Starille ja käyttäjälle käyttöä
Starille ja käyttäjälle käyttöä
En enää keksi muuta keinoa. W211 jossa takana ilmajouset. Kompressori huollettu ja rakeet kuivattu, Ilmajouset vaihdettu uusiin arnotin versioihin. Joten tuli seuraava ongelma. Kompressori ei lähde enää käyntiin. Mittarilla katoin releen pohjasta eikä sinne tule virtaa. Sulakkeet ehjät, myös vänkärin jalkatilassa olevat.
Joten kyselen onko innokasta Starin käyttäjää Kiuruveden läheltä tai kauempaakin jos innostaa tulla käymään. Autohan ei liiku tallista minnekkään. Tai jollain keinoa jos on mahdollista moista saada "vuokralle".
Joten kyselen onko innokasta Starin käyttäjää Kiuruveden läheltä tai kauempaakin jos innostaa tulla käymään. Autohan ei liiku tallista minnekkään. Tai jollain keinoa jos on mahdollista moista saada "vuokralle".
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Tarkoitatko että releen tulopuolelle ei tule sähköä? Ihan varmasti se 40 A sulake kunnossa? Jos sulakkeen etupuolelle ei tule sähköä niin sitten on autossa aika paljon muutakin pimeänä. Sulakkeesta sinne releelle taas ei ole muuta kuin 4 neliömillin kaapeli, kukapa sen olisi poikkassut.
Veikkaisin että muutaman euron yleismittarilla tuosta saa paljon enemmän selvää kuin Starilla.
Veikkaisin että muutaman euron yleismittarilla tuosta saa paljon enemmän selvää kuin Starilla.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Kyllä Starilla selviää aika helposti missä vika. Pääsee helposti testaamaan paljon enemmän kuin yleismittarilla.
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Ei sitä star'ia kannata väkisin joka paikkaan tyrkyttää. On niitä ongelmia joissa star on tuhat kertaa parempi kuin yleismittari mutta jos siltä releeltä puuttuu sähkö niin se yleismittari on sata kertaa tehokkaampi diagnoosilaite kuin star.tuomasnuutti kirjoitti:Kyllä Starilla selviää aika helposti missä vika. Pääsee helposti testaamaan paljon enemmän kuin yleismittarilla.
Tai kerro miten starilla mitataan onko sulake palanut prefusboksista vai sulakkeen jälkeen johtokatkos?
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Niin eli releen tulopuolelle ei tule mitään ja sulake ehjä. Vänkärin Jalkatilasta katsoin ne 5 isoa sulaketta, ilmeisesti paikka numero 74 on tarkemmin vielä kompressorille? Tarkistin sulakkeen uudelleen jonka jälkeen järjestelmä alkoi valittamaan punaisella akkuongelmaa wisit workshop! samalla toinen vikailmoitus tulee visit workshop ja nuoli ylös mitä se on näyttänyt tämän ongelman aikana koko ajan. Rele napsuu kun kokeilin erillisellä akulla. Kaikenlisäksi kaikki muu toimii niinkuin pitääkin, tosin ajamaan en ole päässyt
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
ja tuossa remontissa kikki meni varmasti hyvinjuippi_ kirjoitti:En enää keksi muuta keinoa. W211 jossa takana ilmajouset. Kompressori huollettu ja rakeet kuivattu, Ilmajouset vaihdettu uusiin arnotin versioihin. Joten tuli seuraava ongelma. Kompressori ei lähde enää käyntiin. Mittarilla katoin releen pohjasta eikä sinne tule virtaa. Sulakkeet ehjät, myös vänkärin jalkatilassa olevat.
Joten kyselen onko innokasta Starin käyttäjää Kiuruveden läheltä tai kauempaakin jos innostaa tulla käymään. Autohan ei liiku tallista minnekkään. Tai jollain keinoa jos on mahdollista moista saada "vuokralle".
tarkista se boxsijuippi_ kirjoitti:Niin eli releen tulopuolelle ei tule mitään ja sulake ehjä. Vänkärin Jalkatilasta katsoin ne 5 isoa sulaketta, ilmeisesti paikka numero 74 on tarkemmin vielä kompressorille? Tarkistin sulakkeen uudelleen jonka jälkeen järjestelmä alkoi valittamaan punaisella akkuongelmaa wisit workshop! samalla toinen vikailmoitus tulee visit workshop ja nuoli ylös mitä se on näyttänyt tämän ongelman aikana koko ajan. Rele napsuu kun kokeilin erillisellä akulla. Kaikenlisäksi kaikki muu toimii niinkuin pitääkin, tosin ajamaan en ole päässyt
mihin tulee kaapeli akulta,
kokeillut kompuran liitimestä suoraan virtaa antamalla toimiiko kompura
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Akulta tulee moottorista riippuen joko 70 tai 80 neliömillin kaapeli sinne sulakkeen etupuolelle (74 tosiaan kompressorin releelle). Alkaa olla aika erikoista jos tuota pitkin ei jännite sulakkeen etupuolelle kulje ja jos sulake on ehjä niin pitäisi sinne releellekin tulla. Jos vaan ei tule niin sitten starilla mittailemaan mitkä johdot on poikki.
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Emmä tiiä mitä tarkistamista siinä boksissa on? Mitä siitä kattelen kun itse sulake on ehjä ja kaikki liittimet visut. Kaiken kasasin tarkasti samallalailla takaisin. Tuo suora virta kompressorille pitää vielä kokeilla. Staria kaiken jälkeen haluaisin käyttää mutta en ole raaskinut sitä hommata eikä ainakaan vielä innokkaita ole ilmoittautunut
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Tarjous talosta tms ~5€ yleismittarijuippi_ kirjoitti:Emmä tiiä mitä tarkistamista siinä boksissa on? Mitä siitä kattelen kun itse sulake on ehjä ja kaikki liittimet visut. Kaiken kasasin tarkasti samallalailla takaisin. Tuo suora virta kompressorille pitää vielä kokeilla. Staria kaiken jälkeen haluaisin käyttää mutta en ole raaskinut sitä hommata eikä ainakaan vielä innokkaita ole ilmoittautunut
(ei mitään satoja maksavaa fulkea tms niillä ensin vikaa hakeneiden jälkeen
on monesti vika löytynyt 5 mittarilla mittailemalla
liekö nuo kallit näytävät mitä satuu vai mistä lie johtuu... )
jsillä boxsista mittaa että siihen sulkeen "liitospintaan" tulee virtaa
ja jos tulee niin sitten jatkaa mittamista eteenpäin sinne releelle asti,
pelkkiä johtoja/liitimiä(ei mitään electronikka välissä) mittaillessa
on hyvä apu kokeilla sytyykö h4 polttimo johdon kautta monesti vleis mittarin "piipaus" testi näytää johdon/liitosten olevan kunnossa mutta kun laitta kulutusta niin ei ole
(tuolla suoravirta testillä saa 2 testausta kerralla,
muista laittaa siihen johtoon sulake)
*:rihan toki kertoo että johto on poikki 25mm liitmen jälkeen...
E: varsinkin oikeanlaisella vedoksella... insinööritason koodilla...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Mittareita talosta löytyy, ei se siitä ole kiinni. Aletaan puuhastelemaan lisää illalla. Kiitos avusta
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
En kiistäkään etteikö yleismittaria tarvitse käyttää sähkölaitteiden vikojen paikallistamisessa, mutta sen tiedän että Starilla on helpoin tapa löytää kohde joka on vialla. Kukin taaplaa tyylillään korjaushommissaan.DBFI kirjoitti:Ei sitä star'ia kannata väkisin joka paikkaan tyrkyttää. On niitä ongelmia joissa star on tuhat kertaa parempi kuin yleismittari mutta jos siltä releeltä puuttuu sähkö niin se yleismittari on sata kertaa tehokkaampi diagnoosilaite kuin star.tuomasnuutti kirjoitti:Kyllä Starilla selviää aika helposti missä vika. Pääsee helposti testaamaan paljon enemmän kuin yleismittarilla.
Tai kerro miten starilla mitataan onko sulake palanut prefusboksista vai sulakkeen jälkeen johtokatkos?
Tässäkin tapauksessa auton voisi Starilla tarkastaa ja testata vikakoodien mukaan. Jos kompressori on finaalissa, siihenkin on testiohjelma jne. jne.
Kyseisssä autossa on erittän paljon kompressoriongelmaa ja monesti kompressorin vaihdolla auto tulee kuntoon. Tämä vain kokemusperäisesti tiedoksi.
Siihen en ota kantaa, olisiko kompressorin korjaaminen halvempaa kuin ostaa uusi. Auto on monelle niin tärkeä kapine, ettei joutoaikaa korjaamolla tule.
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Tässäkin tapauksessa kompressori irroitettiin täysin toimivana pöydälle. Avasin ja kuivasin rakeet eikä mäntä näyttänyt loppuun ajetulta eikä mitään muutakaan poikkeavaa perus kompressorin toimintaan liittyen havaittu. Täytyy vain jatkaa edellä mainituilla toimenpiteillä, koska ei ole tietokonetta jolla vikaa voisi tarkemmin paikantaa.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Jos kompressorille sähköä syöttävälle releelle ei tule sähköä niin tuskin kompressorin vaihtaminen auttaa asiaa. Kukin taaplaa omalla tyylillään...tuomasnuutti kirjoitti: En kiistäkään etteikö yleismittaria tarvitse käyttää sähkölaitteiden vikojen paikallistamisessa, mutta sen tiedän että Starilla on helpoin tapa löytää kohde joka on vialla. Kukin taaplaa tyylillään korjaushommissaan.
Tässäkin tapauksessa auton voisi Starilla tarkastaa ja testata vikakoodien mukaan. Jos kompressori on finaalissa, siihenkin on testiohjelma jne. jne.
Kyseisssä autossa on erittän paljon kompressoriongelmaa ja monesti kompressorin vaihdolla auto tulee kuntoon. Tämä vain kokemusperäisesti tiedoksi.
Siihen en ota kantaa, olisiko kompressorin korjaaminen halvempaa kuin ostaa uusi. Auto on monelle niin tärkeä kapine, ettei joutoaikaa korjaamolla tule.
Starista tässä kohtaa on varmasti sen verran apua että sieltä tulee ohje mitata nuo yllä moneen kertaan mainitut asiat, siis mitata yleismittarilla (mielellään sillä 5 euron mallilla ettei ole liian monimutkainen käyttää kuten CDI203 opasti).
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
On se hyvä että opastavaa asiantuntemusta löytyy tiimityönä CDI203 / DBFI. Kukin taaplaa tyylillään, itse käytän Fukea että Staria jos sillä on nyt tämän asian kanssa mitään tekemistä, luotettavat yhteistyökumppanit kuitenkin. En tiedä sitten kuinka paljon em. henkilöillä on korjaamokokemusta alalta. Ettei vaan olisi kuullut juttuja tekijöiltä.DBFI kirjoitti:Jos kompressorille sähköä syöttävälle releelle ei tule sähköä niin tuskin kompressorin vaihtaminen auttaa asiaa. Kukin taaplaa omalla tyylillään...tuomasnuutti kirjoitti: En kiistäkään etteikö yleismittaria tarvitse käyttää sähkölaitteiden vikojen paikallistamisessa, mutta sen tiedän että Starilla on helpoin tapa löytää kohde joka on vialla. Kukin taaplaa tyylillään korjaushommissaan.
Tässäkin tapauksessa auton voisi Starilla tarkastaa ja testata vikakoodien mukaan. Jos kompressori on finaalissa, siihenkin on testiohjelma jne. jne.
Kyseisssä autossa on erittän paljon kompressoriongelmaa ja monesti kompressorin vaihdolla auto tulee kuntoon. Tämä vain kokemusperäisesti tiedoksi.
Siihen en ota kantaa, olisiko kompressorin korjaaminen halvempaa kuin ostaa uusi. Auto on monelle niin tärkeä kapine, ettei joutoaikaa korjaamolla tule.
Starista tässä kohtaa on varmasti sen verran apua että sieltä tulee ohje mitata nuo yllä moneen kertaan mainitut asiat, siis mitata yleismittarilla (mielellään sillä 5 euron mallilla ettei ole liian monimutkainen käyttää kuten CDI203 opasti).
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Alkaa vähän punainen lanka kadota. Uskoisin että tässä ei tarvitse itse kunkin Star-taustoista lähteä selvityksiä foorumille kertomaan. Korjaamokokemuksestakaan en lähde henkseleitä paukuttamaan mutta lukutaidossa taidan pärjätä eräiden foorumilaisten kanssa.tuomasnuutti kirjoitti: On se hyvä että opastavaa asiantuntemusta löytyy tiimityönä CDI203 / DBFI. Kukin taaplaa tyylillään, itse käytän Fukea että Staria jos sillä on nyt tämän asian kanssa mitään tekemistä, luotettavat yhteistyökumppanit kuitenkin. En tiedä sitten kuinka paljon em. henkilöillä on korjaamokokemusta alalta. Ettei vaan olisi kuullut juttuja tekijöiltä.
Jospa muille lukijoille selvennykseksi ettei tässä CDI203/DBFI akselilla olla henkilökohtaisuuksiin lähdetty vaan ihan sähköjohtimien perusteista yritetty rautalankaa vääntää. Ohessa kopio kytkentäkaaviosta. Vaikka ei Starista tietäisi mitään eikä yleismittaristakaan niin kaaviosta näkee että akulta kulkee iso, suora piuha F32 prefuseboksille jossa sulake ja sieltä suora johto Airmatic releelle. Threadissa kerrottiin että releelle ei tule sähköä eli se jää välille akusta prefusboksiin tai sieltä releelle (punaiset ympyrät).
Ei ole kovin monimutkainen asia ymmärtää että kompressori ei vaihdettunakaan lähde käyntiin jos releelle ei sähköä tule, mitenkäs sitä sieltä releeltä voisi lähteä jos sitä ei sinne tule.
Siinä kun yrittää kaikin keinoin myydä Star-palveluja niin helposti unohtuu minkälaiseen ongelmaan sitä Star-apua tarjotaan.
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Sulakkeelle tulee virtaa, releelle tulee virta kun tökkäsen virtamittarrin miinus piuhan lähellä olevaan mutterin kantaan mistä saa maita, jännite on 10.20. Nyt menee sormi suuhun. Näytöllä herjaa edelleen punaisella akkua. Akku on jatkuvasti laturissa. Mitäs osaatteko sanoa. Olen erittäin Uuno näiden sähköjen kanssa. Ja releen paikka on paikka R
E: olinpa kerrankin fiksu ja mittasin auton ollessa käynnissä akun jännitettä niin antaa 11v. Jos laturi on ehjä, eikö silloin pitäs akulle tulla jatkuvasti about 14v. Prkl vuoden vanha laturi joten takuuseen menee. Voisiko tässä olla syypää myös kompressorin ja sen releen toimimattomuuteen
E: olinpa kerrankin fiksu ja mittasin auton ollessa käynnissä akun jännitettä niin antaa 11v. Jos laturi on ehjä, eikö silloin pitäs akulle tulla jatkuvasti about 14v. Prkl vuoden vanha laturi joten takuuseen menee. Voisiko tässä olla syypää myös kompressorin ja sen releen toimimattomuuteen
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Se voi olla yksi syy siihen, että kaikki toiminnot putoaa pois pelistä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Entä Airmaticin kompressorin rele? Nämä jutut muuttuu täysin jos annettu tieto muuttuu vähänkin. Virheitä sattuu mutta kannattaa yrittää olla tarkkana.juippi_ kirjoitti:Ja releen paikka on paikka R
Mikäs sen akun jännite on latauksen jälkeen ennen kuin autoon kytket virtoja, akun navoista mitattuna? Vielä tyhmä kysymys, kumpaa akkua lataat, vaiko molempia?
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
jännite pikkuhiljaa nousee kun erillinen akkulaturi paikallaan ja oli jotain 11v, Kun otin Laturin irti siitä tasaisen nopeasti lähti jännite laskemaan vaikka auto oli käynnissä sinne 8v asti. Isoa akkua lataan Otin jo irti tuon auton oman laturin ja aika karheeta ääntä pitää kun pyörittelee. Paskana onDBFI kirjoitti:Entä Airmaticin kompressorin rele? Nämä jutut muuttuu täysin jos annettu tieto muuttuu vähänkin. Virheitä sattuu mutta kannattaa yrittää olla tarkkana.juippi_ kirjoitti:Ja releen paikka on paikka R
Mikäs sen akun jännite on latauksen jälkeen ennen kuin autoon kytket virtoja, akun navoista mitattuna? Vielä tyhmä kysymys, kumpaa akkua lataat, vaiko molempia?
En tosin kokeillut erikseen vielä kompressorin toimintaa, tökkäsenkö akulta + ja - piuhalla sinne kompressorin pinneille että lähteekö pyörimään? onko väliä kumpaanko pinnin kumman työntää
Airmaticin releen paikka on tietääkseni samassa kotelossa mutta aivan siellä rintapellin kupeessa eli S. Silläpaikalla on tyhjää. liitteenä kaavio
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Niin tämä ei olekaan W211 kuten ekassa viestissä vaan S211 jos pelkästään takana ilmapussit.
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
My bad jos meni ohi. Luulin antaneeni ymmärrettävän ulosannin kertoessani w211 taka ilmajousista enkä airmaticista. Kyseessä tosiaan s211. Anyhow ongelma on vielä sama
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Olet ihan oikeassa, autosi korimalli on W 211. Valmistenumerolla auto ilmoitetaan WDB211xxxxxxxxxxx.juippi_ kirjoitti:My bad jos meni ohi. Luulin antaneeni ymmärrettävän ulosannin kertoessani w211 taka ilmajousista enkä airmaticista. Kyseessä tosiaan s211. Anyhow ongelma on vielä sama
Tuolla aikaisemmin eräs kekustelija puhui luetun ymmärtämisestä, olisiko tässä kysymys siitä, ettei ymmärretä kysymyksen esittäjän kirjoituksia.
Ennekuin teet asialle mitään, olisi viisainta ottaa vedos Starilla ja katsoa mitä näyttää.
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Jostain kun saisin sen starin niin kyllä kelpais silläkin pällistellä. Mutta viisaampia ollaan taas kun uuden laturin saan paikoilleen. Muutamalta lähiseudun tyypiltä kysynyt muttei vastauksiatuomasnuutti kirjoitti: Ennekuin teet asialle mitään, olisi viisainta ottaa vedos Starilla ja katsoa mitä näyttää.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
juippi_ kirjoitti:En enää keksi muuta keinoa. W211 jossa takana ilmajouset. Kompressori huollettu ja rakeet kuivattu, Ilmajouset vaihdettu uusiin arnotin versioihin. Joten tuli seuraava ongelma. Kompressori ei lähde enää käyntiin. Mittarilla katoin releen pohjasta eikä sinne tule virtaa. Sulakkeet ehjät, myös vänkärin jalkatilassa olevat.
Joten kyselen onko innokasta Starin käyttäjää Kiuruveden läheltä tai kauempaakin jos innostaa tulla käymään. Autohan ei liiku tallista minnekkään. Tai jollain keinoa jos on mahdollista moista saada "vuokralle".
Toimiko kompura ennen remonttia miten ? ? ?
Mikä on akun jännite kun auto ei käy ? Ja mikä jännite starttauksen jälkeen ? Ja jännite kun auto on ollut käynnissä n. 2-3min.
Ketjussa kertomasi jännite on kylläkin alka alhainen ja se jos pitää paikkaansa (tarkotan että mittarisi näyttää oikein) niin tapahtumia on tuo alijännite aihettanut moneenkin ohjaimeen. Kyllä mä suosittelen staria käyttää mään autossa kiinni jo ihan senkin takia että alijännite (jos on ollut) ei ole tehnyt tekosiaan.
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Toimi Kompura kyllä. Jännite on alhainen, ei nouse auton käydessä, ei nouse ollenkaan jopa laskee kun vehkeet vie virtaa kun auton laturi ei pelaa. PLUS näytöllä valittaa punaisella akkua! Huomenna mahdollisesti saan staria paikalle
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Kun sen latauksen saa toimimaan, tarkistella sulkeet, rele,juippi_ kirjoitti:Toimi Kompura kyllä. Jännite on alhainen, ei nouse auton käydessä, ei nouse ollenkaan jopa laskee kun vehkeet vie virtaa kun auton laturi ei pelaa. PLUS näytöllä valittaa punaisella akkua! Huomenna mahdollisesti saan staria paikalle
laturi sen vapaa kytkin, niin saatapa nuo muut viat siinä sivussa tulla kuntoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Auttakaas joku viisampi mitä nämä meille kertoo. Ikävä kyllä kuvat on poikittain
Tämä ihmetyttää, miksi se herjaa AIRmaticin relettä autossa mikä ei ole AIRmatic
Tämä ihmetyttää, miksi se herjaa AIRmaticin relettä autossa mikä ei ole AIRmatic
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Korjaamokielessä tasonsäädön releen nimi on Airmatic-rele. Tuossa aiemminhan jo kävi ilmi että rele ei ole paikallaan.
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Kaikenlaista hourailua tässä, vois otsikon muuttaa osuvammaksi jos muut samanlaisista oireista yms autossaan kärsivät hyötyisivät tästä topicista . Eli alusta ongelmaan. Relepaikka tosiaan on AIRmatic releen paikka (k67) myös näissä s211 korisissa joissa vain takana ilmajouset. Rele siis sijaitsee konehuoneessa kuskinpuolella laatikossa aivan tulipellin luona valkoisella relepohjalla.
Kompressorin huollossa kävi kämmi jossa paineenalennusventtiilin jousi tuli laitettua vääränlainen(autotallin pöydällä sattui olemaan useita pikkujousia) joten venttiili oli auki koko ajan eikä pusseihin ilma riittänyt. laitoin paineenalennusventtiilille oikean "karan" jousen ja homma toimii.
vielä ongelmaa riittää:
Myivät laturin ei vapaakytkimellä olevan? tilattiin myös vapaakytkimellä oleva niin pistoke oli erilainen?onko kaikissa tämä vapaakytkin kuitenkin oltava? sammuttaessa moniurahihna vingahtaa tällä ei vapaakytkin laturilla. Ajotietokone näyttää 13,9 latausjännitteeksi ja lepotilassa 12,3. pikkuakku uusittu mutta ajotietokone herjaa vieläkin punaisella akkua "visit workshop". Olen kolunnut topiceja läpi mutta suoranaista vastausta en osannut rivien välistä lukea. Isolointirele? akunohjainlaite? vai mistä herja vielä voisinjohtua, isosta akusta sen en usko johtuvan. Miksi, koska järjestelmä ei puota mukavuuslaitteita pois vaikka kuormittaa sitä
Kompressorin huollossa kävi kämmi jossa paineenalennusventtiilin jousi tuli laitettua vääränlainen(autotallin pöydällä sattui olemaan useita pikkujousia) joten venttiili oli auki koko ajan eikä pusseihin ilma riittänyt. laitoin paineenalennusventtiilille oikean "karan" jousen ja homma toimii.
vielä ongelmaa riittää:
Myivät laturin ei vapaakytkimellä olevan? tilattiin myös vapaakytkimellä oleva niin pistoke oli erilainen?onko kaikissa tämä vapaakytkin kuitenkin oltava? sammuttaessa moniurahihna vingahtaa tällä ei vapaakytkin laturilla. Ajotietokone näyttää 13,9 latausjännitteeksi ja lepotilassa 12,3. pikkuakku uusittu mutta ajotietokone herjaa vieläkin punaisella akkua "visit workshop". Olen kolunnut topiceja läpi mutta suoranaista vastausta en osannut rivien välistä lukea. Isolointirele? akunohjainlaite? vai mistä herja vielä voisinjohtua, isosta akusta sen en usko johtuvan. Miksi, koska järjestelmä ei puota mukavuuslaitteita pois vaikka kuormittaa sitä
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Re: Starille ja käyttäjälle käyttöä
Aika monessa syy on vääränainen laturi tai tarkemmin lataussäädin, jos laturinvaihdon jälkeen alkaa herjailemaan. Joskus harvoin akkohjainlaite on ollut viallinen, jossain löysä liitos.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01