Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
Terve, aattelin nyt tänne tehhä projekti topicin, kun nyt on tuommonen W123 mese laitettavana, tarkotus ois rakentaa ajuauto siitä. Tämä on siis meikäläisen eka auto, kortin saan vasta puolen vuoden päästä. Että siihen mennessä ois tarkotus rakennella tämä! Kuvia todennäkösesti tulee aika paljo laiteltua tänne, mukavempi minusta seurata projektia ku on paljo kuvia! vai mitä?
Noniii siis tällä on ajettu melkein 700tkm, korinvaihto auto, kori surkeessa kunnossa.. Kone on 300 dieseli.
Tässä vähä kuvia:
Lähtökunto oli tämmönen ennen purkua:
Kaikennäköstä peltihommaa on jo tehty:
Iskarit vaihtuu sedanin kaasuiskareihin koska tasonsäätö oli rikki tässä vehkeessä.
Pituusvertailua:
Sitte vielä semmonen että joku oli joskus keksiny hitsata toisen iskarin takaa kiinni tukivarteen :/
Koko tukivarsi menee vaihtoon, entisen irrotus meneillää:
Tämä tulee tilalle:
Kattoluukkukii on tullu väsättyä jo. Finlandia 2000!!
Ikkunan tummennusta aloteltu:
Sitte on vielä pari satunnaista kuvaa:
Tuommonenkii siellä kerkes olla jonkii aikaa, ku piti kokeilla:D Imusarja on ite tehty!
Joo o, siinä oli pikkusen kuvia. Parempiaki kuvia tulee myöhemmin kuhan nuista mätä hommista on päästy eroon! Paljo on vielä tekemistä.. Reikiä pitäs paikkailla sieltä sun täältä, ei ollu vielä kaikki nuissa kuvissakaa.
Sitte tuo tukivarren vaihtokii on kesken, kun ei taho vetari lähtee millään irti. Lekalla on koitettu mätkiä vaikka kuinka kovaa mutta kun ei lähe Yks pienempi ulosvetäjäki antautu sille. Apuja? Jos ois jotaki neuvoja nii sanokaa vaan! Ja kommenttia!
Noniii siis tällä on ajettu melkein 700tkm, korinvaihto auto, kori surkeessa kunnossa.. Kone on 300 dieseli.
Tässä vähä kuvia:
Lähtökunto oli tämmönen ennen purkua:
Kaikennäköstä peltihommaa on jo tehty:
Iskarit vaihtuu sedanin kaasuiskareihin koska tasonsäätö oli rikki tässä vehkeessä.
Pituusvertailua:
Sitte vielä semmonen että joku oli joskus keksiny hitsata toisen iskarin takaa kiinni tukivarteen :/
Koko tukivarsi menee vaihtoon, entisen irrotus meneillää:
Tämä tulee tilalle:
Kattoluukkukii on tullu väsättyä jo. Finlandia 2000!!
Ikkunan tummennusta aloteltu:
Sitte on vielä pari satunnaista kuvaa:
Tuommonenkii siellä kerkes olla jonkii aikaa, ku piti kokeilla:D Imusarja on ite tehty!
Joo o, siinä oli pikkusen kuvia. Parempiaki kuvia tulee myöhemmin kuhan nuista mätä hommista on päästy eroon! Paljo on vielä tekemistä.. Reikiä pitäs paikkailla sieltä sun täältä, ei ollu vielä kaikki nuissa kuvissakaa.
Sitte tuo tukivarren vaihtokii on kesken, kun ei taho vetari lähtee millään irti. Lekalla on koitettu mätkiä vaikka kuinka kovaa mutta kun ei lähe Yks pienempi ulosvetäjäki antautu sille. Apuja? Jos ois jotaki neuvoja nii sanokaa vaan! Ja kommenttia!
Viimeksi muokannut methonen, Ma 25.08.2014 17:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
kyllähän siihen työkalu on, mutta meikäläinen saa heti tumpulan nimen jos käyttää työkalua vasara, leka ja kirveen hamara se varmaanki on
laitan yvn.
laitan yvn.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Hieno mersu sulle tulossa! Täytyy kyllä sanoa että itseltä olisi tuon pelastaminen jäänyt vain ajatukseksi mutta hyvä että joillakin intoa vielä riittää tehdä näitä etteivät kokonaan häviä maanteiltä Onnea projektiin!
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W123 Projekti -Methonen
Noi farkut on yleensä kovia kokennu, raksa-autoina olleet ja minä lienee hevosenkuljetusautoina. Kova on rojekti, ostin justiinsa samanlaisen mut purkuun se menee. Ei pää kestäis vastaavaa rojektia, eipä kyllä ole viksuja tilojakaan sille. Ootko vaihtamassa sisustusta mustaan ku on niin tumman näköisiä osia joissain kuvissa? Jos tarttee takakonttia nii siinä mun purkuun menevässä on vielä sellanen jonka saisi kohtuuhitsauksilla elvytettyä, pohja on jopa tallella
Täällä on jotain kuvia http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=138451.
Täällä on jotain kuvia http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=138451.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W123 Projekti -Methonen
Trvetuloa foorumille,mukava kun joku rohkeasti aloittaa projektin noinkin haasteellisesta lähtökohdasta! Työsarkaa tuossa näemmä riittää,mutta jos jaksaa kemppiliimaa laittaa peliin,niin hyvä juttu kuten edellä todettiin ei näitä enään liikaa liikenteessä näy.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W123 Projekti -Methonen
Kyllä se siitä etenee pikku hiljaa Nyt vaan jotakin kunnon maalia esim epoxia puhtaiden hitsipaikkojen päälle.
Re: W123 Projekti -Methonen
Ihan pienenä vinkkinä että eikös tuo kannattais hiekkapuhaltaa kokonaan ennen kun menee hitsaamaan uutta peltiä päälle sitte muutenhan ruostetta jää helposti vanhan pellin alle ja ruostuu nopeesti uudelleen? Sit kun on hitsannut ja maalannut niin kotelonsuoja ainetta täyteen joka kolo niin pääsee taas korilla miljoonia.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 Projekti -Methonen
Näyttäs pahasti siltä että tästä on tulossa kisanen katurassi Kiva ois ottaa tuommonen w123 farkku itellekin projektiksi kun olis vaan tiloja missä tehdä Mutta varmasti hieno auto tulossa
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: W123 Projekti -Methonen
Kiitoksia! Kontti mulla on ehyt itellä, joten sille ei oo tarvetta! Ja ei oo oikein mahollisuuksia hiekkapuhaltaa kokonaan:/
Tänään sain hitsattua kuskinpuolen lattian.
Tässä taas pari tylsää pohjanhitsaus kuvaa
Alapuoli hitsattuna:
Molemmat puolet maalissa:
Eihän tuo nätti tietenkää oo, ku paikkoja siellä sun täällä. Eikä muutenkaa mikää mallisuoritus mutta sillä mielellä mennään, että kunhan katastus ukolle kelpaa
Tänään sain hitsattua kuskinpuolen lattian.
Tässä taas pari tylsää pohjanhitsaus kuvaa
Alapuoli hitsattuna:
Molemmat puolet maalissa:
Eihän tuo nätti tietenkää oo, ku paikkoja siellä sun täällä. Eikä muutenkaa mikää mallisuoritus mutta sillä mielellä mennään, että kunhan katastus ukolle kelpaa
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
kannattas kyllä putsata koko lattia peltipinnalle ensin, koska sillon näkee hyvin kuinka seula pohja on ettei tarttis pikku paikkoja laittaa vieri viereen ja aina vanha paska pelti pois ei koskaan vanhan ruosteisen pellin päälle
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Yks vinkki tähän väliin, ei kuvista käynny ilmi että oletko moista käyttänny. Hitsauksen jälkeen olisi hyvä tasottaa saumat rälläkän hiomalaikalla (jos näkyvät saumat) tai puhdistaa porakoneen teräsharjapäällä (jos piilossa olevat saumat). Siinä ei kauan mene. Putsattu sauma on kirkas, sitten vasta maali päälle. Sauman kestoikä pitenee kun siitä poistaa hitsauskuonat, savut yms. muut sellaiset jos putsausta ei tee niin puolenvuoden päästä puskee jo ruoste maalin läpi. Jos ikuista tehään niin isot pojat on kertonnu että ne levittää vielä tinaa päälle ennen maalausta
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
juu, näinhän se on, mutta tuota tina hommaa en kyllä menis ainakaan tuollaseen kohtaan laittaa (ei sitten minkäänlaista hyötyä) näkyviin kohtiin kylläkin, mutta siihenki suhtaudun varauksella koska jos sauma kohta hiotaan muun pellin kanssa tasalle ja kohasta tulee yhtenäinen pelti niin miksi siihen vielä tinaa en ymmärrä, pohja maalihan siihen kuuluu mutta niinku Kipsu jo tuossa edellä kertoi, että kannattaa saumakohdat hioo ja olen ehdottomasti samaa mieltäKipsu kirjoitti:Yks vinkki tähän väliin, ei kuvista käynny ilmi että oletko moista käyttänny. Hitsauksen jälkeen olisi hyvä tasottaa saumat rälläkän hiomalaikalla (jos näkyvät saumat) tai puhdistaa porakoneen teräsharjapäällä (jos piilossa olevat saumat). Siinä ei kauan mene. Putsattu sauma on kirkas, sitten vasta maali päälle. Sauman kestoikä pitenee kun siitä poistaa hitsauskuonat, savut yms. muut sellaiset jos putsausta ei tee niin puolenvuoden päästä puskee jo ruoste maalin läpi. Jos ikuista tehään niin isot pojat on kertonnu että ne levittää vielä tinaa päälle ennen maalausta
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Juuu, nuo maalit on vaan punasta pohjamaalia tuossa, massa tulee vielä päälle Ja pystyy tuota vielä hiomaan, jos sitä vähä tasottaskii vaikka!
Tänää ei oo ollu intoo tehä pohjaa, nii rupesin vanteita levittämää. Koulussa tein joku aika sitte levikepalat kun kotona ei oo mankelia.
Tuossa vähä kuvia:
Eteen tulee pikkusen erilaiset vanteet. Reiät on erimuotoset mutta ei sitä helpolla huomaa
Takavanteet siis levitin ja hepattu vasta kiinni. Aattelin kaikki hepata läjään ja sitte lopuks hitsata koko nipun
Tänää ei oo ollu intoo tehä pohjaa, nii rupesin vanteita levittämää. Koulussa tein joku aika sitte levikepalat kun kotona ei oo mankelia.
Tuossa vähä kuvia:
Eteen tulee pikkusen erilaiset vanteet. Reiät on erimuotoset mutta ei sitä helpolla huomaa
Takavanteet siis levitin ja hepattu vasta kiinni. Aattelin kaikki hepata läjään ja sitte lopuks hitsata koko nipun
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
seevasitko levike vanteita yhtään kuinkas leveet vanteet noista nyt sitten tulee ja minkä kokoset renkaat meinaat laittaa
mitäs koulua sää oikein käyt
mitäs koulua sää oikein käyt
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
9,5 tuumaa leveet, jotkiin semmoset kumit että tulee pikkunen veny mutta ei mikää ihan överi. 240 kokoset renkaat ois just oikeet tuoho, mutta menisköhän 205:set nuille? Ja ammattikoulua käyn, levyseppä puolta
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
15" vanteet on nuo.
Re: W123 Projekti -Methonen
Ja ite vielä mietin että kannattaako 123 KV Coupea lähtee laittaa enää Ja siinä vielä todella terveet pellit Kylläkin pari reikää kylkilistojen alla lähteny leviämään.. Onnea projektiin
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: W123 Projekti -Methonen
Tottakai kannattaa tai sitten myyntiin asevelihintaan jollekin innokkaalle300cd kirjoitti:Ja ite vielä mietin että kannattaako 123 KV Coupea lähtee laittaa enää Ja siinä vielä todella terveet pellit Kylläkin pari reikää kylkilistojen alla lähteny leviämään.. Onnea projektiin
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: W123 Projekti -Methonen
Rupee vaan laittamaa! Monesti oon ite miettiny tuolla pohjan alla hitsatessa että mitähä järkee oli tätäki rueta laittamaa ku ois helpommallaki päässy Mutta tässä autossa oikeestaan ainoo hyvä puoli on se että 2+3 pakettiauto
Re: W123 Projekti -Methonen
Tuli eilen tehtyäki jotain tuolle, kuskin puolelta pohja ois nyt hitsattu.
Tuohonkii vetäsin vielä pohjamaalin päälle ettei ruostu heti. Pensselimassat laitan kuhan koko pohja hitsattu nii keralla saa massata sen.
Toisella puolella vielä tämän näköstä, tuon ku sais hitsattua vielä nii vois sisustaaki kasata jo:
Mallasin vähä vilkkuja:
Nuo tummennuskalvot varmaan lähtee pois. Muutenki pitää katastukseen ottaa. Ja nuo pienet sivuvilkut kans saa lähtee!
Pistetään nyt vielä kuvat talon muista mersuista!
Isän 200D 2 paikkanen paku, melkein 900 tuhatta mittarissa
Sitte ois tuommonen 250D, sekii 2 paikkanen paku. Tämä pietään vara autona jos tuo oma projekti ei valmistu nii tällä sitte kai ajellaan jonku aikaa Saakohan tuon katon ottaa pois tuosta? Kun joskus rekisteröity pakuks nii joutunu tuommosen tekemään. Tietoa kellään?
Tuohonkii vetäsin vielä pohjamaalin päälle ettei ruostu heti. Pensselimassat laitan kuhan koko pohja hitsattu nii keralla saa massata sen.
Toisella puolella vielä tämän näköstä, tuon ku sais hitsattua vielä nii vois sisustaaki kasata jo:
Mallasin vähä vilkkuja:
Nuo tummennuskalvot varmaan lähtee pois. Muutenki pitää katastukseen ottaa. Ja nuo pienet sivuvilkut kans saa lähtee!
Pistetään nyt vielä kuvat talon muista mersuista!
Isän 200D 2 paikkanen paku, melkein 900 tuhatta mittarissa
Sitte ois tuommonen 250D, sekii 2 paikkanen paku. Tämä pietään vara autona jos tuo oma projekti ei valmistu nii tällä sitte kai ajellaan jonku aikaa Saakohan tuon katon ottaa pois tuosta? Kun joskus rekisteröity pakuks nii joutunu tuommosen tekemään. Tietoa kellään?
Re: W123 Projekti -Methonen
Veditkö rälläkällä vaan vanteet halki? ja miten katoit että sait suoraan halkaistua?
Re: W123 Projekti -Methonen
Perhanan tyylikäs kattokorotus kyllä tuossa 250:s.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
kukahan katsastusmiehen hylykiö on tuommosen vaatinut katolleJukki kirjoitti:Perhanan tyylikäs kattokorotus kyllä tuossa 250:s.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Se on vissiin laki ollu semmonen siihen aikaan että joutunu tuon katon tekemää
Tuli tänää taas jotakii tehtyä, toisen puolen pienen vilkun poistin, pakkelit puuttuu vielä:
Ja ulosvetäjän tein vetarille (kiitoksia touhottajalle mallista):
Tuli tänää taas jotakii tehtyä, toisen puolen pienen vilkun poistin, pakkelit puuttuu vielä:
Ja ulosvetäjän tein vetarille (kiitoksia touhottajalle mallista):
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
voi olla että tarttee hitsata holkki ja mutteri ympäri, joskus se akseli saattaa olla tiukassa, kait tehit kartion ruuvin päähän jos ei vääntämällä irtoo sitten tarttee kopata välillä moskalla ruuvin päähän ja jatkettava vääntämistä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Ei voi kuin ihmetellä miten tuohon voi riittää motivaatio mutta hyvä kun näitäkin joku vielä pelastaa
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: W123 Projekti -Methonen
94zip kirjoitti:Ei voi kuin ihmetellä miten tuohon voi riittää motivaatio mutta hyvä kun näitäkin joku vielä pelastaa
Eihän tuo nyt edes ole paha, on niitä tehty paljon huonommistakin
Re: W123 Projekti -Methonen
jotain niin hienoo nuo kattokorotukset Vasta joku viikko sitten näin vastaavan niin ihmettelin että minkä ihmeen takia on tuommonen pitänyt tehdä. Kuulemma joskus pitänyt tehdä tuommosia että on saanut pakuksi rekisteröityä vaikka onhan noita normi farkkujakin pakuksi rekisteröitynä...
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89