Halpa, varma diesel-automaatti?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Halpa, varma diesel-automaatti?
Pitäisi hommata kakkosauto, eikä tarpeeksi vanhoista vehkeistä ole oikein kokemuksia. Mikä olisi sellainen "varma" valinta, jos ajatellaan kokonaiskustannuksia vaikkapa 3-5v ajalta, ja mihin ei missään nimessä kannata tarttua? 10-20tkm/vuosi keskimäärin ajoa. Kilometrit ei pelota, paljon ajetusta w211 on kokemuksia. Iso kuutiotilavuuskaan ei pelota mikäli ylläpito muuten todennäköisesti kohtuuhintaista, ja toisaalta lisäsylinterien tuottamasta nautinnosta mielellään hieman maksaakin. Oliko jossain w202 kallis pumppuremontti todennäköinen? Entä w210, kannattaako pysyä faceliftissä vai uskaltaako vanhempaan koskea? Pikkuruosteita voi sietää mutta ei niiden kanssa kiinnosta tappelemaan ruveta. Onko 350td vältettävien listalla? Entä w124, en ole koskaan ajatutkaan, meneekö liian vanhaksi jo? 200d löytyisi parhaimmillaan tonnin pintaan, mutta niissä joutuisi jo tinkimään ilmastoinnista.
Vaatimuksia ei tosiaan ihmeemmin ole:
-Diesel
-Automaatti
-Ilmastointi
-Halpa, tonnin vehkeenkään kanssa ei ole ongelmia mutta sopivasta, miellyttävällä moottorilla varustetusta kivasta autosta voisin maksaa neljäkin.
Vaatimuksia ei tosiaan ihmeemmin ole:
-Diesel
-Automaatti
-Ilmastointi
-Halpa, tonnin vehkeenkään kanssa ei ole ongelmia mutta sopivasta, miellyttävällä moottorilla varustetusta kivasta autosta voisin maksaa neljäkin.
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Jos Löydät vähäruosteisen 124:sen haluamillasi varusteilla niin osta sellainen. Käytatö kulut ovat maltilliset, Tekniikka yksikertaista, ja osat kohtuu hintaisia, ja on se mukava autokin.Poutahaukka kirjoitti:Pitäisi hommata kakkosauto, eikä tarpeeksi vanhoista vehkeistä ole oikein kokemuksia. Mikä olisi sellainen "varma" valinta, jos ajatellaan kokonaiskustannuksia vaikkapa 3-5v ajalta, ja mihin ei missään nimessä kannata tarttua? 10-20tkm/vuosi keskimäärin ajoa. Kilometrit ei pelota, paljon ajetusta w211 on kokemuksia. Iso kuutiotilavuuskaan ei pelota mikäli ylläpito muuten todennäköisesti kohtuuhintaista, ja toisaalta lisäsylinterien tuottamasta nautinnosta mielellään hieman maksaakin. Oliko jossain w202 kallis pumppuremontti todennäköinen? Entä w210, kannattaako pysyä faceliftissä vai uskaltaako vanhempaan koskea? Pikkuruosteita voi sietää mutta ei niiden kanssa kiinnosta tappelemaan ruveta. Onko 350td vältettävien listalla? Entä w124, en ole koskaan ajatutkaan, meneekö liian vanhaksi jo? 200d löytyisi parhaimmillaan tonnin pintaan, mutta niissä joutuisi jo tinkimään ilmastoinnista.
Vaatimuksia ei tosiaan ihmeemmin
-Diesel
-Automaatti
-Ilmastointi
-Halpa, tonnin vehkeenkään kanssa ei ole ongelmia mutta sopivasta, miellyttävällä moottorilla varustetusta kivasta autosta voisin maksaa neljäkin.
w202 sekä väyrysessä on tuota pumppu ongelmaa. Tosin ainoastaan 220D mallissa.
Väyrysen ostajan opas: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2623" onclick="window.open(this.href);return false;
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
väyrysistä 300D ja w202 korisista 250D mersuja. Ilmastoidun auton löytäminen voi olla vaikeaa mutta muuten kyllä tarjontaa on.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Pitääkö olla Mersu?
Jos ei, niin tällaisia löytyi nettiauton valikoimista (hintahaarukan yläpäästä, jotka voi saada tingittyä neljään tonniin).
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6931508 oma suosikkini näistä
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/6746571 tekniikka on kai varmaa, ruosteet vaivaa
http://www.nettiauto.com/chevrolet/epica/6925765 yllätyshaku
Jos ei, niin tällaisia löytyi nettiauton valikoimista (hintahaarukan yläpäästä, jotka voi saada tingittyä neljään tonniin).
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6931508 oma suosikkini näistä
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/6746571 tekniikka on kai varmaa, ruosteet vaivaa
http://www.nettiauto.com/chevrolet/epica/6925765 yllätyshaku
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Volvo on ollut mielessä toisena vaihtoehtona kun niistäkin on kokemusta, mutta noi laatikot vähän pelottaa. Kun olen ymmärtänyt että sitten kun se menee niin se menee, eikä kannata elvyttää. 300d väyrynen on ehkä kiinnostavin ajatus tällä hetkellä, mutta mites niiden laatikot? Jossain yksilöissä on ollut vaivoina luistaminen pakilla ja ykkösellä, joissain jotain vaikeuksia 2-3 vaihtamisessa. Osaakos noista oireista päätellä miten isoa remppaa on tiedossa?
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Tästä ilmastoitu > http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6867396" onclick="window.open(this.href);return false;Jolle kirjoitti:väyrysistä 300D ja w202 korisista 250D mersuja. Ilmastoidun auton löytäminen voi olla vaikeaa mutta muuten kyllä tarjontaa on.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
^ Aikamoinen tilaisuus kyllä. Ihme ettei ole jo mennyt.
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Pistin yv:täPoutahaukka kirjoitti:^ Aikamoinen tilaisuus kyllä. Ihme ettei ole jo mennyt.
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
ehdottomasti CDI jos jotaki. Noi vanhat on kamalaa antiikkia jo
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Mites tuollainen enemmän ajettu 320cdi? Mitä murheita niissä on? R6 siis.
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Nuinko on Millä mitarilla mitattuna?Sergey kirjoitti:ehdottomasti CDI jos jotaki. Noi vanhat on kamalaa antiikkia jo
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
vaikka tällä. tai No eihä ny kukaa tervejärkinen aja arkiajoja dieselillä ellei se oo CDI? eriasia harrastelijat jotka harrastaa antiikkia, mutta elämäntapaintiaanit erikseen
Itehän ajelen CDI:llä siks ku ei oo varaa muuhun (eli bensiiniin) ja taidot ja rahat ei riitä korjaamaan esim. OM60x tekniikkaa jos se särkyy. Ja onha se ny jo vanhaa, 60 lukulaista suunnittelua. CDI o sentäs 30 vuotta uudempaa teknologiaa ja hyvin kestääki. Mun automaatti C on 700tkm rullattu ja edellee toimii ku tauti, sehän oli nettivaraosassa myynnissä varaosiksi mutta ei siin ollu mitää vikaa loppujenlopuksi, oli vaan unohtunut huoltaa sitä viimisen 100tkm aikana.
Jopa korkeapainepolttoainepumpun pystyy kuka tahansa korjaamaan itse, eikä siihen mene kuin tunti Sitäpaitti CDI koneen suorituskyky on bensiinin tasolla, joten ei vituta sekään niin paljoa.
320cdi olisi kyllä unelmapeli, rivikutosena nimenomaan! Mut pienemmässä korissa kuin väyrynen
Itehän ajelen CDI:llä siks ku ei oo varaa muuhun (eli bensiiniin) ja taidot ja rahat ei riitä korjaamaan esim. OM60x tekniikkaa jos se särkyy. Ja onha se ny jo vanhaa, 60 lukulaista suunnittelua. CDI o sentäs 30 vuotta uudempaa teknologiaa ja hyvin kestääki. Mun automaatti C on 700tkm rullattu ja edellee toimii ku tauti, sehän oli nettivaraosassa myynnissä varaosiksi mutta ei siin ollu mitää vikaa loppujenlopuksi, oli vaan unohtunut huoltaa sitä viimisen 100tkm aikana.
Jopa korkeapainepolttoainepumpun pystyy kuka tahansa korjaamaan itse, eikä siihen mene kuin tunti Sitäpaitti CDI koneen suorituskyky on bensiinin tasolla, joten ei vituta sekään niin paljoa.
320cdi olisi kyllä unelmapeli, rivikutosena nimenomaan! Mut pienemmässä korissa kuin väyrynen
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
mää en ole millään muulla moneen oikeestaan ikinä arkiajoja ajanutkaan, kun tollasilla mersun vanhoilla esikammio diiseleillä. ei haittaa, vaikka on vanhaa tekniikkaa. mulla, kun ei taidot riitä CDI:n korjaamiseen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6571506" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4532849" onclick="window.open(this.href);return false;
.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4532849" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Sergey kirjoitti:
Jopa korkeapainepolttoainepumpun pystyy kuka tahansa korjaamaan itse, eikä siihen mene kuin tunti Sitäpaitti CDI koneen suorituskyky on bensiinin tasolla, joten ei vituta sekään niin paljoa.
320cdi olisi kyllä unelmapeli, rivikutosena nimenomaan! Mut pienemmässä korissa kuin väyrynen
En ole huomannut vanhojen ja uusien dieselmoottoreiden tehoissa ja väännöissä...suorituskyvyssä mitään eroa. CDI ampuu lähtökiihdytyksessä aavistuksen paremmin, mutta kun ollaan 3000 r/min kohdalla, alkaa todellinen voima näyttämään mahtinsa.
E 300 DT -98 laittaa polvilleen E 270 CDI:n ja C 202 250 DT laittaa polvilleen C 203 220 CDI:n, vain pari esimerkkiä siitä mitä vanha tekniikka pitää sisällään. CDI on vikaherkempi joka tapauksessa.
+358 18B8FE99
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
J.Kulmala kirjoitti:Sergey kirjoitti:
Jopa korkeapainepolttoainepumpun pystyy kuka tahansa korjaamaan itse, eikä siihen mene kuin tunti Sitäpaitti CDI koneen suorituskyky on bensiinin tasolla, joten ei vituta sekään niin paljoa.
320cdi olisi kyllä unelmapeli, rivikutosena nimenomaan! Mut pienemmässä korissa kuin väyrynen
En ole huomannut vanhojen ja uusien dieselmoottoreiden tehoissa ja väännöissä...suorituskyvyssä mitään eroa. CDI ampuu lähtökiihdytyksessä aavistuksen paremmin, mutta kun ollaan 3000 r/min kohdalla, alkaa todellinen voima näyttämään mahtinsa.
E 300 DT -98 laittaa polvilleen E 270 CDI:n ja C 202 250 DT laittaa polvilleen C 203 220 CDI:n, vain pari esimerkkiä siitä mitä vanha tekniikka pitää sisällään. CDI on vikaherkempi joka tapauksessa.
Polvilleen ei laita kumpikaan, aika tasatahtia näyttävät kulkevan. Siinä toisesta esimerkki.
http://www.zeperfs.com/duel692-216.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
7u0mas kirjoitti:J.Kulmala kirjoitti:Sergey kirjoitti:
Jopa korkeapainepolttoainepumpun pystyy kuka tahansa korjaamaan itse, eikä siihen mene kuin tunti Sitäpaitti CDI koneen suorituskyky on bensiinin tasolla, joten ei vituta sekään niin paljoa.
320cdi olisi kyllä unelmapeli, rivikutosena nimenomaan! Mut pienemmässä korissa kuin väyrynen
En ole huomannut vanhojen ja uusien dieselmoottoreiden tehoissa ja väännöissä...suorituskyvyssä mitään eroa. CDI ampuu lähtökiihdytyksessä aavistuksen paremmin, mutta kun ollaan 3000 r/min kohdalla, alkaa todellinen voima näyttämään mahtinsa.
E 300 DT -98 laittaa polvilleen E 270 CDI:n ja C 202 250 DT laittaa polvilleen C 203 220 CDI:n, vain pari esimerkkiä siitä mitä vanha tekniikka pitää sisällään. CDI on vikaherkempi joka tapauksessa.
Polvilleen ei laita kumpikaan, aika tasatahtia näyttävät kulkevan. Siinä toisesta esimerkki.
http://www.zeperfs.com/duel692-216.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla nyt sattuu olemaan kaikki neljä esittelemääni autoa pihassa, joten tiedän tasan tarkkaan kuinka polvilleen meneminen tapahtuu ja missä tilanteessa. Autoni ovat vertailukelpoisia ajettuihin kilometreihin verrattuna ja muihin vastaaviin autoihin nähden.
+358 18B8FE99
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Mulla ei ole noista yhtäkään mutta Sergey on oikeassa.
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
No millähän perusteella tuollainen päätelmä ? Se että Sergey ja sinä olet sitä mieltä, mutta otetaan vähän suurempi otos, mitä mieltä oikeassa elämässä olevilta kannanottoja tulee. Aika paskoja vehkeitä CDI:t ovat ja on minun mielipide, joka perustuu tietoon ja kokemukseen.LopenUupunut kirjoitti:Mulla ei ole noista yhtäkään mutta Sergey on oikeassa.
.
+358 18B8FE99
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Jos haetaan halpaa, varmatoimista ja automaattia niin kyllä minusta on jäkevintä pysyä esikammiokoneisesssa. Lisäksi kun tuolla oli maininta että mahdolliset lisäsylinterit on plussaa, niin jos cdi koneista haluaisi niin pitäisi olla 270 tai 320 ja kun hintahaarukka on tuolla 1-4 tonnia niin ehjät tai edes ajettavassa kunnossa olevat autot(lue mersut) on vähissä.Sergey kirjoitti:vaikka tällä. tai No eihä ny kukaa tervejärkinen aja arkiajoja dieselillä ellei se oo CDI? eriasia harrastelijat jotka harrastaa antiikkia, mutta elämäntapaintiaanit erikseen
Itehän ajelen CDI:llä siks ku ei oo varaa muuhun (eli bensiiniin) ja taidot ja rahat ei riitä korjaamaan esim. OM60x tekniikkaa jos se särkyy. Ja onha se ny jo vanhaa, 60 lukulaista suunnittelua. CDI o sentäs 30 vuotta uudempaa teknologiaa ja hyvin kestääki. Mun automaatti C on 700tkm rullattu ja edellee toimii ku tauti, sehän oli nettivaraosassa myynnissä varaosiksi mutta ei siin ollu mitää vikaa loppujenlopuksi, oli vaan unohtunut huoltaa sitä viimisen 100tkm aikana.
Jopa korkeapainepolttoainepumpun pystyy kuka tahansa korjaamaan itse, eikä siihen mene kuin tunti Sitäpaitti CDI koneen suorituskyky on bensiinin tasolla, joten ei vituta sekään niin paljoa.
320cdi olisi kyllä unelmapeli, rivikutosena nimenomaan! Mut pienemmässä korissa kuin väyrynen
Jos haluaa liikkua paikasta toiseen halvalla ja tasokkaasti niin minusta esim. 300D väyrynen automaattina on hyvä ostos, miinukset tulee lähinnä korkeista ylläpitokuluista ja siitä että jos haluaa auton olevan siisti ulkopuolelta niin kannattaa pysyä suurimmasta osasta yksilöistä erosta. Ruosteisia yksilöitä riittää
Mitä esikammiokoneisessa autossa on kalliimpaa korjata kuin uudemmissa? Jos nyt mietitään perinteistä ongelmaa että kylmäkäynnistys 30 asteen pakkasessa?
Esikammiokoneinen lähtee käymään jos hehkut on kunnossa eikä polttoainepuolella ole paljoa ilmavuotoja? Cdi koneisessa samat asia plus suuttimien ohivuodot, korkeapainepunpun vuodot, nokan ja kampiakselin asentotunnistin, niiden johdot, ettei mikään rikki mennyt johdon kuori ole käräyttänyt ecua jne jne.
Lisäksi vielä tähän että alkupään w210 on avain on vielä perinteinen rauta-avain ja sen uusiminen maksaa 20 euroa eikä 300 euroa kuten uudemmissa, sama koskee myäs virtalukkoa, se maksaa 35 euroa eikä 700 kuten uudemmissa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Ai niin, muistinko mainita että tuollaisen esikammiokoneinen lämpeää normaaliin käyntilämpötilaan muutaman kilometrin eikä 30 kilometrin matkalla jos silloinkaan (CDI)
Niin ja mainitaan vielä sen verran että itse olen ajanut viimeiset 130 tkm cdi koneisella mersulla, tuossa oli vaan muutamia huomioita siltä ajalta
Niin ja mainitaan vielä sen verran että itse olen ajanut viimeiset 130 tkm cdi koneisella mersulla, tuossa oli vaan muutamia huomioita siltä ajalta
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
En heti muistanutkaan kiihdyksissäni CDI:n hyvistä ja huonoista puolista.
Ruumisautoksi CDI sopii oikein hyvin....onko se sitten hyvä vai huono puoli mutta surkeita talviautoja lapsiperheelliselle.
Ruumisautoksi CDI sopii oikein hyvin....onko se sitten hyvä vai huono puoli mutta surkeita talviautoja lapsiperheelliselle.
+358 18B8FE99
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
cdi tietenkin, en nyt heti ihan keksi miksi ihmeessä pitäis esikammiota parempana sen vertaa että pitäis ehdottomasti sellainen saada. Facelifiti muutenkin kaikinpuolin parempi ja turvallisempi mitä pre, hinnassa ei kuitenkaan ole käytänössä mitään eroa.
edit, varsinkin tuossa hintaluokassa pienellä etsinnällä löytää hyvän facelifti väyrysen. Semmoisessa on osapuilleen kaikki paremmin mitä jossain lankussa (ulkonäköä jollei lasketa) . CDI olkoonkin enempi hajoavia osia koneessa niin ei semmoisen osat maksa juuri yhtään mitään näinä päivinä.
edit, varsinkin tuossa hintaluokassa pienellä etsinnällä löytää hyvän facelifti väyrysen. Semmoisessa on osapuilleen kaikki paremmin mitä jossain lankussa (ulkonäköä jollei lasketa) . CDI olkoonkin enempi hajoavia osia koneessa niin ei semmoisen osat maksa juuri yhtään mitään näinä päivinä.
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Kyllähän se pidemmän päälle alkaa juilimaan, kun CDI:ssä aina pelti pystyssä ja käyttöaste mitä on. Tälläkin foorumilla on lukematon määrä henkilöitä, jotka ovat raskaasti pettynyt CDI-tekniikan autoonsa.epk kirjoitti:cdi tietenkin, en nyt heti ihan keksi miksi ihmeessä pitäis esikammiota parempana sen vertaa että pitäis ehdottomasti sellainen saada. Facelifiti muutenkin kaikinpuolin parempi ja turvallisempi mitä pre, hinnassa ei kuitenkaan ole käytänössä mitään eroa.
edit, varsinkin tuossa hintaluokassa pienellä etsinnällä löytää hyvän facelifti väyrysen. Semmoisessa on osapuilleen kaikki paremmin mitä jossain lankussa (ulkonäköä jollei lasketa) . CDI olkoonkin enempi hajoavia osia koneessa niin ei semmoisen osat maksa juuri yhtään mitään näinä päivinä.
Kyllä panee miettimään kun viikottain auto ei lähde käyntiin tai joka toinen viikko auto vikatilassa ja joka kolmas viikko joku vikavalo syttyy joka estää katsastuksen jne. jne.
Jolle jo tuossa aikasemmin kertoi mm. virtalukkovioista, joihin palaa hetkessä tonni ja paljon muuta, jossa aina saa pistää satasia auton korjauksiin.
+358 18B8FE99
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Pitääkö sitä ostaa miljoonan ajettu pommi mitä pitää huoltaa viikottain kerran laitat perusjutut kuntoon cdistä jollei oo ennen huollettu niin ajelee pitkään ilman murheita. Ihan samalla tavalla mitä vanhemmatkin.
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Vaivat alkavat alle 100 tkm jälkeen ja jopa allekin. Hyvää yksilöä en ole vielä löytänytkään, täytyy olla lottovoiton saaneen onni jos sellainen sattuu paikalle.epk kirjoitti:Pitääkö sitä ostaa miljoonan ajettu pommi mitä pitää huoltaa viikottain kerran laitat perusjutut kuntoon cdistä jollei oo ennen huollettu niin ajelee pitkään ilman murheita. Ihan samalla tavalla mitä vanhemmatkin.
+358 18B8FE99
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Kyllä sä et tiedä cdi moottoreista yhtään mitäänJ.Kulmala kirjoitti:Vaivat alkavat alle 100 tkm jälkeen ja jopa allekin. Hyvää yksilöä en ole vielä löytänytkään, täytyy olla lottovoiton saaneen onni jos sellainen sattuu paikalle.epk kirjoitti:Pitääkö sitä ostaa miljoonan ajettu pommi mitä pitää huoltaa viikottain kerran laitat perusjutut kuntoon cdistä jollei oo ennen huollettu niin ajelee pitkään ilman murheita. Ihan samalla tavalla mitä vanhemmatkin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
J.Kulmala kirjoitti: Hyvää yksilöä en ole vielä löytänytkään, täytyy olla lottovoiton saaneen onni jos sellainen sattuu paikalle.
epk kirjoitti:Pitääkö sitä ostaa miljoonan ajettu pommi mitä pitää huoltaa viikottain
e: enivei eikös se ole jo kaikkien tiedossa ettei Rumilus tiiä mistään mitään jos sitäkään
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Insinööri Rumiluksen pitäis kyllä joskus tulla kebabeille pk-seudun herrojen kanssa ihmettelemään tekniikkaa.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Halpa, varma diesel-automaatti?
Kyllä omat väyryset on ollut todella huolettomia autoja, ehkä ei vain ole osunut kohdalle sitä Maanantai mallia.
220d - 97 (sedan) oli ensimmäinen (laiska kun mikä 95hv), tämä oli vuosina 2000-2008 omia ajoja 350 tkm ja myydessä 520 tkm mittarissa (jolloin hajosi vaihdelaatikko, manuaali).
Ostohinta autolle 32.000e ja myyntihinta 2500e, tämä oli viimeinen edes läheskään uudehkona ostettu auto, jonka koskaan hankin
270 CDI -01 (Farkku, automaatti) ollut nyt 6 vuotta, omia ajoja n.300 tkm ja nyt mittarissa reilut 500 tkm. Ostohinta 8000e vuonna 2008.
Kumpaakaan autoon ei ole tainnut mennä yhtään yli 200 euron osaa (jos ei oteta huomioon mitä laatikon korjaus olisi maksanut ensimmäiseen versioon), mutta kyllähän toi CDI nyt on ihan eri auto väännön ja tehojen puolesta.
Molemmat on / on ollut yrityksen ajossa ja kilometrikorvauksia nostettu yhteensä se 500 tkm, eli ei huonoja ole ollut
220d - 97 (sedan) oli ensimmäinen (laiska kun mikä 95hv), tämä oli vuosina 2000-2008 omia ajoja 350 tkm ja myydessä 520 tkm mittarissa (jolloin hajosi vaihdelaatikko, manuaali).
Ostohinta autolle 32.000e ja myyntihinta 2500e, tämä oli viimeinen edes läheskään uudehkona ostettu auto, jonka koskaan hankin
270 CDI -01 (Farkku, automaatti) ollut nyt 6 vuotta, omia ajoja n.300 tkm ja nyt mittarissa reilut 500 tkm. Ostohinta 8000e vuonna 2008.
Kumpaakaan autoon ei ole tainnut mennä yhtään yli 200 euron osaa (jos ei oteta huomioon mitä laatikon korjaus olisi maksanut ensimmäiseen versioon), mutta kyllähän toi CDI nyt on ihan eri auto väännön ja tehojen puolesta.
Molemmat on / on ollut yrityksen ajossa ja kilometrikorvauksia nostettu yhteensä se 500 tkm, eli ei huonoja ole ollut
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti