w211 välijäähdytin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

epk kirjoitti:näemmä tuolla sama cooleri mitä biltu/motonet : http://shop.wiltec.info/product_info.ph ... bfc5789368" onclick="window.open(this.href);return false;

osaako tuosta "sisäkuvasta" mitään kertoa ?
On sisä rivoitettu eli enemän jäähdytys pintaalaa kuin semmoisessa(muuten vastaavan kokoisessa) missä ei sitä ole
eli jos on kakasi muuten samanlaista niin tuo
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12603
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja epk »

kiitos vinkistä, täytyy käydä fikkarin kanssa tutkimassa mitä nuo bilteman ja motonetin coolerit ovat.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Omalle kohdalle osuneet kiinancoolerit ovat kaikki olleet sisärivoitettuja. Varmaan samalta sylttytehtaalta kotoisin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12603
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja epk »

testasin orkkis coolerilla, ahtoilma 20c , vedon jälkeen 46c. Noin kilometrin kesti jäähtyä takaisin 20c. Ulkoilma 12c.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12603
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja epk »

motonetin ja biltsun coolerit on samat, molemmissa myös se sisärivoitus.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja koyama »

epk kirjoitti:250-300e oli hinta omien mittojen mukaan paikkallisessa liikkeessä teetettynä.
minkäs kokoisen mittatilauscoolerin tuolla hinnalla saa ?
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Hannuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 02.03.2005 13:51
Paikkakunta: Tervola

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Hannuk »

kilander kirjoitti:Onkos 211 cooleri kovin erimallinen kuin 210?
Motonetin cooleri menee aika mainiosti väykkyyn,uudempaan sitten vissiin ei..

[ [url=http://i22.photobucket.com/albums/b312/kilander/2012-10-05-007_zps544936ff.jpg] ][/url]

Hommasitko kilander mistä nuo mutkaletkut ja klemmarit? näyttäis pärjäävän yhellä mutkalla per puoli? Olis tarkotus tehä itellekki kyseinen homma.
S210 320cdi Avantgarde -01
ex. W124 250D -86
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12603
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja epk »

tuossa, tehtiin kaverin 211:seen. Maalataan vielä mustaksi.

Eli bilteman cooleri, 2.5" 90asteen mutkapalat hitsattu päihin, orkkis cooleri letkut tulee kiinni rst-pannoilla (letkuista katkaistu ne aluholkit pois).

Kiinnitys kulmapaloilla. Koko homma muutos hitsauksineen 167e (osien ja hitsauksen hinta, kulmapalat tuli itse tehtyä).

Kuva
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kilander »

Hannuk kirjoitti:
kilander kirjoitti:Onkos 211 cooleri kovin erimallinen kuin 210?
Motonetin cooleri menee aika mainiosti väykkyyn,uudempaan sitten vissiin ei..

[ [url=http://i22.photobucket.com/albums/b312/kilander/2012-10-05-007_zps544936ff.jpg] ][/url]

Hommasitko kilander mistä nuo mutkaletkut ja klemmarit? näyttäis pärjäävän yhellä mutkalla per puoli? Olis tarkotus tehä itellekki kyseinen homma.
Nämä silikoonimutkat tilattiin Englannista,motonetistakin saa joskus vastaavanlaisia 4mm.seinämävahvuudella (nämä 5mm.)Klemmarit teollisuus Etolasta.Yksi mutka puolelle riittää,cooleriin hitsautin oikeankokoiset lähdöt.Kaupan jäljiltä 58 mm.,nyt 70 mm.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja koyama »

epk kirjoitti:tuossa, tehtiin kaverin 211:seen. Maalataan vielä mustaksi.

Eli bilteman cooleri, 2.5" 90asteen mutkapalat hitsattu päihin, orkkis cooleri letkut tulee kiinni rst-pannoilla (letkuista katkaistu ne aluholkit pois).

Kiinnitys kulmapaloilla. Koko homma muutos hitsauksineen 167e (osien ja hitsauksen hinta, kulmapalat tuli itse tehtyä).

[ http://img844.imageshack.us/img844/442/dsc00658ox.jpg ]
Onko nuo 3 näkyvää pultin nokkaa puskuriraudassa coolerin kiinnityksen ?
Voiko 90 asteen mutkat juottaa kiinni hopealla ?
Viimeksi muokannut koyama, La 04.05.2013 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12603
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja epk »

on, kulmapalat näkyy siellä takana jolla se roikkuu.
Avatar
Modano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 06.08.2012 17:18
Paikkakunta: Littoinen

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja Modano »

Onkos se paras jäähdytin löytynyt jo näihin..? Onko hirvee duuni kikkailla kiinni?
GLE 350DE AMG 2020 W167
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Modano kirjoitti:Onkos se paras jäähdytin löytynyt jo näihin..? Onko hirvee duuni kikkailla kiinni?
Paras, millä tavalla paras ja mihin käytöön
parhaan saa(ei halvin) teetämmällä hyvästä sisärivoitetusta kennosta auton tiedolla/käyttö tarkoitukseen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Modano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 06.08.2012 17:18
Paikkakunta: Littoinen

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja Modano »

Niin tietysti saa mitä tahansa teetettyä niin se on paras.. ;)
Mutta sellanen riittää mikä pitäis lastutetun 320 lämmöt kurissa?
GLE 350DE AMG 2020 W167
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

tuikutettu, 270cdi vakio coolerilla kaupunki ajon jälkeen ei moottoritielle lähtiessä kovin iloiselta tuntunut, näyttihän tuo auton mittari kuitenkin +33C :clap: illalla sitten taas asia korjaantu kun ilma viileni
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

tollasen laitoin omaani
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=840" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Modano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 06.08.2012 17:18
Paikkakunta: Littoinen

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja Modano »

juippi_ kirjoitti:tuikutettu, 270cdi vakio coolerilla kaupunki ajon jälkeen ei moottoritielle lähtiessä kovin iloiselta tuntunut, näyttihän tuo auton mittari kuitenkin +33C :clap: illalla sitten taas asia korjaantu kun ilma viileni
Joo siis kyllä toi 320 vakiocoolerilla tuikutettuna kävi kerran jo jossain 115 asteessa, normaalisti 95-105. Eikai se vielä keitä,
toivottavasti.. :think:
GLE 350DE AMG 2020 W167
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

W211 320CDI välijäähdyttimen koko (Reiän keskeltä keskelle)?

Viesti Kirjoittaja postiato »

W211 320CDI välijäähdyttimen koko (Reiän keskeltä keskelle)?

Eli tietääköhän kukaan mikä mahtaa olla tuo mitta W211 E320 CDI välijäähdyttimen sisäänmeno-ja ulostuloreikien keskeltä keskelle millimetreissä?

Onko kellään jäänyt nurkkiin vanhaa välijäähyä josta vois mitata?

Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

ihan milli tarkkuutta en tiiä mutta rullamitalla mitattuna 92cm
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja postiato »

Ok, kiitoksia. Joo ei ihan millitarkka tarvitse mitan olla, kumiletkuilla saa passattua tota mittaa hyvin. Mutta nyt pääsee projekti etenemään...
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja koyama »

Kuvat samasta mutkasta.molemmat päätyt samoilla mitoilla
Nuo mutkat on lyhennelty motonetin 45 cm alum.kulmista.Halkaisija on 63 mm päältä eli on tiukka laittaaa paikoilleen orkkisputkiin joten kannattaa supistaa 60 mm
Esim. hydr.liikkeessä,sieltähän ne löytyy oikeat putkilemmaritkin.
Molemmat päätyt 90 asteen kulmaan
noin 92 cm keskimitta.Ei millipeliä
Kuva
Kuva
Kuva
Kulmarautojen kiinntykseen 8x70 mm pultit puskurin törmäysraudasta läpi ja cooleriin kiinni 8x25
tuommoset uraraudat,,,Kuva kuvassa oikealla pitelee puskuria sivusta kiinni sisälokasuojan takana.yksi ruuvi 25 torx kanta.muut ruuvit heleposti näkösällä.
lisäsin kuvan kun näemmä unohtui aiemmin
Kiitti epk:lle neuvoista.Siirsin ne suoraan tänne :D
Viimeksi muokannut koyama, Su 24.05.2015 12:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja postiato »

Ok, tuossa onkin kaikki tarvittava tieto :). Kiitoksia kovasti!
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja postiato »

Tossa jo tosiaan ehdin tuon aiemman vastauksen jälkeen laittaa nuo kulmat paikoilleen välijäähyyn, 92cm väli. Tosta putkien pituudesta taaksepäin kun ei ollut tietoa niin jätin noin pitkiksi, saahan ne jälkikäteen leikattua oikeaan mittaan.

Mitenkäs muuten koyama noi letkut pysyvät putkissa paikallaan kun tuon lyhennyksen ja supistuksen jälkeen toi olake on poissa noista putkenpäistä? Vai ajoitko siihen vielä jonkun olakkeen noiden kuvien ottamisen jälkeen?

Alla kuva omasta välijäähystä. Hankittu myös facelift-puskuria ja muuta keulille niin menee sitten samassa rytäkässä kaikki paikalleen kerralla:

Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja koyama »

Voihan siihen pikku olakkeet hitsillä vetää tai siellä hydroliikkeessä.Minä en laittanut ,koska aika tiukka on sovitus jo tuollakin tällillä ja kaksi lemmaria peräkkäin.
En ole täysillä ahdolilla voinut kokeilla.Täällä on tiet jäässä.
Pysyy se noinkin
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Moi!
Tuolta voi ihmetellä kennon kokojen vaikutusta teoreettiseen tehon kestoon (liekkö eroa onko bensassa vai dieselissä?).
http://www.turbosbytm.com/catalog/intercoolers
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... arrett.php
Korkeuden (no flow) ja paksuuden (cold flow) kasvattaminen näyttäisi tuovan tehon kestoa nopeammin kuin leveyden (hot flow) lisääminen. Eli ilma jäähtyy pääasiassa coolerin etuosassa ja ylenpalttinen pituuden lisääminen lisää virtaushäviötä.

Omassa entisessä 220 cdia w211 oli kennokooltaan 18" 450mm * 9" 230mm * 3" 76mm, lähdöt oli 3" 76mm, tehoja oli about 280hp, jolloin ahtolämmöt jäi nipinnapin alle 50C kesällä pitemmässäkin vedossa. Osa korkeudesta jäi kylläkin alumiini palkin taakse 'tuulensuojaan'.

Linkin tiedoista veikkailemalla näyttäisi motonetin cooleri 22" * 5,5 " *2,5" olevan noin 300hp.

Laittakaahan ahtolämpötietoja ja ilmamäärän muutoksia tulemaan noilla uusilla coolereilla, kunhan saatte ajoon. Omassa 320 cdissä menee ilmaa läpi garminin ecorouten mukaan kesällä n 235mg/s ja talvella about 250mg/s. Ja ahtolämmöt saa vakiocoolerilla yli 50C n. 5s polkaisulla.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Täältä tuli vähä lueskeltua asiaa. Kävin ostaa Biltemasta ton 57e jäähyttimen, siihen kylkeen nuo 2,5" mutkat myös eli 76cm halkasijat(oisko riittäny pienemmät?). Elikkäs nuo entiset letkut on ilmeisesti halkasijaltaan 65cm joissa alumiiniholkki päädyssä joka kannattaa leikata irti?. Pitäskö nuo mutkat supistaa sitten 60cm halkasijaan että vois laittaa vanhat letkut niiden päälle, niinku Koyama teki ilmisesti?

Sitten pitäs vielä perehtyä tuohon kannakkeieen tekoon

Jos tässä tänään tai huomenna veis jonekkin hitsauksee tuon. Tarkotus olis että riittäs yhen kerran irrottaa puskuri ja sais yhen illa aikana vaihdettua tuon.
Autona siis w203.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja koyama »

osku1619 kirjoitti:Täältä tuli vähä lueskeltua asiaa. Kävin ostaa Biltemasta ton 57e jäähyttimen, siihen kylkeen nuo 2,5" mutkat myös eli 76cm halkasijat(oisko riittäny pienemmät?). Elikkäs nuo entiset letkut on ilmeisesti halkasijaltaan 65cm joissa alumiiniholkki päädyssä joka kannattaa leikata irti?. Pitäskö nuo mutkat supistaa sitten 60cm halkasijaan että vois laittaa vanhat letkut niiden päälle, niinku Koyama teki ilmisesti?

Sitten pitäs vielä perehtyä tuohon kannakkeieen tekoon

Jos tässä tänään tai huomenna veis jonekkin hitsauksee tuon. Tarkotus olis että riittäs yhen kerran irrottaa puskuri ja sais yhen illa aikana vaihdettua tuon.
Autona siis w203.
Onkohan ceessä ja eessä samalla varaosanrolla välijäähdytin ?Pituus ratkaisee
Kyllä ne mutkat on supistettava.Ei mahdu muuten
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

koyama kirjoitti:
osku1619 kirjoitti:Täältä tuli vähä lueskeltua asiaa. Kävin ostaa Biltemasta ton 57e jäähyttimen, siihen kylkeen nuo 2,5" mutkat myös eli 76cm halkasijat(oisko riittäny pienemmät?). Elikkäs nuo entiset letkut on ilmeisesti halkasijaltaan 65cm joissa alumiiniholkki päädyssä joka kannattaa leikata irti?. Pitäskö nuo mutkat supistaa sitten 60cm halkasijaan että vois laittaa vanhat letkut niiden päälle, niinku Koyama teki ilmisesti?

Sitten pitäs vielä perehtyä tuohon kannakkeieen tekoon

Jos tässä tänään tai huomenna veis jonekkin hitsauksee tuon. Tarkotus olis että riittäs yhen kerran irrottaa puskuri ja sais yhen illa aikana vaihdettua tuon.
Autona siis w203.
Onkohan ceessä ja eessä samalla varaosanrolla välijäähdytin ?Pituus ratkaisee
Kyllä ne mutkat on supistettava.Ei mahdu muuten
Joo, supistellaa.

Pikanen googlettelu ei nyt paljastanu eroa. Pitää ilallla WIS:stä vertailla jos löydän ees koko osaa sieltä..
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Vikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 23.11.2012 17:52
Paikkakunta: mäntsälä

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja Vikki »

Tarkotus ois myös s210 320cdi vaihtaa välijäähdytin. Oisko kellään valmiita mittoja mitä putkia tarvis hitsailla välijäähyyn?
Mikä on ahtoputkien halkasia?
Jos sais hommattuu kaikki valmiiks ennen kun alkaa purkamaan ja asentamaan. Kerralla kaikki kuntoon
Mb s210 320cdi avantgarde 2001
Vw kupla 1957
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: w211 välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Miks porukka täällä hitsailee välijäähyyn jotain mutkia ku on olemassa ysikymppi kumiletkujakin jotka on melkeen mallia bolt on..
Vastaa Viestiin