Pienellä menee, entäs sinulla

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

7,4 l/100 km alin mitattu matkakulutuslukema.
Kaasupoljinta käytetty tarvittaessa ja eteneminen reipasta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Viime tankillinen 6,25 l/ 100km , matka-ajoa n.70 % ,
vauhtia oli yleensä 10 km/h yli sallitun, joten ei liian hiljaa eikä munaraviakaan :D
Kestää vaan tuo kiihdytys hetken...... :D
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Kylmäkäynnistyksien lukumäärä ja vallitseva lämpötila (jos ei tolppaa käytä) tuntuvat vaikuttavan kulutukseen varsin isolla kädellä, jos tuolla kuutosella ajelee pyöritysajoa. Tankki tuntuu tyhjenevän nopeahkosti sellaisessa käytössä, että kylmänä rojautetaan käyntiin, ajetaan 5km kauppaan/töihin ja takaisin kotiin, annetaan jäähtyä ja tehdään sama seuraavana päivänä uudestaan. Selvähän se tietysti on, sillä moottorin ja vaihteiston lämmittäminen käyntilämpöiseksi kuluttaa paljon energiaa, etenkin kun se tehdään rikkaalla seoksella kylmällä säällä. Hyvänä puolena tietysti on, että pakkassäästä kun lähtee liikkeelle, ei tarvitse kovin pitkään ajaa että jo tulee lämmintä kabiiniin.

Matka-ajossa kulutuslukemat ovat jo lähempänä inhimillistä tasoa. Toisaalta ihan kohtuullisetkin, kun miettii että automaatissa ei ole turbiinilukkoa ja kiesi painaa yli 1500 kg. Ripeä matka-ajo moottoritietä pitkin (keskimääräinen mittarinopeus ~140 km/h) syö about kympin, kulutus tuntuu kasvavan kun nopeus vähenee. Fysiikan lakeja tuntevat sanovat tätä essonbaarijutuksi, mutta toisaalta suuremmassa nopeudessa laatikko luistaa vähemmän ja kone on parhaimman väännön alueella. Niinpä kantateillä yleensä ~90km/h mittarinopeudella (joka yleensä aaltoileekin vielä jonossa ajettaessa) tahtoo polttoainetta mennä enemmän, noin 11 litraa per 100 km. Työmatka-ajo 70km suuntaansa vie pikkaisen reilua kymppiä, kun mittarinopeus vaihtelee 90-120 km/h. Siten, että kun varatankin valo syttyy, tankkiin menee tyypillisesti 57 litraa ja trippimittari on kerännyt about 550 km. Ilmastointi lisää litran ja helteellä ehkä toisenkin... :)

Autona siis W124 280E '93 4-vaihteisella automaatilla. Madallettu, jos se nyt jotain vaikuttaa.
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Laitetaanpas vielä tuon väykyn kulutuslukemat esille. Taajamapyörityksessä kymppiin saa varautua ja runsailla kylmäkäynnistyksillä vielä enemmänkin. Mutta matka-ajossa antaa kuutoselle turpaan kulutuksessa. Vaikka automaatti on saman tyyppinen turbiinilukoton laatikko (käsittäkseni) ja auto painaa melkein yhtä paljon kuin 280E, niin tuolla pääsee jo 7 ja 8 litran välille tasaisella matkavauhdilla. BTW autossa on pidemmäksi välitetty nelonen kuin tuossa 280E:ssä. Tietysti kaasuun vastaavuuskin on luonnollisesti toisenlainen satasen paremmalla puolen. Ilmastointi kasvattaa kulutusta tässä kanssa ainakin litran sataselle kuumalla säällä. Väykyn hyvä aerodynamiikka selittää osan tuosta pienehköstä kulutuksesta, mutta eikös kakkosnelosenkin ilmanvastuskerroin ole jotain 0.30 Cd?
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

joo,ainahan sitä perustelee näitä hankintoja itselle ja omilla ajotarpeilla, :lol: hommasin kanssa viidenlitran V8 voimaa ja ajattelin että nyt menee pienellä kun ei tarvii vinguttaa maanteilla ja toisaalta on sitä ohitusvoimaa, no kurkkasin ajotietokonetta ja no kilsoja en muista mutta 89 tuntia ja keskinopeus 39km/h ja kulutus 14ltr

Toisaalta pientähän tuo on kesäautoon verrattuna Cadilac Eldorado Convertible -72, 8.2ltr täysmoottorilla, taitaa olla kone kunnossa kun vie sen minkä ohjekirja lupaa 35ltr / 100km, eli mersu menee itse asiassa todella pienellä.

Että näin meillä käytetään uusiutuvaa luonnonvaraamme öljyä, tosin siinä uusiutumisessa taisi mennä jokunen miljoona vuotta :wink:
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
wictro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 22.11.2005 01:20
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja wictro »

w123 230 TE, vm78/83 :

sekalaista ajoa - 17,33 litraa / 100km. hyvä jes.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
pantse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 12.12.2005 22:09
Paikkakunta: Utajärvi

Viesti Kirjoittaja pantse »

-87 250 manuaali farkku-dee on ollut alla nyt kuukauden ja kaksi päivää. Tänään tankkasin sen vasta kolmannen kerran koko aikana, joten eipä ole paha syömään. Olen tankannut melko pian sen jälkeen, kun polttoaineen varoitusvalo palaa kirkkaana eikä vain kurkistele ja vilahtele. Enimmillään tankkiin on mennyt 65 litraa.

Kulutukset on olleet nollatun trippimittarin lukemasta laskettuna näin:

- 7.2 l/100 km: suurin osa matka-ajoa talvirajoitus + mittarin 10-15 km/h nopeudella, lisäksi jonkin verran kaupunkipyöritystä

- 6.8 l/100 km: käytännössä lähes kokonaan pelkkää matka-ajoa ja suurimmaksi osaksi talvirajoitus + mittari 10-15 km/h nopeudella, osaksi satasen alueella + mittari 15 km/h nopeudella

- 7.5 l/100 km: matka-ajoa, mutta lisäksi paljon kaupunkipyöritystä ja tyhjäkäyntiä

Olen koittanut tankata aina samalla tavalla, eli pistoolin lyödessä hanan kiinni laitetaan seuraava litra täyteen ja lirutetaan vielä litra, eli kovin isoa eroa ei tankkauksissa pitäisi tulla. Aamulla auto on lähtenyt roikasta käyntiin, mutta päivällä työpaikalla ei ole tullut roikotettua.

Edelleen naurattaa Mersua tankatessa, kun edellinen kiesi oli Chevy Van 6.2 V8 dieseli, jossa oli 130 litran tankki... Sillä nimittäin pääsi suurin piirtein samoja kilometrimääriä tankillisella vaikka se oli Vaniksi todella pieniruokainen.

Pantse
Perheen kulkuvälinehistoria: Lada 1500, Mazda 323, Nissan Bluebird, Skoda Felicia Combi D, Renault Megane, Renault Kangoo D, VW Passat, Chevy Van G20 D, Buick Century D, Vento TD, Chevy Van G20 D, Chevy Van G20 D.
Nykyään ajetaan -87 W124 250 TouringD:llä, -96 TD Ventolla ja 97/98/02/05 alaskanmalamuuteilla
Avatar
Holzkopf
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 02.02.2005 14:32
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Holzkopf »

Tuo 190E 2.6 vie sekalaisessa ajossa 9-10l sataselle. Matka-ajossa alimmillaan näin talvikelissä menny 7.5 litraa! Mielestäni melko pienellä menee kuutoseksi :)
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Jees,näyttää "säädöt" auttaneen,320CDI ja 6.8l edellinen tankkaus,eikä tuokaan kokonaan maantieltä,jonkinverran kaupunkipyörittelyäkin. Menee pintakaasulla normiajossa,näin talvella ei pitoja oikeen missään joten polkemaan ei pääse vaikka haluaisikin,polttaa karstoja :wink:
Edelliset pari tankillista ennen säätöjä 7.9 ja 8.2,ajot suunnilleen samanlaisia mutta enemmän pakkasta ts. auto kävi kylmempänä.
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Kysymyksiä JPK:lle.
Mitä "säätöjä" tarkoitat?
Onko kulutuslukemasi "oikeita" vai tietokoneen kertomia?
Jos ne on oikeita, niin paljonko on eroa tietokoneen kertomaan?
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

jameri kirjoitti:
Toisaalta pientähän tuo on kesäautoon verrattuna Cadilac Eldorado Convertible -72, 8.2ltr täysmoottorilla, taitaa olla kone kunnossa kun vie sen minkä ohjekirja lupaa 35ltr / 100km, eli mersu menee itse asiassa todella pienellä.
Sukulaismiehellä oli reilu vuosikymmen sitten -75 Käkkylä myös 500CID koneella. Muistan vielä, että saatiin se kulkemaan joskus alle 20 litrankin satanen. Oli muuten melkoista yrittämistä , jotta tuon haamurajan alle pääsi. Tehojakin oli autossa iskutilavuuteen nähden muistaakseni melko mainiot noin 100kilowattia! :lol:
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2720
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Auto on C220cdi manuaali 7/2003. Kulutus tietokoneen mukaan ensimmäiseltä noin 60 000 km:n matkalta oli 5,7l/100 km. Trippihän nollautuu automaattisesti lopulta, jos ei sitä tee itse. Ei kauheen paha syöppö :wink:
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

P.M.N. kirjoitti:Kysymyksiä JPK:lle.
Mitä "säätöjä" tarkoitat?
Onko kulutuslukemasi "oikeita" vai tietokoneen kertomia?
Jos ne on oikeita, niin paljonko on eroa tietokoneen kertomaan?
Sellainen pieni ohjelman päivitys :wink: Oli neljä eri versiota valittavana,tämä oma sellainen keskiverto eli 235hv ja 580Nm. Eron kyllä huomaa vaikkei laiskaksi osaa moittia ennenkään. Kaasua ei tartte paljoa painaa,on erilailla menohaluja :twisted: Ohjelmoijalla 265heppainen versio,kuulemma ihan kivasti vetää...

Pitempiaikaisesta kulutuksesta paha mennä sanomaan mitään mutta ei ainakaan kasva,sillä eka tankillinenkin oli vähemmän kuin edelliset ennen säätöä ja kaasujalka oli yllättävän raskas,tosin talvella kolmio vilkkuu käytännössä aina kun kaasua painaa,melkein sama mistä vauhdista :twisted:

Nämä oikeita lukuja,tietokone näyttää edelleen ihan mitä sattuu eli reilusti yläkanttiin. Koskaan aiemmin en ole alle 7l kulutusta mitannut,tosin en ole ottanut huomioon jos tankkauspaikka eri kuin vakio. Vakiopaikalla auto soppelisti kallellaan kuskin puolelle,tulee täyteen helposti eli ei mene edes liruttamalla enemäpää ja jokainen tankkaus samanlainen.
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

[
Sukulaismiehellä oli reilu vuosikymmen sitten -75 Käkkylä myös 500CID koneella. Muistan vielä, että saatiin se kulkemaan joskus alle 20 litrankin satanen. Oli muuten melkoista yrittämistä , jotta tuon haamurajan alle pääsi.

RH , Joo on mullekkin kerran tapahtunut noin, mutta siinä ei saa painaa kaasuspedaalia kuin pikkuvarpaalla ja hyvin hellästi, jos sitä polkee niin saa hommata kierteenvakaajan bensatankkiin :-)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

jpk kirjoitti: Sellainen pieni ohjelman päivitys :wink: Oli neljä eri versiota valittavana,tämä oma sellainen keskiverto eli 235hv ja 580Nm. Eron kyllä huomaa vaikkei laiskaksi osaa moittia ennenkään. Kaasua ei tartte paljoa painaa,on erilailla menohaluja :twisted: Ohjelmoijalla 265heppainen versio,kuulemma ihan kivasti vetää...

Nämä oikeita lukuja,tietokone näyttää edelleen ihan mitä sattuu eli reilusti yläkanttiin.
Ettet nyt vain olisi mennyt Karalan pajalla vierailemaan 8) .
Taitaa olla syytä tarkastaa palomuurin pitävyys, ettei tuo "pikku säätö" tauti tarttuisi. Kyllä nuo 235/580 on aika kutkuttavia lukuja.

En ole koskaan kuullut, että tietokone näyttäisi kulutusta yläkanttiin, aina on lukemat olleet alakanttiin.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

P.M.N. kirjoitti: Ettet nyt vain olisi mennyt Karalan pajalla vierailemaan 8)
En ole koskaan kuullut, että tietokone näyttäisi kulutusta yläkanttiin, aina on lukemat olleet alakanttiin.
Ei oo Karalan lastu,oli kyllä vaihtoehtona mutta ei välttämättä paras,edes hyvä :? Omallakin "kylällä" yksi 320CDI poksahtanut ja demecillä oli ennen ku hajos ts. minne jäljet johtaa... :roll: Olin kyllä siinä uskossa aiemmin että on "se" guru näissä hommissa mutta näyttääpä niitä olevan muitakin,tiedä sitten onko kotimaassa.

Niin,alakanttiinhan se tietokone näyttää tietenkin,eipä se siitä vanhasta päinvastoin muuttunut ,ehkä hiukan lähempänä totuutta.

Tää virus onkin pahasti tarttuvaa sorttia, leviää kaikilla mahdollisilla tavoilla :D Tarttui samalla vieressä olleeseen sprintteriin ja taitaa tarttua kaverin autoonkin.
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Heip !

Kokeilin uudestaan tuon "korkkia myöten täyteen ja sivuun, kun alkaa köhiä" -testin lossillani. Trippimittari pyörähti täyden kierroksen ja satasen metriä päälle, kunnes OM617:n köhä alkoi. Tien sivuun ja varaleili tankkiin ja taas menoksi, ei tarvinnut käsipumpulla ilmata.

Tehtaan ilmoitus 7,0 l/100 km maantiellä 5-lovisella onpi siis täyttä totta. Saattoi mennä hitusen allekin, jos tankki + syöttöputki = 65 l + pari litraa putkeen. Matkamittarin näyttämä kalibroimatta tosin. Kumminkin, olen hyvin tyytyväinen :D

T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
jake1979
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 26.01.2005 08:19
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja jake1979 »

no mulla ei vie kuin 14 L/100 km tuo täysverinen mun ajotyylillä, farkusta en oikeestaan ees tiiä ku ite en sillä paljoo ajele... paljonkos noin suurinpiirtein Tomaatti 2.3 B motti imee kakkosnelosessa?
230TE -89 vaimon kauppakassi
500E -91 myyty
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

190 2.0d turbotettu ic, 4 vaihteinen. matkanopeus100 alueella 110km/h ja 80 aluella 90km/h. noin 20 ripeää ohitusta nopeuden noustessa parilla kymmenellä lisää
yks pieni testi( kiireisen ohittajan kanssa) vakio 200 deen vauhdista hetkellisesti täysin kaasua auki matkaa 10 km ja joka pysähdyksestä suht ripeä lähtö musta savu ilmaantu aina lähdettäessä eli ei ollut tarkoitus ajaa mitään taloudellista ajoa vaan ajaa sujuvasti.
kulutus oli 850 km matkalla 5,84l/100km
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Tuli ajettua tuossa pitempi siivu SL:llä. Eikä olut sitten mitään pyhäkouluajoa,vaan reipasta menoa reipaine ohituksineen. Nyt näyttäis olevan koneen säädöt kohillaan 13.38litraa sadalle. :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ennen meni (W201 2.0 Aut.) matka-ajossa n. 9-10 litraa ja kaupungissa n. 12-14litraa....

Vaihdoin nokka-akselin ja keinut ja kulutus tippui melkolailla, ennätys matka-ajossa 500km suuntaansa paluumatkalla 7.4litraa ilman että oli tien tukkona ja 8.5 litraa samalle matkalle menomatkalla aikaisin aamulla jolloin sai ajaa puolet menomatkasta REILULLA vauhdilla. Kaupungissa mennyt viimeksi 9.8litraa ja ei ole tullut säästeltyä.

Kulutus laskenut huomattavasti, elikkä puolitoista -pari litraa/100km. Nopeasti päässälaskettuna rempan saa maksettua bensakuluissa ajamalla 30tkm.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

190E automaattimööpelin satkun kulutus näin kesällä alkaa seiskalla.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Mulla vie w201 2.3l 8v talvella seka-ajossa sen 12-13l ja matka-ajossa jonkun 10l, mutta kesällä pääsee seka-ajossa semmoseen 11l ja matka-ajossa 8l. onko normaalia että vie noin paljon?
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

300 E-24 5-vaihteisella automaatilla on kulutus vaihdellut 8,3...15,6 välillä. Tehdas lupasi aikanaan lukemat 8,3 / 9,9 / 14,6 (90/120/kaup.) joten 15-vuotiaalle nuo nykyiset lienee hyväksyttäviä lukemia.
Bensahan on vielä halpaa :roll: :lol:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Matka-ajon kulutus on pienentynyt siitä mitä se on ollut, tai sitten olen oppinut hyödyntämään moottorin ominaisuuksia paremmin. 1000km lenkki, keskikulutus 8,5l/100km ja matkanopeus gps:n mukaan sellainen 115km/h tuon reissun ajan pääasiassa. Kuulostaa essonbaarijutulta ja tuntuu hullulta, mutta väitän, että tuo auto syö tasaisessa 90km/h ajossa enemmän polttoainetta kuin jos vauhtia on reilut parikymppiä enemmän. Tuohan saattaa johtua ihan moottorin vääntöominaisuuksista eri kierroslukualueilla. Tai sitten se johtuu noista 235/40R17 kumeista :wink: Ainakaan em. rengastus ei kulutusta lisännyt.

Seka-ajossa menee edelleen se 11 litraa satkulle, eniten tuntuu vaikuttavan kylmäkäynnistysten lukumäärä per tuo 100km - näyttää vaikuttavan kulutukseen merkittävästi. Toisaalta kone lämpenee kesällä ensimmäisen kilsan aikana tuonne 80C tienoille...

Koppa W124, koneena M104 2,8 litraa ja 145kW eli 104.942, laatikkona nelivaihteinen 722.4. Ilmastointia on pidetty koko ajan päällä, mutta eihän se jatkuvasti pöhise, kun sisälämpö on säädetty sopivasti.
a.i.h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja a.i.h »

viimeiset 21000km niin keski kulutus 7,1l ja keskinopeus 69km/h..
Auto 320 cdi jossa 265hv/625Nm.. Maantiellä vie noin 6,2-6,8. ja kaupingissa sit loput, Jos rajoitus 80km/h niin kulutus noin 5,5l.
Sen huomasin et ku vaihdoin kesärenkaat niin kulutus nousi joku 0,4l/100km.
Rengaskoko nyt 245/40/18, Talvella 225/45/17 kitkat.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

E290:llä viime reissu taittui keskimäärin 4,9 l / 100km.
Vauhtia en nostanut yli 110kmh ja reissu oli lähes kokonaan matka-ajoa.
Mun mielestä ihan kohtuu kulutus.

Huiput mitä olen saanut menemään on 1280 km tankillisella, johon meni 59,5 litraa = 4,6 L/100km. Olosuhteet oli kyllä suotuisat: viileä ilma.
Avatar
Juza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.04.2006 20:26
Paikkakunta: D.C.

Viesti Kirjoittaja Juza »

500 SL vie maantiellä n. 120km/h keskinopeudella aika tarkalleen 13l/100km. Kaupungissa sitten palaa kyllä kaikki mitä antaa, mutta eihän harrastuksiin meneviä rahoja lasketa :lol:
GLS 580
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tänään tankatessa tuli pieni yllätys. Hovimekaanikko sääti männä viikolla seosta hieman rikkaammalle ja ajattelin maitin tietenkin nousseen. Toisin kävi - tankkausväli meni säädön jälkeen 8,3 litraan, vaikka kulkupuoli piristyi. Joskus näinkin päin :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no aika pienellä maantiellä semmonen 10-11l/100km ja kaupungissa ajosta riippuen semmonen 18-20l/100km.. maantiellä kulutus kyl suht pieni mun mielestä tolle koneelle..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Vastaa Viestiin