Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Perca
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 27.07.2015 12:06

Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Viesti Kirjoittaja Perca »

Hei!

Sain kymmenisen vuotta sitten sedältä - henkeen ja vereen mersumieheltä - tämän hylsysarjan ja se unohtui viisitoistakesäiseltä vajaan. Löysin tämän pari viikkoa sitten vajasta siltä hyllyltä mihin sen olin aikanaan jättänyt. Sedästä aika jätti jo vuosia sitten.

Googlasin sedän hylsysarjaa ja ilokseni huomasin että Stahlwille on ollut ja on vieläkin ihan arvostettu saksalainen laatumerkki. Mulla ei tälle olisi kuin satunnaista käyttöä. Uskoisin että tällä foorumilla on sellaisia harrastajia jotka osaavat perustellusti neuvoa, kannattaisiko tämä myydä pois tyylipuhtaalle Saksaan suuntautuneelle oldtimers-harrastajalle vai pitää muistona ja satunnaiskäytössä itsellä?

Kiitokset jo ennalta kaikista arvioista ja neuvoista!

-Perca-
stahlwille.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jamiva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 20.10.2012 20:34

Re: Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Viesti Kirjoittaja jamiva »

Kannattaa pitää itsellä satunnaista käyttöä ajatellen. Ei nuilla montaa kymppiä rikastu kumminkaan
C180 kompressor(S204) vm.2008
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taitaa olla 3/8 vääntiöllä :roll: ehottomasti pidät sen itte :thumbup:
mullon pelkkiä romuja vaan
280se86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1246
Liittynyt: Ma 06.12.2010 19:52
Paikkakunta: jyväskylän seutu

Re: Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

Ehdottomasti myyt minulle 40eurolla :thumbup:
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Viesti Kirjoittaja illinois »

Tuon ehdottomasti pidät itsellä. Tuossa on 12 kulmaiset hylsyt mikä on hyvä ahtaissa paikoissa ja se mikä tuossa nimenomaisessa sarjassa on hyvä
että hylsy on erittäin lyhyt. Varaosahylsy uusi on aavistuksen pidempi. Se iso hylsy on varmaannkin 20,8 sytytystulppa-avain.
Tuo vanha peltirasia on paremmalla (sileä pinta) maalilla sudittu. Uusissa STHL koteloissa on vasaralakkapinta joka kestää huonommin...
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Timex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:47
Paikkakunta: Itäsuomi

Re: Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Viesti Kirjoittaja Timex »

Laatukamaa, tuon sarjan nykyhinta taitaa olla selvästi päälle 200 ekeä.
Taisi olla merkillä ikuinen takuu?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

samaa muistelin, että ikuisella takuulla taitaa olla. joskus lainasin enoltani mersun kannenpultteihin sopivaa avainta ja se meni poikki vääntäessä. soitin ja kysyin, että mistä voin ostaa uuden, niin osasi neuvoa, että viet sen rikkinäisen tammerdieseliin, niin ne antaa uuden veloituksetta. ikuisella takuulla. ja minä tein niinku neuvottiin ja sain uuden hylsyn veloituksetta.

hyvä ja arvostettu merkki siis kyseessä. ei parane myydä kenellekkään, vaan käyttää itse.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Viesti Kirjoittaja M.K »

pera8x kirjoitti:samaa muistelin, että ikuisella takuulla taitaa olla. joskus lainasin enoltani mersun kannenpultteihin sopivaa avainta ja se meni poikki vääntäessä. soitin ja kysyin, että mistä voin ostaa uuden, niin osasi neuvoa, että viet sen rikkinäisen tammerdieseliin, niin ne antaa uuden veloituksetta. ikuisella takuulla. ja minä tein niinku neuvottiin ja sain uuden hylsyn veloituksetta.

hyvä ja arvostettu merkki siis kyseessä. ei parane myydä kenellekkään, vaan käyttää itse.
Ns. lifetime warranty on yleensä sidottu alkuperäiseen ostajaan. Takuu loppuu kun alkuperäinen omistaja lakkaa olemasta. Eli tällaista takuuta ei voi siirtää isältä pojalle pojanpojalle jnejne...
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Vanha Stahlwille hylsysarja - mitä tehdä

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kovaan käyttöön vaan. Mulla kans joku 70-luvuvlta peräisin oleva räikkäsarja varavaravaravarasarjana.
E350CDI&A180CDI
Vastaa Viestiin