Tietääkö joku 190Dc:n välitys suhteet
Tietääkö joku 190Dc:n välitys suhteet
Eli tarviis ajotilapiirrustusta varten kaikkien vaihteiden välitys suhteet + perän välitys. Lisäksi jos jollain sattuis olemaan muutakin nippelitietoa ko. aiheeseen mm. se ilman vastustuskerroin+otsaPA eli cA, 616:sen ominaiskulutus diagrammi yms.
Viimeksi muokannut Heikki H., La 04.12.2004 02:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So long and thanks for all the fish
Re: Tietäkö joku 190Dc:n välitys suhteet
No onpas sulla kainot toivomukset. En kyllä koskaan muista kuulleeni W110:n ilmanvastuskerrointa. Otsapinta-alanhan voit laskea tallin seinää vasten taskulampulla (kaveri piirtää ääriviivat seinään).Heikki H. kirjoitti:Eli tarviis ajotilapiirrustusta varten kaikkien vaihteiden välitys suhteet + perän välitys. Lisäksi jos jollain sattuis olemaan muutakin nippelitietoa ko. aiheeseen mm. se ilman vastustuskerroin+otsaPA eli cA, 616:sen ominaiskulutus diagrammi yms.
OM616:n (viikon kuuma puheenaihe, muuten ) ominaiskulutuskäyrää ei taida tuntea edes Vehon asentajat, joten helpoin mitata itse.
Kerron nyt edes ne välitykset kun en muuta voi. Mutta oletko varma, että autossa on dieselin perä? Laatikon välitykset ovat samat kummassakin, eli I 4,05 - II 2,28 tai 2,38 riippuen versiosta - III 1,53 - IV 1,0 - V 0,92. No ei vaan, huijasin sen vitosen kanssa. Pakki on 3,92. Dieselin perä 3,90 ja bensan 4,10 tai myöhemmin 4,08.
W110 200:ssa ja 200 D:ssä on sitten taas eri välitykset, joten tsekkaa tuokin. En muuten osaa näin suorilta sanoa, mistä ne 190:n ja 200:n laatikot erottaa.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Niin tai siihenhän tulee silloin mukaan laakeri- yms. vierintävastukset (renkaat, perä, laatikko). Mutta toisaalta, nehän on ajossa muutenkin mukana. Olettaen tietenkin, että ne vastukset ovat samat kaikissa nopeuksissa (lämpötilat ym.).
Mutta se otsapinta-alahan on se kaikkein helpoin selvitettävä noin kokeellisesti. Sehän on vain tosiaan se auton varjo tallin takaseinässä.
-Daaz
Mutta se otsapinta-alahan on se kaikkein helpoin selvitettävä noin kokeellisesti. Sehän on vain tosiaan se auton varjo tallin takaseinässä.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)