W202 projektia, Takakelkka. (S203 hankinta)
Re: W202 projektia, tallissa (W163 kansiremppa)
Kevät tuli ja niin tuli autokuumekkin Muutenkin alkoi riittämään tuo käyttöauton jatkuva rassaaminen, harrasteautot erikseen mutta käyttistä ei jaksasi olla jatkuvasti ropaamassa. Kävihän tuo Mobile.de kuumana koko talven ja vihdoin sieltä löytyi sopiva auto. Munchenin Daimlerin liikeestä 12/2014 käyttöönotettu C 250 d, noin 90tkm ajettu ja Junge Sterne. Varusteina mm. tehdas webasto kaukosäätimellä, täysnahkasisusta, panoramakatto, Airmatic, Distronic+, Comand Online, Avantgarde ulkopaketti ja Exclusive sisäpaketti. Kaupat siitä hierottiin ja tulikin sitten pikavisiitti saksaan että ehti saksalaisten aikataulun mukaan auton hakea pois. Mukavan helppoa tosin oli auton nouto, rahat meni tilisiirrolla ja auto odotti liikkeessä Export-kilvet valmiina Koeajoakin tuli heti n. 900 km kun piti ehtiä Finnlinesin kyytiin Travemundeen vielä samana päivänä kun auto ostettiin.
Muuten todella mahtava auto ajaa, mutta ILS valot ja vaihteisto kaipaa uutta ohjelmistoa/kalibrointia. Toivottavasti ei isompia vikoja tule vastaan, vaikka takuu onkin niin ei sitä jaksa korjaamollakaan ravata
Tuossa vielä yksi kuva mikä tuli napattua
ML menee myyntiin kunha tuulilasi on ensin vaihdettu, sekin tietty halkesi tässä hetkittäin
W202 odottaa vielä klubitallilla että löytyisi sopiva harrastetalli jossa sitä pääsisi ropaamaan, toivottavasti tässä kesän aikana saisi jo jotain aikaiseksi
Muuten todella mahtava auto ajaa, mutta ILS valot ja vaihteisto kaipaa uutta ohjelmistoa/kalibrointia. Toivottavasti ei isompia vikoja tule vastaan, vaikka takuu onkin niin ei sitä jaksa korjaamollakaan ravata
Tuossa vielä yksi kuva mikä tuli napattua
ML menee myyntiin kunha tuulilasi on ensin vaihdettu, sekin tietty halkesi tässä hetkittäin
W202 odottaa vielä klubitallilla että löytyisi sopiva harrastetalli jossa sitä pääsisi ropaamaan, toivottavasti tässä kesän aikana saisi jo jotain aikaiseksi
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, tallissa (W163 -> S205 )
Vihdoin! Nyt löyty paikka missä voi alkaa tekemään taas remonttia. Äkkiä se vuosikin taas vierähti. Eipä tämä talli häävi ole, mutta kyllä siellä yhden kansiremontin tekee. Nyt siis ihan ensimmäisenä tarkoitus selvittää tuon pakoputkesta tulevan sinisen savun alkuperä, eli kansi ylös ja katsotaan missä kunnossa moottori on. Jos muuten hyvä niin kansi koneistamolle ja suuttimet huoltoon.
Täällä sitä nyt pitäsi alkaa purkamaan
Konehomma kun on saatu tehtyä niin pitäsi vielä uusia takajarrut ja iskarit. Jarrut alkaa olemaan loppupuolella ja H&R:n iskarit on näköjään takaakin antautuneet. Sinnekkin sitten Bilsteinia tilalle
W202 ja S205 tapasivat toisensa tänään ensimmäistä kertaa, pitihän siitäkin kuva ottaa
Päivitellään taas kun homma etenee
Ja vaikka tuo 205 on myös erinomainen ajettava, niin kyllä tässä 202:ssa on vaan sitä jotain mitä noissa uudemmissa ei samalla tavalla ole, ihan eri fiilis
Täällä sitä nyt pitäsi alkaa purkamaan
Konehomma kun on saatu tehtyä niin pitäsi vielä uusia takajarrut ja iskarit. Jarrut alkaa olemaan loppupuolella ja H&R:n iskarit on näköjään takaakin antautuneet. Sinnekkin sitten Bilsteinia tilalle
W202 ja S205 tapasivat toisensa tänään ensimmäistä kertaa, pitihän siitäkin kuva ottaa
Päivitellään taas kun homma etenee
Ja vaikka tuo 205 on myös erinomainen ajettava, niin kyllä tässä 202:ssa on vaan sitä jotain mitä noissa uudemmissa ei samalla tavalla ole, ihan eri fiilis
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, toisessa tallissa, vihdoinkin!
Jotenkin on tutun oloinen talli... Oli itsellä tuommoinen aikoinaan.
Sattuuko olemaan hyvin erikoisen entisen bensa aseman vieressä..?
Sattuuko olemaan hyvin erikoisen entisen bensa aseman vieressä..?
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W202 projektia, toisessa tallissa, vihdoinkin!
Ei ole huoltoasemia tässä vieressä, samanlaisia talleja kyllä useampikin.Berglund kirjoitti:Jotenkin on tutun oloinen talli... Oli itsellä tuommoinen aikoinaan.
Sattuuko olemaan hyvin erikoisen entisen bensa aseman vieressä..?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, toisessa tallissa, vihdoinkin!
Homma etenee. Kansiremppa siis aloitettu. Jonkin verranhan tuossa on purkamista, lähinnä imusarja ja sen päällä olevat roippeet tuossa eniten työllistää.
Aloitin ahtimen ja pakosarjan irroituksella, kivasti lähti kaikki irti, eipä tuolla juuri ole ajettukaan turbon vaihdon jälkeen. Nappasin kuvan tuosta normipaikasta mistä nämä tuppaa vuotamaan jäähynestettä kannen välistä. Samasta kohtaa vuoti se ML:kin. 3. ja 4. pyttyjen kohdalla tuo valkoinen on siis kuivunutta jäähynestettä. Alakauttakin paikan näkee hyvin vaikka olisi pakosarjakin paikallaan.
Seuraavaksi suuttimet irti, niiden kanssakaan ei ollut ongelmia. Onhan niitäkin tässä käytetty pohjaprikkojen takia irti jo aiemminkin.
Myös jakopaineputken ja siihen tulevat polttoainelinjat vielä ehti irroittaa.
Enää jääkin imusarjan ja venakopan irroitus, sen jälkeen sydän kurkussa ottamaan kantta irti ja katsomaan onko mahdollisesti vuotanut suutin sulattanut mäntään reikää Päivitellään taas kun edistyy.
Aloitin ahtimen ja pakosarjan irroituksella, kivasti lähti kaikki irti, eipä tuolla juuri ole ajettukaan turbon vaihdon jälkeen. Nappasin kuvan tuosta normipaikasta mistä nämä tuppaa vuotamaan jäähynestettä kannen välistä. Samasta kohtaa vuoti se ML:kin. 3. ja 4. pyttyjen kohdalla tuo valkoinen on siis kuivunutta jäähynestettä. Alakauttakin paikan näkee hyvin vaikka olisi pakosarjakin paikallaan.
Seuraavaksi suuttimet irti, niiden kanssakaan ei ollut ongelmia. Onhan niitäkin tässä käytetty pohjaprikkojen takia irti jo aiemminkin.
Myös jakopaineputken ja siihen tulevat polttoainelinjat vielä ehti irroittaa.
Enää jääkin imusarjan ja venakopan irroitus, sen jälkeen sydän kurkussa ottamaan kantta irti ja katsomaan onko mahdollisesti vuotanut suutin sulattanut mäntään reikää Päivitellään taas kun edistyy.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Kansiremppa etenee, yläkerta on nyt purettu ja kaikki kansipahvia lukuunottamatta näyttää ehjältä. Kansi lähtee koneistamolle ja suuttimet huollettavaksi. Ketjukin näytti hyvälle ja ajoitusmerkit kohdallaan eli ei ilmeisesti ole venynyt.
Tässä imusarja purettuna, siinä on kyllä vieläkin ihan tarpeeksi roinaa päällä purettavaksi
Venakoppa irti, siellä oli mukavan puhtaan näköistä
Ja kansi irti, ei ollut männissä reikiä eikä muutenkaan mitään katastrofaalista
Siinä vielä suoraan irroituksen jälkeen, kansi menee tosiaan läpikäytäväksi.
Tuossa tuo kansipahvista pettävä vesikanavan tiiviste, sama oli rikki myös siinä ML:ässä, sijaitsee kannen takapäässä, pakosarjan puolella.
Ja kansi tietty puhtaaksi ennenkuin vien sen koneistamolle
Pikkuhíljaa sitten osia tilaamaan ja miettimään remonttia eteenpäin
Tässä imusarja purettuna, siinä on kyllä vieläkin ihan tarpeeksi roinaa päällä purettavaksi
Venakoppa irti, siellä oli mukavan puhtaan näköistä
Ja kansi irti, ei ollut männissä reikiä eikä muutenkaan mitään katastrofaalista
Siinä vielä suoraan irroituksen jälkeen, kansi menee tosiaan läpikäytäväksi.
Tuossa tuo kansipahvista pettävä vesikanavan tiiviste, sama oli rikki myös siinä ML:ässä, sijaitsee kannen takapäässä, pakosarjan puolella.
Ja kansi tietty puhtaaksi ennenkuin vien sen koneistamolle
Pikkuhíljaa sitten osia tilaamaan ja miettimään remonttia eteenpäin
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Läjä osia haalittu ja kansi käytetty koneistamolla. Kansi siis plaanattu, venttiilit hiottu(oli ollut jo vuotoa seetien välistä) ja venavarren kumit uusittu. Uutta osaa tuli laatikollinen, laitetaan kerralla kaikki mitä raaskii niin ei tartte olla kohta taas ropaamassa
Eli kaikki avatut tiivisteet vaihtuu uusiin. Samalla myös öljylauhduttimen tiiviste kun on nyt hyvin käsillä, samoin startti. Jakoketju, kiristin ja yläohjain. Vuotava vesipumppu ja termari. Ja tietty hehkut kun niistäkään ei ole mitään historiaa tiedossa. Suuttimet on vielä huollossa ja niitä odotellaan. Pikkuhiljaa aletaan pistämään kasaan päin
Eli kaikki avatut tiivisteet vaihtuu uusiin. Samalla myös öljylauhduttimen tiiviste kun on nyt hyvin käsillä, samoin startti. Jakoketju, kiristin ja yläohjain. Vuotava vesipumppu ja termari. Ja tietty hehkut kun niistäkään ei ole mitään historiaa tiedossa. Suuttimet on vielä huollossa ja niitä odotellaan. Pikkuhiljaa aletaan pistämään kasaan päin
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Kuulin että ensi viikolla olisi ketjusulkeiset
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Näin mä vähän toivoinkin447za kirjoitti:Kuulin että ensi viikolla olisi ketjusulkeiset
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Pikkuhiljaa etenee. Öljynsuodatinjalasta jäähdytin purettu irti ja se odottaa vaan uusia tiivisteitä, että pääsee sen laittamaan kasaan. Suuttimetkin tulleet huollosta, kaksi oli selvästi vuotavia joista toinen ilmeisesti joskus purettu kun oli kuulemma väärin kasattu
Irto-osat pesty melkein kaikki, kuvia ei tullut otettua kun venakopasta ja kannen etulevystä. Siinä likaista.
Ja tässä puhdasta.
Startti vaihtui korjattuun malliin, ei mikään herkkuhomma vaikka on imusarjakin irti. Siinä uus ja vanha vierekkäin.
Ja uusi paikallaan.
Ja myös se ketjukin tuli vaihdettua. Kiitos taaa 447za avusta ja työkalun lainasta
Eli ensin vanha poikki, rälläkällä hiottiin ketjun tapeista rympit pois ja työkalulla painettiin tapit ulos.
Työkalussa tulee mukana ketjulukko jolla saa uuden ketjun kytkettyä vanhaan ja sitten konetta pyörittämällä vedettiin vanhalla ketjulla uusi paikoilleen. Sitten työkalulukko auki ja vanha ketju pois. Sen jälkeen työkalulla taas painettiin uuden ketjun mukana tullut ketjulukko uuteen ketjuun paikalleen. Kansi irrallaan on hyvin tilaa tehdä. Ikävä kyllä ei kädet riittäneet ottamaan enempää kuvia. Tässä jo uusi ketju paikallaan.
Tuossa vielä vanha ketju ja tuo työkalu, työvaiheesta riippuen pitää leukoja vaihdella.
Seuraavaksi kantta paikalleen ja pikkuhiljaa nippuun päin
Irto-osat pesty melkein kaikki, kuvia ei tullut otettua kun venakopasta ja kannen etulevystä. Siinä likaista.
Ja tässä puhdasta.
Startti vaihtui korjattuun malliin, ei mikään herkkuhomma vaikka on imusarjakin irti. Siinä uus ja vanha vierekkäin.
Ja uusi paikallaan.
Ja myös se ketjukin tuli vaihdettua. Kiitos taaa 447za avusta ja työkalun lainasta
Eli ensin vanha poikki, rälläkällä hiottiin ketjun tapeista rympit pois ja työkalulla painettiin tapit ulos.
Työkalussa tulee mukana ketjulukko jolla saa uuden ketjun kytkettyä vanhaan ja sitten konetta pyörittämällä vedettiin vanhalla ketjulla uusi paikoilleen. Sitten työkalulukko auki ja vanha ketju pois. Sen jälkeen työkalulla taas painettiin uuden ketjun mukana tullut ketjulukko uuteen ketjuun paikalleen. Kansi irrallaan on hyvin tilaa tehdä. Ikävä kyllä ei kädet riittäneet ottamaan enempää kuvia. Tässä jo uusi ketju paikallaan.
Tuossa vielä vanha ketju ja tuo työkalu, työvaiheesta riippuen pitää leukoja vaihdella.
Seuraavaksi kantta paikalleen ja pikkuhiljaa nippuun päin
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Tänään hierottiin vielä kansi asennuskuntoon, eli kalvattiin kannesta suuttimien tiivistepinnat puhtaaksi ja putsattiin suuttimien kiinnityspulttien kierteet. Samalla myös irroitettiin vanhat pakosarjan pinnapultit.
Ensin putsattiin kierteet, ihan perus M6-kierre, kierretapin täytyy tosin olla normaalia pitempi, muuten ei yletä aivan pohjaan asti.
Sitten suuttimenreikä harjalla puhtaaksi.
Ja vielä kalvaimella.
Ennen ja jälkeen kuvissa on huomattava ero
Kalvauksen jälkeen koneistamon laittama suojateippi pois ja onhan se nätin näköinen.
Pinnapultit vielä pois.
Kaivelin vielä tärkeimmät momentit ja kiristysjärjestykset valmiiksi, enää pitäisi laittaa tuo kansi paikoilleen
Jarruosatkin saapuivat, taakse siis levyt, palat ja kässärihilut taas uusiksi. Tälläkertaa Ate:n tavaraa, sitä ne taitaa orkkiksetkin olla. Viimeksi laitetut Brembot meni n. 70tkm, nyt on levyt ja palat loppu.
Lisäät tarinaa taas sitä mukaan kun homma edistyy
Ensin putsattiin kierteet, ihan perus M6-kierre, kierretapin täytyy tosin olla normaalia pitempi, muuten ei yletä aivan pohjaan asti.
Sitten suuttimenreikä harjalla puhtaaksi.
Ja vielä kalvaimella.
Ennen ja jälkeen kuvissa on huomattava ero
Kalvauksen jälkeen koneistamon laittama suojateippi pois ja onhan se nätin näköinen.
Pinnapultit vielä pois.
Kaivelin vielä tärkeimmät momentit ja kiristysjärjestykset valmiiksi, enää pitäisi laittaa tuo kansi paikoilleen
Jarruosatkin saapuivat, taakse siis levyt, palat ja kässärihilut taas uusiksi. Tälläkertaa Ate:n tavaraa, sitä ne taitaa orkkiksetkin olla. Viimeksi laitetut Brembot meni n. 70tkm, nyt on levyt ja palat loppu.
Lisäät tarinaa taas sitä mukaan kun homma edistyy
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Tänään taas rakennettiin. Öljyjäähdyttimen tiivisteetkin saapui eli ensin laitettiin se paikoilleen. Itse jäähdyttimestä hieman hankala saada kuvaa, siinä se kuitenkin on öljynsuodattimen jalassa, imusarjan puolella.
Uusi ja vanha tiiviste, olihan tuo vanha mennytkin jo kulmikkaaksi.
Sitten lohkon pinta ja männät/sylinteriputket puhtaaksi. Tässä näkyy myös sen öljyjäähdyttimen yläreuna.
Uusi kannentiiviste paikoilleen.
Kansi päälle ja pultit paikoilleen.
Kannenpultit kun oli kiinni niin nostimien ja nokka-akselien kehto päälle ja nostimet paikoilleen. Kannenpulttien kiristelyn aikana tuli nyppästyä myös vesipumppu irti.
Nostimet olleet tietty uudessa öljyssä likoamassa.
Nokat ja laakerikannet paikoilleen, tässä pitää olla tarkka että menee varmasti jako kohdalleen, eikä pääse venttiilit osumaan mäntiin.
Yläkuolokohta merkattu kampiakselin hihnapyörään: OT l.
Imunokan rattaassa on reikä, joka osuu kannessa olevaan reikään. Myös imu- ja pakonokissa on pisteet, joilla merkattu niiden oikeat paikat keskenään.
Ketjupyörät ja kannen etulevy uudella ylälaahaimella paikalleen.
Uusi kiristin paikoilleen, sekin ensin ilmattu öljyssä. Pari kierrosta konetta pyörittäen ja merkkien tarkistus, kaikki kohdallaan
Venakoppa päälle.
Suuttimiin mömmöt runkoihin ettei tartu kiinni.
Ja suuttimet paikalleen.
Enempää ei jaksanut/pystynyt tehdä, alkoi tuo +4 ulkolämpötila käymään kylmäksi, tämä kun ei tosiaan mikään lämmin talli ole
Lisää taas kun homma jatkuu
Uusi ja vanha tiiviste, olihan tuo vanha mennytkin jo kulmikkaaksi.
Sitten lohkon pinta ja männät/sylinteriputket puhtaaksi. Tässä näkyy myös sen öljyjäähdyttimen yläreuna.
Uusi kannentiiviste paikoilleen.
Kansi päälle ja pultit paikoilleen.
Kannenpultit kun oli kiinni niin nostimien ja nokka-akselien kehto päälle ja nostimet paikoilleen. Kannenpulttien kiristelyn aikana tuli nyppästyä myös vesipumppu irti.
Nostimet olleet tietty uudessa öljyssä likoamassa.
Nokat ja laakerikannet paikoilleen, tässä pitää olla tarkka että menee varmasti jako kohdalleen, eikä pääse venttiilit osumaan mäntiin.
Yläkuolokohta merkattu kampiakselin hihnapyörään: OT l.
Imunokan rattaassa on reikä, joka osuu kannessa olevaan reikään. Myös imu- ja pakonokissa on pisteet, joilla merkattu niiden oikeat paikat keskenään.
Ketjupyörät ja kannen etulevy uudella ylälaahaimella paikalleen.
Uusi kiristin paikoilleen, sekin ensin ilmattu öljyssä. Pari kierrosta konetta pyörittäen ja merkkien tarkistus, kaikki kohdallaan
Venakoppa päälle.
Suuttimiin mömmöt runkoihin ettei tartu kiinni.
Ja suuttimet paikalleen.
Enempää ei jaksanut/pystynyt tehdä, alkoi tuo +4 ulkolämpötila käymään kylmäksi, tämä kun ei tosiaan mikään lämmin talli ole
Lisää taas kun homma jatkuu
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Hommathan jatkui heti edellistä päivitystä seuraavana päivänä, ei vain ole kerennyt aikaisemmin tänne kirjottelemaan. Auto siis kasattiin loppuun ja saatiin jopa käymäänkin, hetken taistelun jälkeen jopa kaikilla Ilmaantui kyllä suht helposti, parilla startilla, mutta jäi käymään vajailla ja supsutteli imusarjaan päin. Starillakin tutkittiin eikä oikein mitään selvää vikaa löytynyt. Yhtäkkiä hetken lepäämisen ja uusintakäynnistyksen jälkeen, alkoi kuitenkin käymään kaikilla ja tasaisesti Oliko ollut venttiili jumissa tai suuttimessa roskaa, tiedä siitä sitten. Nyt auto kuitenkin taas toimii
Sitten niitä kuvia.
Ensiksi uusi vesipumppu paikalleen.
Sitten kannen päähän pumput paikoilleen.
Venakopan päälle huohotin ja nokka-akselin anturi.
Pakosarja uusilla pinnapulteilla ja muttereilla paikalleen.
Imusarja menossa paikalleen.
Ja sitten loput, tuossa jo aikalailla kasattu, pari kannaketta puuttu vielä.
Paremmalla kelillä tuli sitten käytettyä autoa enemmän ja ajettua uloskin, että sai tallin siivottua. Pääsi molemmat kulkineet taas kuvaan
Huomenna olisi tarkoitus siirtää auto taas toiseen paikkaan, että pääsee alapuolelta tekemään tarvittavat hommat, lisäillään taas kun tapahtuu
Sitten niitä kuvia.
Ensiksi uusi vesipumppu paikalleen.
Sitten kannen päähän pumput paikoilleen.
Venakopan päälle huohotin ja nokka-akselin anturi.
Pakosarja uusilla pinnapulteilla ja muttereilla paikalleen.
Imusarja menossa paikalleen.
Ja sitten loput, tuossa jo aikalailla kasattu, pari kannaketta puuttu vielä.
Paremmalla kelillä tuli sitten käytettyä autoa enemmän ja ajettua uloskin, että sai tallin siivottua. Pääsi molemmat kulkineet taas kuvaan
Huomenna olisi tarkoitus siirtää auto taas toiseen paikkaan, että pääsee alapuolelta tekemään tarvittavat hommat, lisäillään taas kun tapahtuu
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su 18.11.2018 21:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Hyvännäköistä rakentelua ja mukavaa luettavaa näin yötöiden ohessa. Tallisikin sijaitsee näköjään parin sadan metrin päässä lapsuudenkodistani, pitäisi varmaan joku päivä ajaa ohitse ja katsoa onko herra työn touhussa.
Todella hyvännäköistä ja mukavaa luettavaa hyvien kuvien kera .
Todella hyvännäköistä ja mukavaa luettavaa hyvien kuvien kera .
W164 ML500 V8 -05 (perheauto)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Yamaha XV750 Virago "viagra" -97
+10kpl mopoa ja moottoripyörää
Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)
MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Yamaha XV750 Virago "viagra" -97
+10kpl mopoa ja moottoripyörää
Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)
MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Mukava kuulla, että kiinnostaaMoniosaaja97 kirjoitti:Hyvännäköistä rakentelua ja mukavaa luettavaa näin yötöiden ohessa. Tallisikin sijaitsee näköjään parin sadan metrin päässä lapsuudenkodistani, pitäisi varmaan joku päivä ajaa ohitse ja katsoa onko herra työn touhussa.
Todella hyvännäköistä ja mukavaa luettavaa hyvien kuvien kera .
Autohan ei siis tuolla enää ole, tänään siirrettiin pois. Tuo talli oli vain lainassa sen aikaa, että sain kansirempan tehtyä. Nyt pitää päästä auton alle puuhaamaan ja se on tuolla hiukka haastavaa
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Harmi että tässä ei mainittu jälkimmäisen kasauspäivän säätä oli meinaan vähän kostee jä hyytävä meininki ( T:kohmeiset sormet)
Onneksi saattin niiputettua vehkeet aikataulussa eikä, että ne seisoo siellä kaksi vuotta odottaen motivaatiota ja tekijöitä
Onneksi saattin niiputettua vehkeet aikataulussa eikä, että ne seisoo siellä kaksi vuotta odottaen motivaatiota ja tekijöitä
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
+1,5 astetta ja räntää taivaan täydeltä, ei tullu ainakaan hiki, kiitos vielä kylmettyneelle apuasentajallekkin447za kirjoitti:Harmi että tässä ei mainittu jälkimmäisen kasauspäivän säätä oli meinaan vähän kostee jä hyytävä meininki ( T:kohmeiset sormet)
Onneksi saattin niiputettua vehkeet aikataulussa eikä, että ne seisoo siellä kaksi vuotta odottaen motivaatiota ja tekijöitä
Sitä motivaatiotahan haettiin reilu vuos ennen homman alottamista
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kansiremppaa
Tuli vihdoin tuo viime vuonna hankittu uusi kardaanikin vaihdettua. Vanhassa oli siis jo rätit hapertuneet ja irrallaan kokeillessa myös liuku oli väljistynyt. Hommahan on aika simppeli, pakoputki olikin jo irti kansirempan jäljiltä. Lämpöpelti vaan pois ja pari tukirautaa, sitten onkin jo kardaani kokonaisuudessaan näkyvillä.
Vanha kardaani vielä paikallaan.
Uusi ja vanha vierekkäin, uusi vielä tehtaan laudassa kiinni
Vanhasta oli jo rätit hapertuneet.
Samalla kun oli kardaani pois niin massasin kardaanitunnelin kunnolla.
Siellä jo uusi kardaani paikallaan.
Siihen tuli tietty vielä lämpöpelti ja pakoputki alle. Saksastakin saapui lisää tavaraa, vihdoin ne uudet takaiskarit
Ja ettei taas mene liian helpoksi niin huomasin että on taas vetarin suojakumi revennyt, pitää vaihtaa nekin kaikki siis ennen katsastusta.
Radiokin tuli taas ruuvattua paikoilleen, se oli tuossa välissä siinä w163:ssa, olinkin jo unohtanut paljonko tuonne taakse tuli sitä johtoa
Leimaa kohti siis, ehkä juhannuksena pääsee ajelulle
Vanha kardaani vielä paikallaan.
Uusi ja vanha vierekkäin, uusi vielä tehtaan laudassa kiinni
Vanhasta oli jo rätit hapertuneet.
Samalla kun oli kardaani pois niin massasin kardaanitunnelin kunnolla.
Siellä jo uusi kardaani paikallaan.
Siihen tuli tietty vielä lämpöpelti ja pakoputki alle. Saksastakin saapui lisää tavaraa, vihdoin ne uudet takaiskarit
Ja ettei taas mene liian helpoksi niin huomasin että on taas vetarin suojakumi revennyt, pitää vaihtaa nekin kaikki siis ennen katsastusta.
Radiokin tuli taas ruuvattua paikoilleen, se oli tuossa välissä siinä w163:ssa, olinkin jo unohtanut paljonko tuonne taakse tuli sitä johtoa
Leimaa kohti siis, ehkä juhannuksena pääsee ajelulle
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kardaanijumppaa
Juhannus tuli ja meni, niin oli kesälomakin ja tuli kierrettyä taas tolla 205:llä eurooppaa melkein 6000km verran joten w202 jäi vähemmälle huomiolle. Nyt kun lomat on loppu oli taas aikaa jatkaa tätäkin remonttia. Eli tuli vaihdettua vihdoin ne takajarrut ja iskarit. Tällä kertaa hommana suht simppeli kun on noi kaikki käytetty jo muutamaan kertaan auki tässä vuosien aikana
Lähtötilanne siis tämä, 5 vuotta ja n. 80tkm tehnyt tehtävänsä.
Vanhat ja uudet osat, levyillä ja kässärihiluilla ois varmaan vielä mennyt toinenkin palasarja, mutta nyt on taas kaikki uutta
Oikealta puolelta oli H&R iskari hajonnutkin jo, sen takia tuli nuokin vaihdettua. Nyt on edessä ja takana Bilsteinin B8.
Lopputulos. Samalla tuli putsattua pyöränkaaret sisältä ja massattua uudelleen. Ehkä näillä kehtaa taas mennä konttorille.
Vielä vetarien suojakumit uusiksi niin olisi periaatteessa leimaa vaille. Teholappu pitänee käydä hommaamassa, että saa vielä sen välijäähdyttimenkin muutoskatsastettua, ei kaikki katsurit tunnu siitä uudesta tykkäävän
Lähtötilanne siis tämä, 5 vuotta ja n. 80tkm tehnyt tehtävänsä.
Vanhat ja uudet osat, levyillä ja kässärihiluilla ois varmaan vielä mennyt toinenkin palasarja, mutta nyt on taas kaikki uutta
Oikealta puolelta oli H&R iskari hajonnutkin jo, sen takia tuli nuokin vaihdettua. Nyt on edessä ja takana Bilsteinin B8.
Lopputulos. Samalla tuli putsattua pyöränkaaret sisältä ja massattua uudelleen. Ehkä näillä kehtaa taas mennä konttorille.
Vielä vetarien suojakumit uusiksi niin olisi periaatteessa leimaa vaille. Teholappu pitänee käydä hommaamassa, että saa vielä sen välijäähdyttimenkin muutoskatsastettua, ei kaikki katsurit tunnu siitä uudesta tykkäävän
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, jarruja ja iskareita(taas)
Vihdoin sain sen vetarin suojakumin "vaihdettua", tällä kertaa tuli vähän oikastua ja ostin sellaisen liimattavan mallin Näyttävät kaikki kumit siltä että kaipaavat vaihtoa, mennään tuolla nyt sen aikaa että jaksaa ottaa vetarit taas irti.
Kävin myös katsastuksessa, edellisestä kerrasta onkin jo n. 3 vuotta.
Tälläiset laput tuo aina hyvän mielen, kehujen kanssa ilman huomautuksia läpi
Nyt ajellaan pari kuukautta ja sitten taas talveksi seisomaan, jotain pientä fiksailua ehkä vielä tänä syksynä tulee tehtyä. On kyllä ihan eri maailmasta tämä W202 kun tuo S205, mutta omalla hyvällä tavallaan
Kävin myös katsastuksessa, edellisestä kerrasta onkin jo n. 3 vuotta.
Tälläiset laput tuo aina hyvän mielen, kehujen kanssa ilman huomautuksia läpi
Nyt ajellaan pari kuukautta ja sitten taas talveksi seisomaan, jotain pientä fiksailua ehkä vielä tänä syksynä tulee tehtyä. On kyllä ihan eri maailmasta tämä W202 kun tuo S205, mutta omalla hyvällä tavallaan
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, leimattu ja ajossa taas :)
Uteliaana kysyn K-arvoa kunnostetussa, verratakseni omaan 490tkm ajetun lukemaan.
Re: W202 projektia, leimattu ja ajossa taas :)
Savujen kanssa on vielä hieman tekemistä. Moottorisoftaa kun on joku joskus ronklannut ja suuttimet on nyt säädetty hieman toleranssien yläpäähän tuoton kannalta niin K-arvo oli n. 2. Aikaisemmin pyöritty hieman yli yhden. Kunhan saa kaikki taas kohdalleen niin katsotaan mihin savut asettuuJaiko kirjoitti:Uteliaana kysyn K-arvoa kunnostetussa, verratakseni omaan 490tkm ajetun lukemaan.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, leimattu ja ajossa taas :)
Auto päässyt taas talvilevolle, tulihan sillä jopa kuukausi ajettua Lepopaikkana tuttu ja turvallinen Klubitalli, siellä on mukava muiden Mercedeksien kanssa viettää talvea. Ensi keväänä ei tarvitsekkaan tehdä muuta kuin liikennekäyttöönotto ja taas saa ajella, sitä odotellessa
Eipä tuo kuukausikaan ihan vain ajamista ollut, tietenkään
Ilmastoinnin lauhduttimen putki hajosi ja puhalsi kaikki kylmäaineet pihalle. Putken kannakkeena toiminut klemmari oli hangannut putken rikki.
Hieman työläshän tuo kennon irroitus on. Purkaa joutuu jonkin verran että sen saa sieltä välijäähyn ja syylarin välistä pois, niin kuin tuosta ylemmästä kuvasta huomaa. Hieman helpotti tuo itsetehty välijäähdyttimen teline, orkkis välijäähy oli todella inhottava irroitettava. Samalla tietty vaihtui kuivain, tässä vanhat osat onkin jo lattialla.
Uusi Behrin kenno ja kuivan.
Tiivisteitä hain veholta ja KL-varaosista, kummastakaan ei saanut sopivaa tiivistettä tuohon alapäässä olevaan isompaan liitokseen. Mersun varaosakatalogi kun myy sinne tälläistä pikkuista o-rengasta mikä käy kyllä kaikkialle muualle, muttei juuri tuohon. Onneksi löytyi omista varastoista sopiva.
Uusi kenno paikoillaan.
Ja keula puskuria vaille kasattuna, eipä siitä paljoa näkyville jää.
Kuivainhan on tuolla kuljettajan puoleisen umpion takana, suht helpossa paikassa.
Kylmäaineet sisään ja taas puhaltaa kylmää, tosin eipä sitä juuri enää syyskuun lopulla ilmastointia juuri tarvinnut Pakko oli ottaa kuva vielä kun sattui molemmat C:t olemaan sopivasti parkissa
Moottorin softapuoltakin hierottiin paremmaksi, tyhjäkäynnin ääni pehmeni huomattavasti ja tyhjäkäynnillä savutus lakkasi. Myös ajonaikainen savutus rauhottui, turbo herää hieman paremmin ja vetää hieman pidemmälle. Vakioahdin on vain niin pieni että asettaa omat rajoitteensa. Savuja en kerennyt käydä ottamassa uudelleen.
Uusi peruutuskamerakin saapui juuri auton säilöön viemisen jälkeen, onpa ensi keväälle heti taas tekemistä kun kameran vaihtaa Ehkä jotain muutakin pientä kivaa tässä talven aikana taas keksii.
Eipä tuo kuukausikaan ihan vain ajamista ollut, tietenkään
Ilmastoinnin lauhduttimen putki hajosi ja puhalsi kaikki kylmäaineet pihalle. Putken kannakkeena toiminut klemmari oli hangannut putken rikki.
Hieman työläshän tuo kennon irroitus on. Purkaa joutuu jonkin verran että sen saa sieltä välijäähyn ja syylarin välistä pois, niin kuin tuosta ylemmästä kuvasta huomaa. Hieman helpotti tuo itsetehty välijäähdyttimen teline, orkkis välijäähy oli todella inhottava irroitettava. Samalla tietty vaihtui kuivain, tässä vanhat osat onkin jo lattialla.
Uusi Behrin kenno ja kuivan.
Tiivisteitä hain veholta ja KL-varaosista, kummastakaan ei saanut sopivaa tiivistettä tuohon alapäässä olevaan isompaan liitokseen. Mersun varaosakatalogi kun myy sinne tälläistä pikkuista o-rengasta mikä käy kyllä kaikkialle muualle, muttei juuri tuohon. Onneksi löytyi omista varastoista sopiva.
Uusi kenno paikoillaan.
Ja keula puskuria vaille kasattuna, eipä siitä paljoa näkyville jää.
Kuivainhan on tuolla kuljettajan puoleisen umpion takana, suht helpossa paikassa.
Kylmäaineet sisään ja taas puhaltaa kylmää, tosin eipä sitä juuri enää syyskuun lopulla ilmastointia juuri tarvinnut Pakko oli ottaa kuva vielä kun sattui molemmat C:t olemaan sopivasti parkissa
Moottorin softapuoltakin hierottiin paremmaksi, tyhjäkäynnin ääni pehmeni huomattavasti ja tyhjäkäynnillä savutus lakkasi. Myös ajonaikainen savutus rauhottui, turbo herää hieman paremmin ja vetää hieman pidemmälle. Vakioahdin on vain niin pieni että asettaa omat rajoitteensa. Savuja en kerennyt käydä ottamassa uudelleen.
Uusi peruutuskamerakin saapui juuri auton säilöön viemisen jälkeen, onpa ensi keväälle heti taas tekemistä kun kameran vaihtaa Ehkä jotain muutakin pientä kivaa tässä talven aikana taas keksii.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Ilmastointiremppaa ja talvilevolle.
Nonni, talvi meni ja kevät saapui. Autokin haettu talvisäilöstä ja otettu taas jokapäiväiseen ajoon. Tuonne MB-Klubin talliin tätä ei enää viedäkkään, ei siksi että olisi jotain sitä paikkaa vastaan vaan siksi että vihdoin tuli hommattua oma autotalli, talokin siihen kauppaan kuului
Siinä molemmat kulkineet omalla pihalla, toinen vielä tallissa koesovituksessa. Kyllä tuonne 35m2 talliin mahtuu autoja kaksikin jos haluaa.
Muuttohommat tässä työllistää nyt eniten. Pikkuhiljaa tallin päivittelyä/järjestelyä sekä sen peruutuskameran uusinta
Päivitellään taas kun jotain tapahtuu.
Siinä molemmat kulkineet omalla pihalla, toinen vielä tallissa koesovituksessa. Kyllä tuonne 35m2 talliin mahtuu autoja kaksikin jos haluaa.
Muuttohommat tässä työllistää nyt eniten. Pikkuhiljaa tallin päivittelyä/järjestelyä sekä sen peruutuskameran uusinta
Päivitellään taas kun jotain tapahtuu.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: W202 projektia, Oma talli, vihdoin.
tässä on nyt tullu tätä c36 laiteltua enempi ja vähempi niin kun tuo joustenvaihto itelläki edessä niin mietin että vois vaihtaa yksintein iskaritkin, huomasin että bilsteinin iskarit ovat kuitenkin n.150 € kpl niin oisko missään halvemmalla, ei ole nyt vara ostaa joka nurkkaan tuolla hinnalla..
Re: W202 projektia, Oma talli, vihdoin.
Hintaviahan ne on, itse tilasin nuo etuset ebaystä, hintaa jäi n. 270€/pari posteineen saksasta. Sen halvemmalla ei oikestaan tahdo saadakkaan. Mutta todella hyvät iskarit ja ehdottomasti hintansa arvoisetsantededeg kirjoitti:tässä on nyt tullu tätä c36 laiteltua enempi ja vähempi niin kun tuo joustenvaihto itelläki edessä niin mietin että vois vaihtaa yksintein iskaritkin, huomasin että bilsteinin iskarit ovat kuitenkin n.150 € kpl niin oisko missään halvemmalla, ei ole nyt vara ostaa joka nurkkaan tuolla hinnalla..
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
- santededeg
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 31.08.2019 15:45
Re: W202 projektia, Oma talli, vihdoin.
jep, muuten ku sulla oli ne 18" vanteet niin onko tallessa vielä? samanlaiset ois hakusessa jos tää auto nousee paljonkin kun vaihan nuo alkuperäistä vastaavat jouset niin varmaan vois laittaa 18" alle jos ne mahtuu normi jousien kanssa sitte pyörimään ilman raapimisia?
Re: W202 projektia, Oma talli, vihdoin.
Ei ole enää niitä tallella.santededeg kirjoitti:jep, muuten ku sulla oli ne 18" vanteet niin onko tallessa vielä?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Oma talli, vihdoin.
Leima-aika koitti taas, muuten meni kivasti niinkuin tähänkin asti, mutta etujousikupista leimasetä koputteli hylätyn. Onhan noista ollut jo ajatusta että laittaa pitäsi, mutta jostain syystä sitä hommaa on tullut aina lykättyä No nyt sai motivaatiota tehdä ja parempikin näin ettei petä sitten ajossa joskus.
Hommahan alkoi tietty jousen irroituksella ja jousikupin tarkastuksella. Olihan se jo hiukan elähtäneessä kunnossa
Kuppihan on hitsattu pistehitseillä ja parilla pidemmällä saumalla koriin kiinni. Saumat auki ja jousikuppi lattialle, nyt paljastui se todellinen kunto, onneksi ei tosiaan ole ajossa vielä pettänyt. Verrokkina uusi kuppi, nekin löytyi sopivasti KL-varaosista OEM-osina.
Kiinnityskohta tietty hiottu puhtaaksi, siellä ei onneksi mitään pintaruostetta vakavampaa ollut.
Uusi kuppi hitsattu paikalleen.
Saumat siistitty ja päälle 1K-epoksimaalit.
Siihen päälle vielä liimasaumat.
Ja siihen päälle vielä kiveniskumassaa.
Sitten jousi paikoilleen ja reilu kuorrutus vielä kiveniskumassalla. Välissä myös ruiskittu joka välikköön kotelosuojaa. Jos tällä menisi taas jokusen vuoden. Toiselle puolelle tehtiin täysin sama operaatio, vaikka siellä ei vielä kuppi ollutkaan läpiruostunut. Onpahan mielenrauha nyt näiden osalta.
Suosittelen lämpimästi että aina vaikka renkaanvaihdon yhteydessä noita jousikuppeja koputtelee, vaikka vähän reilummallakin kädellä. Ei tule sitten vastaavia "yllätyksiä". Osathan ei maksa kuin n. 20e/kpl, mutta työtä tuossa on. Meillä 447za:n kanssa meni n. 6h kun teki molemmat puolet. Varmasti tekisi nopeamminkin, mutta me pyrittiin tekemään mahdollisimman huolellisesti
Ajellaan nyt taas hetki ja katellaan mitä talvi tuo taas tullessaan.
Hommahan alkoi tietty jousen irroituksella ja jousikupin tarkastuksella. Olihan se jo hiukan elähtäneessä kunnossa
Kuppihan on hitsattu pistehitseillä ja parilla pidemmällä saumalla koriin kiinni. Saumat auki ja jousikuppi lattialle, nyt paljastui se todellinen kunto, onneksi ei tosiaan ole ajossa vielä pettänyt. Verrokkina uusi kuppi, nekin löytyi sopivasti KL-varaosista OEM-osina.
Kiinnityskohta tietty hiottu puhtaaksi, siellä ei onneksi mitään pintaruostetta vakavampaa ollut.
Uusi kuppi hitsattu paikalleen.
Saumat siistitty ja päälle 1K-epoksimaalit.
Siihen päälle vielä liimasaumat.
Ja siihen päälle vielä kiveniskumassaa.
Sitten jousi paikoilleen ja reilu kuorrutus vielä kiveniskumassalla. Välissä myös ruiskittu joka välikköön kotelosuojaa. Jos tällä menisi taas jokusen vuoden. Toiselle puolelle tehtiin täysin sama operaatio, vaikka siellä ei vielä kuppi ollutkaan läpiruostunut. Onpahan mielenrauha nyt näiden osalta.
Suosittelen lämpimästi että aina vaikka renkaanvaihdon yhteydessä noita jousikuppeja koputtelee, vaikka vähän reilummallakin kädellä. Ei tule sitten vastaavia "yllätyksiä". Osathan ei maksa kuin n. 20e/kpl, mutta työtä tuossa on. Meillä 447za:n kanssa meni n. 6h kun teki molemmat puolet. Varmasti tekisi nopeamminkin, mutta me pyrittiin tekemään mahdollisimman huolellisesti
Ajellaan nyt taas hetki ja katellaan mitä talvi tuo taas tullessaan.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, Jousikuppeja
Tuo on kyllä käsittämätön juttu miten jousi voi pysyä paikallaan vaikka kuppi on ihan läpi ruostunut. Väyryseen joskus vaihdoin jousikupin ja kun jousen sai välistä pois niin sai käsin väännellä kupin irti. Silti se jousi sielä vielä pysyi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500