Aurasin jääkokkareen moottoritieltä...
Aurasin jääkokkareen moottoritieltä...
...seurauksella että sain etupuskurin halki, pohjapanssarin roikkumaan kunnolla ja moottoriin sivuäänen
Tosiaan tilanne oli se, että viiden ruuhkassa moottoritiellä onnistuin osumaan jalkapallon kokoiseen jää/lumikokkareeseen miltei 100km/h. Tie oli niin liukas, ettei mitään ollut tehtävissä, ei voinut jarruttaa riittävästi, väistöstä nyt puhumattakaan. Kotiin sillä kuitenkin ajelin, normaali oli ajoltaan ja öljynpaineet olivat kanssa kuten ennenkin.
Nyt mietin että mitä tolle kannattaisi tehdä. Ei puskurilla niinkään ole väliä, vaikkei heti saisikaan kuntoon, mutta mitä lienee tapahtunut moottorille. Muuten käy värinättömästi ja hiljaa, kuten normaalistikin, mutta ulos kuuluu sellainen kilisevä tikitys, joka muuttuu kierrosluvun mukaan. Moniurahihnan joku hihnapyörä? Mikä siellä on alimpana ottamassa iskuja vastaan? (Kone M104) Voiko tuollainen ääni lähteä nokkaketjusta? Pitäisi saada auto äkkiä montulle, että pääsisi tarkastamaan pohjan mahdolliset muut vauriot. Pohjapanssarin takareuna roikkuu 3cm maasta, tosin itse panssari oli kyllä yhtenä kappaleena. Pohjapanssarin päällä oli nestettä, joten syylärissä voi olla reikä, tai sitten sinne on sulanut jäätä.
Soitinpa huvikseni poliisille ja kerroin tapahtuneesta, jos vaikka kävisivät ko. paikalla katsomassa, ettei paikalle jäänyt muita kokkareita. Konstaapeli oli sitä mieltä, että asia ei oikein heille kuulu millään muotoa ja käski soittaa vakuutustarkastajalle omista vahingoistani ... vaikka olikin sitä mieltä, ettei vakuutukset yleensä tollaisia korvaa... No, onpa onneksi täyskasko, pannaan korvaamaan.
Voihan sanonkomikä ... näitä sattuu aina just silloin, kun ei millään muotoa ehtisi tällaisia miettimään
Tosiaan tilanne oli se, että viiden ruuhkassa moottoritiellä onnistuin osumaan jalkapallon kokoiseen jää/lumikokkareeseen miltei 100km/h. Tie oli niin liukas, ettei mitään ollut tehtävissä, ei voinut jarruttaa riittävästi, väistöstä nyt puhumattakaan. Kotiin sillä kuitenkin ajelin, normaali oli ajoltaan ja öljynpaineet olivat kanssa kuten ennenkin.
Nyt mietin että mitä tolle kannattaisi tehdä. Ei puskurilla niinkään ole väliä, vaikkei heti saisikaan kuntoon, mutta mitä lienee tapahtunut moottorille. Muuten käy värinättömästi ja hiljaa, kuten normaalistikin, mutta ulos kuuluu sellainen kilisevä tikitys, joka muuttuu kierrosluvun mukaan. Moniurahihnan joku hihnapyörä? Mikä siellä on alimpana ottamassa iskuja vastaan? (Kone M104) Voiko tuollainen ääni lähteä nokkaketjusta? Pitäisi saada auto äkkiä montulle, että pääsisi tarkastamaan pohjan mahdolliset muut vauriot. Pohjapanssarin takareuna roikkuu 3cm maasta, tosin itse panssari oli kyllä yhtenä kappaleena. Pohjapanssarin päällä oli nestettä, joten syylärissä voi olla reikä, tai sitten sinne on sulanut jäätä.
Soitinpa huvikseni poliisille ja kerroin tapahtuneesta, jos vaikka kävisivät ko. paikalla katsomassa, ettei paikalle jäänyt muita kokkareita. Konstaapeli oli sitä mieltä, että asia ei oikein heille kuulu millään muotoa ja käski soittaa vakuutustarkastajalle omista vahingoistani ... vaikka olikin sitä mieltä, ettei vakuutukset yleensä tollaisia korvaa... No, onpa onneksi täyskasko, pannaan korvaamaan.
Voihan sanonkomikä ... näitä sattuu aina just silloin, kun ei millään muotoa ehtisi tällaisia miettimään
Yks kaveri ajeli pari vuotta sitten jetalla soratietä n.80 ja oli juuri aikeissa ohittaa edellä menevää traktoria, jolla oli puskulevy perässä.
Noh puskulevy oli 10cm tiestä ja keskitielle auraten asennossa.
Traktori ajeli sen verran laidassa että levy nappas n.20cm kiven pientareelta tielle ja kaveri jysäytti jetan vänkärin renkaalla siihen.. kauhee jysäys ja auto pomppas kahdelle renkaalle. Sitte hermosavut tien laidassa ja tutkittuaan asiaa huomas ettei vänkärin puolen ovet aukea..
Ja tolppa oli ratkennu yläpäästä irti.. wuhuu! ja jetta valmistu.
Noh puskulevy oli 10cm tiestä ja keskitielle auraten asennossa.
Traktori ajeli sen verran laidassa että levy nappas n.20cm kiven pientareelta tielle ja kaveri jysäytti jetan vänkärin renkaalla siihen.. kauhee jysäys ja auto pomppas kahdelle renkaalle. Sitte hermosavut tien laidassa ja tutkittuaan asiaa huomas ettei vänkärin puolen ovet aukea..
Ja tolppa oli ratkennu yläpäästä irti.. wuhuu! ja jetta valmistu.
Re: Aurasin jääkokkareen moottoritieltä...
Saattaisi kuulua laturista, jos tuuletinsiipi on vääntynyt ja ottaa laturin runkoon kiinnim4rcuz kirjoitti:Muuten käy värinättömästi ja hiljaa, kuten normaalistikin, mutta ulos kuuluu sellainen kilisevä tikitys, joka muuttuu kierrosluvun mukaan. Moniurahihnan joku hihnapyörä? Mikä siellä on alimpana ottamassa iskuja vastaan? (Kone M104)
Mahtaisiko tielaitokselta saada jotain korvauksia, ettei omaan vakuutukseen tarvi laittaa.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Re: Aurasin jääkokkareen moottoritieltä...
Siis pohjapanssari vai pohjamuovi? On mahtanut olla melkoinen paakku, jos ihan teräksisen panssarin on irroittanut.m4rcuz kirjoitti:...Pohjapanssarin takareuna roikkuu 3cm maasta, tosin itse panssari oli kyllä yhtenä kappaleena. Pohjapanssarin päällä oli nestettä, joten syylärissä voi olla reikä, tai sitten sinne on sulanut jäätä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No just lueskelin pohjamuovi/panssari -aiheisia topicceja ja tuli mieleen että eihän tuo siis metallinen panssari ollut. Tutkin sitä tarkemmin ja siitä oli irronnut pala. Näyttäisi materiaali olevan lasikuitua. Tämän tapauksen jälkeen sinne kyllä tulee metallinen panssari, kuten tuossa 250D:ssä jo onkin. Tuskin muuta olisikaan hajonnut kuin puskuri, jos olisi ollut panssari...Siis pohjapanssari vai pohjamuovi? On mahtanut olla melkoinen paakku, jos ihan teräksisen panssarin on irroittanut.
Laturin vääntynyt siipi voisi kyllä aiheuttaa tuon kilinän. Tutkiskelin taskulampulla, mutta mitään poikkeavan näköistä (puskurin ja pohjapanssarin lisäksi) en löytänyt. Tosin eipä tuonne hirveästi edes näe. En voinut tarkistaa laturin siipiä, sitä varten pitäisi päästä nosturille ja irroittaa se lasikuituinen pohjalevy.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tienpitäjältä pitäisi saada myös korvauksia kaluston ennenaikaisesta ja tarkoituksellisesta tuhoamisesta.JP74 kirjoitti:On muuten vaikea saada korvauksia tienpitäjältä, jos törmää johonkin kuvatunlaiseen esteeseen.
Tarkoitan tällä suolausta.
Joo... OT:ksi meni taas...
Edellä ajavasta autosta lentäneistä nastoistakaan ei taida saada korvausta?
a) ei korvata, ajat liian lähellä
b) korvataan, "kuorma" kuuluisi "sitoa" asianmukaisesti
c) ei ennakkotapausta
Mikähän noista kohdista pätee ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kutakuinkin näin.Ari66 kirjoitti:Edellä ajavasta autosta lentäneistä nastoistakaan ei taida saada korvausta?JP74 kirjoitti:On muuten vaikea saada korvauksia tienpitäjältä, jos törmää johonkin kuvatunlaiseen esteeseen.
a) ei korvata, ajat liian lähellä
b) korvataan, "kuorma" kuuluisi "sitoa" asianmukaisesti
c) ei ennakkotapausta
Mikähän noista kohdista pätee ?
jos kivi, nasta tms lentää ikkunaan yksityishenkilön omistamasta kulkuneuvosta, niin sen korvaa vain ns ikkunavakuutus.
Jos ikkuna menee rikki yrityksen kulkuneuvosta (paku kuorma-auto) niin siitä saattaa saada korvauksen, pitää saada rekkari, tapahtumapaikka ja todistaja.
tämäkin vaihtee vakuutusyhtiöittäin.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Pari kesää sitten pk-seudulla nousi heinäkuussa hirveä ukkonen kaatosateen saattelemana. Kaikilla tieosuuksilla kaivot eivät jaksaneet vetää ennätyksellistä sademäärää, vaan vettä alkoi kertyä teiden notkopaikkoihin. Entinen pv (palveluksesta vapautettu) kuljettajani ajoi asiakas kyydissään lähiön kokoojatietä, jolla vesi oli noussut tulvalukemiin. Tämä totaalinen aivovammainen imbesilli lähti kokeilemaan Mersulla kuinka syvää tuossa oli ja pysäytti auton moottorin sammumisen takia vasta keulatähden hävittyä pinnan alle! Asiakas poistui ikkunan kautta ja kusipää kuski jäi tyytyväisenä istumaan penkilleen odottamaan hinausauton saapumista.
Auton korjauskulut olivat noin 15 000 € ja vakuutus ei korvannut vahinkoa (tutustukaa täyskaskonne vakuutussopimuksen pienellä präntättyyyn osioon). Haastoin tienpitäjän oikeuteen, koska heidän vahinkovastuuvakuutusyhtiönsä (sama kuin omani) kieltäytyi korvaamasta vahinkoa tienpitäjälle. Käräjiä istuttiin siis ko. vakuutusyhtiötä varten samaisen vakuutusyhtiön oikeusturvavakuutuksen kustannuksella (sekä vastaaja että kantaja), jotta oikeudelta saatiin päätös, jolla tienpitäjä velvoitetaan korvaamaan syntynyt vahinko ja samalla tuo päätös velvoittaisi ko. vakuutusyhtiötä korvaamaan vahinkovastuuvakuutuksesta tienpitäjän maksamat vahingonkorvaukset.
Käräjäoikeuden päätöksen mukaan tienpitäjän tuli korvata puolet syntyneestä vahingosta ja puolet jäisi kantajan kärsittäväksi kuljettajan tuottamuksellisuudesta johtuen. Kyseessä on jossain määrin juridisessa mielessä oman alueensa ennakkotapauksesta.
Neuvoni sinulle on, että yritä saada vahinko kaskon piikkiin jos vain suinkin, sillä tienpitäjän kanssa mittelöinti tapahtuu yleensä oikeussalissa. Tarkista myös oikeusturvavakuutuksesi kattavuus, ettet joudu oikeudenkäyntikulujen maksajaksi. Jos häviät oikeusjutun, sinun kannettavaksesi jäävät myös vastaajan oikeudenkäyntikulut vaikka omat kulusi saisitkin vakuutuksesta.
Auton korjauskulut olivat noin 15 000 € ja vakuutus ei korvannut vahinkoa (tutustukaa täyskaskonne vakuutussopimuksen pienellä präntättyyyn osioon). Haastoin tienpitäjän oikeuteen, koska heidän vahinkovastuuvakuutusyhtiönsä (sama kuin omani) kieltäytyi korvaamasta vahinkoa tienpitäjälle. Käräjiä istuttiin siis ko. vakuutusyhtiötä varten samaisen vakuutusyhtiön oikeusturvavakuutuksen kustannuksella (sekä vastaaja että kantaja), jotta oikeudelta saatiin päätös, jolla tienpitäjä velvoitetaan korvaamaan syntynyt vahinko ja samalla tuo päätös velvoittaisi ko. vakuutusyhtiötä korvaamaan vahinkovastuuvakuutuksesta tienpitäjän maksamat vahingonkorvaukset.
Käräjäoikeuden päätöksen mukaan tienpitäjän tuli korvata puolet syntyneestä vahingosta ja puolet jäisi kantajan kärsittäväksi kuljettajan tuottamuksellisuudesta johtuen. Kyseessä on jossain määrin juridisessa mielessä oman alueensa ennakkotapauksesta.
Neuvoni sinulle on, että yritä saada vahinko kaskon piikkiin jos vain suinkin, sillä tienpitäjän kanssa mittelöinti tapahtuu yleensä oikeussalissa. Tarkista myös oikeusturvavakuutuksesi kattavuus, ettet joudu oikeudenkäyntikulujen maksajaksi. Jos häviät oikeusjutun, sinun kannettavaksesi jäävät myös vastaajan oikeudenkäyntikulut vaikka omat kulusi saisitkin vakuutuksesta.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Lain mukaan se, jonka autosta nasta irtoaa on korvausvelvollinen, mutta mitenkäs aioit sen näytön hoitaa? Lähdetkö kahlaamaan moottoritietä taskulampun varassa etsien sitä vahingon aiheuttanutta nastaa ja seuraavaksi vertaamaan sitä edellä ajaneen auton rengastukseen tämän AKE:n kautta selvittämääsi kotiosoitteeseen? Kyseessä on oikeudellisesta riita-asiasta, yleisestä vahingonkorvausvelvollisuudesta, ja kantaja joutuu nostamaan käräjäoikeudessa kanteen edellä ajanutta autonkuljettajaan vastaan saadakseen vahingonkorvausta. Poliisille asia ei millään muotoa kuulu, ellei maija ole ajanut samanaikaisesti rinnalla ja poliisi todistajana ole nähnyt kuinka "tuolta se tuli ja tuonne se mäni."Ari66 kirjoitti: Edellä ajavasta autosta lentäneistä nastoistakaan ei taida saada korvausta?
a) ei korvata, ajat liian lähellä
b) korvataan, "kuorma" kuuluisi "sitoa" asianmukaisesti
c) ei ennakkotapausta
Mikähän noista kohdista pätee ?
Ai hirvee! On se isoo se nasta keskellä tuulilasia.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
...ja omissa oikeuskuluissa on ainakin minulla 15% omavastuu. Ei paljon kannata käräjöidäPasi H. kirjoitti:Ja silloin ei enää puhuta pienistä summista...Jos häviät oikeusjutun, sinun kannettavaksesi jäävät myös vastaajan oikeudenkäyntikulut vaikka omat kulusi saisitkin vakuutuksesta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Pyydä oman vakuutusyhtiösi vahinkotarkastajalta kustannusarvio ja valokuva vahingoista ja toimita ko. tiestä vastaavalle tiemestarille vapaamuotoinen korvaushakemus. Mainitse myös, että asiasta on ilmoitettu heti poliisille (kellon aika ja hätäkeskus). Kyllä tienpitäjä on vastuussa näissä tapauksissa aina ja ovat myös korvanneet. Ellei paikallisen tiemestarin kanssa pääse asiassa eteenpäin niin ota yhteys tielaitoksen lakimieheen. Oma vapaaehtoinen kaskovakuutushan kyllä korvaa vahingon, mutta siitä aiheutuu kuluja itselle, omavastuu ja bonus menetys.
Tässä tapauksessa tuo näyttö ei ole vahvin mahdollinen. Parhaat mahikset pärjätä taistelussa korvauksesta tienpitäjältä olisi, jos kyydissä olisi ollut todistaja tai tapahtuman silminnäkijöiden yhteystiedot olisi otettu talteen, pyydetty tienpitäjän edustaja paikan päälle vahingon tapahduttua ja dokumentoitu vahinkoketju valokuvaamalla.
Auton vahingot on aina syytä käydä näyttämässä vakuutusyhtiön tarkastusasemalla, sillä vaikka vakuutuskorvauksia ei saisikaan, vahinkotarkastus on vakuutusyhtiön asiakkaalle maksuton palvelu, jossa vahinko dokumentoidaan ja peltivaurioiden osalta saadaan korjauskustannusarvio.
Eli siis vahinkoilmoitusta täyttämään sekä vakuutusyhtiöön että tienpitäjälle. Vakuutusyhtiön korvaukseen voi myöntyä, jos neuvottelut tienpitäjän kanssa kariutuvat. Tienpitäjän innokkuus korvata tiellä tienpitäjän huolimattomuudesta aiheutuneita vahinkoja riippuu vahvasti sen oman vastuuvahinkovakuutusyhtiön/valtiokonttorin innokkuudesta korvata tienpitäjälle syntynyt korvausvelvollisuus.
Auton vahingot on aina syytä käydä näyttämässä vakuutusyhtiön tarkastusasemalla, sillä vaikka vakuutuskorvauksia ei saisikaan, vahinkotarkastus on vakuutusyhtiön asiakkaalle maksuton palvelu, jossa vahinko dokumentoidaan ja peltivaurioiden osalta saadaan korjauskustannusarvio.
Eli siis vahinkoilmoitusta täyttämään sekä vakuutusyhtiöön että tienpitäjälle. Vakuutusyhtiön korvaukseen voi myöntyä, jos neuvottelut tienpitäjän kanssa kariutuvat. Tienpitäjän innokkuus korvata tiellä tienpitäjän huolimattomuudesta aiheutuneita vahinkoja riippuu vahvasti sen oman vastuuvahinkovakuutusyhtiön/valtiokonttorin innokkuudesta korvata tienpitäjälle syntynyt korvausvelvollisuus.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Talvella jää kokkareeseen ajaminen on vähän vaikeempi. Jos olis kesä ja oisit ajanu monttuun josta ei ole liikenne merkillä varoitettu, niin ainakin yks tuttava sai öljypohjan hajoamisesta korvauksia.
Toisaalta jos tiellä on joku esine, vaikka pölykapseli, niin se joka sen huomaa, on velvollinen sen siirtämään, ei tienpitäjä. Kävin korottamassa ajokorttiluokkaa vuosi sitten, ja tähän kysymykseen vastasin silloin väärin. Eli en tiedä sitten mitä sovelletaan jääkokkareeseen, varmaa sekin on sen vika joka on jättänyt /tiputtanut sen siihen
Toisaalta jos tiellä on joku esine, vaikka pölykapseli, niin se joka sen huomaa, on velvollinen sen siirtämään, ei tienpitäjä. Kävin korottamassa ajokorttiluokkaa vuosi sitten, ja tähän kysymykseen vastasin silloin väärin. Eli en tiedä sitten mitä sovelletaan jääkokkareeseen, varmaa sekin on sen vika joka on jättänyt /tiputtanut sen siihen
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Puskuri on melko helppo korjata muovihitsaamalla jos vaan suurin osa palasista on tallella. Kannattaa kysyä asiasta paikallisilta automaalareilta ennen kuin tilaa uutta.Nyt mietin että mitä tolle kannattaisi tehdä. Ei puskurilla niinkään ole väliä, vaikkei heti saisikaan kuntoon
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Tuli kanssa kolauteltua puskurilla jääkökkärettä 80 alueella ja seuraukset samanmoiset. Lasikuitunen alahelma halki sumarin vierestä (onneks ei menny sumari) ja alkup. puskuri myöskin hieman halki takaa.
Puskuri on nyttemmin korjattu ja hieman paranneltu (saumat umpeen), joten taas kelpaa ajella
Puskuri on nyttemmin korjattu ja hieman paranneltu (saumat umpeen), joten taas kelpaa ajella
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
No käytinpä autoa korjaamolla. Se tikittävä ääni, mikä moottorista kuului syntyi siitä, kun automaattilaatikon öljynjäähdyttäjän letkun ympärillä ollut kierrejousisuoja otti kiinni kampiakselin hihnapyörään (siinä on pieni nipukka ulkokehällä, joka naputteli tuohon jouseen)... ei onneksi sen vakavempaa. Kyllä kuitenkin kustannuksia tulee joku 500-600 egeä ainakin, joten saapas nähdä viittiikö itse alkaa maksamaan. Huomenna sitten vakuutustarkastajalle. No jos tuon laitan vakuutukseen ja sitä kautta uuden puskurin, niin mitä määräykset sanoo sen vanhan kohtalosta? Saanko sen itselleni vai pitääkö se hävittää? Vois askarrella tosta talvi-iltoina jotain...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jos vakuutusyhtiö sitä ei halua itselleen, niin saat pitää.m4rcuz kirjoitti:Saanko sen itselleni vai pitääkö se hävittää? Vois askarrella tosta talvi-iltoina jotain...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Minulla kävi viime talvena aivan samanlainen tapaus! Eli ajoin siis 7 -koon koripallon kokoiseen jääpaakkuun moottoritiellä ja siinä muodostelmassa kun ajoin ja sivulla oli auto, niin eihän sitä mihinkään pysytnyt väistämään ..Noh soittelin ympäriinsä ja sain vastauksen joltakin aivan asian osaiselta tyypiltä, että mitään ei korvata!Benzo kirjoitti:Yhteys tiemestariin, heidän kuuluu korvata kyseinen vaurio.
Oli yö tai päivä niin "asiaa hoitavan" tavoittaa 24 tuntia päivystävästä tielinjan numerosta.
...Noh faijalla meni viime talvena audista pohjapanssari(muovia) särki, kun teitä ei oltu aurailtu. Sanottiin että mitään ei korvata! (mutta sitten sai jonkun asiallisen tyypin kiinni ja hän oli vihjaissut, että laitat auton korjaukseen ja lähetät laskun sitten sinne (oisko joku tiehallinto)) . He käsittelivät tapauksen ja korvasivat koko summan. Eli mitään ei korvata etukäteen, vaan korjaus täytyy ensin tehdä ja sitten pitää lähettää paperit käsiteltäväksi ja odotella kun siellä käsitellään asia ja tehdään korvauksesta päätös. ...pitää varautua siihen, että päätös voi tietysti olla kielteinenkin.
tietysti jos on täyskasko, niin sittenhän on ihan eri juttu... ...minulla kun ei ole boonuksia kauheasti, niin en ole sitä täyskaskoa raaskinut ottaa.
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Niin aivan hyvinhän se kokkare on voinu pudota jostaki rekasta.Kantsii kyllä laskea tarkkaan kannatteeko pistää vakuutus korvaamaan...joka tapauksessa jos ei tien pitäjä maksa niin itse saat maksaa ennemmin tai myöhemmin kun bonukset putoaa niin sit sitä kautta.Jussa kirjoitti:Talvella jää kokkareeseen ajaminen on vähän vaikeempi. Jos olis kesä ja oisit ajanu monttuun josta ei ole liikenne merkillä varoitettu, niin ainakin yks tuttava sai öljypohjan hajoamisesta korvauksia.
Toisaalta jos tiellä on joku esine, vaikka pölykapseli, niin se joka sen huomaa, on velvollinen sen siirtämään, ei tienpitäjä. Kävin korottamassa ajokorttiluokkaa vuosi sitten, ja tähän kysymykseen vastasin silloin väärin. Eli en tiedä sitten mitä sovelletaan jääkokkareeseen, varmaa sekin on sen vika joka on jättänyt /tiputtanut sen siihen
Joo totta kai ensin neuvotellaan, lähteekö bonuksia. Jos lähtee niin sitten pitää laskeskella ja selvittää tielaitoksen halukkuus osallistua kustannuksiin. Toisaalta taas jos ton puskurin kävisi hitsauttamassa ja parsisi vanhan pohjamuovin, niin kustannukset tippuisi aika lailla. En tiiä vaan minkälaisiin ihmeisiin se puskurinhitsaaja kykenee, kun puskurin rivasto on kuitenkin monesta kohtaa poikki.
Jos palikat on tallessa niin asiansa osaava hitsaaja saa puskimen läjään.m4rcuz kirjoitti:Joo totta kai ensin neuvotellaan, lähteekö bonuksia. Jos lähtee niin sitten pitää laskeskella ja selvittää tielaitoksen halukkuus osallistua kustannuksiin. Toisaalta taas jos ton puskurin kävisi hitsauttamassa ja parsisi vanhan pohjamuovin, niin kustannukset tippuisi aika lailla. En tiiä vaan minkälaisiin ihmeisiin se puskurinhitsaaja kykenee, kun puskurin rivasto on kuitenkin monesta kohtaa poikki.
Omasta autosta oli puskimen kulma suht päreinä ja palojakin puuttui jonkin verran, itse hitsasin noilla koneilla läjään ja suht hyvä tuli, eli eiköhän 10 vuotta asiaa harjoitellut sen hoida kuntoon
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Taxana kirjoitti: " Pari kesää sitten pk-seudulla nousi heinäkuussa hirveä ukkonen kaatosateen saattelemana. Kaikilla tieosuuksilla kaivot eivät jaksaneet vetää ennätyksellistä sademäärää, vaan vettä alkoi kertyä teiden notkopaikkoihin. Entinen pv (palveluksesta vapautettu) kuljettajani ajoi asiakas kyydissään lähiön kokoojatietä, jolla vesi oli noussut tulvalukemiin. Tämä totaalinen aivovammainen imbesilli lähti kokeilemaan Mersulla kuinka syvää tuossa oli ja pysäytti auton moottorin sammumisen takia vasta keulatähden hävittyä pinnan alle! Asiakas poistui ikkunan kautta ja kusipää kuski jäi tyytyväisenä istumaan penkilleen odottamaan hinausauton saapumista."
Samanlainen tapaus kävi Vaasassa muutama kesä sitten ja vakuutusyhtiö ei korvannut, kuski ajeli suoraan vesilaksoon ja kone imaisi vettä ja täystuhohan siitä tuli.Parasta on se että sama tomppeli- kuski on edelleen töissä.Kumma kun ei Karpolle soittanut
Samanlainen tapaus kävi Vaasassa muutama kesä sitten ja vakuutusyhtiö ei korvannut, kuski ajeli suoraan vesilaksoon ja kone imaisi vettä ja täystuhohan siitä tuli.Parasta on se että sama tomppeli- kuski on edelleen töissä.Kumma kun ei Karpolle soittanut
tienpitäjän vastuu
Helsingin alueella tehdyistä valituksista puolet hyväksyttiin tienpitäjän korvattavaksi. Tämä tieto on tosi, tuli meinaa radiosta.
Ainahan voi reklamoida ja valittaa useaan aiheeseen vedoten teiden viime kunnosta (kolarit jne.).
Pellen maineenhan siinä itselleen tekee mutta mitä vakuutusyhtiöihin taas tulee.............jos vakuutukset on Tapiolassa niin voit unohtaa korvauksesi.
Ainahan voi reklamoida ja valittaa useaan aiheeseen vedoten teiden viime kunnosta (kolarit jne.).
Pellen maineenhan siinä itselleen tekee mutta mitä vakuutusyhtiöihin taas tulee.............jos vakuutukset on Tapiolassa niin voit unohtaa korvauksesi.
Sunnuntaina ajoin minäkin mersulla jääkokkareen "yli"; sellainen vähän jalkapalloa pienempi ja osui suoraan vänkärin eturenkaaseen.
Ei hajottanut nitään, mutta myöhemmin huomasin että pölykapseli puuttuu siitä renkaasta.
Nyt on loputkin kapselit revitty pois, sitä ei katsele mikään että kolmessa pyörässä on kapselit ja yksi vanne näkyy mustana.
Ei hajottanut nitään, mutta myöhemmin huomasin että pölykapseli puuttuu siitä renkaasta.
Nyt on loputkin kapselit revitty pois, sitä ei katsele mikään että kolmessa pyörässä on kapselit ja yksi vanne näkyy mustana.
oulaistenliikenne.fi