MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tzei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.09.2012 15:51

MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Kyseistä autoa olen saksasta suunnittelemassa. Jotain tuollaista alle 150th ajettua. Ihmettelin veropäätöksiä katsellessani, että 2008 vuosimallin vehkeistä on maksettu jopa enemmän veroa kuin 2011 malleista vaikka kilometrit suurinpiirtein samat. Tietty varusteet vaikuttaa ja niitä ei näe tullin sivuilta, mutta mites päästöt? Luulin, että noissa on sama kone vuosimallista riippumatta mutta jotain eroa näyttäisi olevan CO2 arvoissa kuitenkin. Muutenkin tuosta W204 korisesta olisi kiva kuulla jotain lisää. Käsittääkseni tuo reilu parilitrainen diesel on aika miljoonamoottorin maineessa? Onko noissa koneissa eroa päästöissä, tai muuta huomioitavaa?

Kiitosta jo etukäteen
ek170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 14.10.2012 16:45

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja ek170 »

Faceliftin yhteydessä (2010?) tuli käyttöön Blue Efficiency (BE) -moottorit -> pienemmät päästöt -> pienemmät verot. Varusteet ei vaikuta mitään verotusarvoon, vain päästöt, ikä ja kilometrit. Tullin Mahti-järjestelmää käyttämällä saa laskettua verot satasen tarkkuudella, kunhan vain päästöjen mukainen verotusprosentti on tiedossa.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Tzei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.09.2012 15:51

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Ok, kiitos tiedoista. Onko tietoa miten tuo Blue Efficiency kone eroaa edeltäjästään? Onko mekaanisesti sama tekniikka? Kestävyys jne...
-jari-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 02.10.2014 20:23

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja -jari- »

ek170 kirjoitti:Faceliftin yhteydessä (2010?) tuli käyttöön Blue Efficiency (BE) -moottorit -> pienemmät päästöt -> pienemmät verot. Varusteet ei vaikuta mitään verotusarvoon, vain päästöt, ikä ja kilometrit. Tullin Mahti-järjestelmää käyttämällä saa laskettua verot satasen tarkkuudella, kunhan vain päästöjen mukainen verotusprosentti on tiedossa.
Ei liity faceliftiin tuo tekniikan muutos, -09 tulivat OM651 moottorikoodilla olevat vähäpäästöisemmät moottorit. Vanhemmat ovat OM646 tyyppiä. Blue Efficiencyä on molemmilla moottoreilla.
Googlailemalla noita moottorikoodeja löytää paljon tietoa.
Viimeksi muokannut -jari-, Ma 15.12.2014 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hae hakusanalla om651. Siinä on jakoketjussa ongelmia, mutta ei mikään ihan susi moottori silti. Tais ne koneet tulla -09 vuoden loppupuolella, samaan aikaan kun E sarja esiteltiin. Facelift tuli 2011, mutta noi BE moottorit tuli jokatapauksessa jo ennemmin.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

ek170 kirjoitti:Varusteet ei vaikuta mitään verotusarvoon, vain päästöt, ikä ja kilometrit.
Mikähän siinä on sitte ideana, että siihen tullille tehtävään (vero)ilmoitukseen pitää rastita mitä varusteita autossa on....?
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Tzei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.09.2012 15:51

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja Tzei »

-jari- kirjoitti:
ek170 kirjoitti:Faceliftin yhteydessä (2010?) tuli käyttöön Blue Efficiency (BE) -moottorit -> pienemmät päästöt -> pienemmät verot. Varusteet ei vaikuta mitään verotusarvoon, vain päästöt, ikä ja kilometrit. Tullin Mahti-järjestelmää käyttämällä saa laskettua verot satasen tarkkuudella, kunhan vain päästöjen mukainen verotusprosentti on tiedossa.
Ei liity faceliftiin tuo tekniikan muutos, -09 tulivat OM651 moottorikoodilla olevat vähäpäästöisemmät moottorit. Vanhemmat ovat OM646 tyyppiä. Blue Efficiencyä on molemmilla moottoreilla.
Googlailemalla noita moottorikoodeja löytää paljon tietoa.
Ok, olenkin ihmetellyt kun päästöarvoja on monenlaisia noissa saman ikäisissä mersuissa. Miten ne nyt tunnistaa jos tuolta germaaniasta etsii autoja? Vuosimalli ei välttämättä siis kerro mitään. Tarinat kertoo, että tuo 646 moottori olis pitkästä aikaa mersun ns. miljoonamoottori. Tiputtaako tuo BE status 646 motin päästöarvoja? Taitaa olla 180g ainaskin -08 malleissa ja näkyy kyllä veroissa. Mieluummin kuitenkin ottaisin vaikka vähän enemmän veroja ja vanhemman auton kuin jakopääongelmia... Katselin vakavasti myös bemarin 320 diiseliä, mutta ei kiinnosta 5k€ jakopääremontti kampiakseleineen...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siellähän ne CO2 päästöt lukee mobile.de sivulla. Esimerkiksi 2008-2010/220cdi: 180-130g/km. Ennen nimen laittamista sopimukseen tarkistaa vielä vaatimuksenmukaisuustodistuksesta, että co päästö on riittävän pieni.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tzei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 29.09.2012 15:51

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja Tzei »

veskola kirjoitti:Siellähän ne CO2 päästöt lukee mobile.de sivulla. Esimerkiksi 2008-2010/220cdi: 180-130g/km. Ennen nimen laittamista sopimukseen tarkistaa vielä vaatimuksenmukaisuustodistuksesta, että co päästö on riittävän pieni.
Mister wise guy... Kyllähän ne siellä lukee mutta helvetistäkö tietää pitääkö ne paikkaansa? Ja lähinnä kysyin, että onko kaikki 646 koneiset samalla päästöarvolla, ilmeisesti on olemassa 646 BE malli ja paljonko siinä on päästöt? Ja miten sen erottaa tuosta 651 koneesta?
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja mol »

Olenkohan väärässä jos väitän että etulokasuojassa olevassa kilvessä lukee BlueEfficiency jos kone on vähempipäästöinen? Vanhemmissa versioissa siinä lukee esim. AvantGarde tai Elegance.
C220d T 4-Matic
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tzei kirjoitti:
veskola kirjoitti:Siellähän ne CO2 päästöt lukee mobile.de sivulla. Esimerkiksi 2008-2010/220cdi: 180-130g/km. Ennen nimen laittamista sopimukseen tarkistaa vielä vaatimuksenmukaisuustodistuksesta, että co päästö on riittävän pieni.
Mister wise guy... Kyllähän ne siellä lukee mutta helvetistäkö tietää pitääkö ne paikkaansa? Ja lähinnä kysyin, että onko kaikki 646 koneiset samalla päästöarvolla, ilmeisesti on olemassa 646 BE malli ja paljonko siinä on päästöt? Ja miten sen erottaa tuosta 651 koneesta?
Ei mobilen ilmoituksissa olevat CO2 arvot pidä yleensä paikaansa . Oikean arvon saat kyseisein auton rekisteriotteesta , siitä pienestä osasta . CO2 arvot vaihtelevat usein samassa autossa .
Trafin sivulta näet autojen päästöarvoja .

Hyvä muistaa jos autoveroprosentti on ollut yli 28,5%:a niin , kannattaa tehdä autoveropäätöksestä valitus .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

sportsman kirjoitti:
Tzei kirjoitti:
veskola kirjoitti:Hyvä muistaa jos autoveroprosentti on ollut yli 28,5%:a niin , kannattaa tehdä autoveropäätöksestä valitus .
Mitäs tämä ny tarkottaa...? Onko kyse siis 220cdi:stä ja sen veroprosentista vai?
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja koyama »

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 63535.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Euro 5 on päästöluokka .Tarkoittaa blue effincy ? 22080 euroa yleinen mh ,josta veropros.26.6%
Toisissa vastaavissa euro 4 ja isommat lukemat päästöissa ja isompi vero
Ei mtn hajua missä jakoketju rallattaa
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ellei luota mobilessa oleviin tietoihin, niin ainoa konsti on mennä paikan päälle ja lukea se vaatimuksenmukaisuustodistus. Sen perusteella verotus tehdään suomessa ja se todistus pitäisi saada auton mukaan. Mitenkään muuten ei voi etänä suomessa varmistua päästöistä, mutta kyllä 2010 on yleensä pienempipäästöinen kuin 2008 ja siten siitä kannattaa maksaa vaikka vähän enemmän kun vero jää pienemmäksi.

Ennen saksaan lähtöä kannattaa pyytää kuva auton VIN koodista ja tutkia mistä autosta on kyse, päästökin varmistunee silloin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Brabus Mercedes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 01.04.2013 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja Brabus Mercedes »

Eipä tämänhetkisillä autoveroilla ja Saksan aika korkeilla autojen hinnoilla ole järkeä hakea ellei sitten erikseen satu kohdalle edullinen/hyvä.

Suomessahan noita W204:sia on jo niin paljon että on ihme jos ei esim. nettiautossa tuu miellyttävää yksilöä vastaan.

Varsinkin kun nyt tuon ikäluokan autot alkaa valumaan omistajlta markkinoille kun vaihtavat uudempaan.. :)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No olen vähän eri mieltä. Saksasta saa takuun autoon ja varusteita saa vähän valita käytetyissäkin. Esim. itselle tärkeitä olivat väri, AMG-paketti ja Fahrassistenz-paketti, Comand, xenonit ja automaatti.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja koyama »

Aika useassa yli 4 vuotta/150 tkm suomen teitä kahlanneessa autossa maalipinnassa sanomista.Samoin tuulilasissa ja umpioissa.Alustan pultit jo jonkin verran ruosteessa.
En ole saksasta autoa itse hakenut,mutta olihan tuo omastakin nähtävillä.Nykyinen kulkine 2009 maahan tuotuna virheetön ja nyt 170tkm suomen teitä. Keula,tuulilasi kivenhakkaumilla ja umpiot hiekkakylvystä samentuneet.
Avantgarden tuulilasi ilmeisesti tonnin kustannus.On se rahaa sekin
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1896
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja tony »

tn62634 kirjoitti:No olen vähän eri mieltä. Saksasta saa takuun autoon ja varusteita saa vähän valita käytetyissäkin. Esim. itselle tärkeitä olivat väri, AMG-paketti ja Fahrassistenz-paketti, Comand, xenonit ja automaatti.
Samaa mieltä. Juuri 1kk sitten hakeneena W169 vaimolle, niin vastaavilla varusteilla minkä löysin, ei härmälandia ole nähnytkään ja silti jäi maksamaan saman kuin nettiauton saman (iän ja kilsat) kolmanneksi kallein, ilman varusteita.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta

Viesti Kirjoittaja HannuS »

tony kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:No olen vähän eri mieltä. Saksasta saa takuun autoon ja varusteita saa vähän valita käytetyissäkin. Esim. itselle tärkeitä olivat väri, AMG-paketti ja Fahrassistenz-paketti, Comand, xenonit ja automaatti.
Samaa mieltä. Juuri 1kk sitten hakeneena W169 vaimolle, niin vastaavilla varusteilla minkä löysin, ei härmälandia ole nähnytkään ja silti jäi maksamaan saman kuin nettiauton saman (iän ja kilsat) kolmanneksi kallein, ilman varusteita.
Juuri näin se on. Siskonmiehelle haettiin keväällä W204 . 2011 ja 2012 puolella on jopa 21% verotettavia. Muistaakseni 127g päästöllä. Edullisemmaksi tuli kuin vastaava 2010 mallin autot, jossa isommat päästöt.
Tehtiin sillee että n 1 kk ajan seuratttiin markkinoita ja päätettiin siinä puolivälissä mihin kaupunkiin tilataan lentoliput.
Sitten ennen lentoa edellisen viikon to-pe soiteltiin Stuttgartin ympäristöstä pariin paikkaan ja varattiin aika automyyjältä.
Sitten sunnuntaina lennettiin paikalle ja tiistaina sopiva auto löytyi Ulm:sta. Mobilessa on hyvä "parkkipaikka" johon voi kerätä autot ja hakuvahti myös. Sitten sieltä osoitteet ja puhelinnumerot ylös ja niistä täpät googlen karttaan ja voi sitte suunnitella reitin ajan säästämiseksi. Junge sterne autoja vain katseltiin, koska se takuu on parempi kuin suomi autojen takuu. Tuonnikäisistä voi sitten aina soittaa Suomen Vehoon ja tarkistaa kilometrit VIN koodilla.
Autoliike hoiti siirtokilvet, erittäin helppo homma. Lisävanteet talvirenkaita varten tuli myös kaupassa. Erittäin tärkeä varuste on Wifi mokkula autovuokraamosta (hertz) jotta saa edullisen ja ennenkaikkea nopean nettiyhteyden paikanpäällä.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Vastaa Viestiin