Polttoainesuodattimen vaihto bensaruiskussa?
Polttoainesuodattimen vaihto bensaruiskussa?
Ajattelinpa näin etukäteen kysyä arvon raadilta että onko riski saada kaikki polttoainetankin bensat silmille kun menee noissa ruiskumoottorilla varustetuissa W116 ja W123 ajoneuvoissa vaihtamaan sitä polttoainesuodatinta joka sijaitsee siellä tankin läheisyydessä polttoainepumpun vieressä?
Ei ole vielä yhtään kokemusta moisen filsun vaihtamisesta, niin etukäteistieto on varmaan mukavampaa ottaa vastaan näin tietokoneen ääressä siististi istuen kun maata kylmällä lattialla auton alla bensalätäkön keskellä silmät ja suut täynnä korkeasti yliverotettua 98E:tä...
Nuo Haynesin oppaat kertovat vain ylimalkaisesti että irrota letkut filtteristä ja laita ne uuteen kiinni....no tämän kyllä osasin mielessäni mittailla jo ennen koko kirjan tutkimistakin.
Ei ole vielä yhtään kokemusta moisen filsun vaihtamisesta, niin etukäteistieto on varmaan mukavampaa ottaa vastaan näin tietokoneen ääressä siististi istuen kun maata kylmällä lattialla auton alla bensalätäkön keskellä silmät ja suut täynnä korkeasti yliverotettua 98E:tä...
Nuo Haynesin oppaat kertovat vain ylimalkaisesti että irrota letkut filtteristä ja laita ne uuteen kiinni....no tämän kyllä osasin mielessäni mittailla jo ennen koko kirjan tutkimistakin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
W126 filsun vaihto
Eli, tulihan ne bentsiinit silmille, tai ainakin käsille. Imaisin tankin letkulla niin tyhjäksi kun sain, mutta sinne jäi about 10 litraa menovettä.
Montulla sitten tankista tuleva letku irti ja jäljellejäänyt gaso suppilon kautta kanisteriin. Kyllä siinä roiskui ja haisi, pitti evakuoitua montusta heti kun pääsi ja tallin ovet auki. Huh.
Uusin siinä remontissa sen letkun mikä tuli tankista pumpulle. Vähän tuli roskaa yms. viimeisten litrojen mukana.
Remontin seurauksena alkoi paineputki pumpun ja filtterin välillä vuotaa, itse asiassa suihkutti bensaa ulos paineella - tuli murtuma siihen jo korroosion pahoin kohtelemaan pätkään, ostin merkkiliikkeestä sitten uuden.
Ennen kuin alat remonttiin niin suihkuttele muutamaa päivää aiemmin ruosteenirroitusainetta niihin liittimiin, niin lähtee nätimmin auki - toivottavasti ilman putkivaurioita.
Montulla sitten tankista tuleva letku irti ja jäljellejäänyt gaso suppilon kautta kanisteriin. Kyllä siinä roiskui ja haisi, pitti evakuoitua montusta heti kun pääsi ja tallin ovet auki. Huh.
Uusin siinä remontissa sen letkun mikä tuli tankista pumpulle. Vähän tuli roskaa yms. viimeisten litrojen mukana.
Remontin seurauksena alkoi paineputki pumpun ja filtterin välillä vuotaa, itse asiassa suihkutti bensaa ulos paineella - tuli murtuma siihen jo korroosion pahoin kohtelemaan pätkään, ostin merkkiliikkeestä sitten uuden.
Ennen kuin alat remonttiin niin suihkuttele muutamaa päivää aiemmin ruosteenirroitusainetta niihin liittimiin, niin lähtee nätimmin auki - toivottavasti ilman putkivaurioita.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Elikkäs taidan ottaa puolentoista litran limpparipullon täyteen bensaa ja ajelen sitten ensin tankin niin tyhjäksi, että matka loppuu kesken ja koetan päästä sillä puolellatoista litralla varikkopilttuuseen ja vaihtaa sen filtterin vasta sitten...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kaverin kaveri vaihto ruisku ooppeliin pensan suodatinta autotallissa
haloogeeni valaisimen avustuksella,
tietäähän miten siinä käy kun bensaa valuu kuumalle lampun lasille,
auto ja autotalli paloivat mutta onnekseen ite korjaaja selvis pienillä
palohaavoilla.
muistuipa vaan mieleen tuo juttu
haloogeeni valaisimen avustuksella,
tietäähän miten siinä käy kun bensaa valuu kuumalle lampun lasille,
auto ja autotalli paloivat mutta onnekseen ite korjaaja selvis pienillä
palohaavoilla.
muistuipa vaan mieleen tuo juttu
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Ei sitä tankkia tyhjentää tarvi, riittää että tukkii tankilta tulevan ja bensalinjaan lähtevän letkun, ehkä maksimissaan litran se lorauttaa rinnuksille tästä huolimatta. Jos ei ole proseduuriin suunniteltua sonderwerkzeuggia siipimutteristen kiristysklemmarien muodossa, ajaa lukkopihdit, joiden leukojen välissä joku kumin tms. kaikale, saman asian. Tankin korkkikin kantsii avata, pääsee mahdolliset paineet pois. Ja akusta miinuskaapeli irti, luonnollisesti. Uudet osat on tosiaan hyvä olla valmiina, vanhat bensaputket ja mutterit ovat yleensä umpiruosteessa eikä liitoksista todennäköisesti saa enää pitäviä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Joissain PA -suodattimissa tulee mukana uudet tiivisteet, kupariset.
Niillä ei saa oikein millään pitävää liitosta aikaan, joutuu laittamaan entiset tiivisteet - tai uudet alumiinirikat jos löytyy.
Niin että älkää murjoko / hukatko niitä vanhoja tiivisteitä heti alkuunsa kun alatte suodatinta vaihtamaan.
Niillä ei saa oikein millään pitävää liitosta aikaan, joutuu laittamaan entiset tiivisteet - tai uudet alumiinirikat jos löytyy.
Niin että älkää murjoko / hukatko niitä vanhoja tiivisteitä heti alkuunsa kun alatte suodatinta vaihtamaan.
wiimax.fi
Se oli vaan viikonlopun huumaa, paluu arkeen on karu...vesa kirjoitti:Onkohan Vesa kapitalisti kun ei pysty lukemaan Pasi M:n viestiä? Nuo setelit kiinnostavat silmää niin paljon että lukemisesta ei tahdo tulla mitään
Uskoisin kyllä muidenkin törmänneen tähän ongelmaan
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Taitaa olla nyt jotain sisäpiirin hjuumoria kun en minä näe mitään seteliä...Pasi M. kirjoitti:Se oli vaan viikonlopun huumaa, paluu arkeen on karu...vesa kirjoitti:Onkohan Vesa kapitalisti kun ei pysty lukemaan Pasi M:n viestiä? Nuo setelit kiinnostavat silmää niin paljon että lukemisesta ei tahdo tulla mitään
Uskoisin kyllä muidenkin törmänneen tähän ongelmaan
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kun tällaisen ruiskuvehkeen ajaa kuivaksi niin tankkiin tarvii kaataa reippaasti uutta bensaa ennen kuin pumppu alkaa horimaan uutta lientä eteenpäin. SL:n käyttöohjekirjassa on asiasta maininta - olisko ollut jopa 20 litraa.Mesedesi kirjoitti:Elikkäs taidan ottaa puolentoista litran limpparipullon täyteen bensaa ja ajelen sitten ensin tankin niin tyhjäksi, että matka loppuu kesken ja koetan päästä sillä puolellatoista litralla varikkopilttuuseen ja vaihtaa sen filtterin vasta sitten...
Itse tein aikanaan testin että kuinka paljon ajaa kun bensavalo syttyy. Laitoin sitten bensan loputtua kympin tankkiin ja sainkin startata puolen tusinaa kertaa ennen kuin kone suostui jäämään hörähtelyjen jälkeen käyntiin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Hmm... Ei mulla ainakaan W201:ssä vuotanu sieltä muuta ku mitä suodattimessa oli vaihdon yhteydessä.
Uuden suodattimen vaihdon jälkeen renklasin muutaman kerran virrat pois-virrat päälle, niin pumppu täytti suodattimen...
Uuden suodattimen vaihdon jälkeen renklasin muutaman kerran virrat pois-virrat päälle, niin pumppu täytti suodattimen...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Re: Polttoainesuodattimen vaihto bensaruiskussa?
Ehtoota , minkähän pellin alta tuo pa-suodatin löytyy ( w209) ?
T:CLK !
T:CLK !