Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Mitä, mitä. Varmaan kaikilla on joku mielipide. Itse olen sitä mieltä et, mun on mukava ajaa kun pidän ison välimatkan edellä ajavaan, se on rennnompaa menoa. Mut aina jotkut sekoittavat turhilla ohituksilla sen jonon etenemisen, eikä se tule koskaan muuttumaan. Mun työmatka on n. 43 suuntaansa, olen aikoja sitten älynnyt sen et ohittaminen tuolla matkalla ei hyödytä mitään. Miksi roikkua puskurissa, miksei mene ohi tilaisuuden tullen? Tästähän on kirjoitettu aina mut, kerran vielä, onko kaikki roikkujat sellaisia kuskeja jotka pitävät ajaessa katseen 30m päässä, eivätkä näe et ei se ohitus kannata mitään kun edessä on se sama jono :think: :thumbdown: :geek:
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja RAM »

On ne.
Aina on joku volvo takapuskurissa kiinni ja keskiviivan päällä ryhmittyneenä kääntymään vasemmalle, jonne toki kääntyessään ryhmittyvät oikealle. Ei noista jaksa enää välittää, muuten kuin kääntämällä sivupeili niin, ettei niistä volvon sumuvaloista sokaistu :lol:
Ennen mulla oli ihan teorioita siitä, että ruottalaiset autot on historiallisista syistä viritetty silleen, että ne kampee vasuriin. Taitaa vaan kuskit olla niissä sellasia, että auto vie mistä, eikä mies autoa.

Sittemmin oon kyllä huomannu, että volvoilijat on saaneet tyylilleen seuraajia volkkareista ja skodista.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tänään ajelin yksinäni tietä 86 etelään ja matkalla ei ollut ketään minun lisäksi ajamassa samaan suuntaan. Paitsi yksi uusi mersu. Se sitten roikkuikin 5m päässä perässäni vaikka meidän edellä tai takana ei ollut yhtään autoja näköpiirissä edes pitkillä suorilla. EI suostunut kuitenkaan ohittamaan ja ajoi aivan perseessä kiinni koko matkan valtatieltä 8 Ylivieskaan asti, sen 100km. Tien pinta vaihteli märästä asvaltista 10cm räntään ja silti, pysy perseessä kuin liimattuna. ajoin mittarin mukaan tasan 80kmh ja näytin vilkulla merkkiä että ohittaisi pari kertaa... No se kun ei auttanut niin vetäsin mitarinopeudeksi 95kmh. Ei vaikutusta, liimattuna perseessä kiinni.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Joku jossain samaa asiaa käsittelevässä topicissa sanoi että hiljentää nopeuttaan niin monta kertaa -10kmh että roikkuja menee ohitse. Otin tästä vaarin ja on toiminut....perjantaina ajellessa mökille kontissa oli viron kilvillä joku subaru ilta pimeässä...ymmärrän että halusi ajaa perässäni kun minulla on autossa valot ja subarussa oli jonkin sortin kynttilät. Hiljensin sitten valaistun ohituskaistatien kohdalla 88kmh:sta 70kmh ja vielä kerran 60kmh....sitten meni ohi. Nostin rauhallisesti 88kmh nopeuden, virolainen ajeli samaa matkaa minun ollessa 150m päässä perässä seuraavat 30km.

.
Opel, "weird lieben autos"....
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja repsikka »

LopenUupunut kirjoitti:Joku jossain samaa asiaa käsittelevässä topicissa sanoi että hiljentää nopeuttaan niin monta kertaa -10kmh että roikkuja menee ohitse. Otin tästä vaarin ja on toiminut....perjantaina ajellessa mökille kontissa oli viron kilvillä joku subaru ilta pimeässä...ymmärrän että halusi ajaa perässäni kun minulla on autossa valot ja subarussa oli jonkin sortin kynttilät. Hiljensin sitten valaistun ohituskaistatien kohdalla 88kmh:sta 70kmh ja vielä kerran 60kmh....sitten meni ohi. Nostin rauhallisesti 88kmh nopeuden, virolainen ajeli samaa matkaa minun ollessa 150m päässä perässä seuraavat 30km.

.
N. 20v naiset ovat hyviä auton kuljettajia, hallitsevat kaikki, myös yllättävät tilanteet kokemuksellaan. Kysykää vaikka heiltä.Itse olen jo vanha mies joka vaan ihmettelee joka aamu et olenko se tosiaan minä joka tässä herää.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Hage »

Mä en jaksa enää ajaa satasta kovempaa, (vaikka alta kolmekymppinen olenkin :D ) aja satasta satasen alueella niin tottakai sieltä joku lähtee pirriäisellään ohi ja sen jälkeen hiljentää vauhtiaan taas sataseen. 120km/h alueilla toki ohitan rekat ja muutenkin epävarman oloiset kuskit. Antaa kiireellisten 'voittaa' sen pari minuuttia kalliista ajastaan, mulla sitä on liikaa.

Jos nyt jostain syystä joku reikäpää roikkuu silti perässä niin pari jarruvalon väläytystä tekee ihmeitä. Etenkin värysellä on mukava painella jarrua kun siinä on sellainen parin sentin 'klappi' jolloinka jarruvalot syttyy mutta ei vielä jarruta.
Pitäköön vaan tohelona tai jonain juoppokuskina, ei kiinnosta.

Persiissä roikkujat vähentyneet huomattavasti.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kyllä naiset kans osaa tuon saman roikkumisen. Olen itte pitäy tapana pyähtyä linja-autopysäkille ja päästäny ohitte. Hyvin usein käy niin ettei se roikkuja sit kuitenkaan aja yhtään reippaammin kuin ittekkän. On vaan joku hemmetin pinttynyt tapa et nimenomaan pitää roikkua.

Tein itte yhden kerran tuon saman roikkujalle kun päästin ohitte. Tuli niin kiinni iholla. Pari kilsaa vedin samalla tavalla tappituntumalla. Kyllä sit peilejä vilkuillaan ja ihmetellään :roll: Eipä tuo siitä mitään tajunnu. Kulkee samoihin aikoihin kuin ittekkin ja näemmä roikkuu muittenkin persiissä (linja-autojenkin) kiinni ja ihan aina jos joku muu vaan liikkuu samalla tiellä. Honda Acordilla se muija ajelee.

Se mikä itteä keittää on se kun oikeasti liukkaalla kelillä alamäen puolesta välistä aletaan jarruttaan vauhtia ensin moottorijarrutuksena ja sit lisää polkimella. Aiheuttaa oikeita vaaratilanteita muillekkin ittestä jarruttajasta nyt puhumattakaan :| Ja tätä tekee miehet ja naiset yhtälailla. Siloin tällöin näkee luistelujälkiä mäen alaosassa ja jälkien päässä autoja. Sanoisin että syy on satavarmasti siinä et on himmattu vauhtia jonka seurauksena auto on lähteny lapasesta menty pöpelikköön

Ne ei ymmärrä sitä että kun keli on oikein liukas niin tuolla menettelyllä riski joutua liirtoon ja sitä myöte mettään kasvaa exponenttiin. Yhden kerran tuli oikeasti tiukka paikka kun joku ääliö teki tuon tempun jonon keulilla. Suoralla meni kuin muutkin. Vissiin luulevat et jos alamäessä ei jarruta niin auto liukastuu nurin kyjelleen yhtäkkiä kuin kaksijalkaiset konsanaan :lol:

Lisätään nyt vielä tämäkin
Sit on paljon näitä henkilöautokuskeja jotka ei koskaan rekkaa ole ajaneet mutta ajavat autollaan kääntymistilanteessa kuin puoliperävaunuyhdistelmällä. Eli perässä olis joku joka oikaisee ni pitää koukata Joillain on pitempi joillain lyhempi puoliperävaunu :lol: :lol: :lol:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja RH »

Mulla ei ole enää juurikaan ollut ongelmia perskärpästen suhteen sen jälkeen, kun tarkistin omia ajotapojani. Kun ajaa jatkuvasti sen verran törkeästi yli rajoituksen, niin useimmilla kärpäsillä ei näytä kukkaro moista kestävän ja kaikki sellaiset potentiaaliset saa surutta ohittaa eteen osuessa. Korostettakoon myös, etten enää ohittaessani viivy vastaantulevien kaistalla, vaikka miten rapa lentäisi, vaan yleisen turvallisuuden nimissä koukkaan ohitettuani heti siihen eteen. Liikkuminen on nykyään paljon stressittömämpää ja pysyy paremmin valppaanakin, kun on koko ajan on pientä kevyttä urheiluhenkeä ohessa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:Mulla ei ole enää juurikaan ollut ongelmia perskärpästen suhteen sen jälkeen, kun tarkistin omia ajotapojani. Kun ajaa jatkuvasti sen verran törkeästi yli rajoituksen, niin useimmilla kärpäsillä ei näytä kukkaro moista kestävän ja kaikki sellaiset potentiaaliset saa surutta ohittaa eteen osuessa. Korostettakoon myös, etten enää ohittaessani viivy vastaantulevien kaistalla, vaikka miten rapa lentäisi, vaan yleisen turvallisuuden nimissä koukkaan ohitettuani heti siihen eteen. Liikkuminen on nykyään paljon stressittömämpää ja pysyy paremmin valppaanakin, kun on koko ajan on pientä kevyttä urheiluhenkeä ohessa.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
:lol: :lol: :lol:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

repsikka kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Joku jossain samaa asiaa käsittelevässä topicissa sanoi että hiljentää nopeuttaan niin monta kertaa -10kmh että roikkuja menee ohitse. Otin tästä vaarin ja on toiminut....perjantaina ajellessa mökille kontissa oli viron kilvillä joku subaru ilta pimeässä...ymmärrän että halusi ajaa perässäni kun minulla on autossa valot ja subarussa oli jonkin sortin kynttilät. Hiljensin sitten valaistun ohituskaistatien kohdalla 88kmh:sta 70kmh ja vielä kerran 60kmh....sitten meni ohi. Nostin rauhallisesti 88kmh nopeuden, virolainen ajeli samaa matkaa minun ollessa 150m päässä perässä seuraavat 30km.

.
N. 20v naiset ovat hyviä auton kuljettajia, hallitsevat kaikki, myös yllättävät tilanteet kokemuksellaan. Kysykää vaikka heiltä.Itse olen jo vanha mies joka vaan ihmettelee joka aamu et olenko se tosiaan minä joka tässä herää.
Joo nää on ihan helmiä, tosin luulen että 30-35 iässä naisten ajotaito on urakehityksen sivussa kehittynyt huippuunsa. Mainitussa iässä osaavat ajaessa, meikata, tupakoida, juoda kahvia ja tekstata samaanaikaan....
Tuossa puolivuotta takaperin tämmöinen Milffi pörräsi kontissa jollain kia sorrentolla jossa karjarautaa jne....odottelin sitten yhden "baarikierroksen" kun se kahvikuppi nousi huulille ja tumppasin jarrut pohjaan hetkeksi, huomasin että jarruun milffi ei varsinaisesti ehtinyt koskea mutta kahvit purskahti kojelaudalle.....ilmeisesti jotain meni perille kun välimatka lyheni entisestään, nyt metriin. :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja -O- »

Turvaväli....hmm mikäs se on ?

Työmatkalla (n.50 km/sivu) päivittäin näitä löytyy, jotka eivät ohittamaan suostu, mutta perässä kyllä roikkuvat. Ja aivan kiinni. Je pikkasen sivussa, "melkein" ohittamaan lähdössä.
Hauskuutan itseäni paikassa jossa vastaantulevilla on 2 ajokaistaa ja välillämme keltainen, siis oikeammin tuplakeltainen viiva, joka jatkuu n.2,5 km.
Ajan yksikaistaisella ajokkini aivan keskiviivan tuntumaan, niin takanatulevan on jonkinlainen "pakko" ajaa oma ajokkinsa osaksi vastaantulevien kaistalle, nähdäkseen, että se keltainen viiva jatkuu sen pari kolme kilometriä. Vastaantulevan kohdalla (jos kaksi autoa rinnakkain) tulee ihmeellisiä ajosuoritteita ja poukkoilua kaistalla.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos ajelee diiselillä, niin yks hyvä konsti on myös se, että antaa koneelle soppaa sopivasti enemmän, kun ilmaa. savustaa siis sen takanatulijan. parhaimmillaan, kun ei ollut mitään morkoolia käytössä, niin "koko maailma muuttu mustkas", jos paino kaasun pohjaan pienillä kierroksilla. kyllä siinä tulee väkisinkin turvaväliä.:D
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Itselläni on samanlainen tapa kun jäsen RH .lla :D
280se86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1246
Liittynyt: Ma 06.12.2010 19:52
Paikkakunta: jyväskylän seutu

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Itselläni on samanlainen tapa kun jäsen RH .lla :D
minä kuulun myös tähän ryhmään :thumbup:
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja MouTine »

En tiedä oliko RH:n postaus vitsi, mutta itse kuulun samaan porukkaan. Yleensä jonot ohitetaan heittämällä käyttämällä koko tehoreserviä. Turvavälit pidän ja jonon väleihin en änkeä kuin poikkeustapauksissa. Sen takia kuulostää perin tekopyhältä kun kirjoitellaan "turhista ohituksista". Toisekseen, kun ylitys on 30-37kmh koko ajan niin se jo tuntuu ajetussa ajassa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Itse en tajua ihmisiä, jotka hitaamman ison ajoneuvon tullessa eteen (rekka tai traktori) ajaa ihan siihen perään kiinni! Eihän siitä nää lähteä ohittamaan. Sitten alkaa jono kasvaa perässä ja soppa on valmis.

50-100m etäisyydellä kun kyttäilee (rekkaa varsinkin) niin on hyvä hyökätä kun sopiva suora aukeaa.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

MouTine kirjoitti:En tiedä oliko RH:n postaus vitsi, mutta .....

Eiköhän tuo ole praktikaljokena kerrottu kuinka kusipää liikenteessä käyttäytyy :D .

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

pera8x kirjoitti:jos ajelee diiselillä, niin yks hyvä konsti on myös se, että antaa koneelle soppaa sopivasti enemmän, kun ilmaa. savustaa siis sen takanatulijan. parhaimmillaan, kun ei ollut mitään morkoolia käytössä, niin "koko maailma muuttu mustkas", jos paino kaasun pohjaan pienillä kierroksilla. kyllä siinä tulee väkisinkin turvaväliä.:D
Samaa tullut tehtyä joskus itsekkin, vielä kun pitää jarrulla vastaan niin savu on sakeampAa eikä nopeus kasva.
Kerran joku karavaanari alkoi räpyttelemään pitkiä kun oli tie mustana.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja MouTine »

LopenUupunut kirjoitti:
MouTine kirjoitti:En tiedä oliko RH:n postaus vitsi, mutta .....

Eiköhän tuo ole praktikaljokena kerrottu kuinka kusipää liikenteessä käyttäytyy :D .

.
Taidan olla sitten kusipää kun en koe tuossa mitään väärää. Se jos kenenkään ajoa ei häiritse roikkumalla puskurissa tai änkeä eteen / väliin, niin ei siitä voi provosoitua.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Mua ei ollenkaan häiritse roikkujat ym. Mä vaan kylmänviileästi päästän ne ohi. Ja jos ei huvita mennä ohi, ni sitte ne roikkuu. Ei niistä jaksa provosoitua :D Tosin silloin provosoiduin, ku hain vastasyntynyttä tytärtä,ja tämän äitiä, eli vaimoani sairaalasta. Joku hintin näkönen, keski-ikänen ukko roikku Kaukokiidon Ivecolla varmaan 5cm puskurista. Pari rivakahkoa kiihdytystä ei riittäny vihjeeks jättäytyä taaemmas. Sit palo käpy, mikälie suojeluvaisto heräs. Pysäytin auton keskelle kaistaa ja kävelin ukon pakulle. Tempasin saman tien nyrkillä kylkeen, siihen kuskin oven taakse. Hieno lommo tuli. Kuski hyppäs pihalle ja rupes piipittämään. Opastin sitä hyppäämään takas siihen autoonsa, mikäli ei halua seuraavaa lommoa nenäänsä. Ja sama kohtalo odottaisi, mikäli ei seuraavasta risteyksestä käänny muualle.
E350CDI&A180CDI
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

MouTine kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
MouTine kirjoitti:En tiedä oliko RH:n postaus vitsi, mutta .....

Eiköhän tuo ole praktikaljokena kerrottu kuinka kusipää liikenteessä käyttäytyy :D .

.
Taidan olla sitten kusipää kun en koe tuossa mitään väärää. Se jos kenenkään ajoa ei häiritse roikkumalla puskurissa tai änkeä eteen / väliin, niin ei siitä voi provosoitua.
Joko minun tai sinun pitää opetella lukemaan rivien välistä mutta RH selvästi käänteisellä tekstuurilla kertoo miten kusipäät liikenteessä ajavat....ylinopeutta, ohituksista metrin eteen ravat ohitettavan lasiin jne.

Näinkö sinä ajat ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jos jonoa kertyy ja kaikki köröttelee 70:ä 80:n alueella niin tempasen koko paskan ohitte ja meen keulaan "johtaan" sitä aasilaumaa, yleensä kaikki on tyytyväisiä sen jälkeen ja itellä säästyy hermot.

Tosin nykyään jos on paljon jonoa niin jätän kunnon turvavälin ja köröttelen sitte sen ali-ihmisen takana tyytyväisenä saamatta kura/loskapaskaa omaan autooni samaa nopeutta rauhassa.

Perässä roikkujat ei jaksa kiinnostaa, ei se multa pois ole jos joku haluaa olla pyyhkijät täysillä kokoajan sen paskasateen peittelemänä mikä mun auton renkaista lentää sadekelillä :D Tosin syy ei ole mun koska en aja alinopeutta vaan noin 4-5km/h ylinopeutta jollon ongelma on vaan takanatulijassa jos silti pitää roikkua.
W210 E320cdi
Avatar
AKF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 23.09.2013 10:27
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja AKF »

Minä en myöskään pidä perässäroikkujista. Inhottaa, kun ajavat ihan takapuskurissa kiinni. Tykkään myös pitää väliä edellä menevään autoon. Joskus kyllä tulee itsekkin ajettua turhan lähellä edessä menijää.

Kerran ajelin 80 km/h alueella 100 km/h, ja joku halusi väkisin ohi bemarillaan. Olin kyllä pick upilla liikenteessä enkä mersulla, mutta en voinut vastustaa kiusausta laittaa tallaa pohjaan ja ajaa sitten bemarin persiissä 120 km/h. Ja niin sitten peräkkäin ajeltiin.
MB 260E Sportline vm. 1991
Auto ja kuski samaa vuosimallia.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Onhan noita kaikenlaisia tolloja. Persiissä roikkujille pitäis väläytellä jarruvaloja jos vaikka säikähtäisivät tai huomaisivat jättää väliä :roll: Ne "parhaat" tapaukset on ollu kun joku roikkuu puskurissa pitkät päällä, tai sitten se että se perässähiihtäjä on linja- tai kuorma-auto, se tuntuu jotenkin kurjalta kun tuntee itsensä pieneksi ja joku suuri tunkee päälle :shifty: Se on kanssa viisauden huippu että se perässä tuleva corolla lentää ohi kauheeta kyytiä ja poistuu 500m päässä olevasta rampista :thumbup: Ja tuo on kyllä kanssa että jos ajaa rajoituksen mukaan niin se ei varmasti riitä takana tulevalle. Entäs tämä autojen paremmuusjärjestys, onko sellaista vai onko se vaan harhaluulo että 1. Audin pitää päästä ohi kaikista muun merkkisistä ja 2. mersun ja/tai bemarin pitää päästä ohi ainakin kaikista japseista :D Se kun on aivan varma että jos erehtyy lähtemään hondalla ja ajaa sen normaalin rajoitus+10 niin mersut ja audit menee ohi.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
MouTine kirjoitti:En tiedä oliko RH:n postaus vitsi, mutta .....

Eiköhän tuo ole praktikaljokena kerrottu kuinka kusipää liikenteessä käyttäytyy :D .

.
Taidan olla sitten kusipää kun en koe tuossa mitään väärää. Se jos kenenkään ajoa ei häiritse roikkumalla puskurissa tai änkeä eteen / väliin, niin ei siitä voi provosoitua.
Joko minun tai sinun pitää opetella lukemaan rivien välistä mutta RH selvästi käänteisellä tekstuurilla kertoo miten kusipäät liikenteessä ajavat....ylinopeutta, ohituksista metrin eteen ravat ohitettavan lasiin jne.

Näinkö sinä ajat ?

.
Uupuneella on selvästi samantapainen monimielisesti aavistuksen kieroutunut tajunnantaso kuin allekirjoittaneellakin. Luetun ymmärtämisestä täydet pisteet :clap: .
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

Perässä voi roikkua, ei juuri haittaa, mutta ne jotka ohittaa ja jää siihen eteen hidastelemaan :evil: :evil: :thumbdown:
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
MouTine kirjoitti:En tiedä oliko RH:n postaus vitsi, mutta .....

Eiköhän tuo ole praktikaljokena kerrottu kuinka kusipää liikenteessä käyttäytyy :D .

.
Taidan olla sitten kusipää kun en koe tuossa mitään väärää. Se jos kenenkään ajoa ei häiritse roikkumalla puskurissa tai änkeä eteen / väliin, niin ei siitä voi provosoitua.
Joko minun tai sinun pitää opetella lukemaan rivien välistä mutta RH selvästi käänteisellä tekstuurilla kertoo miten kusipäät liikenteessä ajavat....ylinopeutta, ohituksista metrin eteen ravat ohitettavan lasiin jne.

Näinkö sinä ajat ?

.
Uupuneella on selvästi samantapainen monimielisesti aavistuksen kieroutunut tajunnantaso kuin allekirjoittaneellakin. Luetun ymmärtämisestä täydet pisteet :clap: .
Mukavintahan tässäkin oli se että moni vielä "hyökkää" myöntämään ajotyylinsä mul....

Tänään sitten olikin oikea k.y.r.p.ä lopenuupuneen rektumissa, beniskuski. Näin jo kauempaa taustapeilistä RH:n speksaaman ajotyylin. Yllättäen viimeinen 5km olikin tuplakeltaista ja vastaantulijoita sallituilla alueilla. Heppu hinkkasi niin lähellä ettei penarin valoja näkynyt mistään peileistä...oletan välimatkaksi 3m ?. Nopeuttahan meillä oli 90kmh 80-alueella. Kilometrin jälkeen kun tämä alkoi, pudotin tasan 80kmh...seuraavalla 60kmh alueella mentiin 50kmh. Ei mitään vaikutusta....oli ilmeisesti niin syvällä ettei enää irronnut :D . Kääntyi sitten omille teilleen...blobs.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Ite ajelin tässä syksyllä jossain päin ja nopeus oli ihan sakkorajalla, niin eiköhän taakse ilmesty joku vento tms. Juuri kun se oli päässyt vasemmalle kaistalle ohittaakseen, niin minä äkkiä nelosta tupaan ja kaasu pohjaan :twisted: ja sinnehän se jäi valoja vilkuttelemaan ja kääntyikin kohta pois samalta tieltä.
jm9
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 20.09.2009 14:50

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja jm9 »

mesekisti kirjoitti: Entäs tämä autojen paremmuusjärjestys, onko sellaista vai onko se vaan harhaluulo että 1. Audin pitää päästä ohi kaikista muun merkkisistä ja 2. mersun ja/tai bemarin pitää päästä ohi ainakin kaikista japseista :D Se kun on aivan varma että jos erehtyy lähtemään hondalla ja ajaa sen normaalin rajoitus+10 niin mersut ja audit menee ohi.
Näyttää näitä pikkumulkeroita löytyvän meidän mersumiestenki kesken. :lol: Muutama päivä sitten körötteli eräs mersu edessä sulalla tiellä 80km/h alueella 70kmh pitkän matkaa ja lähin ohittamaan niin siitä se riemu repesi kun pieni mersun pirra löi tallan pohjaan ja kun pääsin ohi niin sitten tultiinki loppumatka aivan persiissä kiinni :shock:
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3814
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Nozki »

ssuvik kirjoitti:Mua ei ollenkaan häiritse roikkujat ym. Mä vaan kylmänviileästi päästän ne ohi. Ja jos ei huvita mennä ohi, ni sitte ne roikkuu. Ei niistä jaksa provosoitua :D Tosin silloin provosoiduin, ku hain vastasyntynyttä tytärtä,ja tämän äitiä, eli vaimoani sairaalasta. Joku hintin näkönen, keski-ikänen ukko roikku Kaukokiidon Ivecolla varmaan 5cm puskurista. Pari rivakahkoa kiihdytystä ei riittäny vihjeeks jättäytyä taaemmas. Sit palo käpy, mikälie suojeluvaisto heräs. Pysäytin auton keskelle kaistaa ja kävelin ukon pakulle. Tempasin saman tien nyrkillä kylkeen, siihen kuskin oven taakse. Hieno lommo tuli. Kuski hyppäs pihalle ja rupes piipittämään. Opastin sitä hyppäämään takas siihen autoonsa, mikäli ei halua seuraavaa lommoa nenäänsä. Ja sama kohtalo odottaisi, mikäli ei seuraavasta risteyksestä käänny muualle.
Aivan huippu! :D (Välillä itsekin tekisi mieli tehdä tuonkaltaisesti, mutta kai se on onni, että tähän mennessä ei ole vielä riittävästi käämit palaneet ja ovat sitten muidenkin autot ja nenät säästyneet lommoilta ja sen myötä itse säästynyt syytteiltä ja sen sellaisilta.)

Joskus itsekin on tullut tehtyä niin, että kun joku ensin roikkuu hanurissa kiinni ja saa päähänsä lähteä ohi juuri siinä kohdassa, jossa nopeusrajoitus muuttuu neljästäkympistä kahdeksaankymppiin tai vaikka satasesta sataankahteenkymppiin, niin on tullut itsekin kiihdytettyä samalla vähän reippaammin, jotta päästään uuden rajoituksen mukaiseen vauhtiin. Jonkun kerran ohittajan ja minun välimatka on alkanut kasvaa siinä hommassa. Tosin ongelma on siinä se, että ohituksen yrittäjä saattaa jäädä sitten taakse ja pian se on taas hinkkaamassa persiissä kiinni, kun itse en tykkää ajaa ylinopeutta kuin enintään sen verran, että siitä varmasti ei tule sakkoa. Hauskinta tuo kaasu-pohjaan-rajoituksen-muuttuessa-kun-joku-yrittää-ohittaa on tuolla mun vanhalla coupella tai vaihtoehtoisesti Ritmo 130 TC:llä. Ne kun molemmat kiihtyvät huomattavasti reippaammin kuin juuri kukaan tavallinen takana hinkkaava kadunmies tai -nainen osaisi arvata. Olkoonkin, että tosi monet nykyajan perhautotkin kepittäisivät nuo mennen tullen, jos oikein kokeilemaan ruvettaisiin. Ja ei; minä en tee niin kuin edellisessä viestissä kuvattiin, että jäisin sitten itse sen ohittajan perään kiinni, jos tämä menee selvästi kovempaa vauhtia kuin itse olen sitä ennen ajanut. Parempi vain, kun ei enää ole minun perässäni kiinni, vaan sen sijaan katoaa vallan näköpiiristä.

Joskus on käynyt mielessä, että pitäisi hankkia joku vanha, huonokuntoinen ja halpa jenkkipaku, ja jonkun sopivasti hinatessa perässä liian lähellä ja liian pitkään, voisi jarruttaa vaikkapa sellaisella prusteella, että "tien yli meni juuri joku hiiri tai orava tai muu vastaava ja ihan refleksinomaisesti polkaisin jarrun pohjaan, kunnes huomasin, ettei noita nyt niin tarvitse väistellä. Silloin vain oli jo myöhäistä, kun takanatulija ajoi jostain syystä päin..." Vaan ei tuommoista voi tehdä, koska kuitenkin se sitten kaduttaisi, kun se takana tullut tunari onnistuisikin väistämään ojaan ja halvaantumaan / kuolemaan / jne, vaikka se periaatteessa aivan hänen oma syynsä olisikin. Eri juttu olisi, jos voisi etukäteen olla varma, että selvitään pelkillä peltivahingoilla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Vastaa Viestiin