C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Onko tietoa käykö vanhempaan (1971-1975) M117 moottoriin suoraan -76 ja siitä uudempien M117 moottoreiden kärjetön virranjakaja?
Vanhemmissa D-jetronic vehkeissä on kärjellinen jakaja. Omassa D-jetronic on korvattu megasquirtilla, joten vanhan jakajan sisällä olevia ruiskun kärkiä ei tarvita eli koko jakajan voisi vaihtaa.
Pieni moottorin epätasainen käynti haiskahtaa sytytyspuolen häiriöltä, koska kaikki muut asiat pitäisi olla kunnossa ja tupla tarkastettu.
Autooni on vaihdettu Nippon-Denson etuvastuksellinen puola (näyttää 80-luvun toyota corolla DX:n puolalta) se on kyllä kytketty ihan oikein. Sytyskulma on 30 astetta, eli toleranssissa.
Voisikohan tuo puola aiheuttaa ongelmia... joskus kun auto käy tyhjäkäyntiä, näkyy kun sytkäkipinä lyö jakajan kannen ja tulpanjohdon lähdön välistä jakajan kiinnitysklipsiin pitkänmatkan ja samalla tietysti joku pyttyy "missaa" sytytyksen.
Johdot on ok, mitattu 1Kohm ja visuaalisesti hyvät. Uudet tulpat NGKBP6ES
Onko ideoita mikä voi mättää? tyhjäkäynnillä ja välillä kierroksillakin jää sytkiä välistä pois.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan 450 moottorin kärjetöntä jakajaa + puolaa + boxia myynnissä / tiedossa?
Vanhemmissa D-jetronic vehkeissä on kärjellinen jakaja. Omassa D-jetronic on korvattu megasquirtilla, joten vanhan jakajan sisällä olevia ruiskun kärkiä ei tarvita eli koko jakajan voisi vaihtaa.
Pieni moottorin epätasainen käynti haiskahtaa sytytyspuolen häiriöltä, koska kaikki muut asiat pitäisi olla kunnossa ja tupla tarkastettu.
Autooni on vaihdettu Nippon-Denson etuvastuksellinen puola (näyttää 80-luvun toyota corolla DX:n puolalta) se on kyllä kytketty ihan oikein. Sytyskulma on 30 astetta, eli toleranssissa.
Voisikohan tuo puola aiheuttaa ongelmia... joskus kun auto käy tyhjäkäyntiä, näkyy kun sytkäkipinä lyö jakajan kannen ja tulpanjohdon lähdön välistä jakajan kiinnitysklipsiin pitkänmatkan ja samalla tietysti joku pyttyy "missaa" sytytyksen.
Johdot on ok, mitattu 1Kohm ja visuaalisesti hyvät. Uudet tulpat NGKBP6ES
Onko ideoita mikä voi mättää? tyhjäkäynnillä ja välillä kierroksillakin jää sytkiä välistä pois.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan 450 moottorin kärjetöntä jakajaa + puolaa + boxia myynnissä / tiedossa?
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Free Technics vois auttaa.. ainakin autto ja neuvo oman w108 kanssa. Sieltä saa kärjettömiä sytkiä hyvillä neuvoilla.
Ja muuten alko kaikki pytyt (peräti 6...) lyömään kipinää... ja siihen loppu minulta ainakin se jokahetkinen sytkän räpellys...
Ja muuten alko kaikki pytyt (peräti 6...) lyömään kipinää... ja siihen loppu minulta ainakin se jokahetkinen sytkän räpellys...
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Jaahas, omassa autossa oli sytkänvahvistin eli transistoriboxi ohitettu joten sytkä oli puhtaasti corollasta otetun puolan ja kärkien varassa. Laitoin 350SE:stä vahvistinboxin + puolan niin käynti parani about 75% eli vaatii tehokkaan kipinän tuo kone että käy hyvin.
No, ignitor sarja tilattu freetechnicsiltä anyway. Sillä luulis saavan käynnin tasaantumaan lopullisesti kun pääsee kärjistä eroon.
No, ignitor sarja tilattu freetechnicsiltä anyway. Sillä luulis saavan käynnin tasaantumaan lopullisesti kun pääsee kärjistä eroon.
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Huomasin tällaisen topicin, vasta nyt.
JYYRÄ onko joku syy, miksi et ottaisi tota Megaasi myös sytytys käyttöön?
T: A.
JYYRÄ onko joku syy, miksi et ottaisi tota Megaasi myös sytytys käyttöön?
T: A.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Megasquirttia en laita sytytyskäyttöön, koska ymmärtääkseni se vaatisi triggeri pyörän asentamisen + anturin sille ja sitten pitäs opetella säätämään sitäkin polttoainepuolen lisäksi. Eli vaatis rahaa ja aikaa. Rahaa menisi suorasytytysvehkeisiin MS3 prossuineen about 1200€ varmaan pelkkä triggeri+anturi voisi piisata tuohon MS1 V2.2 mutta en vaan nyt pysty käyttämään aikaa tuohon perehtymiseen.
Ignitor sarja + flametrowerpuola on nopea asentaa. Hinta oli 220€ toimitettuna. Auton alkuperäiset ennakonsäätimet pelaa hyvin. Mietin myöhemmin, laajennanko MS-laitteistoa / MS osaamistani.
Ensiviikolla kerkiän asentaa Ignitor sarjan. Toivottavasti sitten auto käy siististi.
Ignitor sarja + flametrowerpuola on nopea asentaa. Hinta oli 220€ toimitettuna. Auton alkuperäiset ennakonsäätimet pelaa hyvin. Mietin myöhemmin, laajennanko MS-laitteistoa / MS osaamistani.
Ensiviikolla kerkiän asentaa Ignitor sarjan. Toivottavasti sitten auto käy siististi.
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Seikka on salaatti.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
123 Ignition puola&sytkä toimii kanssa ihan naurettavan ihanasti:
http://www.123ignition.nl/brand/Mercedes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.123ignition.nl/brand/Mercedes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Mihin moottoriin tuikkasit Petteri tuon puola&sytkän paikoilleen??? Niin ja paljonko tuomonen kustantaa?Petteri Kivimäki kirjoitti:123 Ignition puola&sytkä toimii kanssa ihan naurettavan ihanasti:http://www.123ignition.nl/brand/Mercedes.html
Tuossa miettiny tuota pystärin syttöä ja kaasaria, jotta löiskö uusiksi sitä jossaki vaiheessa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Satakasin M108 moottoriin, kunnostettujen zenith-kaasareitten seuraksi. Ihan halpa se ei ollut ja Ruottimmaalta piti tilata, mutta olipa miellyttävä asentaa paikalleen, kun vehje kertoi (valitulle moottorille) oikean ennakon vaihtamalla punaisen ledin tilalle vihreän..
EDIT. Korjaan: tarttee tuo puolan, uusin sen sillon samalla.
EDIT. Korjaan: tarttee tuo puolan, uusin sen sillon samalla.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Jaahas, asentelin Ignitor sarjan paikoilleen. Ei kipinää... Perhana sentään.
Nyt pitää selvitellä mikä mättää.
Onko jollakulla kokemusta Ignitor sarjan toimivuus ongelmista? Lähinnä se magneettirenkaan asento kiinnostaa. Pitääkö magneettirenkaan päälykohta olla millä kohtaa sitä vastaanottimen ylintäkohtaa? Samalla tasalla, ylempänä vai alempana? Ohjeessa käsketään painaa pohjaan saakka, mutta mielestäni se menee liian syvälle. En kerinnyt vielä testailemaan tarkemmiin. Oli pakka laittaa kärjet takasin että sai auton liikkumaan...
Niin, ja onko jollakulla kokemusta ignitor + mb oma kipinävahvistin yksikön yhteen naittamisesta?
Nyt pitää selvitellä mikä mättää.
Onko jollakulla kokemusta Ignitor sarjan toimivuus ongelmista? Lähinnä se magneettirenkaan asento kiinnostaa. Pitääkö magneettirenkaan päälykohta olla millä kohtaa sitä vastaanottimen ylintäkohtaa? Samalla tasalla, ylempänä vai alempana? Ohjeessa käsketään painaa pohjaan saakka, mutta mielestäni se menee liian syvälle. En kerinnyt vielä testailemaan tarkemmiin. Oli pakka laittaa kärjet takasin että sai auton liikkumaan...
Niin, ja onko jollakulla kokemusta ignitor + mb oma kipinävahvistin yksikön yhteen naittamisesta?
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
JYYRÄ kirjoitti:Omassa D-jetronic on korvattu megasquirtilla, joten vanhan jakajan sisällä olevia ruiskun kärkiä ei tarvita eli koko jakajan voisi vaihtaa.
Millainen operatio tuo D-jetin korvaaminen Megalla oli, työnä ja rahallisesti? Onnistuuko mattimeikäläiseltä vai vaatiiko "rakettitekniikan" tuntemusta?
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Sama ajatus tuli mullakin mieleen. Tosin erään noiden kanssa pelanneen suusta..350ÄSÄL kirjoitti:JYYRÄ kirjoitti:Omassa D-jetronic on korvattu megasquirtilla, joten vanhan jakajan sisällä olevia ruiskun kärkiä ei tarvita eli koko jakajan voisi vaihtaa.
Millainen operatio tuo D-jetin korvaaminen Megalla oli, työnä ja rahallisesti? Onnistuuko mattimeikäläiseltä vai vaatiiko "rakettitekniikan" tuntemusta?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Tiedoksi että Pertronixilla ei ole ainakaan 450 -73 SLC:hen sopivaa Ignitor sarjaa. Eli käytännössä D-jetronicilla varustettuihin 450 ja 350 moottoreihin (72-75)
Pertronix 1885 saa ehkä soviteltua jakajaan jotenkin, mutta ainakaan omassani en saanut sitä toimimaan. Lisäksi pyörijää joutuu sahailemaan, koska ei muuten mahdu paikoilleen ja jää senkin jälkeen mielestäni liian vähän jakajan akselilla.
En ole löytänyt mistään 450 K-jetronic moottorin kärjetöntä jakajaa + boxia. Ulkomailta en ole haeskellut.
Niinpä tilasin Cranen XR3000 sarjan + PS91 puolan.
Saan ne joskus huhtikuussa. Saapa nähdä miten sen asennus onnistuu ja miten toimii.
Kyseessä universaali asennussarja V8 moottoreihin.
D-jetronicin korvaamista Megasquirtilla voin suositella "viimeisenä oljenkortena"
On meinaan oma vaivansa saada kaikki pelaamaan ja selvittää itselleen mitä kaikki 25465654 megan asetusta edes käytännössä tarkoittaa.
Mutta tuntuu mega pelaavan ihan hyvin.
Pertronix 1885 saa ehkä soviteltua jakajaan jotenkin, mutta ainakaan omassani en saanut sitä toimimaan. Lisäksi pyörijää joutuu sahailemaan, koska ei muuten mahdu paikoilleen ja jää senkin jälkeen mielestäni liian vähän jakajan akselilla.
En ole löytänyt mistään 450 K-jetronic moottorin kärjetöntä jakajaa + boxia. Ulkomailta en ole haeskellut.
Niinpä tilasin Cranen XR3000 sarjan + PS91 puolan.
Saan ne joskus huhtikuussa. Saapa nähdä miten sen asennus onnistuu ja miten toimii.
Kyseessä universaali asennussarja V8 moottoreihin.
D-jetronicin korvaamista Megasquirtilla voin suositella "viimeisenä oljenkortena"
On meinaan oma vaivansa saada kaikki pelaamaan ja selvittää itselleen mitä kaikki 25465654 megan asetusta edes käytännössä tarkoittaa.
Mutta tuntuu mega pelaavan ihan hyvin.
Re: C107 SLC 450 kärjetön sytytys kärkien tilalle
Moro,
Minun SL350 1974 EU on Bosch:n jakaja 0231403005; toimiiko Pertronix 91885 kärjetön sytytys siinä?
t. Jussi
Minun SL350 1974 EU on Bosch:n jakaja 0231403005; toimiiko Pertronix 91885 kärjetön sytytys siinä?
t. Jussi