No niin.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Auto on MB W124 250D leveekansi.
Ongelmana on kiinni juuttunut3. hehku.
Olen käyttänyt jo kolmessa eri ns.mersuja taitavassa huollossa, mutta kukaan ei ole saanut hehkua pois.
Ei vaikka aina sanovat että kyllä me se sieltä pois saadaan. Olen kertonut autoa huoltoon jättäessäni että,
se on tiukassa ja sitä on jo yritetty ja että lähtee ehkä vain osina.
Ennen Kehä-3 Röutässä oli Diesel Laite jolla oli työkalut hehkun poistoo osina yläkautta, vaan se firma on hävinnyt.
Olisiko kellään tietoa missä ongelman saisi ratkaistua. Saa olla kauempanakin pääkaupukiseudulta kunhan vaan hehku vaihtuu.
Hehkut W124 250D 1995
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Hehkut W124 250D 1995
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Re: Hehkut W124 250D 1995
ymmärtääkseni on hankkinut porausvehkeet
http://www.automan.fi/index.php
http://www.automan.fi/index.php
autodidakti
Re: Hehkut W124 250D 1995
Tuossa 606:sessa oli kans yksi todella lujassa kiinni. Siihen hankittiin sellainen paineilmatoiminen ultraiskevä väännin jonka iskumomenttia voi säätää. Antaa varmaan satoja iskuja sekunnissa kun liipaisimesta painaa. Sillä se lopulta lähti. Alkoi jo hehkun mutteripää sorvautumaan. Sit lyötiin 11mm hylsy siihen kiinni. Alko lopulta tulla isompaa liikettä. Ei olis lähteny millään muulla vehkeellä ehjänä.
Sit ei kannata ajaa tuolla koneella montaa minuuttia yhtäsoittoa meinaan se hehkun pää lämpiää ja puree kiinni kanteen. Kun odottaa 15min tai vaikka paineilmalla jäähdyttää välillä ja sit jatkaa. Konekkin kuumuu äkkiä ja sitä kannattaa kans jäähdytellä. Kun saa inankin liikkumaan ni sit ess taas. Kannattaa ostaa kerralla kaksi niitä 12mm hylsyjä ja varuiksi joku 11mm.
Aivan yyber toi kone hehkunirroitushommissa
Sit ei kannata ajaa tuolla koneella montaa minuuttia yhtäsoittoa meinaan se hehkun pää lämpiää ja puree kiinni kanteen. Kun odottaa 15min tai vaikka paineilmalla jäähdyttää välillä ja sit jatkaa. Konekkin kuumuu äkkiä ja sitä kannattaa kans jäähdytellä. Kun saa inankin liikkumaan ni sit ess taas. Kannattaa ostaa kerralla kaksi niitä 12mm hylsyjä ja varuiksi joku 11mm.
Aivan yyber toi kone hehkunirroitushommissa
Re: Hehkut W124 250D 1995
Mainitut huollot eivät ole kovin mersuja taitavia olleet ellei heillä ole työkaluja joilla saa katkenneen hehkun irrotettua.
Ensin kokeillaan ehjänä, ellei lähde niin poikki vaan ja poraillaan jämä pois. Pitää olla mallikohtainen työkalusarja ettei tule ongelmia...
Ensin kokeillaan ehjänä, ellei lähde niin poikki vaan ja poraillaan jämä pois. Pitää olla mallikohtainen työkalusarja ettei tule ongelmia...
oulaistenliikenne.fi
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Re: Hehkut W124 250D 1995
Kiitos felmit
Käytin Vanhan Rouvan Automanilla.
Ottivat vanhat hehkut pois ja kavasivat pinnan ja puhdistivat kierteet.
Aikaa meni mutta homma tehtiin.
Käytin Vanhan Rouvan Automanilla.
Ottivat vanhat hehkut pois ja kavasivat pinnan ja puhdistivat kierteet.
Aikaa meni mutta homma tehtiin.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska