Kävimme koeajamassa 2011 vm saksan tuonti 4-matic 250cdi koneella olevaa facelift c mersua. Hyvältähän tuo tuntui, mutta jotenkin jäi semmoinen kuva, että kovin tehoton tuo oli automaatin kanssa. Automaatti tuntui miettivän varsin kauan kickdownin painamisen jälkeen. Muutenkin toiminta oli aika hidasta ja kuminauhamaista. Tiedä sitten tuntuiko itsestä vaan, kun aikaisempi auto manuaali vaihteilla.?
Onko tuossa faceliftin jälkeen olevassa 250cdi koneessa mitään murheita suuttimien ja jakoketjun kans? Hieman pelottaa nuo kauhuskenaariot mitä on lukenut? Hemmetin hyvä auto se oli muuten ajoltansa. Onkohan autossa mitään tiedossa olevia tyyppivikoja jota tutkia?
Autossa olisi varusteena distronic vakionopeuden säädin. Ihan mahtava varuste, mutta onko kovin vikaherkkä?
Mitenkä lienee mb:n nelivedon kestävyys? Jakolaatikon öljynvaihdot yms? autolla on ajettu 148tkm.
Miten muuten huoltovälit menee ko. autoon? Onko kalliita?
Kiitoksia kovasti avusta!
W204 facelift 250 cdi ostoa harkitsemassa?
Re: W204 facelift 250 cdi ostoa harkitsemassa?
Itse vaihdoin allekirjoituksen mukaiseen c malliin. Edelliseen manuaaliin verrattuna tämä automaatti on ripeämpi lähtemään paikoiltaan normaali ajossa. Kai ne on tottumuskysymyksiä vaan. Vielä kun saataisiin vaihteisto toimimaan kunnossa niin olisin tyytyväinen onneksi on takuun alainen auto
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: W204 facelift 250 cdi ostoa harkitsemassa?
Samat kokemukset. Kun tottuu automaattiin, niin varsin ripeää tuolla nuhaisimmalla dieselilläkin. Suurin osa muista autoilijoista jää pintakaasullakin kauas kaivelemaan nenää kiihdytyksissä.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W204 facelift 250 cdi ostoa harkitsemassa?
Mainio peli, täytyy myöntää! -automaateissa on näemmä eroja, vaihdoin just vuotta uudempaan ja mielestäni tää uudempi on ripeämpi lähtemään...
Kaupungissa käytän vaihteiston Sport -asetusta, niin toimii "loogisemmin" eli ei yritä pistää pesään aina suurinta vaihdeta, joka tietty aiheuttaa sen, että alaspäin vaihtaminen kestää.
Vaihdelaatikon nykimisestä on kirjoiteltu ja vanhassa oli juurikin tätä ongelmaa. Ominaisuus ilmenee pelkästään kylmänä, kun automaatti vaihtaa kakkoselta kolmoselle.
(nykäisy tuntuu samalta, kuin manuaalilla kiihdyttäisi pienellä vaihteella, sitten nostaisi jalan pois kaasulta sekunniksi ennen kytkimen alas painamista)
Neliveto on myös mainio ja varsin huomaamaton lisävaruste, josta kuluneena talvena ei päässyt liikaa nauttimaan. Mutta toimii, enkä ole kuullut mitään suuria vikoja sen suhteen!
Kaikenkaikkiaan luotan, että kun kyseessä on facelift -malli, niin lapsenviat on saatu järjestykseen, eli kaupoille vain
Kaupungissa käytän vaihteiston Sport -asetusta, niin toimii "loogisemmin" eli ei yritä pistää pesään aina suurinta vaihdeta, joka tietty aiheuttaa sen, että alaspäin vaihtaminen kestää.
Vaihdelaatikon nykimisestä on kirjoiteltu ja vanhassa oli juurikin tätä ongelmaa. Ominaisuus ilmenee pelkästään kylmänä, kun automaatti vaihtaa kakkoselta kolmoselle.
(nykäisy tuntuu samalta, kuin manuaalilla kiihdyttäisi pienellä vaihteella, sitten nostaisi jalan pois kaasulta sekunniksi ennen kytkimen alas painamista)
Neliveto on myös mainio ja varsin huomaamaton lisävaruste, josta kuluneena talvena ei päässyt liikaa nauttimaan. Mutta toimii, enkä ole kuullut mitään suuria vikoja sen suhteen!
Kaikenkaikkiaan luotan, että kun kyseessä on facelift -malli, niin lapsenviat on saatu järjestykseen, eli kaupoille vain
MB C 250cdi 4matic T - w204 (2012)
ex - MB C 250cdi 4matic T - w204/facelift (2011)
ex - MB E 320cdi A T - w211 (2005)
Auto voi olla minkä värinen tahansa, kunhan se on musta - Henry Ford
ex - MB C 250cdi 4matic T - w204/facelift (2011)
ex - MB E 320cdi A T - w211 (2005)
Auto voi olla minkä värinen tahansa, kunhan se on musta - Henry Ford