MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Kyseistä autoa olen saksasta suunnittelemassa. Jotain tuollaista alle 150th ajettua. Ihmettelin veropäätöksiä katsellessani, että 2008 vuosimallin vehkeistä on maksettu jopa enemmän veroa kuin 2011 malleista vaikka kilometrit suurinpiirtein samat. Tietty varusteet vaikuttaa ja niitä ei näe tullin sivuilta, mutta mites päästöt? Luulin, että noissa on sama kone vuosimallista riippumatta mutta jotain eroa näyttäisi olevan CO2 arvoissa kuitenkin. Muutenkin tuosta W204 korisesta olisi kiva kuulla jotain lisää. Käsittääkseni tuo reilu parilitrainen diesel on aika miljoonamoottorin maineessa? Onko noissa koneissa eroa päästöissä, tai muuta huomioitavaa?
Kiitosta jo etukäteen
Kiitosta jo etukäteen
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Faceliftin yhteydessä (2010?) tuli käyttöön Blue Efficiency (BE) -moottorit -> pienemmät päästöt -> pienemmät verot. Varusteet ei vaikuta mitään verotusarvoon, vain päästöt, ikä ja kilometrit. Tullin Mahti-järjestelmää käyttämällä saa laskettua verot satasen tarkkuudella, kunhan vain päästöjen mukainen verotusprosentti on tiedossa.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Ok, kiitos tiedoista. Onko tietoa miten tuo Blue Efficiency kone eroaa edeltäjästään? Onko mekaanisesti sama tekniikka? Kestävyys jne...
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Ei liity faceliftiin tuo tekniikan muutos, -09 tulivat OM651 moottorikoodilla olevat vähäpäästöisemmät moottorit. Vanhemmat ovat OM646 tyyppiä. Blue Efficiencyä on molemmilla moottoreilla.ek170 kirjoitti:Faceliftin yhteydessä (2010?) tuli käyttöön Blue Efficiency (BE) -moottorit -> pienemmät päästöt -> pienemmät verot. Varusteet ei vaikuta mitään verotusarvoon, vain päästöt, ikä ja kilometrit. Tullin Mahti-järjestelmää käyttämällä saa laskettua verot satasen tarkkuudella, kunhan vain päästöjen mukainen verotusprosentti on tiedossa.
Googlailemalla noita moottorikoodeja löytää paljon tietoa.
Viimeksi muokannut -jari-, Ma 15.12.2014 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Hae hakusanalla om651. Siinä on jakoketjussa ongelmia, mutta ei mikään ihan susi moottori silti. Tais ne koneet tulla -09 vuoden loppupuolella, samaan aikaan kun E sarja esiteltiin. Facelift tuli 2011, mutta noi BE moottorit tuli jokatapauksessa jo ennemmin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Mikähän siinä on sitte ideana, että siihen tullille tehtävään (vero)ilmoitukseen pitää rastita mitä varusteita autossa on....?ek170 kirjoitti:Varusteet ei vaikuta mitään verotusarvoon, vain päästöt, ikä ja kilometrit.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Ok, olenkin ihmetellyt kun päästöarvoja on monenlaisia noissa saman ikäisissä mersuissa. Miten ne nyt tunnistaa jos tuolta germaaniasta etsii autoja? Vuosimalli ei välttämättä siis kerro mitään. Tarinat kertoo, että tuo 646 moottori olis pitkästä aikaa mersun ns. miljoonamoottori. Tiputtaako tuo BE status 646 motin päästöarvoja? Taitaa olla 180g ainaskin -08 malleissa ja näkyy kyllä veroissa. Mieluummin kuitenkin ottaisin vaikka vähän enemmän veroja ja vanhemman auton kuin jakopääongelmia... Katselin vakavasti myös bemarin 320 diiseliä, mutta ei kiinnosta 5k€ jakopääremontti kampiakseleineen...-jari- kirjoitti:Ei liity faceliftiin tuo tekniikan muutos, -09 tulivat OM651 moottorikoodilla olevat vähäpäästöisemmät moottorit. Vanhemmat ovat OM646 tyyppiä. Blue Efficiencyä on molemmilla moottoreilla.ek170 kirjoitti:Faceliftin yhteydessä (2010?) tuli käyttöön Blue Efficiency (BE) -moottorit -> pienemmät päästöt -> pienemmät verot. Varusteet ei vaikuta mitään verotusarvoon, vain päästöt, ikä ja kilometrit. Tullin Mahti-järjestelmää käyttämällä saa laskettua verot satasen tarkkuudella, kunhan vain päästöjen mukainen verotusprosentti on tiedossa.
Googlailemalla noita moottorikoodeja löytää paljon tietoa.
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Siellähän ne CO2 päästöt lukee mobile.de sivulla. Esimerkiksi 2008-2010/220cdi: 180-130g/km. Ennen nimen laittamista sopimukseen tarkistaa vielä vaatimuksenmukaisuustodistuksesta, että co päästö on riittävän pieni.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Mister wise guy... Kyllähän ne siellä lukee mutta helvetistäkö tietää pitääkö ne paikkaansa? Ja lähinnä kysyin, että onko kaikki 646 koneiset samalla päästöarvolla, ilmeisesti on olemassa 646 BE malli ja paljonko siinä on päästöt? Ja miten sen erottaa tuosta 651 koneesta?veskola kirjoitti:Siellähän ne CO2 päästöt lukee mobile.de sivulla. Esimerkiksi 2008-2010/220cdi: 180-130g/km. Ennen nimen laittamista sopimukseen tarkistaa vielä vaatimuksenmukaisuustodistuksesta, että co päästö on riittävän pieni.
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Olenkohan väärässä jos väitän että etulokasuojassa olevassa kilvessä lukee BlueEfficiency jos kone on vähempipäästöinen? Vanhemmissa versioissa siinä lukee esim. AvantGarde tai Elegance.
C220d T 4-Matic
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Ei mobilen ilmoituksissa olevat CO2 arvot pidä yleensä paikaansa . Oikean arvon saat kyseisein auton rekisteriotteesta , siitä pienestä osasta . CO2 arvot vaihtelevat usein samassa autossa .Tzei kirjoitti:Mister wise guy... Kyllähän ne siellä lukee mutta helvetistäkö tietää pitääkö ne paikkaansa? Ja lähinnä kysyin, että onko kaikki 646 koneiset samalla päästöarvolla, ilmeisesti on olemassa 646 BE malli ja paljonko siinä on päästöt? Ja miten sen erottaa tuosta 651 koneesta?veskola kirjoitti:Siellähän ne CO2 päästöt lukee mobile.de sivulla. Esimerkiksi 2008-2010/220cdi: 180-130g/km. Ennen nimen laittamista sopimukseen tarkistaa vielä vaatimuksenmukaisuustodistuksesta, että co päästö on riittävän pieni.
Trafin sivulta näet autojen päästöarvoja .
Hyvä muistaa jos autoveroprosentti on ollut yli 28,5%:a niin , kannattaa tehdä autoveropäätöksestä valitus .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Mitäs tämä ny tarkottaa...? Onko kyse siis 220cdi:stä ja sen veroprosentista vai?sportsman kirjoitti:Tzei kirjoitti:veskola kirjoitti:Hyvä muistaa jos autoveroprosentti on ollut yli 28,5%:a niin , kannattaa tehdä autoveropäätöksestä valitus .
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 63535.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Euro 5 on päästöluokka .Tarkoittaa blue effincy ? 22080 euroa yleinen mh ,josta veropros.26.6%
Toisissa vastaavissa euro 4 ja isommat lukemat päästöissa ja isompi vero
Ei mtn hajua missä jakoketju rallattaa
Euro 5 on päästöluokka .Tarkoittaa blue effincy ? 22080 euroa yleinen mh ,josta veropros.26.6%
Toisissa vastaavissa euro 4 ja isommat lukemat päästöissa ja isompi vero
Ei mtn hajua missä jakoketju rallattaa
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Ellei luota mobilessa oleviin tietoihin, niin ainoa konsti on mennä paikan päälle ja lukea se vaatimuksenmukaisuustodistus. Sen perusteella verotus tehdään suomessa ja se todistus pitäisi saada auton mukaan. Mitenkään muuten ei voi etänä suomessa varmistua päästöistä, mutta kyllä 2010 on yleensä pienempipäästöinen kuin 2008 ja siten siitä kannattaa maksaa vaikka vähän enemmän kun vero jää pienemmäksi.
Ennen saksaan lähtöä kannattaa pyytää kuva auton VIN koodista ja tutkia mistä autosta on kyse, päästökin varmistunee silloin.
Ennen saksaan lähtöä kannattaa pyytää kuva auton VIN koodista ja tutkia mistä autosta on kyse, päästökin varmistunee silloin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Brabus Mercedes
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 01.04.2013 16:49
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Eipä tämänhetkisillä autoveroilla ja Saksan aika korkeilla autojen hinnoilla ole järkeä hakea ellei sitten erikseen satu kohdalle edullinen/hyvä.
Suomessahan noita W204:sia on jo niin paljon että on ihme jos ei esim. nettiautossa tuu miellyttävää yksilöä vastaan.
Varsinkin kun nyt tuon ikäluokan autot alkaa valumaan omistajlta markkinoille kun vaihtavat uudempaan..
Suomessahan noita W204:sia on jo niin paljon että on ihme jos ei esim. nettiautossa tuu miellyttävää yksilöä vastaan.
Varsinkin kun nyt tuon ikäluokan autot alkaa valumaan omistajlta markkinoille kun vaihtavat uudempaan..
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
No olen vähän eri mieltä. Saksasta saa takuun autoon ja varusteita saa vähän valita käytetyissäkin. Esim. itselle tärkeitä olivat väri, AMG-paketti ja Fahrassistenz-paketti, Comand, xenonit ja automaatti.
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Aika useassa yli 4 vuotta/150 tkm suomen teitä kahlanneessa autossa maalipinnassa sanomista.Samoin tuulilasissa ja umpioissa.Alustan pultit jo jonkin verran ruosteessa.
En ole saksasta autoa itse hakenut,mutta olihan tuo omastakin nähtävillä.Nykyinen kulkine 2009 maahan tuotuna virheetön ja nyt 170tkm suomen teitä. Keula,tuulilasi kivenhakkaumilla ja umpiot hiekkakylvystä samentuneet.
Avantgarden tuulilasi ilmeisesti tonnin kustannus.On se rahaa sekin
En ole saksasta autoa itse hakenut,mutta olihan tuo omastakin nähtävillä.Nykyinen kulkine 2009 maahan tuotuna virheetön ja nyt 170tkm suomen teitä. Keula,tuulilasi kivenhakkaumilla ja umpiot hiekkakylvystä samentuneet.
Avantgarden tuulilasi ilmeisesti tonnin kustannus.On se rahaa sekin
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Samaa mieltä. Juuri 1kk sitten hakeneena W169 vaimolle, niin vastaavilla varusteilla minkä löysin, ei härmälandia ole nähnytkään ja silti jäi maksamaan saman kuin nettiauton saman (iän ja kilsat) kolmanneksi kallein, ilman varusteita.tn62634 kirjoitti:No olen vähän eri mieltä. Saksasta saa takuun autoon ja varusteita saa vähän valita käytetyissäkin. Esim. itselle tärkeitä olivat väri, AMG-paketti ja Fahrassistenz-paketti, Comand, xenonit ja automaatti.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: MB C220 CDi 2008-2011 saksasta
Juuri näin se on. Siskonmiehelle haettiin keväällä W204 . 2011 ja 2012 puolella on jopa 21% verotettavia. Muistaakseni 127g päästöllä. Edullisemmaksi tuli kuin vastaava 2010 mallin autot, jossa isommat päästöt.tony kirjoitti:Samaa mieltä. Juuri 1kk sitten hakeneena W169 vaimolle, niin vastaavilla varusteilla minkä löysin, ei härmälandia ole nähnytkään ja silti jäi maksamaan saman kuin nettiauton saman (iän ja kilsat) kolmanneksi kallein, ilman varusteita.tn62634 kirjoitti:No olen vähän eri mieltä. Saksasta saa takuun autoon ja varusteita saa vähän valita käytetyissäkin. Esim. itselle tärkeitä olivat väri, AMG-paketti ja Fahrassistenz-paketti, Comand, xenonit ja automaatti.
Tehtiin sillee että n 1 kk ajan seuratttiin markkinoita ja päätettiin siinä puolivälissä mihin kaupunkiin tilataan lentoliput.
Sitten ennen lentoa edellisen viikon to-pe soiteltiin Stuttgartin ympäristöstä pariin paikkaan ja varattiin aika automyyjältä.
Sitten sunnuntaina lennettiin paikalle ja tiistaina sopiva auto löytyi Ulm:sta. Mobilessa on hyvä "parkkipaikka" johon voi kerätä autot ja hakuvahti myös. Sitten sieltä osoitteet ja puhelinnumerot ylös ja niistä täpät googlen karttaan ja voi sitte suunnitella reitin ajan säästämiseksi. Junge sterne autoja vain katseltiin, koska se takuu on parempi kuin suomi autojen takuu. Tuonnikäisistä voi sitten aina soittaa Suomen Vehoon ja tarkistaa kilometrit VIN koodilla.
Autoliike hoiti siirtokilvet, erittäin helppo homma. Lisävanteet talvirenkaita varten tuli myös kaupassa. Erittäin tärkeä varuste on Wifi mokkula autovuokraamosta (hertz) jotta saa edullisen ja ennenkaikkea nopean nettiyhteyden paikanpäällä.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79