Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Tänään laitettiin 500 cekkiin -96, uudet renkaat, en tiedä voiko täällä merkeistä puhua mut oli aika halvat. Ajelin tänään n.100km ja täytyy sanoa etten voi moittia! Meni eilen laitetulla asfaltilla niin hiljaa että! En tiedä miten kauan kestävät, aika näyttää.Kertokaa omia kokemuksianne halvoista renkaista, onko kaikki paskoja vai onko sattunut kohdalle myös hyviä. Itse ajattelin kokeilla halpoja koska kaikki rahat meni itselta ja vaimolta auton ostoon
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Huomaat 3-5000 tkm jälkeen syyn miksi ne on halvat.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
... ja tositilanteessa (äkkijarrutus tms.) et halua tietää syytä miksi ne oli halvat... mutta nauti nyt hiljaisuudesta ja aja varovasti! (on nää pinpongit moneen kertaan TM:n testissa todettu)
Edit: tai turhaan mä tähän huutelen kun ei omaa kokemusta ole kun yksistä 'kitkarenkaista', muuten ostan aina premium-merkkejä (ei tartte laittaa alle 345/15/20 renkaita vaan vakkareilla mennään)
Edit: tai turhaan mä tähän huutelen kun ei omaa kokemusta ole kun yksistä 'kitkarenkaista', muuten ostan aina premium-merkkejä (ei tartte laittaa alle 345/15/20 renkaita vaan vakkareilla mennään)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Tämä rengashomma on siittä mielenkiintoista et olen ostanut eri autoihinv.78 renkaita ja on ollut monenlaista kokemusta.En ole ihan kokematon eri automerkkien ja renkaittein suhteen.Jos joku kertoo jotain mielenkiintoista ok. älä vastaa jos mielipiteesi on mitsut tai dunlopit on paskat, tai perustele!koyama kirjoitti:Huomaat 3-5000 tkm jälkeen syyn miksi ne on halvat.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
En ole nuorisoa minäkäänrepsikka kirjoitti:Tämä rengashomma on siittä mielenkiintoista et olen ostanut eri autoihinv.78 renkaita ja on ollut monenlaista kokemusta.En ole ihan kokematon eri automerkkien ja renkaittein suhteen.Jos joku kertoo jotain mielenkiintoista ok. älä vastaa jos mielipiteesi on mitsut tai dunlopit on paskat, tai perustele!koyama kirjoitti:Huomaat 3-5000 tkm jälkeen syyn miksi ne on halvat.
Viestin aloittajan S-mersussa ei rengasmelut tule esille niin selvästi kuin tavallisessa autossa kuten toyta, wolsku ym. muut vähemmän premium merkit,joissa tuo kiinalaisuus kuuluu noin 3-5 tkm ajokm jälkeen.Puhumattakaan niistä muovirenkaiden vesiliirtoominaisuuksista.On minulla yksi sarja ollut jotka ulisi
Mitsut on hyvät,mutta hinta/laatu suhde on hankookin.Se vaan on fakkta
Myytkö muuten ns halpisrenkaita ?Ei haittaa ketään.Leipä on ansaittava itse kullakin.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Morjens
Tämä oli vaan käyttäjän ajatus renkaitten kestävyydestä. En ole rengasmyyjä vaan olen ammatiltani kokki!
Tämä oli vaan käyttäjän ajatus renkaitten kestävyydestä. En ole rengasmyyjä vaan olen ammatiltani kokki!
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Riippuu tietysti myös siitä, mitä käsitetään halpiksella. Onko ne vain linglongbongeja vai myös ehkä esim. korealaisia? Itsellä kokemusta 210:n Alla niin 18" conteista kuin samankokoisista nexeneistäkin. Nexenit on hiljaisemmat, mutta kuluvat myös nopeammin. Ajettavuudessa ei perusperstuntumalla normiajossa huomaa mitään eroa, eikä myöskään vesikelillä ajaessa. Tapanani ei ole ulosmitata ominaisuuksia ääriolosuhteissa, ei märällä sen koommin kuin liukkaallakaan.
Kiinankumeista olen kyllä kuullut monia kielteisiä kokemuksia.
Kiinankumeista olen kyllä kuullut monia kielteisiä kokemuksia.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Aina se ei ole itsestä kiinni.RH kirjoitti:Tapanani ei ole ulosmitata ominaisuuksia ääriolosuhteissa, ei märällä sen koommin kuin liukkaallakaan.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
En nyt halua kuullostaa miltään "hannukarpolta" mutta miettikää nyt hieman mitä alle laitatte. Renkaat on kuitenkin aika halpa turvavaruste ja onhan se nähty TM:n ja muiden puolueettomien tahojen testeissä mikä ero on kunnon premiumrenkaalla ja halpiksella. Jarrutusmatkassa voi vaikka viisi metriä tuntua mitättömältä, mutta jo sillä erolla tulee aika rumaa jälkeä tosipaikassa. Toinen auto on pysähtynyt ja toinen rysäyttää päin jotain... toivottavasti ei sinun lastasi.
Itse en leiki renkaiden kunnolla tai laadulla. Enkä toivo muidenkaan sitä tekevän, saatan olla vastaantulevassa autossa kun pingpongit lähtevät liirtoon...
Jokainen tyylillään ja tavallaan, mutta en ymmärrä että autoon laitetaan reilusti rahaa, ostetaan julmetut vanteet ja sitten kaikki onkin niin kallista kun pitäisi renkaisiin satsata satanen enemmän.
Itse en leiki renkaiden kunnolla tai laadulla. Enkä toivo muidenkaan sitä tekevän, saatan olla vastaantulevassa autossa kun pingpongit lähtevät liirtoon...
Jokainen tyylillään ja tavallaan, mutta en ymmärrä että autoon laitetaan reilusti rahaa, ostetaan julmetut vanteet ja sitten kaikki onkin niin kallista kun pitäisi renkaisiin satsata satanen enemmän.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Itellä kokemusta w126 kanssa jossa oli Hakkapeliitta 1 nastarenkaat viime talvelta Ihan hyväthän ne oli ajaa kunhan painoi kaasupoljinta vain sen verran että tuntui menevän eteenpäin, meni tyhjäkäynnillä kaikki mutkat ja ei yrittäny ajaa alle kuuttakymppiä ylämäessä/yli seittemääkymppiä suorilla tai tehdä mäkilähtöjä.
Varmaan oli laaturenkaat joo silloin yli 20 vuotta sitten mutta premiummerkki ei aina takaa turvallista matkaa
Mutta joo kiinaihmeisiin en luota itsekkään hetkeäkään. (Hercules, Nangkang, PimpeliPom jne).
Kesärenkaina tällä hetkellä lankussa on ContiPremiumitContact 5:t ja nastoina pari vuotta vanhat Nordic Frost 5:t. En voi kuin suositella noita kahta
Varmaan oli laaturenkaat joo silloin yli 20 vuotta sitten mutta premiummerkki ei aina takaa turvallista matkaa
Mutta joo kiinaihmeisiin en luota itsekkään hetkeäkään. (Hercules, Nangkang, PimpeliPom jne).
Kesärenkaina tällä hetkellä lankussa on ContiPremiumitContact 5:t ja nastoina pari vuotta vanhat Nordic Frost 5:t. En voi kuin suositella noita kahta
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Rengasvalinta meikäläisellä riippuu täysin käyttötarkoituksesta. Käyttöautossa laadukkaampaa alle ja harrastepeleissä edukkaampaa. Esim. Secciin taidan laittaa tänä kesänä alle jotkut pimpelipompelit. Autolla kun ajetaan vain aurinkoisella säällä ja ehkä noin 2 000 km/v (tosin kahtena viime vuotena vain 10 km/kesä).
Kerran tuli kokeiltua halpismerkkiä käyttöautossa, mutta kuluivat aika nopsaan ja märkäpidossa oli kyllä toivomisen varaa.
Kerran tuli kokeiltua halpismerkkiä käyttöautossa, mutta kuluivat aika nopsaan ja märkäpidossa oli kyllä toivomisen varaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
No kyllä minä tämän ymmärrän. Kartan tietoisesti oikeiden halpisrenkaiden käyttämistä. Juurikin tästä syystä. Mutta sitten kun mennään tässä asiassa pilkunviilauslinjalle premiumrenkaiden ja esim. Koreantuotteiden välillä, menee keskustelu hiusten halkomiseksi. Samalla voisi kieltää vaikka yli vuoden vanhalla autolla ajamisen, koska ominaisuudet uuteen vastaavaan verrattuna ovat taatusti heikentyneet. Useimmat autoilevat käytetyin renkainkin. Yli vuoden vanha valmistusaikamerkintä tai millin kuluma pitäisi johtaa myös käyttökieltoon.tj86430 kirjoitti:Aina se ei ole itsestä kiinni.RH kirjoitti:Tapanani ei ole ulosmitata ominaisuuksia ääriolosuhteissa, ei märällä sen koommin kuin liukkaallakaan.
Elämä nyt vaan on toleransseja ja kompromisseja yleensäkin.
Tärkein turvavaruste autoilussa mielestäni edelleenkin on se ratin ja penkin välissä istuva ihmiseksi nimetty nisäkäs.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Itsekin tällä linjalla vaikka hyvin ymmärrän sen että se hengen lähtö voi olla sentistä kiinni. Enemmän vain vaikuttaa se, että ei luoteta siihen hienoon autoon ja kalliisiin renkaisiin ja lasissa on sitten esimerkiksi 40km/h enemmän vauhtia kuin sillä jolla on vähän vanhempi auto vähän huonommilla renkailla.RH kirjoitti:No kyllä minä tämän ymmärrän. Kartan tietoisesti oikeiden halpisrenkaiden käyttämistä. Juurikin tästä syystä. Mutta sitten kun mennään tässä asiassa pilkunviilauslinjalle premiumrenkaiden ja esim. Koreantuotteiden välillä, menee keskustelu hiusten halkomiseksi. Samalla voisi kieltää vaikka yli vuoden vanhalla autolla ajamisen, koska ominaisuudet uuteen vastaavaan verrattuna ovat taatusti heikentyneet. Useimmat autoilevat käytetyin renkainkin. Yli vuoden vanha valmistusaikamerkintä tai millin kuluma pitäisi johtaa myös käyttökieltoon.tj86430 kirjoitti:Aina se ei ole itsestä kiinni.RH kirjoitti:Tapanani ei ole ulosmitata ominaisuuksia ääriolosuhteissa, ei märällä sen koommin kuin liukkaallakaan.
Elämä nyt vaan on toleransseja ja kompromisseja yleensäkin.
Tärkein turvavaruste autoilussa mielestäni edelleenkin on se ratin ja penkin välissä istuva ihmiseksi nimetty nisäkäs.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Miten ?koyama kirjoitti:Huomaat 3-5000 tkm jälkeen syyn miksi ne on halvat.
Mulla on laidastalaitaan noita rinkuloita erilaisissa autoissa.
Eroja ei huomaa LAIN sallimissa ajosuoritteissa mitenkään, radalla kylläkin....pirellit pitää ja sulaa alle, hongzingbongit ei pidä yhtä hyvin mutta kumi tuntuu lisääntyvän pintaan. Toki jos on nykyaikainen uratykkiylennyskiituri jolla on kokouksesta toiseen turhaan kokoukseen kiire.....kannattaa ostaa vähintään kolmentonnin kierros alle.
Sama kuttu tuon täytelankaMigin kanssa, netti täynnä juttuja että täyttä paskaa ja saumaa saa vasta kuudentonnin koneilla joissa automatiikat jne. En väitä että hitsaaminen olisi yhtä helppoa muttei se ole kyllä vaikeatakaan....tosin tiedän ihmisiä joilla on ajo-oikeus Suomessa, mutta taskuun peruuttaminen peileistä ei onnistu.
Mitä tulee ainaiseen paskanjauhantaan kalliista merkkirenkaista halvimpana henkivakuutuksena, HALVIN on jättää lähtemättä jos pelottaa.
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 25.05.2013 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Eikös ole niin että Hankook merkkiset valmistetaan Koreassa ja Kiinassa?koyama kirjoitti:En ole nuorisoa minäkäänrepsikka kirjoitti:Tämä rengashomma on siittä mielenkiintoista et olen ostanut eri autoihinv.78 renkaita ja on ollut monenlaista kokemusta.En ole ihan kokematon eri automerkkien ja renkaittein suhteen.Jos joku kertoo jotain mielenkiintoista ok. älä vastaa jos mielipiteesi on mitsut tai dunlopit on paskat, tai perustele!koyama kirjoitti:Huomaat 3-5000 tkm jälkeen syyn miksi ne on halvat.
Viestin aloittajan S-mersussa ei rengasmelut tule esille niin selvästi kuin tavallisessa autossa kuten toyta, wolsku ym. muut vähemmän premium merkit,joissa tuo kiinalaisuus kuuluu noin 3-5 tkm ajokm jälkeen.Puhumattakaan niistä muovirenkaiden vesiliirtoominaisuuksista.On minulla yksi sarja ollut jotka ulisi
Mitsut on hyvät,mutta hinta/laatu suhde on hankookin.Se vaan on fakkta
Myytkö muuten ns halpisrenkaita ?Ei haittaa ketään.Leipä on ansaittava itse kullakin.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Silloin kun todella tarvitset renkaalta pitoa ,esim sateella, niin
ehkä huomaat miksi renkaat on täysin väärä asia säästää.
Siis jos jäät henkiin.
100 km/h vauhdissa on a4 -paperin kokoisen tilan verran
renkaita autosta kiinni tien pinnassa.
ehkä huomaat miksi renkaat on täysin väärä asia säästää.
Siis jos jäät henkiin.
100 km/h vauhdissa on a4 -paperin kokoisen tilan verran
renkaita autosta kiinni tien pinnassa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Olet aivan oikeassa, halusinkin herättää keskustelua.Miksi joku merkkirengas on muka parempi, otetaan vaikka Nokialaiset jotka ei ole halvat ja joilla on vankka kannattajakunta ja jotka voi olla tehdyt Indonesiassa joka ei mun mielestäni kuulosta sen laadukkaammalta kuin Kiina.sportsman kirjoitti:Silloin kun todella tarvitset renkaalta pitoa ,esim sateella, niin
ehkä huomaat miksi renkaat on täysin väärä asia säästää.
Siis jos jäät henkiin.
100 km/h vauhdissa on a4 -paperin kokoisen tilan verran
renkaita autosta kiinni tien pinnassa.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Samaa mieltä.koyama kirjoitti:Huomaat 3-5000 tkm jälkeen syyn miksi ne on halvat.
Wanli : Kuluu hassusti meluisat 5tkm jälkeen, pari kertaa rengas tyhjä reikää tai vikaa ei löydetty.
Linglong: kohtalaiset mutta liukaat märällä, melusta ei tietoa kun oli avo autossa. 15tkm eikä kuluneet juuri ollenkaan
Goodride : 20tkm ja ihan tasaisesti loppu. Pehmeä ankara pito.
Nangkang : kuluu hassusti joka toinen ruusu nypylle ja alkaa vollaamaan 5tkm jälkeen
Nämä siis omat kokemukset.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
EHkäpä olet lukenut kesärengastestien tuloksia ? Sitä miksi toinen rengas on parempi kuin toinen , tätähän sinä kai kysyit ? Niinpä siinä onkin miettimistä.repsikka kirjoitti:Olet aivan oikeassa, halusinkin herättää keskustelua.Miksi joku merkkirengas on muka parempi, otetaan vaikka Nokialaiset jotka ei ole halvat ja joilla on vankka kannattajakunta ja jotka voi olla tehdyt Indonesiassa joka ei mun mielestäni kuulosta sen laadukkaammalta kuin Kiina.sportsman kirjoitti:Silloin kun todella tarvitset renkaalta pitoa ,esim sateella, niin
ehkä huomaat miksi renkaat on täysin väärä asia säästää.
Siis jos jäät henkiin.
100 km/h vauhdissa on a4 -paperin kokoisen tilan verran
renkaita autosta kiinni tien pinnassa.
Ei minusta nokialainen ole kovinkaan kummoin kesärenkaana .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Mulla oli vielä kesän alussa Kumhot, jotka oli hiljaiset vielä viime kesän alussa, jolloin osti ne. Nyt ne oli kuluneet sakkorenkaiksi, ääni oli kovempi ja meno oli kuin hetekalla ajaisi ts. luulin, että auton iskarit ovat vaihtokunnossa. Vaihdatin renkaat ja kerrankin ostin ihan kunnon kesärenkaat, tällä kertaa Michelinit (Exalto). Auto ei tunnu enää hetekalta ja on hiljainen (toki se melu siitä nousee jonkinverran kun renkaat kuluu). Tämän ostamani renkaan rakenne on ilmeisesti jäykempi ja rengas on samalla tukeva & mukava (hiljainen). Kulumiskestävyydestä ja ääriominaisuuksista en tiedä. Ilmeisesti halparenkaat ovat alussa hiljaiset ja renkaan rakenne ei ole niin jäykkä, joka sitten johtaa nopeaa kulumiseen. Tällöin hankintahinnan säästö jää ulosmittaamatta, kun renkaita kuluu enemmän. Itse olen siis siinä uskossa, että tulin vaihtaneeksi parempiin renkaisiin ja olenpa vielä valmis maksamaan siitä suuremman hankintahinnan.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
repsikka kirjoitti:Eikös ole niin että Hankook merkkiset valmistetaan Koreassa ja Kiinassa?koyama kirjoitti:En ole nuorisoa minäkäänrepsikka kirjoitti:Tämä rengashomma on siittä mielenkiintoista et olen ostanut eri autoihinv.78 renkaita ja on ollut monenlaista kokemusta.En ole ihan kokematon eri automerkkien ja renkaittein suhteen.Jos joku kertoo jotain mielenkiintoista ok. älä vastaa jos mielipiteesi on mitsut tai dunlopit on paskat, tai perustele!koyama kirjoitti:Huomaat 3-5000 tkm jälkeen syyn miksi ne on halvat.
Viestin aloittajan S-mersussa ei rengasmelut tule esille niin selvästi kuin tavallisessa autossa kuten toyta, wolsku ym. muut vähemmän premium merkit,joissa tuo kiinalaisuus kuuluu noin 3-5 tkm ajokm jälkeen.Puhumattakaan niistä muovirenkaiden vesiliirtoominaisuuksista.On minulla yksi sarja ollut jotka ulisi
Mitsut on hyvät,mutta hinta/laatu suhde on hankookin.Se vaan on fakkta
Myytkö muuten ns halpisrenkaita ?Ei haittaa ketään.Leipä on ansaittava itse kullakin.
Mun K117:t tehtynnä Unkarissa.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Etsikää sitten syyllistä, kuka kävi venttiiliä painamassa.pari kertaa rengas tyhjä reikää tai vikaa ei löydetty
wiimax.fi
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Olisikin noin isoja ne erot. Viimeisimmässä kevään testissä huonoimman ja parhaimman ero oli pahimmillaankin vain 3,2m ja kaikki 30 testattua rengasta mahtui tuolle välille. Hintaskaala oli niin että yhden kalleimman hinnalla sai 2-3 halvinta. Eikä se kallein premium malli ollut se paras, toki kärkikymmenikössä muiden keskiluokkaisten normaalirenkaiden kanssa.th56307 kirjoitti: Jarrutusmatkassa voi vaikka viisi metriä tuntua mitättömältä,
nykyään noissa renkaissa on todella vähän eroja, niin vähän että paljon suuremmat erot saa aikaan omalla ajotavalla. Kuten eräskin "puolueeton" lehtikin kirjoitti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Piti oikein kaivaa tuo eräs kevään 'puolueeton' testi, renkaita mukana 13 kpl. Kuivalla jarrutuksessa eroa parhaan ja huonoimman välillä 2,7m, märällä 7,2m (lähtönopeus märällä 80 kuivalla 100km/h ). Vesiliirrossa nopeuseroa 5,3km/h. Kulutuksessa 7,4%.
Renkaista on aina kiva väitellä, nimim. "bläk and raund pirelli"
Renkaista on aina kiva väitellä, nimim. "bläk and raund pirelli"
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
joo. itte en osta halvinta enkä kalleinta vaan falkenia tai semperiittiä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Täytyy kuitenkin muistaa että em. metrit ja prosentit pelastaa henkiä........henkiä.MiHe kirjoitti:Piti oikein kaivaa tuo eräs kevään 'puolueeton' testi, renkaita mukana 13 kpl. Kuivalla jarrutuksessa eroa parhaan ja huonoimman välillä 2,7m, märällä 7,2m (lähtönopeus märällä 80 kuivalla 100km/h ). Vesiliirrossa nopeuseroa 5,3km/h. Kulutuksessa 7,4%.
Renkaista on aina kiva väitellä, nimim. "bläk and raund pirelli"
Pitäisi laskea matemaattisesti kuinka paljon tyhmempi (liekö mahdollista) voisin olla liikenteessä jos ostan parhaat renkaat, ajoneuvon jossa ajonvakautus ja ajo-ominaisuudet....saanko tehdä 60%:a enemmän typeryyksiä vai 11metriä ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Selailin muutama päivä sitten autobildin rengastestiä, ja muistaakseni ne kaikkein huonoimmat (ne joita ei jarrutuskokeen jälkeen kelpuutettu varsinaiseen testiin) meni kymmenkunta metriä, ellei enemmänkin, pidemmälle kuin parhaat. Alkunopeutta en kyllä muista.Sergey kirjoitti:Olisikin noin isoja ne erot.th56307 kirjoitti: Jarrutusmatkassa voi vaikka viisi metriä tuntua mitättömältä,
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Onko teillä autoa ostaessakin kriteerinä lyhyt jarrutusmatka? Eri automalleissa on useiden prosenttien eroja jarrutusmatkoissa, samoissa olosuhteissa ja samoilla renkailla. Samalla varmasti moni teistä merkkirenkaiden hehkuttajista ajaa kitkoilla, vaikka sen jarrutusmatka on märällä jäällä abs-jarruilla 100% pidempi kuin nastoilla. 80km/h vauhdista se tekee 200 METRIÄ. Samoin meistäkin suurin osa saisi pelkällä harjoittelulla ja paremmalla keskittymisellä ~30m pois pysähtymismatkasta maantienopeuksissa...
Ei, itselläni ei ole halparenkaita, ajan Misukoilla. Talveksi tulee HKPL7. Mutta seuraavat kesäset on todennäköisesti Hankookit tai Star Performerit. Noista jälkimmäisistä löytyy runsaasti kehuja maailmalta, vaikka on vielä kovin tuntematon merkki. Arvosteluissa pärjännyt huomattavasti paremmin kuin esim. Nankang. Kiitosta saanut juurikin ajettavuudesta, pidosta märällä ja kuivalla sekä hiljaisuudesta.
Edit: Itsellä on kokemusta Colway- ja Sunny-merkkisistä uusiorenkaista. Sunnyt on märällä yhtä järjettömän liukkaat kuin Dunlop Sp Sportitkin, mutta paljon kovaäänisemmät. Arvosteltu kaikin puolin huonoiksi monessa paikkaa. paitsi että eivät kulu millään.
Hiluksissa oli Colwayn pinnoitetut AT-kuviolla. Niissä riitti roimasti pitoa talvikelillä, samaa luokkaa kuin HKPL2, mutta kuluminen oli nopeaa. Huomattavasti pitävämmät kuin alkuperäiset BF Gr All Terrainit. Ei se merkki aina takaa pitoa...
Ei, itselläni ei ole halparenkaita, ajan Misukoilla. Talveksi tulee HKPL7. Mutta seuraavat kesäset on todennäköisesti Hankookit tai Star Performerit. Noista jälkimmäisistä löytyy runsaasti kehuja maailmalta, vaikka on vielä kovin tuntematon merkki. Arvosteluissa pärjännyt huomattavasti paremmin kuin esim. Nankang. Kiitosta saanut juurikin ajettavuudesta, pidosta märällä ja kuivalla sekä hiljaisuudesta.
Edit: Itsellä on kokemusta Colway- ja Sunny-merkkisistä uusiorenkaista. Sunnyt on märällä yhtä järjettömän liukkaat kuin Dunlop Sp Sportitkin, mutta paljon kovaäänisemmät. Arvosteltu kaikin puolin huonoiksi monessa paikkaa. paitsi että eivät kulu millään.
Hiluksissa oli Colwayn pinnoitetut AT-kuviolla. Niissä riitti roimasti pitoa talvikelillä, samaa luokkaa kuin HKPL2, mutta kuluminen oli nopeaa. Huomattavasti pitävämmät kuin alkuperäiset BF Gr All Terrainit. Ei se merkki aina takaa pitoa...
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Mä katon jarrutusmatkoja ja vesiliirtoo (ja kyllä vierintääkin). Käsittelyradalla kun oma mielipide on että ne mainitsemasi erot ovat vieläkin suuremmat automallien välillä, niihin en kiinnitä jurikaan huomiota ellei ole saksalainen testi missä ajettu takavedolla. On eri kiskoa rataa etuvedolla kuin taka- tai nelivedolla. Ja sitten toinen iso juttu, mielestäni rengas pitää olla sitten samaa kokoa kuin testissä, uskon myös että rengas on aivan erilainen kun leveyttä, kokoa tai profiilia muutetaan. Oli joskus mielessä että löytyisikö testi missä saman merkkistä rengasta olisi tetsattu juuri em. vaihteluilla, esim. kolmea eri kokoa, kustakin kolme leveys/profiili suhdetta. Sen verran jo kiinnosti nuo omat P7 kulutuslukemat että katselin muutaman testin viimevuosilta, osassa kulutuslukemat olivat hyviä, osassa huonoja. Minulla on nähtävästi juuri sellainen rengaskoko mikä kuluttaa selvästi keskivertoa enemmän.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
TM tai Moottori testasi rengaskoon vaikutusta jokunen vuosi sitten. Rengaskoot taisi olla suunnilleen 205/60R15, 225/50R16 ja 235/40R17. Tulosten mukaan leveämpi/matalampi pitää paremmin kuivalla ja kapeampi/korkeampi paremmin märällä.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL