Lämmityslaitetta en saa puhaltamaan mitään, ellei moottori (auton ) ole käynnissä! Ei suostunut hönkimään edes siinä hehkutusasennossa mitään, mutta kun starttaan ja moottori (auton!) on käynnissä, sitte kyllä toimii hienosti.
Olisko nyt niin, että joku tolvana on kytkeny virtalukon pesää vaihtaessaan piuhat pikkusen väärin vai voikos olla jossain muualla tuo vika? Virtalukon kytkentäkaavio?
Virtalukko pitäis myös sarjottaa uudestaan ja vois hoitua tossa samalla, kun ottaa sen irti, joten mitenkäs koko lukko lähtee irti?
w124 sähköongelma / virtalukko
w124 sähköongelma / virtalukko
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Huhuu tietäjät!? Selvennetään nyt sitte niin, että kysytään, pitääkö lämmityslaitteen puhallin hönkiä jotain siinä virtalukon ekassa asennossa? Mielestäni ex W123:ssa puhallin hyökkäs päälle heti, kun avainta oli kääntäny ekaan asentoon.
Tuntuu oudolta, että parkissa seistessä, ei saa lämmintä (tai ylipäätään mitään) ilmaa, ellei avain oo siellä hehkutusasennossa.
Tuntuu oudolta, että parkissa seistessä, ei saa lämmintä (tai ylipäätään mitään) ilmaa, ellei avain oo siellä hehkutusasennossa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Juu, pitäisi puhaltaa siinä "toisessa" pykälässä oli moottori käynnissä eli ei. Kokeilepa sammuttaa auto "vahingossa" vaihteella. Jääkö tuuletin tuolloin pyörimään? Virtalukonpohjan ongelmiltahan tuo haiskahtaa. Tuosta 15X koskettimesta ei taida mennä virtaa muualle kuin puhaltimelle, joten mikään muu sähkövehke ei välttämättä oireile.
Virtalukon pohjan vaihtamiseksi ei tarvitse purkaa lukkosylinteriä (eikä päinvastoin), joten tuskin kukaan johtoja vahingossa on väärin kytkenyt (virtalukon irroitusohjeita). Virta-avain tosin pitää olla ykkösasennossa, että pohjan liitin irtoaa.
t.
Risto
Virtalukkojutskaa:
Kuva Ykköspykälässä (15R) menee virtaa mm. raadiolle ja pyyhkimille, kakkosasennossa ovat kytkettyinä 15 (sytytys yms) sekä 15X (puhallin). Viimeinen (50) on startti, jolloin 15X ei ole kytkettynä. Sitten on vielä 30P asento, josta virta menee saksalaismallisille toispuolisille parkeille, eli ne ovat päällä vain, kun virtalukko on nolla-asennossa.
Virtalukon pohjan vaihtamiseksi ei tarvitse purkaa lukkosylinteriä (eikä päinvastoin), joten tuskin kukaan johtoja vahingossa on väärin kytkenyt (virtalukon irroitusohjeita). Virta-avain tosin pitää olla ykkösasennossa, että pohjan liitin irtoaa.
t.
Risto
Virtalukkojutskaa:
Kuva Ykköspykälässä (15R) menee virtaa mm. raadiolle ja pyyhkimille, kakkosasennossa ovat kytkettyinä 15 (sytytys yms) sekä 15X (puhallin). Viimeinen (50) on startti, jolloin 15X ei ole kytkettynä. Sitten on vielä 30P asento, josta virta menee saksalaismallisille toispuolisille parkeille, eli ne ovat päällä vain, kun virtalukko on nolla-asennossa.
E500 – 211.070
Hei nyt vois tarvita ohjetta virtalukon pohjan irrottamisesta. Siis eikö tarvi ottaa lukkopesää irti? Lähteekö sitte jotensakin vetämällä sieltä takakautta? Ja mitenkäs sinne pääsee käsiks? Mitä pitää purkaa?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün