Borg Warnerin VNT turbon sovittaminen OM60X?
Borg Warnerin VNT turbon sovittaminen OM60X?
Onkos porukalla kokemusta noista turboista? Ilmeisesti niissä on se VNT:n mekanismi vähän monimutkaisempi mitä Garrettin vastaavissa? Oliskohan monimutkainen asennella? Noita olisi saatavilla käytettyinä mm. Audin 3.0TDI kyljestä (233hv?) aika edullisesti...sellaiseen pikkusievään viritykseen? Vai kannattaako pitäytyä tutuissa Garrettin 2260 versioissa? Kiikarissa olisi myös yksi GTB 2260 VK...hmm?
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Borg Warnerin VNT turbon sovittaminen OM60X?
Eipä juuri merkitystä valmistajalla vnt-mekanismin suhteen. Garretilla kannattaa pitäytyä gtb- ja gtc-sarjan ahtimissa, koska ovat parempia kuin vanhemmat versiot. Suurimmat pienirunkoiset (gtb2260xxxx) riittänevät 3L esikammiossa sinne ~300hv asti oikein tehtynä. Pienempitilavuuksisissa moteissa hyytyvät aikaisemmin. Suurempiin tehotavoitteisiin on sitten siirryttävä medium frame-luokan turboihin tai Holsetin muuttuvapesäisiin. Hybridejäkin noista 2260-kokoluokan ahtimista liikkuu maailmalla, mutta itse en tuohon leikkiin lähtisi.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.