Selkänojan purku 107:ssa käynnissä ja vastaan tuli erikoisen näköinen sokka vai mikä tuo lienee. Paikka on selkänojan säätöpyörän alla. Kysymys kuuluu miten tämä irroitetaan? Onko tuohon joku oikea tapa vai perinteisesti voimalla vängätään irti, toivottavasti ehjänä?
Kuva ei ole kovin selvä mutta jos tämän on joskus avannut niin tietää mistä on kysymys. Sama systeemi lienee muissakin 70-luvun vehkeissä.
Penkin purkua
Penkin purkua
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Ei irtoa ruuveista, koska selkänojan säädön putki/vaijeri menee sekä selkänojan että sivurautojen läpi. Eli säätösysteemiä joutuu purkamaan.Tomi kirjoitti:hmm, kysymys vierestä: irtoaako selkänoja niistä kahdesta ristipääruuvista mitä kuvassa näkyy jolloin sokkaan ei tarvitse koskea?
Itsellä sama juttu edessä W116:ssa.
Itse otin selkänojan irti saranan ruuveista, ja huomasin että edellinen rakentaja oli laittanut prikat ihan väärin. Nyt on jämäkkä selkänoja kuten kuuluukin.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: Penkin purkua
Itse itselleni vastaten, sokka lähti irti meisselillä vääntämällä. Saas nähdä miten menee takaisin.Matti R kirjoitti:Selkänojan purku 107:ssa käynnissä ja vastaan tuli erikoisen näköinen sokka vai mikä tuo lienee. Paikka on selkänojan säätöpyörän alla. Kysymys kuuluu miten tämä irroitetaan? Onko tuohon joku oikea tapa vai perinteisesti voimalla vängätään irti, toivottavasti ehjänä?
Kuva ei ole kovin selvä mutta jos tämän on joskus avannut niin tietää mistä on kysymys. Sama systeemi lienee muissakin 70-luvun vehkeissä.
Pitäisi vaihtaa selkänojan säädön pyörä toiselle puolelle penkkiä että jälkiasennettava kyynärnoja mahtuu paikalleen. Onko vinkkiä miten lähtee irti ne osat johon penkin sisällä oleva välivaijeri tulee kiinni? Siis tuo osa jonka pää näkyy sokan keskellä.
Tämä olisi kai paremmin sopinut oldtimers-osastolle.....
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Nyt tarkempaa tietoa, eli selkänoja irtoaa kun irrottaa ne kaksi ristipääruuvia ja sen lisäksi selkänojansäädön vaijerin joka menee vaakasuorassa selkänojan sisällä. Vaijeri irtoaa ihan vetämällä sisään päin. Jos on kääntyvä selkänoja niin sitten vielä avausmekanismin vaijerit irti alapäästä.Tomi kirjoitti:hmm, kysymys vierestä: irtoaako selkänoja niistä kahdesta ristipääruuvista mitä kuvassa näkyy jolloin sokkaan ei tarvitse koskea?
Itsellä sama juttu edessä W116:ssa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24