W124 230 vm90 projekti / Hydromat poisto + säätöä
W124 230 vm90 projekti / Hydromat poisto + säätöä
Mäpäs muutan tätä vähä eri muotoon. Eri tästä tuliki nyt esittely/neuvonpyyntö topic kun olis tarkotuksena laittaa tuo maailman mahtavin lankku perheautoksi. Elikäs tästä lähetään ja kohti katsastusta olis tarkotus mennä. Ensimmäinen etappi on toi helvetin esikartanoista tuttu hydromat.
Koneella on ajettu reilut 600t ja käyntiin lähtee kun puhaltaa avaimeen päin.
Ohjaustehostin on kussu nesteet ulos sillä aikaa kun seisoi erään "ammattikorjaajan" pihalla 3kk kun sillä "Oli kiireitä ni ei ehtiny" ja kytkin ei palauttanu poljinta heti mut lähti toimimaan pumppaamalla. Oletan että sillekkin siis pitää tehdä jotain. Ideoita?
Koneella on ajettu reilut 600t ja käyntiin lähtee kun puhaltaa avaimeen päin.
Ohjaustehostin on kussu nesteet ulos sillä aikaa kun seisoi erään "ammattikorjaajan" pihalla 3kk kun sillä "Oli kiireitä ni ei ehtiny" ja kytkin ei palauttanu poljinta heti mut lähti toimimaan pumppaamalla. Oletan että sillekkin siis pitää tehdä jotain. Ideoita?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jason666, Su 10.08.2014 17:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hydromat W124 230 vm90 korvaaminen.
Katsopa haulla nimimerkki Karra, kirjoitteli paljonkin kevät talvesta 124 farkun peräpään modaamisesta, nimenomaan jousituksen suhteen! Jutussa käytiin läpi juuri mitkä iskarit sinne meni heittämällä hydrojen tilalle ja mitä tapahtui ajettavuudelle jne....
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Hydromat W124 230 vm90 korvaaminen.
Tervetuloa foorumille!
Tässä oli siitä jutusta,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=108562" onclick="window.open(this.href);return false;
toinenkin topikki löytyy jossa sivutaan asiaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=143727" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ei jaksa kantaa kuormaa mutta tyhjänä voi ajella. Pomppivuus johtui viallisesta iskarista.
Katso että iskarit tulee suoraan kohti ylätapin kiinnitysreikää. Koska tukivarteen jouduin poraamaan uudet reiät ja jos ne menee eri linjaan niin se iskari voi jäädä vinoon eli sen liike alkaa jykertämään ja sitten se hajoo, kuten minulla kävi.
Tässä oli siitä jutusta,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=108562" onclick="window.open(this.href);return false;
toinenkin topikki löytyy jossa sivutaan asiaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=143727" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ei jaksa kantaa kuormaa mutta tyhjänä voi ajella. Pomppivuus johtui viallisesta iskarista.
Katso että iskarit tulee suoraan kohti ylätapin kiinnitysreikää. Koska tukivarteen jouduin poraamaan uudet reiät ja jos ne menee eri linjaan niin se iskari voi jäädä vinoon eli sen liike alkaa jykertämään ja sitten se hajoo, kuten minulla kävi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Hydromat W124 230 vm90 korvaaminen.
Kiitosta! Tää foorumi taitaa ollakki oikeesti semmonen missä autetaan eikä vaan vittuilla ku en tiedä jo kaikkea. ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ostin tosiaan tommosen käyttiksen viime kesänä ja nyt menee hydromatti vaihtoon. Pihalla seisoo nyt pukkien päällä ja odottelee uusia osia. Mäpä ilmottelen tänne lisää kun asia etenee.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ostin tosiaan tommosen käyttiksen viime kesänä ja nyt menee hydromatti vaihtoon. Pihalla seisoo nyt pukkien päällä ja odottelee uusia osia. Mäpä ilmottelen tänne lisää kun asia etenee.
Re: Hydromat W124 230 vm90 korvaaminen.
Kumpi tämä nyt oli sedan vai farmari??
Re: Hydromat W124 230 vm90 korvaaminen.
Osaisitteko kertoa mitä nämä systeemit tekee, tai mitä niiden pitäisi tehdä, ja mitä mä teen jos ne ei tee niinkun niiden pitäisi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Modet voi siirtää oikealle alueelle jos niin parhaaksi näkee. ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: Hydromat W124 230 vm90 korvaaminen.
Toi ensimmäinen on kattoluukun moottori, jossa on vikatilanteen varalta manuaalisulkumahdollisuus tuolla kuuskanttisella kannalla. Sen saa auton työkaluihin kuuluvalla tulppa-avaimella pyöritettyä.Jason666 kirjoitti:Osaisitteko kertoa mitä nämä systeemit tekee, tai mitä niiden pitäisi tehdä, ja mitä mä teen jos ne ei tee niinkun niiden pitäisi.
Toinen on tankin luukun lukkosylinteri. Eli keskuslukolla sen saa lukkoon, mutta jos keskuslukko sen joskus vetäisi kiinni, mutta ei enää auki, niin tuosta punaisesta tatista (vissiin nostamalla) saa luukun lukituksen avattua.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Näppärää! Kiitos. Entäpä toi metallitappi tankkisysteemin vieressä? Siihen menee johtoja mut en keksiny mitä se tekee.
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Allright, eipä kestä!Jason666 kirjoitti:Näppärää! Kiitos. Entäpä toi metallitappi tankkisysteemin vieressä? Siihen menee johtoja mut en keksiny mitä se tekee.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Eiks toi ole antennin juuri (jos samasta alumiiniputkesta puhutaan). Eli tuon sisään voi manuaalisesti työntää teleskooppiantennin, ja siihen menee antennin johto sekä maadoitusjohto. Ja jos oikein olen näkevinäni, niin siellä on irtonainen pistoke juuressa - jos olisi sähköantenni, niin pistoke tulisi siihen kiinni. Luulisin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Niimpä onki! Ei väsynyt pää ymmärtäny vaikka tutkinki molemmat puolet.
Onkoha tohon ohjaustehostimeen joku oma öljy, vai käykö perus hydrauliikkaöljy?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Onkoha tohon ohjaustehostimeen joku oma öljy, vai käykö perus hydrauliikkaöljy?
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Motonetistä haettu samaiseen farkkuun sopivat jäykistetyt jouset korotuspaloineen, Saabin iskarit ja ohjaustehostimen öljyä.
Projekti jatkukoon kun saan iskarin alapäähän sopivan holkin ja sille pultin. En viitsi tehdä 16mm reikää tukivarteen niin rakennan holkkisysteemillä mahdollisuuden pienempään pulttiin. Laittelen kuvia kun homma etenee. Oli molemmat jouset kahesta kohdasta poikki eli ehkä se oli aikakin vaihtaa ne jo..![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Projekti jatkukoon kun saan iskarin alapäähän sopivan holkin ja sille pultin. En viitsi tehdä 16mm reikää tukivarteen niin rakennan holkkisysteemillä mahdollisuuden pienempään pulttiin. Laittelen kuvia kun homma etenee. Oli molemmat jouset kahesta kohdasta poikki eli ehkä se oli aikakin vaihtaa ne jo..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Kaunis hymy <3
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Ei tuolla laitteella mersun jousia puristella
Noilla saa paremmin.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... in-191263/" onclick="window.open(this.href);return false;
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Noilla saa paremmin.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... in-191263/" onclick="window.open(this.href);return false;
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Niin, sedanin jouset voi vaihtaa ilman puristinta kun päästä tukivarren irti. Farkkuprojektissa ne orkkis/orkkistapaiset puristimet oli ihan ehdottomat kun en tukivartta löysännyt, en edes tarkastanut olisiko sillä lailla onnistunut kun kimppapuristimet oli siinä käsillä.
Hommasit toivottavasti sedanin jouset
. Farkun jousia ei kannata laittaa koska ovat liian löysät.
Miulla saattas olla ne farkun jouset tallella ellei ole romukoppaan jo lentäneet.
Hommasit toivottavasti sedanin jouset
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Miulla saattas olla ne farkun jouset tallella ellei ole romukoppaan jo lentäneet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Joo nää on ne sedanin vahvemmat jouset. Kyllä se pätkitty jousi tolla irtos mut tota uutta en edes yritä. Onko hajua muuten tukivarren kiinnike pultin koosta? On niin mätä et mielummin rälläköin irti kunhan rälläkkä saapuu tänään.
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Toinen puoli valmis. Nyt kun mä tiedän mitä mä teen ni otan kuvia ja laitan ohjeineen tänne niin seuraavalla kyselijällä on selkee paikka mistä kattoa.
Kiitosta neuvoista tyypit! Perä nousi noin 15cm.
Kiitosta neuvoista tyypit! Perä nousi noin 15cm.
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Tehty, koe ajettu ja hyväksi havaittu. Runoilen ohjeet kuvineen kunhan löydän johdon läppärin ja kameran välille.
Perä nousi ainakin sen 15cm ja huomasin miksi pomppimonen oli niin toispuoleista. Toinen jousi poikki molemmista päiatä ja toinen selkeesti uudempi ja ehjä.
Hyvä ajaa ja ei pompi/kolise enää.
Perä nousi ainakin sen 15cm ja huomasin miksi pomppimonen oli niin toispuoleista. Toinen jousi poikki molemmista päiatä ja toinen selkeesti uudempi ja ehjä.
Hyvä ajaa ja ei pompi/kolise enää.
Re: Jasonin W124 230 vm90 projekti perheautoksi.
Näillä osilla mentiin.
Kiitos foorumilaisille (Karra?) listasta.
67-5061
Nimike
Vahv takajousi MB W124
Hinta
29.90 €
Tuote
18-1203
Nimike
Takajousen koroke MB124/201"3"
Hinta
3.36 €
iskarit:
34-3024
Nimike
Takakaasu Saab 99/90/900
Hinta
34.90 €
Just tätä mallia ei ollu mut jotain muuta Saabin jäykkää kaasuiskaria oli hyllyssä.
Sit sitä kuvaa.
Kiitos foorumilaisille (Karra?) listasta.
67-5061
Nimike
Vahv takajousi MB W124
Hinta
29.90 €
Tuote
18-1203
Nimike
Takajousen koroke MB124/201"3"
Hinta
3.36 €
iskarit:
34-3024
Nimike
Takakaasu Saab 99/90/900
Hinta
34.90 €
Just tätä mallia ei ollu mut jotain muuta Saabin jäykkää kaasuiskaria oli hyllyssä.
Sit sitä kuvaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.