Photoshoppaajien avun tarpeessa
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Photoshoppaajien avun tarpeessa
Eli tarvitsisin vähän apua photoshoppaajilta. Koitin tuossa muokata 124 300Dhen mittarinpohjia. Lähtökohtana on valkoiset mittarinpohjat ja tarkoituksena olisi muokata niistä vastaavan tyyliset kuin mitä Rover 75 on. Jos jollain olisi halua ja taitoa niin apu olisi tervetullutta, itseltäni kun taidot loppuvat kesken.
Pohjat:
http://people.arcada.fi/~wikstroh/mersu.jpg
Pohjat:
http://people.arcada.fi/~wikstroh/mersu.jpg
Tuota tuota....minkähänlainen tuo Roverin mittaristo sitten on? Kuvaa tai vuosimallia?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Aika vähän olen löytänyt kuvia ja nekin jotka olen löytänyt ovat olleet huonoja. Kyseessä on siis tuore vuosimalli. Tässä on nyt pari kuvaa
http://www3.mg-rover.com/rover_GB_en/st ... e8824.html ->kuvat 2 ja 5
http://www2.famille.ne.jp/~teddy/rover/rovcol.htm -> tuolla on pari kelloa missä on nopeusmittarinpohja
Tausta olisi siis sellainen kerman värinen, mutta ei ehkä yhtä tumma kuin kelloissa.
http://www3.mg-rover.com/rover_GB_en/st ... e8824.html ->kuvat 2 ja 5
http://www2.famille.ne.jp/~teddy/rover/rovcol.htm -> tuolla on pari kelloa missä on nopeusmittarinpohja
Tausta olisi siis sellainen kerman värinen, mutta ei ehkä yhtä tumma kuin kelloissa.
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Herranjumala, ton tyyliset sopis Ässäänkin (ja sitten vielä semmoset kromirenkulat mittareiden ympärille).Wikke kirjoitti:Tässäpä olisi yksi ehdotelma jonka ajan kulukseni väänsin

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Eiks noi muute oo 250D:n mittaripohjat. Tehkääs joku samallaiset mittaripohjat noista kun uusissa mersuissa on, siis ainaki A-luokka ja C-luokka. Sit vaihtais vaa erillaiset viisarit, kromi renkaat ja ledi valaistus ni sit olis komee mittaristo...
Siis tähän tyyliin:
http://www.germancarfans.com/photos/304 ... 006big.jpg
http://www.germancarfans.com/photos/304 ... 109big.jpg
Siis tähän tyyliin:
http://www.germancarfans.com/photos/304 ... 006big.jpg
http://www.germancarfans.com/photos/304 ... 109big.jpg
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
On se ihme jos tuollaiset photoshoptaidot porukalla muttei osallistuta kuukauden kilpailuun?
Hopi hopi osallistumaan taustakuvakisaan, tämä viikko enää aikaa!
H
Hopi hopi osallistumaan taustakuvakisaan, tämä viikko enää aikaa!
H
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Mistäs löytyis pohjat tähän 16-tappiseen?
Tarpeeks hyvä reso tartteis olla, vois ite sit modailla...
Näissähän mittari on 260:een km/h asti...
Tarpeeks hyvä reso tartteis olla, vois ite sit modailla...
Näissähän mittari on 260:een km/h asti...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tee Corelilla tai Cadilla, niin ei ole resoluutiosta väliä.
Tuossa malliksi 123:n mittarit corelilla piirrettynä (eps-tiedosto aukeaa corelilla, jpg on vain esikatselua varten).
http://koti.mbnet.fi/arbiter/123mittarit/
Tuossa malliksi 123:n mittarit corelilla piirrettynä (eps-tiedosto aukeaa corelilla, jpg on vain esikatselua varten).
http://koti.mbnet.fi/arbiter/123mittarit/
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Muuten Corelilla tekisinki, mut ei oo asennettuna nyt koneelle...
Kyllähän tuokin uus Photari vektoreita ymmärtää, että onnistuis se silläkin...
Olis vaan kiva saada pohjat jostain, niin ei tartteis ku kerran purkaa mittaristo
Kyllähän tuokin uus Photari vektoreita ymmärtää, että onnistuis se silläkin...
Olis vaan kiva saada pohjat jostain, niin ei tartteis ku kerran purkaa mittaristo

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
No nyt on yhdet melkein valmiina, polttoaine/moottorinlämpö/öljypaine pohja vaatii vielä vähän muokkausta.
http://people.arcada.fi/~wikstroh/mersu1.jpg
http://people.arcada.fi/~wikstroh/mersu1.jpg
Erääseen toiseen automerkkiin tuli tehtyä tuollaiset pohjat. Tulostin ne puolikiiltävälle valokuvapaperille ja hyvinhän ne kesti niin kauan kun mittaristoon alkoi kertymään kosteutta syyssateilla. Vaikka pohjat oli liimattu kiinni, tuli niihin silti pieniä aaltoja ja musteeseen valumia 180:n kohdalle. Lisäksi runtupuntari alkoi toimimaan hieman tahmeasti...
3M-tarra on varmaan hyvää tavaraa tai sitten laadukas mustesuihkupaperi + laminointi puolikiiltävällä muovilla. Värilaserilla saa varmaan parhaimman tuloksen, mutta tuskin nekään kovin montaa vuotta kestää, auringon haalistavan vaikutuksen tuntien.
Ebaystä saa puoli-ilman kaikennäköisiä mittarinpohjia, ml. plasmat.
3M-tarra on varmaan hyvää tavaraa tai sitten laadukas mustesuihkupaperi + laminointi puolikiiltävällä muovilla. Värilaserilla saa varmaan parhaimman tuloksen, mutta tuskin nekään kovin montaa vuotta kestää, auringon haalistavan vaikutuksen tuntien.
Ebaystä saa puoli-ilman kaikennäköisiä mittarinpohjia, ml. plasmat.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Siellähän se onnistuu. Muutamat pohjat olen itse "mainospuljussa" vääntänyt. Osaavat kyllä myydä oikeanlaisen materiaalin. Onhan mainoksia ulkonakin. Ainut on se valonläpäisy, mutta kyllä sieltä tarpeet löytyy. Ulkovärejä on tulostimiin ym..pappi kirjoitti:Kävi vaan mielessä jos nuo pohjat veis tiedostona tarrafirmaan. Tulostakaa, kiitos ja kassan kautta ulos?
Hmm....
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Tarrat on pirun vaikea saada siististi kiinni. Tulosta mielummin pohjat värilaserilla paksulle mattapintaiselle paperille ja laminoi se. Ei haittaa kosteus, eikä muste haalistu ikinä.
Sitten vain pohja parilla pikaliimatipalla tai ohuella kakspuoliteipillä kiinni ja hyvä tulee. Minä laitoin omani vain alkuperäisiä mittarinpohjia pitelevien ruuvien (2kpl per pohja) alle ja siististi meni. Papereiden reunat jää ainakin 123:ssa mittarin kehyksien alle puristuksiin.
Parhaan tuloksen saat kun teet pohjan Corelilla tai Freehandilla vektoreina ja kiikutat tiedoston johonkin mainostoimistoon / vastaavaan (jos itselläsi ei satu olemaan värilaseria ja laminointikonetta). Kannattaa ottaa Corelin/FH:n tiedoston lisäksi eps-exportti mukaan, niin kuvan saa millä tahansa ohjelmalla auki.
Jos teet bittikarttana (tiff bmp png, jne) niin varmistu että resoluutio on vähintään 600dpi, mielummin enemmän. Kuvanlaatu on joka tapauksessa hieman huonompi kuin vektoritiedostosta tulostetun kuvan. Tallennusmuotona mielummin psd, png, tai bmp, ei kuitenkaan jpg eikä gif.
edit. perskule, eipä tullut mieleen, että paperi ei toimi hyvin, jos mittarin valaistus on pohjien takaa. Tällöin pohjat pitää tietysti tulostaa valkoiselle muoville, jota ei laminoida. Kuumalaminoinnissa muovi käpristyy/sulaa, kylmälaminoinnissa valonläpäisy jää epätasaiseksi.
Sitten vain pohja parilla pikaliimatipalla tai ohuella kakspuoliteipillä kiinni ja hyvä tulee. Minä laitoin omani vain alkuperäisiä mittarinpohjia pitelevien ruuvien (2kpl per pohja) alle ja siististi meni. Papereiden reunat jää ainakin 123:ssa mittarin kehyksien alle puristuksiin.
Parhaan tuloksen saat kun teet pohjan Corelilla tai Freehandilla vektoreina ja kiikutat tiedoston johonkin mainostoimistoon / vastaavaan (jos itselläsi ei satu olemaan värilaseria ja laminointikonetta). Kannattaa ottaa Corelin/FH:n tiedoston lisäksi eps-exportti mukaan, niin kuvan saa millä tahansa ohjelmalla auki.
Jos teet bittikarttana (tiff bmp png, jne) niin varmistu että resoluutio on vähintään 600dpi, mielummin enemmän. Kuvanlaatu on joka tapauksessa hieman huonompi kuin vektoritiedostosta tulostetun kuvan. Tallennusmuotona mielummin psd, png, tai bmp, ei kuitenkaan jpg eikä gif.
edit. perskule, eipä tullut mieleen, että paperi ei toimi hyvin, jos mittarin valaistus on pohjien takaa. Tällöin pohjat pitää tietysti tulostaa valkoiselle muoville, jota ei laminoida. Kuumalaminoinnissa muovi käpristyy/sulaa, kylmälaminoinnissa valonläpäisy jää epätasaiseksi.
Viimeksi muokannut Sivonen, Ke 29.12.2004 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Näkyy paksustakin paperista läpi mittariston valot.Sivonen kirjoitti:Tarrat on pirun vaikea saada siististi kiinni. Tulosta mielummin pohjat värilaserilla paksulle mattapintaiselle paperille ja laminoi se. Ei haittaa kosteus, eikä muste haalistu ikinä.
Sitten vain pohja parilla pikaliimatipalla tai ohuella kakspuoliteipillä kiinni ja hyvä tulee. Minä laitoin omani vain alkuperäisiä mittarinpohjia pitelevien ruuvien (2kpl per pohja) alle ja siististi meni. Papereiden reunat jää ainakin 123:ssa mittarin kehyksien alle puristuksiin.
Parhaan tuloksen saat kun teet pohjan Corelilla tai Freehandilla vektoreina ja kiikutat tiedoston johonkin mainostoimistoon / vastaavaan (jos itselläsi ei satu olemaan värilaseria ja laminointikonetta). Kannattaa ottaa Corelin/FH:n tiedoston lisäksi eps-exportti mukaan, niin kuvan saa millä tahansa ohjelmalla auki.
Jos teet bittikarttana (tiff bmp png, jne) niin varmistu että resoluutio on vähintään 600dpi, mielummin enemmän. Kuvanlaatu on joka tapauksessa hieman huonompi kuin vektoritiedostosta tulostetun kuvan. Tallennusmuotona mielummin psd, png, tai bmp, ei kuitenkaan jpg eikä gif.
edit. perskule, eipä tullut mieleen, että paperi ei toimi hyvin, jos mittarin valaistus on pohjien takaa. Tällöin pohjat pitää tietysti tulostaa valkoiselle muoville, jota ei laminoida. Kuumalaminoinnissa muovi käpristyy/sulaa, kylmälaminoinnissa valonläpäisy jää epätasaiseksi.
Tarrana helpoin tehdä irralliselle pohjalle jonka on leikannut entisen muotoiseksi, jos mahdollista. Jos tekee vanhan päälle, niin värillinen teippi alle, mutta silloin ei voida tehdä ks Rover mittareita, koska vanhat pohjat kuultavat läpi

W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Kyllä se valo näkyy paperin läpi, mutta niin näkyy myös paperin syyt, eli pohjasta tulee epätasaisen valkoinen. Muovi taas on tasaisesti läpikuultavaa.
Toinen ropleema taustalta valaistussa mittaristossa on mittareitten koneistot. Niiden läpi kun valo ei näy, ja keskelle jää valaisematon alue (keskikohdan voi tietty jättää mustaksi).
Toinen ropleema taustalta valaistussa mittaristossa on mittareitten koneistot. Niiden läpi kun valo ei näy, ja keskelle jää valaisematon alue (keskikohdan voi tietty jättää mustaksi).
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]