W124 300CE outo oire?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Lukkopellissä on sen seoksen luku tyhjäkäynnnillä ja noin 2500rpm.
Eli tyhjäkäynnillä säädät ilmaläpän läheltä siitä pikku tornista sen kohdalleen ja kierroksilla sitten ehasta.
Sitten jos käydessä se tapittaa suht noin jotain tasakymmen lukua muuttumatta antaa se vikakoodin joka tulkitaan taulukosta.
Toki virrat päällä ei käynnissä kertoo myös toimivuudesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

atlas kirjoitti:Lukkopellissä on sen seoksen luku tyhjäkäynnnillä ja noin 2500rpm.
Eli tyhjäkäynnillä säädät ilmaläpän läheltä siitä pikku tornista sen kohdalleen ja kierroksilla sitten ehasta.
Sitten jos käydessä se tapittaa suht noin jotain tasakymmen lukua muuttumatta antaa se vikakoodin joka tulkitaan taulukosta.
Toki virrat päällä ei käynnissä kertoo myös toimivuudesta.
Siihen ehaan en koske koska se on kokeiltu toisella varmasti ehjällä eikä ollut eroa. Sori mutta nyt en ymmärrä, missä lukkopellissä? Eli se kosketuskulmamittari siihen 11-napaisen diasnostiikkapistokkeen napaan 3 ja toinen pää maihin. Virta päällä pitäisi siis olla 70% ja kone käynnissä 50% +-10%. Jos ei ole niin mittari kiinni säädetään seoksia.

Mites ne vikakoodit, mittari kiinni samassa paikassa vai ja silloin näyttää prosentteja virrat päällä ja käydessä. Eli samasta paikasta mistä ne seokset säädetään otetaan myös ne vikakoodit. Tuo taulukko on lontoon kielellä eli siitä en oikein ymmärrä, mutta kysytään kun saan jotain tuloksia.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

jupasierra kirjoitti:
atlas kirjoitti:Lukkopellissä on sen seoksen luku tyhjäkäynnnillä ja noin 2500rpm.
Eli tyhjäkäynnillä säädät ilmaläpän läheltä siitä pikku tornista sen kohdalleen ja kierroksilla sitten ehasta.
Sitten jos käydessä se tapittaa suht noin jotain tasakymmen lukua muuttumatta antaa se vikakoodin joka tulkitaan taulukosta.
Toki virrat päällä ei käynnissä kertoo myös toimivuudesta.
Siihen ehaan en koske koska se on kokeiltu toisella varmasti ehjällä eikä ollut eroa. Sori mutta nyt en ymmärrä, missä lukkopellissä? Eli se kosketuskulmamittari siihen 11-napaisen diasnostiikkapistokkeen napaan 3 ja toinen pää maihin. Virta päällä pitäisi siis olla 70% ja kone käynnissä 50% +-10%. Jos ei ole niin mittari kiinni säädetään seoksia.

Mites ne vikakoodit, mittari kiinni samassa paikassa vai ja silloin näyttää prosentteja virrat päällä ja käydessä. Eli samasta paikasta mistä ne seokset säädetään otetaan myös ne vikakoodit. Tuo taulukko on lontoon kielellä eli siitä en oikein ymmärrä, mutta kysytään kun saan jotain tuloksia.
No niin ja hermot meni heti aamusta. Kun ajoin auton hallille haisi palanut öljy, paisuntasäiliön alla kulkeva perän hydraulilukon letku halki ja konehuone öljyssä. Sen kun sain teipattua kasaan niin ei sitten käyntiin millään. Hörähteli vaan ja sammui heti eikä kiekkomittari toimnut.

Bensarele irti ja suorat virrat pumpulle ei pyöri pumppu. Rele takaisin ja kädet ristiin niin taas lähti käyntiin ja kiekkomittari toimi :O No vikakoodeja ei saanut käynnissä eikä virrat päällä, mittarissa vaan möllötti sama lukema. Seoksia säätäessä ei myöskään lukema muuttunut?? Atlaksen kanssa käytiin puhelinkeskustelu ja epäiltiin että mittari on rikki, hommien jälkeen ajelin kaverille ja kokeilin mittaria kaverin autoon, ja toimii?? Nyt on auto viety korjaajalle joka sanoi että katsoo ensi vuonna :) Jos saa kuntoon niin tästä perheestä se lähtee kuin se kuuluisa kuppa töölöstä !!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
Kipa71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ke 30.10.2013 00:32
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja Kipa71 »

Mikä lie lukema möllötti niin se oli se vikakoodi...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kipa71 kirjoitti:Mikä lie lukema möllötti niin se oli se vikakoodi...
192-193
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Kipa71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ke 30.10.2013 00:32
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja Kipa71 »

Eihän 100% järjestelmä voi antaa yli 100% mitenkään!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Niin mikäkin ajattelin ja pistin mittarin viaksi mutta toisessa autossa pelaa se mittari ja näyttää oikein.
Tuli vaan mieleen että mitä se näyttäisi jos jetti on mekaanisella?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Kipa71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ke 30.10.2013 00:32
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja Kipa71 »

Niin eikö se pelkät virrat päällä antanu sitä 30% eli 70%...
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kipa71 kirjoitti:Niin eikö se pelkät virrat päällä antanu sitä 30% eli 70%...
Ei antanut, sekaisin koko vehje...?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se että ei näyttänyt mitään niin voisi olla että se on mekaanisella..mutta tällöin käyntiin lähtö kylmänä yhtä tuskaa.
Tai sitten sähköjärjestelmässä suuria ongelmia mitä se nyt on näyttänyt kun ollaan keskusteltu ongelma tilanteissa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Nyt on voitava tehty eikä tule kuntoon. Korjaaja tutki pari viikkoa vaihtaen kaikki muut osat mutta ei koko ruiskua. Sähkövika, ei tiedä eikä perkele kiinosta.
Eli lähtee hyvin käyntiin kylmänä, nostaa heti kierrokset sinne kylmäkäynnistysalueelle +-1200rpm mutta pudottaa liian aikaisin 400rpm tiennoille eikä tahdo pysyä käynnissä. Kaasua on vaikea painaa niin ettei sammu, kun saa narrattua käyntiin niin että kestää kierroksia alkaa pikkuhiljaa käydä. Ajossa toimii normaalisti hyvin vetää jne, mutta lämmetessään taas tyhjäkäynti 1100-1200rpm. Ostakaa pois ja korjatkaa, enää ei kiinnosta...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Auto vaihtanut omistajaa ja elämä on helpompaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Herätelläämpä vanhaa keskustelua. Eli samanmoinen auto kyseessä ko alottajallakin. eli vm 90 300ce 24v ke-jeti manuaali askilla. Oireita nykivä kiihtyvyys sekä tahtoo sammua joka kerta jos tyhjäkäynniltä polkaset kaasun pohjaan ja nostat saman tien polkimen ylös, sekä sammuilee sillontällön jos vauhista polkasee kytkimen pohjaan ja nostaa kaasun ylös. sytyspuolen osat kunnossa, ja pensa suodatin vaihettu juuri, sekä pakoputken vuodot korjailtu. katti löytyy, eli vähäpäästönen. Ruiskua säädetty sen verran että tyhjäkäynnillä pulssisuhde pyörii 48-55% ja potikan jännitteet säädetty tyhjäkäynnillä 0.70-0.72v. Mitäs muuta tuosta vois säätää/ tarkistaa. eha:lle en ole tehny mitään, ko en ole ihan varma sen käyttäytymisestä miten säätää ja mihin vaikuttaa ja miten.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oisikohan fiksumpi jos aloittaisit oman uuden topikin...selkeämpi neuvoa...sitten tossa on niin paljon alipaine letkuja että määränjakaja irti ja alapas tutkimaan niitä ja kumikaukalo.
Haulla löydät sen ehan pyörimis suunnan mutta älä koske vielä siihen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja Taikl »

atlas kirjoitti:Oisikohan fiksumpi jos aloittaisit oman uuden topikin...selkeämpi neuvoa...sitten tossa on niin paljon alipaine letkuja että määränjakaja irti ja alapas tutkimaan niitä ja kumikaukalo.
Haulla löydät sen ehan pyörimis suunnan mutta älä koske vielä siihen.
Viimetalvena tuliki jo alipaineletkut vaihettua järestään kaikki ko oli sen verra huono kuntosia. Pitääpä käyttää tuo määräjakaja irti ensi töiksi.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siis ihan kaikki vaihdettu?..entäs kaukalo?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja Taikl »

atlas kirjoitti:Siis ihan kaikki vaihdettu?..entäs kaukalo?
kaikki alipaineletkut mitä ruiskuun menee on vaihettu, ruiskua en oo aukassu sen kummemmin. kaukalon kuntoakaan en oo tarkistanu, joten se pitää kattoa missä kunnossa on, oli viimetalvena koko ruisku pöydällä ko oli vähä muita ongelmia tuosa m104:ssa..
Vastaa Viestiin