w 210 E 230 lohkolämm.asennus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

w 210 E 230 lohkolämm.asennus

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Onko kukaan laittanut kyseiseen vehkeeseen lämppäriä?
Tulppa tuntuu olevan aika kiree lohkossa,mutterin kanta pyöristyi aikas
helposti.Paljonkohan mahtais sähkövimpaimia tärveltyä jos hitsaan
kierre tulppaan jotain kiinni että saisin sen irti,akunkenkä tietenkin irroitettuna.
Yks vaihtoehto olis jos irrottas imusarjan ja vetelis ryssäläisellä tulpan irti.
Jos on kokemusta vastaavasta hommasta viestittäkää ihmeessä.
:roll:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Imusarja pois, ja naputtelet varovasti tulpan pois ja vastus tilalle.Vähän ahdasta,muttei suinkaan mahdotonta.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Jos tuo on yhtään vastaava homma kuin 124:n 111-moottorisen monivenakoneen, niin katoppas haulla lohkolämmittimen asennuksesta. Itellä ainakin meinas usko loppua sen prikan kanssa, mutta ystävämme Dealerin ohjeista rohkaistuneena homma kävi suit sait. Vähän ahdasta oli. Eikä sitä proppua pidä kiertääkään, vaan "venäläinen menetelmä" heti käyttöön ja hyvällä raudalla ja nuijalla naputtelet sen auki. :lol:
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Letkulämmitin

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Asennutin just tohon omaan autoon letkulämmittimen (alavesiletkuun). Oli mersuihin erikoistuneen korjaamon esitys, on kuulemma liian ahtaat välit tuollaiselle lohkolämmittimelle.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Jepsistä!

Pitää varmaankin se imusarja irroitella ja naputtamalla irroittaa tulppa.
Onko kellään tietoa M111 koneen imusarjan tiivisteestä että onko o-ring vai
perinteinen tiiviste.Näin jälkeenpäin aatellen olis vissiin ollu parempi
ostaa toi lämppäri muutaman euron kalliimmalla ad-varaosaliikkeestä kuin
motonetistä ja asennuttaa se 50€ paikalleen olis päässyt per******ti
helpommalla.Ad-liikkeessä ehtona asennus hinnalle oli lämppärin osto samasta puljusta. :(
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Moi

Mulle asennettiin Ad-liikkeessä viime perjantaina. Maksoi 242 € sisähaaran kanssa. Ei tullut alavesiletkuun.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
mikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 14.12.2003 11:36

LOHKOLÄMPPÄRISTÄ

Viesti Kirjoittaja mikko »

Moi

Itse pistin viimetalvena 124:n lohkolämppärin. Oli muuten kettumainen urakka. Sama homma että tulpasta meni mutteri heti pyöreäksi. koitin venäläistä naputtelukikkaa mutta ilman menestystä.

Kaiken toivon jo heitettyäni hitsasin sopivan hylsyn tulppaan kiinni ja pulttipyssyllä sain kuin sainkin sen auki.

koko v...n päivä siinä meni.. ja kaiken kukkuraksi ad:ssä oli tarjous "lohkolämmitin autoon kuin autoon asennus 20E jos ostettu AD:sta"

Kyllä potutti, ja olis potuttanu kyllä ad:ssakin ukkoja jos ois mun auton saanu pukille
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: LOHKOLÄMPPÄRISTÄ

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

mikko kirjoitti:Moi

Itse pistin viimetalvena 124:n lohkolämppärin. Oli muuten kettumainen urakka. Sama homma että tulpasta meni mutteri heti pyöreäksi. koitin venäläistä naputtelukikkaa mutta ilman menestystä.

Kaiken toivon jo heitettyäni hitsasin sopivan hylsyn tulppaan kiinni ja pulttipyssyllä sain kuin sainkin sen auki.

koko v...n päivä siinä meni.. ja kaiken kukkuraksi ad:ssä oli tarjous "lohkolämmitin autoon kuin autoon asennus 20E jos ostettu AD:sta"

Kyllä potutti, ja olis potuttanu kyllä ad:ssakin ukkoja jos ois mun auton saanu pukille
Onko autosi bensa ja kun käytit hitsaustekniikkaa niin miten menettelit säilyttääksesi sähköosat ehjänä :?:
Jouduitko irrottamaan imusarjan :?:
Miltä tulpan kierteet näytti kun sait sen auki,oliko liimaa tms. töhnää kierteillä :?:
Jos kierteillä on liimaa kuumailmapuhaltimella lämm. irrottaa liiman :idea:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
mikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 14.12.2003 11:36

Viesti Kirjoittaja mikko »

moi

irroitin vain starttimoottorin ja imusarjan tuen ja ilmansuodattimen.

sitten mahtui hitsaamaan jollain ihmekikalla ja pulttipyssykin meni väliin.
voi olla että se juju että se lähti irti oli vain tulpan kuumenemisessa. eli jos itselleni kävisi noin uudestaan yrittäisin pelkkää lämmittämistä ensin "vedet ulos ja pillillä kuumaks"

akun miinuskenkä oli irti, eikä ainakaan vielä ole sähkövikoja ilmennyt

124 konehuone voi kuitenkin olla hiukan tilavampi kuin omasi joten en tiedä miten onnistuu
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

mikko kirjoitti:moi

irroitin vain starttimoottorin ja imusarjan tuen ja ilmansuodattimen.

sitten mahtui hitsaamaan jollain ihmekikalla ja pulttipyssykin meni väliin.
voi olla että se juju että se lähti irti oli vain tulpan kuumenemisessa. eli jos itselleni kävisi noin uudestaan yrittäisin pelkkää lämmittämistä ensin "vedet ulos ja pillillä kuumaks"

akun miinuskenkä oli irti, eikä ainakaan vielä ole sähkövikoja ilmennyt

124 konehuone voi kuitenkin olla hiukan tilavampi kuin omasi joten en tiedä miten onnistuu
Kiitoksia tiedoista,yrittelen varmaankin sitä lämmitysjutskaa ja jos ei toimaa
niin sitten hitsataan :arrow: mutta lämmitin kyllä vielä laitetaan tohon kärryyn se on selvä :!:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Pitäis lähteä ihan nätisti lyöntimenetelmällä ilman lämmittelyjä tai hitsausoperaatioitakin. Startti oli mullakin irti, muuten ei mahtunut työskentelemään. Sopivat välineet pitää myös olla ja malttia, ettei tuu isompaa harmia hommasta. Uskoa omiin kykyihin vaan. Jos oot epävarma, niin anna jonkun muun tehdä. Saattaapi käydä muuten kuin sille kuuluisalle 3 markan..., anteeksi; 50 sentin sepälle :wink:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se lyömällä lähtee ilman lämmityksiäkin, ihan varmasti.
Ei tarvitse hätääntyä jos ei se proppu ensimmäisillä kymmenellä iskulla liikahda - kunhan sen reunaan on muotoutunut hyvä "vaste" niin iskut alkavat tehota.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin