Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Tyypillisesti tänne kirjoitellaan viestejä kun jokin pykii, tämä viesti on hiukan vastapainoa niille.
Tulee parin päivän sisällä kolme vuotta täyteen -01 vuoden 320CDI Avantgarde farkulla. Ostettaessa 180tkm ja nyt mittarissa on 291tkm.
Tässä niitä tehtyjä hommia:
öljyt ja suodatin n. 15tkm välein
ilmansuodatin hiukka harvemmin
polttoainesuodatin n. kerran vuodessa
kabiiniin tulevan ilman suodattimet kerran, myös se aktiivihiili
etupyörien laakerit, toinen laukesi ajossa
ilmastointi tankattu kaksi kertaa
flektien ohjausboxi vaihdettu, flekti päätyi puhaltamaan koko ajan. Piirilevy oli syöpynyt sisältä kun purkin kannen tiiviste ei ilmeisesti ole pitänyt.
muutama parkkivalo eteen
paikattu takaluukun ja ovien alareunojen kukkia Hammeritella
koiranluut vaihdettu kerran
katsastettu ajallaan, kerran jäi koiranluista kiinni
narinaniveliin taakse tuikattu öljyä injektioruiskulla
211-aluvanteet vanhoin kitkoin ja oikeat pultit niihin väyrystä varten
talvirenkaat (kitkat)
uusi akku
KYB-venttiili, vaihdon jälkeen vaihtaminen muuttui pehmeämmäksi - liekö oikeasti vai vain korvien välissä
laatikon liittimen runko
laatikon öljynsuodin
laatikon öljyjä vaihdettu yhteensä 15-20 litraa
Ainakaan omassa väyrysessä ei etupään niveliä ole vaihdettu kottikärryittäin eikä niissä ole tuntunut väljyyttä. Koiranluut kolahteli kun kävin katsastamassa toissakerralla ja niistähän se jäi silloin kiinni. Viimeksi kehuivat jämäkäksi ja kyllähän se sitä on.
Tähän mennessä (kop kop maalamatonta puuta eli päätä) ollut mielestäni aika harmiton peli ja iloinen kulkija. Kulutus taitaa keskiarvona olla 7-7,5 välillä tankkauksista laskettuna. Ja suora kuutonen on eto peli.
Stari lepää tallissa ja silloin tällöin luen vikakoodit, tyypillisesti silloin kun vaihdan öljyt.
Tulevia hommia:
kiertovesipumppu (REST on poissa pelistä sen takia)
jarrupalat ja mahdollisesti levyt eteen
takaluukun salpa pitää elvyttää, lisäksi tyypillisesti kukkii kahvan paikkeilta
moniurahihna
Mites nokkaketju, alkaako mellastamaan vai pitäisikö jo vaihtaa?
Jatkan harjoituksia.
Tulee parin päivän sisällä kolme vuotta täyteen -01 vuoden 320CDI Avantgarde farkulla. Ostettaessa 180tkm ja nyt mittarissa on 291tkm.
Tässä niitä tehtyjä hommia:
öljyt ja suodatin n. 15tkm välein
ilmansuodatin hiukka harvemmin
polttoainesuodatin n. kerran vuodessa
kabiiniin tulevan ilman suodattimet kerran, myös se aktiivihiili
etupyörien laakerit, toinen laukesi ajossa
ilmastointi tankattu kaksi kertaa
flektien ohjausboxi vaihdettu, flekti päätyi puhaltamaan koko ajan. Piirilevy oli syöpynyt sisältä kun purkin kannen tiiviste ei ilmeisesti ole pitänyt.
muutama parkkivalo eteen
paikattu takaluukun ja ovien alareunojen kukkia Hammeritella
koiranluut vaihdettu kerran
katsastettu ajallaan, kerran jäi koiranluista kiinni
narinaniveliin taakse tuikattu öljyä injektioruiskulla
211-aluvanteet vanhoin kitkoin ja oikeat pultit niihin väyrystä varten
talvirenkaat (kitkat)
uusi akku
KYB-venttiili, vaihdon jälkeen vaihtaminen muuttui pehmeämmäksi - liekö oikeasti vai vain korvien välissä
laatikon liittimen runko
laatikon öljynsuodin
laatikon öljyjä vaihdettu yhteensä 15-20 litraa
Ainakaan omassa väyrysessä ei etupään niveliä ole vaihdettu kottikärryittäin eikä niissä ole tuntunut väljyyttä. Koiranluut kolahteli kun kävin katsastamassa toissakerralla ja niistähän se jäi silloin kiinni. Viimeksi kehuivat jämäkäksi ja kyllähän se sitä on.
Tähän mennessä (kop kop maalamatonta puuta eli päätä) ollut mielestäni aika harmiton peli ja iloinen kulkija. Kulutus taitaa keskiarvona olla 7-7,5 välillä tankkauksista laskettuna. Ja suora kuutonen on eto peli.
Stari lepää tallissa ja silloin tällöin luen vikakoodit, tyypillisesti silloin kun vaihdan öljyt.
Tulevia hommia:
kiertovesipumppu (REST on poissa pelistä sen takia)
jarrupalat ja mahdollisesti levyt eteen
takaluukun salpa pitää elvyttää, lisäksi tyypillisesti kukkii kahvan paikkeilta
moniurahihna
Mites nokkaketju, alkaako mellastamaan vai pitäisikö jo vaihtaa?
Jatkan harjoituksia.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Ilmeisesti on käynyt sellainen "vahinko"että autollasi ei ole ajettu enempää kuin tuo mitä mittarissa.Erittäin harvinaista.
400 tkm kohdilla alkaa osaa menemään
400 tkm kohdilla alkaa osaa menemään
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Nooh toisaalta minun vanhassa primerassani tarvitsi viiden vuoden aikana vaihtaa vain öljyt ja ostaa uusi starttimoottori
Re: Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
No enpä nyt sanois. 430 000 oli ostettaessa reilut 4 vuotta sitten, ja osia vaihdettu suunnilleen aikajärjestyksessä. Nyt on puoli miljoonaa mittarissa, eikä tällähetkellä ole tiedossa että mitään tarttis vaihtaa. ei kolise eikä rämise mistään.koyama kirjoitti:Ilmeisesti on käynyt sellainen "vahinko"että autollasi ei ole ajettu enempää kuin tuo mitä mittarissa.Erittäin harvinaista.
400 tkm kohdilla alkaa osaa menemään
moottorin tukikumit
takakelkan etummaiset puslat
koiranluut
----------------------------------------------------- 1 vuotta
vaihdekepin sivusuunnan välitystanko vaihdelaatikon ulkopuolella
jarrupalat taakse + käsijarrun hilut
vilkkuviiksi
laturi
---------------------------------------------------- 2 vuotta
kakkospytyn suuttimen prikka
taka alatukivarret molemmat ( meni ajossa poikki vänkärinpuoleinen)
kardaanin kannatinkumi ja laakeri
----------------------------------------------------3 vuotta
raidetangon nuppi kuskin puolelle
jousikupit eteen
----------------------------------------------------4 vuotta
käsijarrun hilut
koiranluut.
kerran on matka katkennut reilun neljän vuoden aikana, kun meni tuo tukivarsi poikki routineeseen ojarumpuun. oli kyllä aika ruosteessa siitä sisäpään nivelen juuresta molemmat.
No ei tuo laturivika tieten antanut ajoaikaa kovinkaan paljon, mutta kuitenkin ajamalla sai korjaamolle.
Re: Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Ja ennen tuota 430 tkm ei osaa osia vaihdettu.Jos et naapurilta ostanut niin vaihdettujen osien määrä on tuntematonjarskak kirjoitti:No enpä nyt sanois. 430 000 oli ostettaessa reilut 4 vuotta sitten, ja osia vaihdettu suunnilleen aikajärjestyksessä. Nyt on puoli miljoonaa mittarissa, eikä tällähetkellä ole tiedossa että mitään tarttis vaihtaa. ei kolise eikä rämise mistään.koyama kirjoitti:Ilmeisesti on käynyt sellainen "vahinko"että autollasi ei ole ajettu enempää kuin tuo mitä mittarissa.Erittäin harvinaista.
400 tkm kohdilla alkaa osaa menemään
moottorin tukikumit
takakelkan etummaiset puslat
koiranluut
----------------------------------------------------- 1 vuotta
vaihdekepin sivusuunnan välitystanko vaihdelaatikon ulkopuolella
jarrupalat taakse + käsijarrun hilut
vilkkuviiksi
laturi
---------------------------------------------------- 2 vuotta
kakkospytyn suuttimen prikka
taka alatukivarret molemmat ( meni ajossa poikki vänkärinpuoleinen)
kardaanin kannatinkumi ja laakeri
----------------------------------------------------3 vuotta
raidetangon nuppi kuskin puolelle
jousikupit eteen
----------------------------------------------------4 vuotta
käsijarrun hilut
koiranluut.
kerran on matka katkennut reilun neljän vuoden aikana, kun meni tuo tukivarsi poikki routineeseen ojarumpuun. oli kyllä aika ruosteessa siitä sisäpään nivelen juuresta molemmat.
No ei tuo laturivika tieten antanut ajoaikaa kovinkaan paljon, mutta kuitenkin ajamalla sai korjaamolle.
Jos vesilaturi kyseessä niin sen hinnalla saa jo toimivan japsikinnerin.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Joo 730 eur makso tuo laturin vaihto, sen hintasella japsikinnerillä ei lähetä vetämään asuntovaunua norjaan, tai mihinkään muuallekaan.
siitähuolimatta, kohta tulee viis vuotta ja alle 10000 olen käyttänyt rahaa autoon ostohinta mukaanlukien.
En tiedä mitä tuohon on ennen minua tehty, tai paljonko sillä on oikeasti ajettu, mutta kai ne taksarit pitää nuo autonsa jotensakin kunnossa...
siitähuolimatta, kohta tulee viis vuotta ja alle 10000 olen käyttänyt rahaa autoon ostohinta mukaanlukien.
En tiedä mitä tuohon on ennen minua tehty, tai paljonko sillä on oikeasti ajettu, mutta kai ne taksarit pitää nuo autonsa jotensakin kunnossa...
Re: Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Jakoketjusta on turha ressata, on ihan uudenveroinen noilla kilsoilla.
300tkm paikkeilla saattaa mennä kampiakselin asentotunnistinta, suuttimen prikkoja ynnä muuta mutta edelleenkin väyrynen tulee tarjoamaan ostohintaansa nähden paljon vastinetta.
300tkm paikkeilla saattaa mennä kampiakselin asentotunnistinta, suuttimen prikkoja ynnä muuta mutta edelleenkin väyrynen tulee tarjoamaan ostohintaansa nähden paljon vastinetta.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Joo, kyllä mä olen tyytyväinen hankintaan, noista vaihdetuista osista ainoa todellinen yllätys oli nuo etupyörien laakerit, toinen niistä laukesi kesken ajon. Tosin etupyörien laakerien pettäminen olisi ollut tiedossa jos olisi hiukan kahlannut tätä foorumia läpi.
Ja ei tuota todellakaan voi verrata ajo-ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään johonkin japsikinneriin. Tämä menee juuri sinne minne haluaa ja tehoa piisaa itselle aivan riittävästi. Tuo meneminen on tietty talvella hiukka haastavaa kun tähän mennessä on ajanut pelkkiä etuvetoisia sitikoita, mutta kun rajoitukset tietää niin olen oppinut esimerkiksi välttämään liikennevaloja jotka ovat ylämäessä. Varsinkin kuluneilla kitkoilla.
Ja ei tuota todellakaan voi verrata ajo-ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään johonkin japsikinneriin. Tämä menee juuri sinne minne haluaa ja tehoa piisaa itselle aivan riittävästi. Tuo meneminen on tietty talvella hiukka haastavaa kun tähän mennessä on ajanut pelkkiä etuvetoisia sitikoita, mutta kun rajoitukset tietää niin olen oppinut esimerkiksi välttämään liikennevaloja jotka ovat ylämäessä. Varsinkin kuluneilla kitkoilla.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Itsellä on myös ollut väyrysestä käytännössä pelkästään positiivista kokemusta. Perushuollolla on pärjännyt, eli joitain alustan kuluvaa osaa vaihdettu ja pikkuvikoja korjailtu ainoastaan. Omallani oli n.230tkm ajettu kun myin pois, vm. -96 ja 2l bensa. Porukoilla myös väyrysiä ollut käyttiksenä ja eipä niissäkään ole ollut mitään oikeaa vikaa. Hieman perus ruosteenkorjausta, muttei mitään vakavempaa. Toinen on miltei 400tkm ajettu 2,3l bensa automaatilla vm. 96 ja toinen vähän vajaa 300tkm ajettu 2l bensa vm. -98. Ensimmäinen ollut talossa n.5v ja jälkimmäinen n. 8v että melko pitkästi noilla on päästelty. Voi kyllä sanoa, että ovat hintansa haukkuneet.
Re: Kolme vuotta Väyrysen kanssa - ei huono
Ainoa harmittava ominaisuus on mielestäni tuo ruostuminen. Se taitaa olla vesililiukoisten maalien "ansiota". Muuten erittäin hyvä peli.
Aluksi rapsuttelin ruosteita pois ja laitoin Noveroxia ja paikkamaalia päälle. Tuo ei kauaa kestänyt. Paremmin näyttää paikoillaan pysyvän ja laittavan hanttiin maalin alla lymyävän ruosteen etenemiselle Hammerite. Musta Hammerite erottuu mukavan vähän varsinaisesta maalipinnasta, kiilto nyt ei tietenkään ole lähelläkään "oikeaa" maalipintaa mutta varsin siisti eikä sitä erota muutaman metrin päästä. Parasta tietty on se, että kukkii huomattavan paljon vähemmän kuin tuo Noverox&paikkamaali ja käyttökin on helpompaa kun ei ole kuin yksi maali mitä levittää.
Hyvä hankinta; niinkuin yksi kaveri totesi aikoinaan: kyllä miehen pitää omistaa auto jossa on kardaaniakseli.
Aluksi rapsuttelin ruosteita pois ja laitoin Noveroxia ja paikkamaalia päälle. Tuo ei kauaa kestänyt. Paremmin näyttää paikoillaan pysyvän ja laittavan hanttiin maalin alla lymyävän ruosteen etenemiselle Hammerite. Musta Hammerite erottuu mukavan vähän varsinaisesta maalipinnasta, kiilto nyt ei tietenkään ole lähelläkään "oikeaa" maalipintaa mutta varsin siisti eikä sitä erota muutaman metrin päästä. Parasta tietty on se, että kukkii huomattavan paljon vähemmän kuin tuo Noverox&paikkamaali ja käyttökin on helpompaa kun ei ole kuin yksi maali mitä levittää.
Hyvä hankinta; niinkuin yksi kaveri totesi aikoinaan: kyllä miehen pitää omistaa auto jossa on kardaaniakseli.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos