W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti?
W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti?
Taas tuli vikaa mersuun. Automaatti rytkäisee vaihdetta päälle laitettaessa. Kakkonen menee päälle ,ei muut. Ei vaihda automaattisesti eikä tottele käsivalintaa, myöskään sporttiasento ei vaihdu normaaliksi vaihtokytkimestä vaihdettaessa. On vaihdettu uusi piirikorttilevy vaihteiston sisälle ja turbiinin solenoidi siihen, uudet öljyt, suodatin ja virtapistokkeen kaulus. Tietäjät kertokaa, mikä vika? Laatikon pohjan aukaisu ja osien vaihto siihen tosi helppo homma, alle kaksi tuntia kaikkineen. Kiitos!
Lisätty vikatestin raportti 19.8.
Lisätty vikatestin raportti 19.8.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Pirissa, Ke 19.08.2015 20:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
... ja vikakoodeja oli millaisia ?
oulaistenliikenne.fi
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Vikatesteri ilmoitti seuraavat viat. Vaihteiston pyörintänopeustunnistin 3 vika/katkos/oikosulku. Vaihteiston pyörintänopeusanturi vertailu ei kunnossa.
Kävimme paikallisessa mersuliikkeessä näiden vikojen kanssa, ja sanoivat että pohjalevy, mihin solenoidit tulevat on rikki. Hommattiin uusi saksanmaalta ja laitettiin paikalleen, ei muutosta, sitten tiedusteltiin asiaa lisää ja sanottiin, että solenoidi rikki, aiheuttaa kuulemma vikaa, että kakkonen vain toimii. Vaihdettiin sekin, ei vaikutusta.
Kävimme paikallisessa mersuliikkeessä näiden vikojen kanssa, ja sanoivat että pohjalevy, mihin solenoidit tulevat on rikki. Hommattiin uusi saksanmaalta ja laitettiin paikalleen, ei muutosta, sitten tiedusteltiin asiaa lisää ja sanottiin, että solenoidi rikki, aiheuttaa kuulemma vikaa, että kakkonen vain toimii. Vaihdettiin sekin, ei vaikutusta.
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Vikatilassahan se on, siksi toimii noin. Eipä tuosta pysty paljoa pääättelemään mitään.
Mikä on tämä "piirikortti", onko se vaihteistonohjauksen boxiin vai tarkoitatko laatikon sisällä olevaa johdinlevyä. Jos se ohjain (TCU, EGS) on vaihdettu, onko se samanlainen, kun vanha?
Onko lootassa oikea määrä öljyä?
Viisaammat jatkakoot...
E: Kerkesitkin jo tarkentamaan tilannetta, kun vasta kirjottelin. Se, ettei vaihda 2 isommalle on tuon vikatilan "ansiota", eli se ei ole se oikea vika. Vikatilassa toimii vaan 1-2 ja pakki, vaihto on myös rykäisevä. Laatikko menee vikatilaan, vaikka mistä syystä, noista nopeustunnistimien herjoista esim.
Jos sitä laatikon ohjainta ei ole vaihdettu, niin onko katsottu löytyykö sieltä öljyä?
Mikä on tämä "piirikortti", onko se vaihteistonohjauksen boxiin vai tarkoitatko laatikon sisällä olevaa johdinlevyä. Jos se ohjain (TCU, EGS) on vaihdettu, onko se samanlainen, kun vanha?
Onko lootassa oikea määrä öljyä?
Viisaammat jatkakoot...
E: Kerkesitkin jo tarkentamaan tilannetta, kun vasta kirjottelin. Se, ettei vaihda 2 isommalle on tuon vikatilan "ansiota", eli se ei ole se oikea vika. Vikatilassa toimii vaan 1-2 ja pakki, vaihto on myös rykäisevä. Laatikko menee vikatilaan, vaikka mistä syystä, noista nopeustunnistimien herjoista esim.
Jos sitä laatikon ohjainta ei ole vaihdettu, niin onko katsottu löytyykö sieltä öljyä?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Vaihteisto menee siis suoraan kakkoselle, ei vaihda ollenkaan mihinkään suuntaan. Tarkoitatko laatikon ohjaimella sitä sähköistä levyä, johon on kiinnitetty 6 solenoidiventtiiliä laatikon sisällä? Se on siis ihan uusi, juuri eilen vaihdettu tehdasuuteen.
Mittasimme myös kaikki solenoidit ja ne näyttivät olevan ehjiä, ainakin sähkö meni niistä läpi, kun tarkistimme vastusmittarilla. Uusi solenoidi oli aivan saman arvoinen, kuin vanhakin, joten vika ei ollut siinäkään.
Mittasimme myös kaikki solenoidit ja ne näyttivät olevan ehjiä, ainakin sähkö meni niistä läpi, kun tarkistimme vastusmittarilla. Uusi solenoidi oli aivan saman arvoinen, kuin vanhakin, joten vika ei ollut siinäkään.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Nämä on jokapäiväisiä vikoja meikäläisenkin elämässä, jotka selviää vaivatta Starilla ja osaavan käyttäjän toimesta.
Muutama vikapaikka, mutta tässä yhteydessä ei edes kannata kertoa mitkä ne ovat...Stari kertoo sen sitten vedoksen jälkeen.
Tässäkin tapauksessa on aivan turhaan vaihdettu osia, vika löytyy muualta. Suuri todennäköisyys on vaidekeppimoduli.
Muutama vikapaikka, mutta tässä yhteydessä ei edes kannata kertoa mitkä ne ovat...Stari kertoo sen sitten vedoksen jälkeen.
Tässäkin tapauksessa on aivan turhaan vaihdettu osia, vika löytyy muualta. Suuri todennäköisyys on vaidekeppimoduli.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Tarkista hantin jalkatilassa oleva vaihteiston ohjainboxsiPirissa kirjoitti:Vaihteisto menee siis suoraan kakkoselle, ei vaihda ollenkaan mihinkään suuntaan. Tarkoitatko laatikon ohjaimella sitä sähköistä levyä, johon on kiinnitetty 6 solenoidiventtiiliä laatikon sisällä? Se on siis ihan uusi, juuri eilen vaihdettu tehdasuuteen.
Mittasimme myös kaikki solenoidit ja ne näyttivät olevan ehjiä, ainakin sähkö meni niistä läpi, kun tarkistimme vastusmittarilla. Uusi solenoidi oli aivan saman arvoinen, kuin vanhakin, joten vika ei ollut siinäkään.
(eli varsinain ohjain "huvitavaa" kun siitä laatikon sisällä olevasta puhutaan
ohajaimena/piirikorttina sotekee vaan juttuja ) onko sinne pääsyt öljyä,
näkyykö mittaristosa P,R ja kun keppi on niiden kohdalla
muualla autossa mitään muita vika koodeja,
kun vika koodit poistaa mersun testerillä niin pysyvätkö hetkeäkään poissa
Mökkillä
'
'
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Pitää viedä mersun testeriin. Boschin testeri ei ilmeisesti ole toimiva vekotin, vaikka lukee useita minuutteja auton tiedostoja. Vaihdenäyttö toimii näyttäen vaihteiston kepin asennon oikein. On se kumma, kun vikojen kanssa menee merkkiliikkeeseen, käsketään vaihtamaan osia kerrottujen oireiden perusteella, ja sanotaan näiden olevat tyyppivikoja. No, taas oppii jotain uutta. Jos se tulisi jotenkin kuntoon.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Eli oletetaa voi kepin olevan kunnossa, seuraavaksi tarkistella ohjainboxsi sieltä hantin jalkatilastaPirissa kirjoitti:Pitää viedä mersun testeriin. Boschin testeri ei ilmeisesti ole toimiva vekotin, vaikka lukee useita minuutteja auton tiedostoja. Vaihdenäyttö toimii näyttäen vaihteiston kepin asennon oikein. On se kumma, kun vikojen kanssa menee merkkiliikkeeseen, käsketään vaihtamaan osia kerrottujen oireiden perusteella, ja sanotaan näiden olevat tyyppivikoja. No, taas oppii jotain uutta. Jos se tulisi jotenkin kuntoon.
usein ne merkiliikkeen mainitsemat osat on syypäitä kuviltuihin oireisiin mutta se mikä on kummalistia niin käytännössä tutkimatta on
vaihdettu osia...
Mökkillä
'
'
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Nyt on käytetty mersun omassa testerissä. Näytti samat viat kuin boschin testeri, korjaus ehdotukset samat edelleen, olisi pitänyt tulla kuntoon ko. osien vaihdolla. Nyt epäilevät ohjausboxivikaa tai johtovikaa.
Myös monen laisia muita vikoja on olemassa testerin mukaan vaikka ainakin osa toimii ihan oikein testerin herjasta huolimatta. Taitaa olla arpapeliä tämä testerihomma. Ei kerro täsmällisiä vikoja.
Voisiko etuSAM olla syyllinen, meneekö sen kautta virrat moottorille ja vaihteistolle?
Myös monen laisia muita vikoja on olemassa testerin mukaan vaikka ainakin osa toimii ihan oikein testerin herjasta huolimatta. Taitaa olla arpapeliä tämä testerihomma. Ei kerro täsmällisiä vikoja.
Voisiko etuSAM olla syyllinen, meneekö sen kautta virrat moottorille ja vaihteistolle?
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Kannattaa lähteä liikkeelle tuosta, mitä ylempänä on kerrottu useaan kertaan:
Mersun testeri, eli star on hyvä, se antaa ohjeet mitä tutkitaan seuraavaksi, jossain pikatestissä vain ei näitä keretä tutkimaan ja homma jää vähän puolitiehen. Osa viosta on voinut käydä päällä ja näkyi tallennettuna, ne mitkä oli päällä olevia on ne tärkeimmät. Jos sait jotain lappua vikakoodeista laita ihmeessä tänne, niin tietäjät osaa auttaa helpommin... Vikakoodien luku on tosiaan vaan se ensimmäinen homma, sitten ruvetaan vasta tutkimaan asiaa.
Jos sitä laatikonohjainta ei ole vaihdettu, niin onko katsottu löytyykö sieltä öljyä?
Tarkista hantin jalkatilassa oleva vaihteiston ohjainboxsi, onko sinne pääsyt öljyä
Öljy nousee tonne siis laatikosta piuhasarjaa pitkin ja voi tehdä siellä tuhojaan. Vaihteistonohjainboxi on nimeltään TCU (Tai Starissa EGS) Yhdessä omassa autossa oli myös laatikonpistoke väännetty solmuun, jolloin oli johdot poikki. Johdot voi muustakin syystä olla kyllä rikki, nekin voi laatikon ja ohjaimen väliltä mitata.seuraavaksi tarkistella ohjainboxsi sieltä hantin jalkatilasta
Mersun testeri, eli star on hyvä, se antaa ohjeet mitä tutkitaan seuraavaksi, jossain pikatestissä vain ei näitä keretä tutkimaan ja homma jää vähän puolitiehen. Osa viosta on voinut käydä päällä ja näkyi tallennettuna, ne mitkä oli päällä olevia on ne tärkeimmät. Jos sait jotain lappua vikakoodeista laita ihmeessä tänne, niin tietäjät osaa auttaa helpommin... Vikakoodien luku on tosiaan vaan se ensimmäinen homma, sitten ruvetaan vasta tutkimaan asiaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Kannattaa lukea mitä on jo aiemin kirjoitettu(tai jättää lukematta jos haluaa tonni kaupalla rahaa käytää...)Pirissa kirjoitti:Nyt on käytetty mersun omassa testerissä. Näytti samat viat kuin boschin testeri, korjaus ehdotukset samat edelleen, olisi pitänyt tulla kuntoon ko. osien vaihdolla. Nyt epäilevät ohjausboxivikaa tai johtovikaa.
Myös monen laisia muita vikoja on olemassa testerin mukaan vaikka ainakin osa toimii ihan oikein testerin herjasta huolimatta. Taitaa olla arpapeliä tämä testerihomma. Ei kerro täsmällisiä vikoja.
Voisiko etuSAM olla syyllinen, meneekö sen kautta virrat moottorille ja vaihteistolle?
Mökkillä
'
'
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Vai voi öljy nousta auton sisälle johtoja pitkin? Pistokkeessa vaihteiston kyljessä oli öljyä, jos se olisi noussut sieltä. Pitää tutkia huomenissa. En kyllä ymmärtänyt että tällainenkin olisi mahdollista. Luulin että laatikon sisällä oleva levy voi saada öljykylvyn jos jokin sen tiivisteistä olisi korkannut. Tämä boxi on siis apukuljettajan jalkatilassa. Pitääkö hanskalokero ottaa pois, vai pääseekö siihen käsiksi poistamalla paneelin hanskalokeron alapuolelta. Koitan laittaa huomenna tänne nähtäväksi testerin antamat tulokset, jos saan onnistumaan. Ehkä siitä olisi sitten apua vian paikallistamisessa.
Yksi omituisuus kävi silmään tuloksissa: Akun jännite oli 11,53V ja laturi ei lataa. Mitattiin itse asiaa ja akussa oli n. 12,3v jännite lepotilassa ja laturi latasi hieman yli 14V. Nämä arvot ovat hieman alakanttiin siihen nähden mitä niiden pitäisi yleensä olla. Voisiko tässä olla syy, sähköä ei jostain syystä kulje riittävästi jollekin osalle ja tämä aiheuttaa ongelmia.
Taas on ilta aamua viisaampi!
P.S. Ei ole tarkoitus käyttää tonni kaupalla rahaa mersuun. Menisi kaikki hukkaan. Siksi kyselenkin tämän palstan kautta. Tehdyt korjaukset ovat siis sellaisia mitkä merkkiliike on kertonut syyksi, vaan eivät olleetkaan. Olisivat itsekin tehneet samat jutut, joten ei tässä ihan summissa näitä hommia tehdä.
Yksi omituisuus kävi silmään tuloksissa: Akun jännite oli 11,53V ja laturi ei lataa. Mitattiin itse asiaa ja akussa oli n. 12,3v jännite lepotilassa ja laturi latasi hieman yli 14V. Nämä arvot ovat hieman alakanttiin siihen nähden mitä niiden pitäisi yleensä olla. Voisiko tässä olla syy, sähköä ei jostain syystä kulje riittävästi jollekin osalle ja tämä aiheuttaa ongelmia.
Taas on ilta aamua viisaampi!
P.S. Ei ole tarkoitus käyttää tonni kaupalla rahaa mersuun. Menisi kaikki hukkaan. Siksi kyselenkin tämän palstan kautta. Tehdyt korjaukset ovat siis sellaisia mitkä merkkiliike on kertonut syyksi, vaan eivät olleetkaan. Olisivat itsekin tehneet samat jutut, joten ei tässä ihan summissa näitä hommia tehdä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Se laatikon sisällä oleva muovin pala missä on 2 nopeusanturia, yksi lämpötila anturi ja yksi katkaisin, ui kokoajan öljyssäPirissa kirjoitti:Vai voi öljy nousta auton sisälle johtoja pitkin? Pistokkeessa vaihteiston kyljessä oli öljyä, jos se olisi noussut sieltä. Pitää tutkia huomenissa. En kyllä ymmärtänyt että tällainenkin olisi mahdollista. Luulin että laatikon sisällä oleva levy voi saada öljykylvyn jos jokin sen tiivisteistä olisi korkannut. Tämä boxi on siis apukuljettajan jalkatilassa. Pitääkö hanskalokero ottaa pois, vai pääseekö siihen käsiksi poistamalla paneelin hanskalokeron alapuolelta. Koitan laittaa huomenna tänne nähtäväksi testerin antamat tulokset, jos saan onnistumaan. Ehkä siitä olisi sitten apua vian paikallistamisessa.
Yksi omituisuus kävi silmään tuloksissa: Akun jännite oli 11,53V ja laturi ei lataa. Mitattiin itse asiaa ja akussa oli n. 12,3v jännite lepotilassa ja laturi latasi hieman yli 14V. Nämä arvot ovat hieman alakanttiin siihen nähden mitä niiden pitäisi yleensä olla. Voisiko tässä olla syy, sähköä ei jostain syystä kulje riittävästi jollekin osalle ja tämä aiheuttaa ongelmia.
Taas on ilta aamua viisaampi!
(kuvia/juttua näistä löytty paljon)
Ohjani boxsi löytty jalka tilasta, hantin puolen lattia maton etureunasta kun kääntää maton taakse, näkyy eristeen pala minkä alla on alumiin pellin palla joka on alakulmistaan ja oik yläkulmasta kiinni muovi muttereilla (10mm hylsy sopii) sen kun kääntää taaksepäin siihen jalka tilaan niin siihen on kiinitety(8mm hylsy sopii) musta boksi missä luke egs
Mökkillä
'
'
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei vaihda
Nyt on mitattu johtosarja, kaikki johdot ehjiä. Laatikon ohjausboxin johto oli märkä öljystä, mutta öljyä ei ole päässyt laatikon sisälle. Mitkä johdot tuovat sähkön boxille? Toiseen liittimeen tulee kolme johtoa, onko syöttö tätä kautta? Liittimeen, mikä tulee laatikolta tulee kaksi eriilistä johtoa, minne menevät? Maadoituksia puhdistettu neljästä paikasta moottoritilasta.
Ohessa liitetiedostona vikaraportti eiliseltä päivältä.
Ohessa liitetiedostona vikaraportti eiliseltä päivältä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Nyt on vaihteisto kunnossa. Ohjausboxi vänkärin jalkatilassa oli rikki. Saksasta sai 45€:lla kotiin ehjän boxin. Suomessa 250€+rahti! Molemmat vaihtoehdot siis käytettynä.
Kiitos kaikille tietäjille!
Kiitos kaikille tietäjille!
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Vaihdoitko sen töpselin holkin jos tcu poxiin oli noussut öljyä.Pirissa kirjoitti:Nyt on vaihteisto kunnossa. Ohjausboxi vänkärin jalkatilassa oli rikki. Saksasta sai 45€:lla kotiin ehjän boxin. Suomessa 250€+rahti! Molemmat vaihtoehdot siis käytettynä.
Kiitos kaikille tietäjille!
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Niin ja jos boxi oli rikki niin avasitko sen...oliko siellä öljyä?
Pesu ja kuivaus on auttanut jos boxi olisi uinut öljyssä...monessa tapauksessa.
Pesu ja kuivaus on auttanut jos boxi olisi uinut öljyssä...monessa tapauksessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Vaihdoimme töpselin laatikkoon. Boxi oli täysin kuiva, johdot olivat märät, mutta öljy ei ollut päässyt liittimestä boxin sisään. Nyt johtonippu on vuorattu puuvillakankaalla, eli jos öljyä yrittää vielä kulkeutua, se imeytyy toivottavasti kankaaseesn.
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Öljyhän nousee yksittäisen johdon sisällä, että missä kohtaa kangas sitten auttaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Koko nippu oli märkä, eristenauha ympärillä oli pehmeää mössöä.
Kuinka tällaista skeidaa voidaan tehdä ja myydä vielä kalliilla? Öljy kulkee johtojen sisällä!!!???
Kuinka tällaista skeidaa voidaan tehdä ja myydä vielä kalliilla? Öljy kulkee johtojen sisällä!!!???
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
fysiikkaa, kapillaari-ilmiö....
Edit: juu myönnän että liittimen suunnittelussa ei saksalainen laatu ole kohdannut... pakkohan se nyt on osata tehdä niin että toimii, onko muuten tätä milläään muulla merkillä ongelmana???
Edit: juu myönnän että liittimen suunnittelussa ei saksalainen laatu ole kohdannut... pakkohan se nyt on osata tehdä niin että toimii, onko muuten tätä milläään muulla merkillä ongelmana???
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Ihan mielenkiinnosta, avattiinko se TCU? Vastaan on tullut autoja, joissa johtosarjassa ei paljoa päällepäin näy öljyä ja boxissa on kuitenkin pari desiä sitä!Pirissa kirjoitti:Vaihdoimme töpselin laatikkoon. Boxi oli täysin kuiva, johdot olivat märät, mutta öljy ei ollut päässyt liittimestä boxin sisään. Nyt johtonippu on vuorattu puuvillakankaalla, eli jos öljyä yrittää vielä kulkeutua, se imeytyy toivottavasti kankaaseesn.
No ei sillä niin merkitystä, kun boxi on vaihdettu, mutta jäipä vaan mietityttämään, mikä boxin oli rikkonut...
Tässä kuva erään foorumilaisen ässän TCU:sta, joka toimi kaikesta huolimatta:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Laatikko aukaistiin, on ihan helppo homma, sisäosa tulee pois löysäämällä neljä lukituskieltä. Sisus oli tosiaan ihan kuiva, ei edes minkäänlaista likaa. Näytti olevan alkuperänen, ainakin valmistus leiman perusteella.
Pitäisikö vaihtoboxi käyttää STARissa ohjelmoitavana? Toimii hieman eritavalla kuin alkuperäinen ollessaan ehjä.
Pitäisikö vaihtoboxi käyttää STARissa ohjelmoitavana? Toimii hieman eritavalla kuin alkuperäinen ollessaan ehjä.
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Adaptiot kannattaisi nollata kun hiluja vaihdetaan, oppii se itsestäänkin pikkuhiljaa mutta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Mitä tarkoittavat adaptaatiot? Onko se tehtävä STARilla vai onnistuuko se jollain ratinvääntelyllä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Laatikon nollaillun tarvitsee testerin(voi myös koitaa jotenkin näin virta päälle, kaasupohjaan, kaasu kokoajan pohjassa käätä virran pois odotellee ~30-60s ja virtaa taas päälle sitten päästää kasuun ylös)Pirissa kirjoitti:Mitä tarkoittavat adaptaatiot? Onko se tehtävä STARilla vai onnistuuko se jollain ratinvääntelyllä?
Mökkillä
'
'
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Eipä nuo virtalukko jutut ole kovin hyvin toimineet. Adaptaation nollaus tarkoittaa oppineisuuden nollaamista.FinlandMerceds kirjoitti:Laatikon nollaillun tarvitsee testerin(voi myös koitaa jotenkin näin virta päälle, kaasupohjaan, kaasu kokoajan pohjassa käätä virran pois odotellee ~30-60s ja virtaa taas päälle sitten päästää kasuun ylös)Pirissa kirjoitti:Mitä tarkoittavat adaptaatiot? Onko se tehtävä STARilla vai onnistuuko se jollain ratinvääntelyllä?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti
Nyt on mersu käytetty merkkiliikkeen STARissa. Vaihteisto toimii käsittelyn jälkeen normaalisti. Katsastuskin tuli tehtyä ja leima tuli taas vuodeksi. Eiköhän tämä tästä!
Re: W203 200cdi -03 automaattivaihteisto ei toimi, vikatesti?
Hello! Olen uusi käyttäjä tällä palstalla. Minulla myös otsikon mukainen dieselfarkku, ja sama vika. Vain 2-vaihde ja pakki toimivat. Vaihteiston näyttöruudut tyhjiä. Pengoin pelkääjän jalkatilasta ohjainyksikön esiin. Siemens 5WP2 0005EA 03W29 EGS52 merkinnöillä varustettu. Ei mitään jälkeä öljystä. Sekä ohjainyksikkö että johdot ovat kuivia. Myös lootan kupeessa sähköliitin on öljytön. Öljyt (puoli-)vaihdoin kolmesti.
Huomenna, kenties, pääsen luetuttamaan Starilla vikakoodit.
Voiko kyseiset viat liittyä itse vaihteenvalitsin-kahvaan, ja sen liittimiin? Miten tuon kahvan ympärys purkaantuu paikkoja rikkomatta?
Mahdollisista vinkeistä kiitollisena, Hannu
Huomenna, kenties, pääsen luetuttamaan Starilla vikakoodit.
Voiko kyseiset viat liittyä itse vaihteenvalitsin-kahvaan, ja sen liittimiin? Miten tuon kahvan ympärys purkaantuu paikkoja rikkomatta?
Mahdollisista vinkeistä kiitollisena, Hannu