Karavaanari ja kahden auton taktiikka ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Karavaanari ja kahden auton taktiikka ?

Viesti Kirjoittaja HMK »

Nyt on lomareissua tehty pitkin Suomea vaununa Hobby 650 ja veturina Mersu ML 270 cdi. Painoa vaunulla on 2000 kg ja Mersulla ajettu 401 000 km.
Nyt on hiipinyt ajatus tulevaisuudesta karavaanarina, millainen vetoauto pitäisi hankkia että saisi verot, vakuutukset ym.pidettyä kurissa. No onhan GLK ja ML ihan hyviä siinä hommassa, ja 35-40 tonnin sijoituksella niitä saa. Neliveto kun on ihan kiva juttu vaunun vedossa.
Sitten se mutta mutta... Jos myy ML:n, niin realistinen summan minkä sillä voi saada on max 6ke...jos nyt saa ikinä myytyä noilla kilsoilla, vaikka hyvässä kunnossa onkin. Liikkeessä vaihdossa siitä saa 3.5 -4 ke. Ja jos suoralla kaupalla ostaa niin ostettavasta saa tingittyä 1-1.5 ke tullen mennen pois. Loppu arvoksi jäisi pessimistisesti 2-2.5 ke.......

No entäpä jos ostaisikin käytetyn B-Mersun tai W204 bensa farkun jokapäiväiseen käyttöön ja jättäisi ML:n vain ainoastaan vaunun vetoon niinä muutamana viikkona kun vaunua vetää, ja pistää loppuajat väliaikaiseen seisontaan. Silloin ei kulut juokse.
Hankinta hinnassa voittaisi 10-15 ke, vakuutuksissa, veroissa ja polttoaine kuluissa tulisi ihan kohtuullista säästöä vuositasolla. Tietysti varsinkin talvella kaksi veto on vähemmän miellyttävä, ja tiloissa myös häviää.

Mut tämmöisiä ajatuksia tien päällä syntyy, ottakaa kantaa ajatukseen, onko järkee vai ei ?? :roll:
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Vastaa Viestiin