C209 kattoluukku jumittaa akun irroituksen jälkeen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
bonkkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

C209 kattoluukku jumittaa akun irroituksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

Eli otin siis akun irti ja sen jälkeen kattoluukku on ihan sekaisin. en uskaltanut kauheasti leikkiä, ettei jumitu vain auki.

Aukipainettaessa aukeaa 5cm ja pysähtyy. Kun painan uudestaan ( ja pidän nappia pohjassa) , aukeaa 5cm lisää. Jne.

Yritin avata sitä kolme kertaa, eli luukku aukesi n. 15cm. Kiinnipainaessa ( automaattiaasennolla, elli painoin nappia kerran ) se veti luukun kiinni ja sitten nosti sen ylös. Kun vedin katkaisijasta alas, ei tapahtunut mitään. Kun vedin katkaisijasta taaksepäin. se laski luukun ja samaa soittoa avasi sen. Eli laittaakseni luukun kiinni, täytyi minun itse tähdätä luukku kohdalleen, ettei sataisi sisään. Se ei siis itse tajunnut missä kohtaa oli kiinni.
C209 CLK270CDI A -03
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C209 kattoluukku jumittaa akun irroituksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

bonkkis kirjoitti:Eli otin siis akun irti ja sen jälkeen kattoluukku on ihan sekaisin. en uskaltanut kauheasti leikkiä, ettei jumitu vain auki.

Aukipainettaessa aukeaa 5cm ja pysähtyy. Kun painan uudestaan ( ja pidän nappia pohjassa) , aukeaa 5cm lisää. Jne.

Yritin avata sitä kolme kertaa, eli luukku aukesi n. 15cm. Kiinnipainaessa ( automaattiaasennolla, elli painoin nappia kerran ) se veti luukun kiinni ja sitten nosti sen ylös. Kun vedin katkaisijasta alas, ei tapahtunut mitään. Kun vedin katkaisijasta taaksepäin. se laski luukun ja samaa soittoa avasi sen. Eli laittaakseni luukun kiinni, täytyi minun itse tähdätä luukku kohdalleen, ettei sataisi sisään. Se ei siis itse tajunnut missä kohtaa oli kiinni.
Sen pitäis alakaa toimimaan kun avaa kokonaan pitää sitten nappulaa siinä asenossa hetken,
sama joka liike suunalla ainakun on likken ääri päässä niin pitää vielä hetken nappulla siinä (on hukannut perus asetuksen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Oberland
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Ohjekirjasta katso ohjeet kattoluukun normeeraus. Sulake irti ja takaisin sitten ajellaan ääriasennosta toiseen ei sen vaikeampaa. Kaiketi teillä on hätävaralta se tikku jolla luukun voi manuaalisesti sulkea.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
bonkkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

Hyvä pointti toi manuaalin veivin käyttömahdollisuus, on se itsellänikin auton kansiossa :)

Mutta nuo yllä olevat ohjeet luukun ääripäihin ajamiseksi eivät toimi minun autossani. Avatessa se liikkui 5cm kerrallaan vaikka mitä olisi tehnyt. Ja lopussa meni yli niin pitkälle, että verhoilut paukkui. Sain sen kyllä puoliksi toimimaan, en ole enää varma mitä tein. Kaiketi etuasennossa pitäen katkaisijaa 5 sekuntia pohjassa. Nyt se aukeaa normaalisti, ja menee kiinnikin normaalisti, mutta kun luukku on ylhäällä, se ei tule alas "alas" napista, vaan sen joutuu avaamaan kokonaan. No, keväällä sitten leikitään lisää.
C209 CLK270CDI A -03
Oberland
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Sitten on yksi juttu joka kannattaa tarkistaa, siinä ilmeisesti on sisävalokytkin/kattoluukunavaus ja mahdollisesti valotunnistin katossa niin kuin W/S211 jos sadetunnustin toimii omituisesti, soittimen päivä/yö valaistus tai näyttössekoaa eikä näytä mitään sekä kattoluukun toiminnassa on häikkää kannatta katsoa kattovalon sisällä oleva piirikortti jos se on ottanut kosteudesta siipeensä. Itsellä on S211 tämä tilanne.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Vastaa Viestiin