);return false;

S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Ruostuuhan se väykky ei siinä mitään, eikä ketään yllätä. Mutta mitä virkaa on tälläsellä tilastolla? MB E:llä on ajettu monenkertaisia määriä focukseen, almeraan jne nähden. Eli tossa listassa kaikilla muilla ajetaan vähän väykkyihin nähden. Joku vuosituhannen vaihteen almera on ihan pehmonen jo reilut satasen ajettuna.
Ja samaikäisellä väykyllä on vedetty puolimiljo
onaa ja valitetaan että pelti on kärsinyt....


Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Samaisessa Autobildin numerossa 1/2013 on ote Saksan katsastustilastosta (TÜV-raportti).
Tutut nimet (Toyota, Mazda) ovat useimmin kärjessä, mutta myös VAG-tuotteita
on ykkössijoilla. Eri ikäryhmistä on listattu 10 huonointa ja parasta. Mersun on mukana seuraavasti:
4-5-vuotiaissa 6. sija: C-luokka
6-7-vuotiaat 105. sija: M-luokka (3. huonoin)
8-9-vuotiaat: 80. sija: M-luokka
10-11-vuotiaat: 3. sija: SLK-luokka, 60. sija: M-luokka
Eli USA:ssa tehty M-luokka on peräpäässä, C ja SLK kärjessä.
Dacia Logan on peränpitäjä, vaikka jokin autolehti taisi sitä aiemmin laadukkaaksi kehua.
S-luokan Mersu on kuta kuinkin monimutkaisin auto, siinä on softaakin noin 100 miljoonaa
koodiriviä. Pelkässä Comandissa on 20 miljoonaa koodiriviä ja autossa on suorittimia lähes
yhtä paljon kuin Airbus A380:ssa (ilman viihde-elektroniikkaa).
Ei ole ihme, jos isossa Mersussa on vikoja. Ihme on, jos Daciassa on enemmän vikoja.
http://spectrum.ieee.org/green-tech/adv ... -on-code/0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutut nimet (Toyota, Mazda) ovat useimmin kärjessä, mutta myös VAG-tuotteita
on ykkössijoilla. Eri ikäryhmistä on listattu 10 huonointa ja parasta. Mersun on mukana seuraavasti:
4-5-vuotiaissa 6. sija: C-luokka
6-7-vuotiaat 105. sija: M-luokka (3. huonoin)
8-9-vuotiaat: 80. sija: M-luokka
10-11-vuotiaat: 3. sija: SLK-luokka, 60. sija: M-luokka
Eli USA:ssa tehty M-luokka on peräpäässä, C ja SLK kärjessä.
Dacia Logan on peränpitäjä, vaikka jokin autolehti taisi sitä aiemmin laadukkaaksi kehua.
S-luokan Mersu on kuta kuinkin monimutkaisin auto, siinä on softaakin noin 100 miljoonaa
koodiriviä. Pelkässä Comandissa on 20 miljoonaa koodiriviä ja autossa on suorittimia lähes
yhtä paljon kuin Airbus A380:ssa (ilman viihde-elektroniikkaa).
Ei ole ihme, jos isossa Mersussa on vikoja. Ihme on, jos Daciassa on enemmän vikoja.
http://spectrum.ieee.org/green-tech/adv ... -on-code/0" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
No ei varmastikaan. Mutta aivan kauhea on tuo Autobildkin. Tai ainakin autobild suomi, se jonkun aikaa minulle tulikin. Miksiköhän mainitsemassasi laturitestissä Einhelliltä ei ole otettu vertailukelpoisempaa automaattilaturia?JarkkoN kirjoitti:Tämmöisiä typeriä Iltalehtiä ei minusta kannattaisi ollenkaan lukea
Mutta itse ruostumistesti on varmasti oikeassa, olisihan tuon tosin osannut kertoa ilman tutkimistakin

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Minulla oli aikoinaan sellainen ylellisyys kuin ilmastoitu autotalli kerrostalossa. Lisäksi laitoin ajastimella kaksi vanhaa hooveria puhaltamaan pariksi tunniksi illalla ilmaa auton allevenit kirjoitti: Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.


Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Autobild Suomi on halvalla tehty käännös, mutta paranee koko ajan. On se ainakin halpa.AM kirjoitti:No ei varmastikaan. Mutta aivan kauhea on tuo Autobildkin. Tai ainakin autobild suomi, se jonkun aikaa minulle tulikin. Miksiköhän mainitsemassasi laturitestissä Einhelliltä ei ole otettu vertailukelpoisempaa automaattilaturia?JarkkoN kirjoitti:Tämmöisiä typeriä Iltalehtiä ei minusta kannattaisi ollenkaan lukea
Mutta itse ruostumistesti on varmasti oikeassa, olisihan tuon tosin osannut kertoa ilman tutkimistakin
Laturitestissä Einhell oli kallein ja tasan 90 euron hintarajalla, jota kalliimpia ei huolittu mukaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Mielestäni tässä on kaksi melko yleistä harhaluuloa.venit kirjoitti:Iltalehti uutisoi tänään:
Auto Bild Suomen tuoreen numeron ruostetutkimus summaa peräti 110 suomalaisen käyttöauton surkean ruostesuojaustilanteen.
Kaikkein ongelmallisimpien käyttöautomallien lista on tässä:
1. Chevrolet Trans Sport
2. Hyundai Accent
3. Hyundai Santa Fe
4. Ford Focus
5. Ford Mondeo
6. Mazda 6
7. Mercedes-Benz E
8. Nissan Almera
9. Nissan Maxima
10. Suzuki Grand Vitara
(Vuosimallit 1997-2007)
Jotenkin tuo "E" näyttää olevan eri joukossa, mutta ilmeisesti tuossa näkyy erään E sarjan ruosteherkkyys, joka oli kova kolaus MB:lle. W210 korimalleissa, joita itsekin näin tosi paljon, oli yllättävän paljon ruostetta. Ilmeisesti tuo malli vieläkin rokottaa MB:n mainetta. Itselläni on S211 270 CDI A -04, jossa ei ole ruostettaa yhtään. Ei tosin kilometrejäkään ole kuin 240kkm (http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false;).
Mielestäni ruoste top ten -listassa on aina jenkkiautoja ja tuo iänikuinen Ford. Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.
Merkkihuolto tai edes huolto-ohjelman säntillinen noudattaminen ei ole tae etteikö auto ruostuisi ja säilytys tallissa ei myöskään estä ruostumista.
Nykyajan, monipaikoin, muovikuoriteituissa ja "huovilla" topatuissa autoissa on lukuisia sellaisia paikkoja joihin kertyy hiekkaa, pölyä, oksia, puiden lehtiä ja yms. joita ei siivota koskaan pois ja jotka "varaavat" itseensä kosteutta niin pysyvästi ettei edes vuoden pituinen oleilu kuivassa tallissa tee rakenteista kuivia. Eli jos auton alustaa ei ole ikinä purettu ja pesty niin on turha puhua ruosteettomuudesta.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Mielestäni ruoste top ten -listassa on aina jenkkiautoja ja tuo iänikuinen Ford. Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.[/quote]
Hyvin tuuletettu talli ei ole mikään este ruostumiselle .
Hyvin tuuletettu talli ei ole mikään este ruostumiselle .
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Kannattaa suojata jos vaan mahdollista,auton käyttöikä kasvaa varmasti samalla. Suojasin omani. Katsotuolta:"Pieni maalaus projekti"(210 facelift)Valmis ja ajussa.
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Hyvin tuuletettu talli ei ole mikään este ruostumiselle .[/quote]pekkaja kirjoitti:Mielestäni ruoste top ten -listassa on aina jenkkiautoja ja tuo iänikuinen Ford. Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.
Itse asiassa tuuletettu talli ei sellaisenaan estä ruostumasta, mutta jos tallissa on lämmitys ja tuuletus, niin tämä kombinaatio poistaa ruostumisen edellytykset. Pelkkä tuuletus puhaltaa ilmaa eikä sillä ole juurikaan merkitystä. Vaan tuuletuksen pitää johtaa ilmaa suoraan ulos. Mutta esim. lattialämmitys, kuten minulla on, sekä hormi-imuri poistavat tilasta kosteutta, jolloin ruostumista ei tapahdu. Tärkeintä on että kosteus ei jää auton pintoihin muhimaan. Tällaisia arkoja kohtia ovat ovien alaosat, kotelot yms.
Kaikkein tärkein on tässä se, että autoa on pesty eli auto ei ole likainen. Auton maalipinnassa oleva lika avaa tien ruostumiselle. Lika ajettaessa kerää kosteutta, talvella kosteudessa on suolaa ja tällainen kohta kuivuu myös hitaammin, jolloin muhina pellin pinnalla on liki jatkuvaa.
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Jotain erikoista siinä listassa on, E39 korinen viissatku BMW oli laitettu huonosti suojatuksi
Kyllähän noitten korit kestää ...

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Minulla oli E39 ja se ainakin oli täysin ruosteeton.jpeltoma kirjoitti:Jotain erikoista siinä listassa on, E39 korinen viissatku BMW oli laitettu huonosti suojatuksiKyllähän noitten korit kestää ...
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Mullakin oli -01 e39 ja se ruostui takaluukun alareunasta, konepellin saumoista sekä tankin luukun sisäpuolelta. Ulkopuolelta näkyvä ruoste oli ainoastaan takaluukussa. Kilsoja alle 200tkm Suomipeli.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Väykythän ruostuivat muutamassa vuodessa, ovia ja luukkuja meni vaihtoon jne. Ei niillä puolta miljoonaa ajettu kun ongelmia alkoi olla.
wiimax.fi
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Juuri nämä paikat ja lisäksi etu/ylä ja takalasin alareuna/farkku,pitäisi vahata,lisäksi pitää puhtaana.s1jviita kirjoitti:Mullakin oli -01 e39 ja se ruostui takaluukun alareunasta, konepellin saumoista sekä tankin luukun sisäpuolelta. Ulkopuolelta näkyvä ruoste oli ainoastaan takaluukussa. Kilsoja alle 200tkm Suomipeli.
Juui nuo vekit ja saumat jää huonolla pesulla ja vahauksella ilman mitään suojaa ja alkaa ensimmäisenä ruostumaan.
Varsinkin vanhoista autoista näkee kuka on hoitanut autoaan,ei valu ruostevanat kylkilistojen alta.

Jos et ole käyttänyt sisälokasuojia/etu koskaan irti niin siellä taka alareunassa voi olla kilo tolkulla kosteaa kuraa ja varmasti sieltä ruoste raiskaa.
Ainakin omassa autossani oli yllätys miten paljon rapaa siellä oli.
Painepesurilla pesu ja kuumailmapuhaltajalla ja paineilmalla ja teräsharjalla sain liat pois ja kotelo/ruostesuojaus päälle niin uskoisin nyt kestävän auton elinkaaren loppuun asti.
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Siskollani on minun entinen -96 e39. Se on ruosteeton edelleen, ei näkyvää päällä, ja pohjastakin terve. Ajettu alle 230tkm. Aikoinaan kun katselin isoa sedania, juuri tuon ruosteen takia en eemeliä ostanut, vaan e39.
M-B E200cdi -07
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Luin tossa pari päivää sitten Suomi24:sta, siellä luki "ruosteen kemiallinen merkki = MB" Buahaha 

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Mersun maahantuojan kouluttajan kommentti ruostuville mersuille: siis mersuthan ei ruostu (hymyä perään )
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Mutta ominaisuuksiltaan aika erilainen kuin muut. Lähes puolet halvemmalla olisi saanut älylaturin. En väitä että olisi testissä pärjännyt mutta olisi ollut sopivampi vertailuun.JarkkoN kirjoitti: Laturitestissä Einhell oli kallein ja tasan 90 euron hintarajalla, jota kalliimpia ei huolittu mukaan.
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Ei ne E39:t ihan ruosteettomia ole... Mutta yleensä ruostuminen johtuu siitä, että joku paikka on pettänyt, ja vettä päässyt väärään paikkaan. Muutenhan on todellakin erittäin hyvin ruostetta "sietävä" auto.
Sattuiko kukaan lukemaan Iltalehdestä vai mistä, sitä artikkeliä, missä puhuttiin, millä autolla joudut todennäköisimmin kolariin? Taidettiin mainita jotain autojen "vaarallisuudesta" siis.
Toyotat, Volkkarit jne oli kärjessä.
Mokomassa vertailussa oli vaan yks aika paha vika. Sitä ei oltu suhteutettu autojen määrään. Vaan ihan vaan lukuja, kuinka monta kertaa esim Corolla, Avensis, Golf, oli ollut kolarissa. Vääristää hienosti tilastoja, kun noita kikkareita tässä maassa liikkuu viittävaille pirun paljon. Prkl..
Kaikki vähän harvinaiset autot oli sitten turvallisia.
Sattuiko kukaan lukemaan Iltalehdestä vai mistä, sitä artikkeliä, missä puhuttiin, millä autolla joudut todennäköisimmin kolariin? Taidettiin mainita jotain autojen "vaarallisuudesta" siis.
Toyotat, Volkkarit jne oli kärjessä.
Mokomassa vertailussa oli vaan yks aika paha vika. Sitä ei oltu suhteutettu autojen määrään. Vaan ihan vaan lukuja, kuinka monta kertaa esim Corolla, Avensis, Golf, oli ollut kolarissa. Vääristää hienosti tilastoja, kun noita kikkareita tässä maassa liikkuu viittävaille pirun paljon. Prkl..

Kaikki vähän harvinaiset autot oli sitten turvallisia.

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Ei, kyllä se w210 on vielä pahempi, siinä ruostuu jopa elintärkeät kohdat. Vitot ruostuvat vain kosmeettisesti.Hage kirjoitti:Eikös ainakin vanhat Vitot oo samanlaisia ruostekasoja kuin esim w210?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
Joo meille tuli väykky 4 vuotta siiten,vanha 300d 124 meni tutulle.
Nyt jos laitetaan rinnakkain ,124 on samassa kuosissa ,kun aiemmin.
väykky ei.
Kumpikin saksasta tulleita , ja alle 300 tuh ajettuja
Saman ikäistä audia ,kun tyrkkää rinnalle,niin huomaa,missä se sinkitys on onnistunu
T jamppa
Nyt jos laitetaan rinnakkain ,124 on samassa kuosissa ,kun aiemmin.
väykky ei.
Kumpikin saksasta tulleita , ja alle 300 tuh ajettuja
Saman ikäistä audia ,kun tyrkkää rinnalle,niin huomaa,missä se sinkitys on onnistunu
T jamppa
Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... m-auto-etp" onclick="window.open(this.href);return false;