MB E300D
MB E300D
Kiikarissa olisi yksi otsikon mukainen auto, joka on automaatilla varustettu ja vuoden 1996-mallinen väyrys-malli.
1. Kuinka luotettava tuo kuutos-kone tuossa on?
2. Onko esim. 250tkm ajetut yksilöt vielä luotettavia?
Onko nämä 96-malliset turbottomat versiot harvinaisia?
1. Kuinka luotettava tuo kuutos-kone tuossa on?
2. Onko esim. 250tkm ajetut yksilöt vielä luotettavia?
Onko nämä 96-malliset turbottomat versiot harvinaisia?
Re: MB E300D
1. Tietääkseni tuossa kuutoskoneessa ei ole ollut mitään suurempia ongelmia, tuossahan ei edes ole sitä lucaksen(hyi!) surullisen kuuluisaa pumppua. Vai muistanko ihan väärin?opa82 kirjoitti:Kiikarissa olisi yksi otsikon mukainen auto, joka on automaatilla varustettu ja vuoden 1996-mallinen väyrys-malli.
1. Kuinka luotettava tuo kuutos-kone tuossa on?
2. Onko esim. 250tkm ajetut yksilöt vielä luotettavia?
Onko nämä 96-malliset turbottomat versiot harvinaisia?
2. Jos autolla on oikeasti ajettu 250tkm, on se todella luotettava peli. Jos kilometrit taas ovat Saksasta kebabkioskin takapihalta turkkilaiselta ostetun auton, voi ongelmia olla tiedossa. Mutta jos kilometrit siis pitävät paikkansa, saa autolla ajaa puolet lisää ilman kylmää rinkiä persauksissa.
Harvinaisuuskysymykseen saa joku tietävämpi antaa vastauksen, en ole kyllä niitä kovin paljoa ainakaan myytävänä huomannut. Ainakin se on vielä kestävämpi kuin turbollinen, joutuuhan kone pienemmälle rasitukselle.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Tämä on juuri se minun "unelmieni" väyrynen, jonka vielä isona aion hankkia
Mitä olen asiasta kysellyt mersumiehiltä niin pitävät tuota 300D:tä luotettavana, juuri siksi, koska siinä ei ole vielä turboa, eikä mitään ns. erikoisempaa tekniikkaa... Ja pystyy itse huoltamaan jos vain avain vähänkään pysyy räpylässä
Kerran olen tuollaisella päässyt ajamaan noi 50km matkan ja ajoltaanhan se oli AIVAN UNELMA AUTO (autolla oli ajettu 145tkm) jotka piti taatusti paikkansa koska ko. herra oli omistanut autonsa uudesta asti...
Eihän tuo vapari 300D mikään tehopakkaus ollut, mutta ihan eri maata kuin 220D ja mihinpä tässä on kiire valmissa maailmassa, pääasia että ajamisesta nauttii ja sen voin allekirjoittaa, että ajonautinto on taattu jos auto on kaikinpuolin kunnossa
Mitä olen asiasta kysellyt mersumiehiltä niin pitävät tuota 300D:tä luotettavana, juuri siksi, koska siinä ei ole vielä turboa, eikä mitään ns. erikoisempaa tekniikkaa... Ja pystyy itse huoltamaan jos vain avain vähänkään pysyy räpylässä
Kerran olen tuollaisella päässyt ajamaan noi 50km matkan ja ajoltaanhan se oli AIVAN UNELMA AUTO (autolla oli ajettu 145tkm) jotka piti taatusti paikkansa koska ko. herra oli omistanut autonsa uudesta asti...
Eihän tuo vapari 300D mikään tehopakkaus ollut, mutta ihan eri maata kuin 220D ja mihinpä tässä on kiire valmissa maailmassa, pääasia että ajamisesta nauttii ja sen voin allekirjoittaa, että ajonautinto on taattu jos auto on kaikinpuolin kunnossa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kyllä siinä 136hp on ja sen kyllä tunteeJube kirjoitti:Tämä on juuri se minun "unelmieni" väyrynen, jonka vielä isona aion hankkia
Mitä olen asiasta kysellyt mersumiehiltä niin pitävät tuota 300D:tä luotettavana, juuri siksi, koska siinä ei ole vielä turboa, eikä mitään ns. erikoisempaa tekniikkaa... Ja pystyy itse huoltamaan jos vain avain vähänkään pysyy räpylässä
Kerran olen tuollaisella päässyt ajamaan noi 50km matkan ja ajoltaanhan se oli AIVAN UNELMA AUTO (autolla oli ajettu 145tkm) jotka piti taatusti paikkansa koska ko. herra oli omistanut autonsa uudesta asti...
Eihän tuo vapari 300D mikään tehopakkaus ollut, mutta ihan eri maata kuin 220D ja mihinpä tässä on kiire valmissa maailmassa, pääasia että ajamisesta nauttii ja sen voin allekirjoittaa, että ajonautinto on taattu jos auto on kaikinpuolin kunnossa
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Meillä ajellaan 98-mallisella turbollisella versiolla.
<- tuolla siis.
Mittarissa nyt n. 211 000 km.
Tehoja ilmoitetaan 177 hv jaa kiihtyvyys alemmilla nopeuksilla suunnilleen 70-80 km/h saakka tuntuu erittäin riittävältä.
Mutta siitä ylöspäin kaipaa joskus ohitustilanteessa lisää "henkeä".
Moottoritienopeuksissa esim. hätäisemmät ohitukset voisivat sujua vähän rivakamminkin, joskin laiskaksi sitä ei voine silti moittia.
Ja syynä saattaa siinäkin olla paljon puhuttu imusarjan tukkeentuminen.
Eilen sattuneesta syystä pääsin jututtamaan taksikuskia, jolla oli "väyrysmalleja" ollut aiemmin (nyt ajeli C-sarjalaisella).
Hän moitti etupään osien kulutuskestävyttä ja kuulemma mm. hammastankoja on jouduttu uusimaan kulumisen vuoksi.
Isomman ja painavamman koneen siis luulisi entisestään edistävän kulumista.
Täällä mainittua sivutuuliherkkyyttä en ole havainnut itse, ainakaan siinä mittakaavassa että se olisi selvästi muita merkkejä tavanomaisempi ilmiö.
Kulutus pysyy siedettävänä niin kaupunki-, kuin matka-ajossakin ja olen antanut itseni ymmärtää, että moottori lienee kestävämmästä päästä.
Kaupunkikulutus on mielestäni yllättävänkin alhainen, ottaen huomioon auton painon ja automaattivaihteiston.
Varaosia en osaa pitää erityisen edullisina, joskin isompaan autoon tietty yleensä osatkin maksavat enemmän.
Semmoisia kokemuksia täältä, suunnilleen vastaavasta mallista.
<- tuolla siis.
Mittarissa nyt n. 211 000 km.
Tehoja ilmoitetaan 177 hv jaa kiihtyvyys alemmilla nopeuksilla suunnilleen 70-80 km/h saakka tuntuu erittäin riittävältä.
Mutta siitä ylöspäin kaipaa joskus ohitustilanteessa lisää "henkeä".
Moottoritienopeuksissa esim. hätäisemmät ohitukset voisivat sujua vähän rivakamminkin, joskin laiskaksi sitä ei voine silti moittia.
Ja syynä saattaa siinäkin olla paljon puhuttu imusarjan tukkeentuminen.
Eilen sattuneesta syystä pääsin jututtamaan taksikuskia, jolla oli "väyrysmalleja" ollut aiemmin (nyt ajeli C-sarjalaisella).
Hän moitti etupään osien kulutuskestävyttä ja kuulemma mm. hammastankoja on jouduttu uusimaan kulumisen vuoksi.
Isomman ja painavamman koneen siis luulisi entisestään edistävän kulumista.
Täällä mainittua sivutuuliherkkyyttä en ole havainnut itse, ainakaan siinä mittakaavassa että se olisi selvästi muita merkkejä tavanomaisempi ilmiö.
Kulutus pysyy siedettävänä niin kaupunki-, kuin matka-ajossakin ja olen antanut itseni ymmärtää, että moottori lienee kestävämmästä päästä.
Kaupunkikulutus on mielestäni yllättävänkin alhainen, ottaen huomioon auton painon ja automaattivaihteiston.
Varaosia en osaa pitää erityisen edullisina, joskin isompaan autoon tietty yleensä osatkin maksavat enemmän.
Semmoisia kokemuksia täältä, suunnilleen vastaavasta mallista.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *