w170 öljynvaihto
w170 öljynvaihto
Onko w170:ssä öljyroppu vai pitääkö öljyt vaihtaa imemällä yläkautta. Jos on öljyroppu niin onko alapuolen suojat helppo purkaa
Re: w170 öljynvaihto
On öljyproppu.
suht helppo purkaa.
Ei pidä vaihtaa imemällä.
Itse haluaisin kieltää imemällä vaihtamisen, se vaihtaa vain öljyn, mutta jättää kaiken paskan sinne koneeseen.
Kun öljyt vaihdetaan pohja propusta (kuumana), niin suuri osa siitä kaikesta paskasta tulee öljyjen mukana ulos. Jos taas yritetään imeä yläkautta, niin silloin vaihto kuuluisi tehdä huuhtelemalla ainakin 10 kertainen määrä puhdasta öljyä koneen läpi kuumana. Sitä ei kukaan tee, joten imu laitteet kannattaa jättää rellukuskeille. (relluissa siitä ei ole haittaa, kun ne hajoo kumminkin ennen seuraavaa öljynvaihtoa
)
Öljyn yksi tärkeimpiä tehtäviä on pestä epäpuhtauksia koneesta. (karsta, metalli hiukkaset jne.) Jos imuvaihdolla pilataan sen edellisen öljyn tekemä työ ja jätetään ne paskat sinne seuraavan öljyn kierrätettäväksi, niin hyöty tästä on sama kuin jos vain lisäisi määrä ajoin lisää öljyä koneeseen.
Jos autollesi on aikaisemmin tehty vain imuvaihtoja, niin suosittelen tekemään useamman öljynvaihdon. Mieluiten öljypohja irti ja koneen sisäpuolinen pesu kuumalla petroolilla tms.
Tuossa kuva yhdestä koneesta johon öljyt on vaihdettu imemällä.

tuosta öljypumpun pitäisi imeä jotain läpi.
(ei imenyt, kyseistä moottoria ei ole enään olemassa, kierrätyksen sedät on tehnyt siitä jotain jännää)

suht helppo purkaa.
Ei pidä vaihtaa imemällä.
Itse haluaisin kieltää imemällä vaihtamisen, se vaihtaa vain öljyn, mutta jättää kaiken paskan sinne koneeseen.
Kun öljyt vaihdetaan pohja propusta (kuumana), niin suuri osa siitä kaikesta paskasta tulee öljyjen mukana ulos. Jos taas yritetään imeä yläkautta, niin silloin vaihto kuuluisi tehdä huuhtelemalla ainakin 10 kertainen määrä puhdasta öljyä koneen läpi kuumana. Sitä ei kukaan tee, joten imu laitteet kannattaa jättää rellukuskeille. (relluissa siitä ei ole haittaa, kun ne hajoo kumminkin ennen seuraavaa öljynvaihtoa

Öljyn yksi tärkeimpiä tehtäviä on pestä epäpuhtauksia koneesta. (karsta, metalli hiukkaset jne.) Jos imuvaihdolla pilataan sen edellisen öljyn tekemä työ ja jätetään ne paskat sinne seuraavan öljyn kierrätettäväksi, niin hyöty tästä on sama kuin jos vain lisäisi määrä ajoin lisää öljyä koneeseen.
Jos autollesi on aikaisemmin tehty vain imuvaihtoja, niin suosittelen tekemään useamman öljynvaihdon. Mieluiten öljypohja irti ja koneen sisäpuolinen pesu kuumalla petroolilla tms.
Tuossa kuva yhdestä koneesta johon öljyt on vaihdettu imemällä.

tuosta öljypumpun pitäisi imeä jotain läpi.

(ei imenyt, kyseistä moottoria ei ole enään olemassa, kierrätyksen sedät on tehnyt siitä jotain jännää)

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: w170 öljynvaihto
suoja oli helppo purkaa, vain 4 ruuvia. Öljyroppu auki ja öljyt ulos.
Öljyroppu ei kuitenkaan ollut öljypohjan alimmassa kohtaa joten jäin miettimään onko alakautta vaihto sittenkään MB:llä paras vaihtoehto?
MB:n oma huolto tekee öljynvaihdon AINA yläkautta joten he luottavat siihen. Öljyn imuputki, siis putki mittatikusta josta öljy metään tulee alemmas kuin öljyroppu , joten imemällä saa paremmin öljypohjaan jääneen sakan pois?
JeremyH:n kuvat ovat ilmeisesti (kuvatekstin perusteella) jenkkilästä jossa käytetään rypsipohjaisia pesemättömiä öljyjä joista jää tuollainen tahma alakertaan.
Öljyroppu ei kuitenkaan ollut öljypohjan alimmassa kohtaa joten jäin miettimään onko alakautta vaihto sittenkään MB:llä paras vaihtoehto?
MB:n oma huolto tekee öljynvaihdon AINA yläkautta joten he luottavat siihen. Öljyn imuputki, siis putki mittatikusta josta öljy metään tulee alemmas kuin öljyroppu , joten imemällä saa paremmin öljypohjaan jääneen sakan pois?
JeremyH:n kuvat ovat ilmeisesti (kuvatekstin perusteella) jenkkilästä jossa käytetään rypsipohjaisia pesemättömiä öljyjä joista jää tuollainen tahma alakertaan.
Re: w170 öljynvaihto
Nuo kuvat ovat tosiaan jenkkiläiseltä foorumilta, mutta vastaavia on nähty jopa tuossa omassa kotitallissa. (eikä ole käytetty mitään rypsipossuja) Itse ei ole tullut kuvia otettua, joten jouduin lainaamaan mitä netistä satuin löytämään.baronisti kirjoitti:suoja oli helppo purkaa, vain 4 ruuvia. Öljyroppu auki ja öljyt ulos.
Öljyroppu ei kuitenkaan ollut öljypohjan alimmassa kohtaa joten jäin miettimään onko alakautta vaihto sittenkään MB:llä paras vaihtoehto?
MB:n oma huolto tekee öljynvaihdon AINA yläkautta joten he luottavat siihen. Öljyn imuputki, siis putki mittatikusta josta öljy metään tulee alemmas kuin öljyroppu , joten imemällä saa paremmin öljypohjaan jääneen sakan pois?
JeremyH:n kuvat ovat ilmeisesti (kuvatekstin perusteella) jenkkilästä jossa käytetään rypsipohjaisia pesemättömiä öljyjä joista jää tuollainen tahma alakertaan.
MB:n oma huolto tekee yläkautta koska se on nopeampi ja se on riittävä tapa saada kone kestämään takuu ajan. (takuun loputtua kone saa mielellään hajota, jotta asiakas ostaisi uuden)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...