230 CLK Kompressor
230 CLK Kompressor
Osaako kukaan neuvoa että mikä voisi olla vialla kyseisessä 2000 mallisessa CLK:ssa? Kun laittaa kylmänä käyntiin ( siis ei ole ollut lohkolämmitin ) päällä, niin lähtee pienen sahaamisen jälkeen käyntiin ( noin 5sek ) ja sen jälkeen prötäyttää kierroksia miten sattuu ja sitten asettuu kohdilleen. Lämpimänä kyseistä ongelmaa ei ole. Joku kertoi että olisi kylmäkäynnistimestä, tarkoitettiinkohan tällä suutinta vai mitä? Jos vika olisi tuossa niin missä se sijaitsee ja onkohan itse vaihdettavissa ja mikä mahtaa olla sellaisen hinta?
Re: 230 CLK Kompressor
Ei kai noin nuoressa autossa ole enää erillistä kylmäkäynnistinlaitetta, vaan moottorinohjaus huolehtii kaikesta seoksen ja sytytyksen säädöstä. Onko moottori muuten tyyppiä M111 vai M271?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 230 CLK Kompressor
Tota autoa kattoi kerran yksi MB vehkeisiin erikoistunut kaveri ja sanos et joku "luistin" on likainen / kulunut ja samalla puhui kylmäkäynnistimestä. Tuosta en osaa sanoa mitään että kumpi tyyppi on kyseessä. Auto on isäukkon enkä pääse sitä nyt mistään tarkistamaan. Ajattelin vaan että jos on tuo kylmäkäynnistin, niin olisko sellaisen voinut itse vaihtaa.
Re: 230 CLK Kompressor
Lisäilmaluistia ei näin uusissa ruiskuissa enää ole. Ensimmäiseksi käy lukemassa vikakoodit.
Re: 230 CLK Kompressor
Voisko olla PA suodatin tukossa? Itellä teki tota samaa kun oli noita viallisia tarvikesuodattimia. Tosin erona se ettei lähtenyt lämpösenä ollenkaan käyntiin.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: 230 CLK Kompressor
Jos löytyy punaista venakopan päältä niin M111, sillon kannattaa uusia sen ecun lämpötila-anturi joka kertoo jäähdytin nesteen lämpötilan (oletan et vastaava systeemi kun vaparissa) ja sen anturin johdot tarkastella myös
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 230 CLK Kompressor
Ei tarvi olla punaista levyä tulppien päällä ollakseen M111 moottori, mutta lämpötila antureissa voi olla häikkää kyllä. Edelleen vikakoodien luku vaikka jollain muulla testerilläkin kuin staarilla.
Re: 230 CLK Kompressor
M111 kompurasta mielstäni löytyy tuo punainen pala, kun taas vaparissa on yksivärinen koko setti
Edit: Ei tartte olla punaista joo mutta topicin aloittajalla on kompurapata joten ei nyt sotketa vaparia ja ahdettua... Tässä just taannoin sain erään M111 koneen kylmästartti vaivat hoidettua em. toimenpiteillä
Edit: Ei tartte olla punaista joo mutta topicin aloittajalla on kompurapata joten ei nyt sotketa vaparia ja ahdettua... Tässä just taannoin sain erään M111 koneen kylmästartti vaivat hoidettua em. toimenpiteillä
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 230 CLK Kompressor
M111 koneita on ilman kompuraakin olemassa ja ilman sitä punasta palaa... tiedoksi Raumallekin.
Re: 230 CLK Kompressor
No on on omassakin pihassa M111 vapari mutta kun topicin aloittajalla on kompura ja siinä on punaista jos sen on M111, jos ei ole punaista niin se on kaiketiNico202 kirjoitti:M111 koneita on ilman kompuraakin olemassa ja ilman sitä punasta palaa... tiedoksi Raumallekin.
M271.
Ja luitko edes edellistä viestiäni jossa kerroin että M111 kompurassa on punainen peitelevy kun taas vaparissa on koko venakoppa yksivärinen
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 230 CLK Kompressor
M111 konetta on vaparina ja kompurana. Vanhemmassa kompurassa ei ollut punainen.
Re: 230 CLK Kompressor
Topicin aloittajalla on vm.-00 joka on ihan viimeisiä M111 kompuroita jos on ollakseen. Kyllä sieltä punainen pala löytyy.
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 230 CLK Kompressor
Joo keskitytään nyt aloittajan onkelmaan ja ehkä hän kertoo mikä kone autosa on SORI!
Re: 230 CLK Kompressor
Niinpä, otsikko kertoo jo paljon
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 230 CLK Kompressor
Johan tuota kysyttiin, mutta hän ei tiennyt moottorin tyyppiä. Ilmeisesti kyseessä on M111-kone ja sillä punaisella kannella ,-) Valmistenumerolla (VIN) asia selviäisi melko helposti.Nico202 kirjoitti:Joo keskitytään nyt aloittajan onkelmaan ja ehkä hän kertoo mikä kone autosa on SORI!
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 230 CLK Kompressor
Kiitos ihan älyttömästi kaikille vastaajille. Tosiaan auto on isäukkon ( 80v ) ja pääsen tulevalla viikolla auton katsomaan tarkemmin. Sen muistan autosta, että koneen päällä on punaista, mutta tarkistan sen VIN numeron samalla kun käyn kattomassa pannuhuoneen.
Jos vika on tuossa " lämpöanturi " kohdassa niin voitko tarkemmin kertoa että mistä kohdasta löydän sen. Mulle nuo " uudemmat " MB:t on hiukan ventovieraita, ite olen joskus harrastanut W124 ja W126:a ja nykyään vanhoja Volvoja.
Mut palaan heti asiaan uudestaan kun saan sen VIN numeron ylös ja vaikka kuvan pannuhuoneesta. KIITTI KAIKILLE JO TÄSTÄKIN.
Jos vika on tuossa " lämpöanturi " kohdassa niin voitko tarkemmin kertoa että mistä kohdasta löydän sen. Mulle nuo " uudemmat " MB:t on hiukan ventovieraita, ite olen joskus harrastanut W124 ja W126:a ja nykyään vanhoja Volvoja.
Mut palaan heti asiaan uudestaan kun saan sen VIN numeron ylös ja vaikka kuvan pannuhuoneesta. KIITTI KAIKILLE JO TÄSTÄKIN.
Re: 230 CLK Kompressor
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=157424" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa se edellinen potilas tosin eri kopassa, vanhemmalla ruiskulla ja vaparina.
Siinä koneen etupäässä venakopassa on sellanen muovikate joka irtoaa alareunasta vetämällä ja nostamalla pois niin sieltä alta löytyy koneen lämpöanturat.
Yksi niistä on eculle, yksi mittaristolle ja vielä yksi jos autossa on ilmastointi, näin tässä vanhemmalla ruiskulla olevassa.
On mulla tuo m111 viimisemmälläkin ruiskulla ollut mut en varmaksi sano oliko anturit samanlailla, ei vaan muista
Tuossa se edellinen potilas tosin eri kopassa, vanhemmalla ruiskulla ja vaparina.
Siinä koneen etupäässä venakopassa on sellanen muovikate joka irtoaa alareunasta vetämällä ja nostamalla pois niin sieltä alta löytyy koneen lämpöanturat.
Yksi niistä on eculle, yksi mittaristolle ja vielä yksi jos autossa on ilmastointi, näin tässä vanhemmalla ruiskulla olevassa.
On mulla tuo m111 viimisemmälläkin ruiskulla ollut mut en varmaksi sano oliko anturit samanlailla, ei vaan muista
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: 230 CLK Kompressor
Kiitos Jupa vastauksesta. Menen tarkistamaan ukkon silmäterän tulevalla viikolla ja katon nyt ainakin tuon VIN numeron ja sitten otan sen kuvan konehuoneesta. Voin samalla kattoa tuon muovikatteen takana olevan lämpöanturi jutun. Palaan tähän "topiciin" heti sen jälkeen. Kiitos TAAS TUHANNESTI.
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 230 CLK Kompressor
pekka1971 kirjoitti:Kiitos Jupa vastauksesta. Menen tarkistamaan ukkon silmäterän tulevalla viikolla ja katon nyt ainakin tuon VIN numeron ja sitten otan sen kuvan konehuoneesta. Voin samalla kattoa tuon muovikatteen takana olevan lämpöanturi jutun. Palaan tähän "topiciin" heti sen jälkeen. Kiitos TAAS TUHANNESTI.
Viimeksi muokannut E200kompressor, Ke 29.07.2015 04:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 230 CLK Kompressor
OT: Mikä on tuo pakonokan päässä oleva mötikkä? Minulla on ollut pari eri-ikäistä M111-kompressorikonetta (M111.945 ja vanhempi M111.975) C-mallista, mutta niissä ei ole ollut tuollaista laitetta.E200kompressor kirjoitti:Tuossa kuvia Mercedes-Benz M111-Kompressorista. Kävin hetki sitten tallissa kuvaamassa:
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 230 CLK Kompressor
[quo="tomant"][/quote]OT: Mikä on tuo pakonokan päässä oleva mötikkä? Minulla on ollut pari eri-ikäistä M111-kompressorikonetta (M111.945 ja vanhempi M111.975) C-mallista, mutta niissä ei ole ollut tuollaista laitetta.
tomant[/quote]
Jaa-a, hyvä kysymys.
tomant[/quote]
Jaa-a, hyvä kysymys.
Viimeksi muokannut E200kompressor, Ke 29.07.2015 04:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 230 CLK Kompressor
Toi näyttää kuin dieselin alipaine pumpulta..jospa se on ilmapumppu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 230 CLK Kompressor
Riippuu kai versiosta.atlas kirjoitti:Toi näyttää kuin dieselin alipaine pumpulta..jospa se on ilmapumppu?
Viimeksi muokannut E200kompressor, Ke 29.07.2015 04:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 230 CLK Kompressor
tai jousituksen oljypumppu
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: 230 CLK Kompressor
Juu tuoltahan se isäukkon mersun kone näyttää. Eli nyt pitäisi siis ottaa tuo keulamuovipala tuosta päältä pois ja sitten sen alta pitäisi tulla näkyviin 3 anturia.
Joku niistä meni mittarille ja joku eculle ja sitten mahdollisesti joku kolmas. Eli joku niistä olisi nyt mahdollisesti viallinen tai siihen tuleva liitin kosketus huono eli sinne CRC:tä tai muuta vastaavaa ja kokeilla uudestaan. Eli ymmärsinkö oikein että mahdollisesti se anturi voisi olla viallinen mikä menee eculle ja jos sen liittimen putsaus ei auta niin sitten se anturi voisi mahdollisesti olla viallinen. Mistäs sellaisen saisi hankittua kätevimmin.
Joku niistä meni mittarille ja joku eculle ja sitten mahdollisesti joku kolmas. Eli joku niistä olisi nyt mahdollisesti viallinen tai siihen tuleva liitin kosketus huono eli sinne CRC:tä tai muuta vastaavaa ja kokeilla uudestaan. Eli ymmärsinkö oikein että mahdollisesti se anturi voisi olla viallinen mikä menee eculle ja jos sen liittimen putsaus ei auta niin sitten se anturi voisi mahdollisesti olla viallinen. Mistäs sellaisen saisi hankittua kätevimmin.
Re: 230 CLK Kompressor
Kuvien M111-moottoreissa on vain yksi anturirunko M14x1,5 -kierteellä. Se voi olla yksinkertainen tai kaksoisanturi, jossa on kaksi vastusta ja neljä napaa. (Vastusarvot ovat erilaisia kuin vanhemmissa KE-Jet -lämpöantureissa, vaikka ne ovat kierteen puolesta vaihtokelpoisia.)
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 230 CLK Kompressor
Mittaa vastus liittimen napojen yli, niin näet, onko anturi kunnossa. Vastuksen pitäisi olla noin 3100 ohmia 20 celsius-asteessa ja noin 315 ohmia 580 celsius-asteessa. Nelinapaisessa mittaa napojen 1 ja 4 tai napojen 2 ja 3 yli (vastuksilla keskenään eri arvot) tai kokeilemalla (numerot vaikeasti luettavissa napojen luona).pekka1971 kirjoitti:...Eli ymmärsinkö oikein että mahdollisesti se anturi voisi olla viallinen mikä menee eculle ja jos sen liittimen putsaus ei auta niin sitten se anturi voisi mahdollisesti olla viallinen. Mistäs sellaisen saisi hankittua kätevimmin.
Anturi löytyy tarvikeliikkeestä, alkuperäinen kannattaa ottaa malliksi mukaan. Laske pakkasnestettä ensin vatiin, ettei se valu hukkaan, kun irrotat anturin.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 230 CLK Kompressor
Eli tarkoitatko niin että en ota varsinaisesti liitintä irti anturista vaan liittimen piuhojen juuresta koittaa mitata?? Eli laitan hetkeksi
auton käymään ja sitten koitan mitata ja jos noin suurinpiirtein lämmöt jossain 20-30 asteen paikkeilla niin ohmi mittarilla kiinni ja olisi siinä 3100 ohmin luokkaa
ja 80 asteen paikkeilla se 315 ohmia. Mutta näyttääkö se ääretöntä jos anturi on rikki.
auton käymään ja sitten koitan mitata ja jos noin suurinpiirtein lämmöt jossain 20-30 asteen paikkeilla niin ohmi mittarilla kiinni ja olisi siinä 3100 ohmin luokkaa
ja 80 asteen paikkeilla se 315 ohmia. Mutta näyttääkö se ääretöntä jos anturi on rikki.