W211 harkinnassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
mara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 25.05.2004 10:03
Paikkakunta: Forssa

W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mara »

Moron

Tollanen vM. 05 farkku olis harkinnassa . Onko kellään tietoo kyseisestä autosta .
MB E 280 T CDI
WBD 211 2231 A762 990
Elikkä ilmoitetut kilometrit 246 000
Onks tässä vielä ne SBC jarrut.
Airmatic näköjään kanssa ilmeisesti.
Mitä ootte mieltä ko autosta.
MB S211 - 05
MB S124 300 TE-24 -92
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kyllä tässä on vielä SBC jarrut, mutta jos auto on muuten hyvä ja hyvin huollettu, niin niiden takia ei kannata hylätä. Jos SBC jarrujen pumpulle ei ole vielä mitään tehty, on sitä herjaa odoteltavissa mahdollisesti muutamien kymppitonnien kuluessa. Omasssa exässä tuosta selvittiin kuitenkin pelkällä uudelleen ohjelmoimisella, eikä pumpun vaihtoon ollut tarvetta.

Mielestäni hyvin hoidettuna ja huollettuna on hyvä ja mukava auto, eikä kovin altis ruosteelle. Huonoa on oikeastaan vain valot ja kulutustavaraa (tosin halpoja) olevat etupään nivelet, joita saa vaihtaa joka katsastukseen.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
mara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 25.05.2004 10:03
Paikkakunta: Forssa

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mara »

Moron

Kiitos vastauksesta. Esittäisin vielä muutaman kysymyksen. Miten se SBC -jarrujen ohjelmointi suoritetaan ja paljonko kustantaa . Ilmeisesti Starilla onnistuu. Tuleeko siinä niinkuin laskuri täyteen vaan mistä ne ongelmat johtuu.
Valot ko autossa on varustekoodilla 614 elikkä BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC . Enemmän huolestuttaa varustekoodi 489 elikkä AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE joka tietysti on toimiessaan hieno varuste , mutta rikkoutuessaan taitaa olla melko arvokas korjattava. Perusfarkussahan on vain takana ilmajouset ja tulee tietysti halvemmalla priima kuntoon. Ilmajousien kappalehintoja (Airmatic) kauhistelin esim KL:llä eteen 1550 € kpl ja taakse n. 800 € kpl ja kompura n. 800 € hiluineen ja asennukset päälle.
MB S211 - 05
MB S124 300 TE-24 -92
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

mara kirjoitti:Moron

Kiitos vastauksesta. Esittäisin vielä muutaman kysymyksen. Miten se SBC -jarrujen ohjelmointi suoritetaan ja paljonko kustantaa . Ilmeisesti Starilla onnistuu. Tuleeko siinä niinkuin laskuri täyteen vaan mistä ne ongelmat johtuu.
Valot ko autossa on varustekoodilla 614 elikkä BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC . Enemmän huolestuttaa varustekoodi 489 elikkä AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE joka tietysti on toimiessaan hieno varuste , mutta rikkoutuessaan taitaa olla melko arvokas korjattava. Perusfarkussahan on vain takana ilmajouset ja tulee tietysti halvemmalla priima kuntoon. Ilmajousien kappalehintoja (Airmatic) kauhistelin esim KL:llä eteen 1550 € kpl ja taakse n. 800 € kpl ja kompura n. 800 € hiluineen ja asennukset päälle.
Airmatic on kallis korjata, jos vie Suomessa merkkikorjaamolle. Sen sijaan jos osaa tilata osat vaikka Saksasta ja käyttää vähän "epävirallisempaa" mutta silti asiansa osaavaa korjaamoa tai jopa korjaa itse, niin ei ne kustannukset niin kamalia ole. KL on vähän halvempi kuin Veho osien suhteen, mutta esim. kompura on muistaakseni n. 300 kotiovelle tuotuna jos tilaa Saksasta, on siinä vielä eroa KL:n 800:aan. Veholla maksaa varmaan noin tonnin.

Minulla on nyt toinen airmatic alla, enkä kyllä aio jatkossakaan muuta ostaa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

mara kirjoitti:Moron

Kiitos vastauksesta. Esittäisin vielä muutaman kysymyksen. Miten se SBC -jarrujen ohjelmointi suoritetaan ja paljonko kustantaa . Ilmeisesti Starilla onnistuu. Tuleeko siinä niinkuin laskuri täyteen vaan mistä ne ongelmat johtuu.
Valot ko autossa on varustekoodilla 614 elikkä BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC . Enemmän huolestuttaa varustekoodi 489 elikkä AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE joka tietysti on toimiessaan hieno varuste , mutta rikkoutuessaan taitaa olla melko arvokas korjattava. Perusfarkussahan on vain takana ilmajouset ja tulee tietysti halvemmalla priima kuntoon. Ilmajousien kappalehintoja (Airmatic) kauhistelin esim KL:llä eteen 1550 € kpl ja taakse n. 800 € kpl ja kompura n. 800 € hiluineen ja asennukset päälle.
Ainakin itsellä tuli vain tuo laskuri täyteen ja koska huollot (lähinnä kai jarrunesteen vaihto merkitsee tässäkohtaa) oli tehty ohjelman mukaan, niin laskuri voitiin nollata. Tämä tehtiin Veholla ja voi olla että jotain muutakin tarkistelivat, en tosin tiedä mitä. N.100€ oli reilu vuosi sitten tämän kustannus. Varmasti joku staarin omaava harrastaja tämän pystyy tekemään ja halvemmalla, mutta kun kuitenkin jarruista on kyse, niin en halunnut oikoa. On myös mielestäni aika arveluttavaa myydä eteenpäin SBC jarrullista autoa, jos nollaamisessa on "fuskattu". Valmistajalla on varmasti ollut joku syy tällaiseen varmistamiseen. Käsittääkseni nuo ksenonitkaan ei eemelissä kovin häävit ole, mutta näistä ei ole omakohtaista kokemusta, omassa olivat h7 ja niillä ei auringonlaskun jälkeen tehnyt mitään. Ilmajousituksesta ei ole mitään kokemuksia muuta kuin kuorma-autoissa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tämäkö se on? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7615722" onclick="window.open(this.href);return false;

Plussaa, että on Avantgarde eli on xenoneilla. Miinusta tarvikevanteet ja onko sisusta sininen?
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Mikä idea muuten tuossa 280cdi koneessa on ollut valmistajalla, kun eikös samaan aikaan ollu myös 320 cdi ja kummatkin 3litraisia veekuutosia?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Toi taitaa olla suoralla kutosella. Mutta onhan niitä eri tehoversioita tarjolla samasta moottorista ollut tarjolla aina.
Avatar
mara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 25.05.2004 10:03
Paikkakunta: Forssa

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mara »

Aikas teräviä kavereita täällä . Juuri tosta autosta on kyse. Sisustan värillä ei ainakaan minulle ole merkitystä , toikin kyllä kelpaa. Tärkeempää tietysti on toimivuus ja toimintavarmuus.
Tehot kyllä varmaan ainakin minulle riittää. Joo ja suora kutonen siinä on kysymyksessä.
MB S211 - 05
MB S124 300 TE-24 -92
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Mistähän olen taas saanut päähäni, että 270 oli rivi ja 280 vee.... :crazy: olin myös muistavinani, että 280 ja 320 tehoero olisi ollut vain joku reilut 10hv :eh: Tuo ilmoituksen 177hv kylläkin viittaisi 270cdi moottoriin... :problem:

Sellainenkin tuli jostain mieleen, että 280 yhteydessä olisi ollut (ainakin jossain vaiheessa) joku automatisoitu kovalaatikko geartronic nimellä, eikä kestänyt noita 320 tehoja/vääntöjä ja siksi olisi tuo 280 versio? voi olla, että olen ihan metsässä(taas)
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo on sitä 280 CDI:tä V6-moottorinakin. Kuten 320 CDI:tä on suorana. Riippuu vuosimallista. :)
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tn62634 kirjoitti:Tämäkö se on? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7615722" onclick="window.open(this.href);return false;

Plussaa, että on Avantgarde eli on xenoneilla. Miinusta tarvikevanteet ja onko sisusta sininen?
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... su=5qdxaqx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ident. number (FIN) WDB2112231A762990
VIN WDB2112231A762990
Baumuster 211223
Sales name E 280 CDI
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... su=5qdxaqx" onclick="window.open(this.href);return false;
Order number 0 5 529 13206 (Destination: Finland)
Delivery date 07 03 2005
PAINT1 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Interior color 732A FABRIC, AVANTGARDE - BLUE
Engine 648961 30 117358
Gearbox 722640 05 923516

055 YEAR OF MODIFICATION 04/2
055 *1 211____ 20030304 YEAR OF MODIFICATION 04/2
055 *2 648.9__ 20040510 YOM 14/2
109 CONTROL CODE MARKETING
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
36N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *1 648.9__ 20030723 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *2 211____ 20030709 PARTICLE FILTER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
668 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/ TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
730A FABRIC, AVANTGARDE
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
732A FABRIC, AVANTGARDE - BLUE
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
805 YEAR OF MODIFICATION
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
R23 LM 5 SPOKE-DESIGN 16 ZOLL ALL ROUND
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

tn62634 kirjoitti:Joo on sitä 280 CDI:tä V6-moottorinakin. Kuten 320 CDI:tä on suorana. Riippuu vuosimallista. :)
Siitä olin kyllä "kartalla", että 320cdi on ollut kumpiakin, mutta 270 cdi olen pitänyt rivikoneena (177hv) ja 280 cdi veenä (190hv). No aina oppii uutta!
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja markoala »

280cdi on dpf malli joka saatiin aikaan 320cdi suora 6 koneesta tunkemalla pönttö putkeen..
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6273
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuota suorakoneista 280CDI merkinnällä tehtiin todella vähän aikaa, eipä ole vielä vastaan aiemmin tullut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

tj86430 kirjoitti:
mara kirjoitti:Moron

Kiitos vastauksesta. Esittäisin vielä muutaman kysymyksen. Miten se SBC -jarrujen ohjelmointi suoritetaan ja paljonko kustantaa . Ilmeisesti Starilla onnistuu. Tuleeko siinä niinkuin laskuri täyteen vaan mistä ne ongelmat johtuu.
Valot ko autossa on varustekoodilla 614 elikkä BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC . Enemmän huolestuttaa varustekoodi 489 elikkä AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE joka tietysti on toimiessaan hieno varuste , mutta rikkoutuessaan taitaa olla melko arvokas korjattava. Perusfarkussahan on vain takana ilmajouset ja tulee tietysti halvemmalla priima kuntoon. Ilmajousien kappalehintoja (Airmatic) kauhistelin esim KL:llä eteen 1550 € kpl ja taakse n. 800 € kpl ja kompura n. 800 € hiluineen ja asennukset päälle.
Airmatic on kallis korjata, jos vie Suomessa merkkikorjaamolle. Sen sijaan jos osaa tilata osat vaikka Saksasta ja käyttää vähän "epävirallisempaa" mutta silti asiansa osaavaa korjaamoa tai jopa korjaa itse, niin ei ne kustannukset niin kamalia ole. KL on vähän halvempi kuin Veho osien suhteen, mutta esim. kompura on muistaakseni n. 300 kotiovelle tuotuna jos tilaa Saksasta, on siinä vielä eroa KL:n 800:aan. Veholla maksaa varmaan noin tonnin.

Minulla on nyt toinen airmatic alla, enkä kyllä aio jatkossakaan muuta ostaa.
Eikös sun kannattais tarjota topikin aloittajalle sitä omaa myytävänä olevaa (vai joko oot niin tehnyt)? Forumin perusteella pidän sinua pedanttina kaverina, joten siitä sais varmaankin hyvin pidetyn auton...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Bercedes Menz kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
mara kirjoitti:Moron

Kiitos vastauksesta. Esittäisin vielä muutaman kysymyksen. Miten se SBC -jarrujen ohjelmointi suoritetaan ja paljonko kustantaa . Ilmeisesti Starilla onnistuu. Tuleeko siinä niinkuin laskuri täyteen vaan mistä ne ongelmat johtuu.
Valot ko autossa on varustekoodilla 614 elikkä BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC . Enemmän huolestuttaa varustekoodi 489 elikkä AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE joka tietysti on toimiessaan hieno varuste , mutta rikkoutuessaan taitaa olla melko arvokas korjattava. Perusfarkussahan on vain takana ilmajouset ja tulee tietysti halvemmalla priima kuntoon. Ilmajousien kappalehintoja (Airmatic) kauhistelin esim KL:llä eteen 1550 € kpl ja taakse n. 800 € kpl ja kompura n. 800 € hiluineen ja asennukset päälle.
Airmatic on kallis korjata, jos vie Suomessa merkkikorjaamolle. Sen sijaan jos osaa tilata osat vaikka Saksasta ja käyttää vähän "epävirallisempaa" mutta silti asiansa osaavaa korjaamoa tai jopa korjaa itse, niin ei ne kustannukset niin kamalia ole. KL on vähän halvempi kuin Veho osien suhteen, mutta esim. kompura on muistaakseni n. 300 kotiovelle tuotuna jos tilaa Saksasta, on siinä vielä eroa KL:n 800:aan. Veholla maksaa varmaan noin tonnin.

Minulla on nyt toinen airmatic alla, enkä kyllä aio jatkossakaan muuta ostaa.
Eikös sun kannattais tarjota topikin aloittajalle sitä omaa myytävänä olevaa (vai joko oot niin tehnyt)? Forumin perusteella pidän sinua pedanttina kaverina, joten siitä sais varmaankin hyvin pidetyn auton...
En oo tarjonnut (luotan aika paljon, joskus ihan liikaakin, ihmisten lukutaitoon), mutta tässähän se tuli nyt tehtyä. Eli allekirjoituksen s211 on edelleen myytävänä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Aloittajan kannattaisi kyllä tosissaan harkita sijoittaa 4000€ lisää ja ottaa tj:n auto, on kuitenkin neliveto ja koneella varustettu...ja eikös tossa ollut airmatikki just kunnostettukin ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja acparma »

Vuodesta 2004 (Huhtikuu) - 2005 (Huhtikuu) E280cdi R6 3222cm3 177Hv.

2005 (Huhtikuu) eteenpäin (E270cdi R5 2685cm3 177Hv lopetettiin) E280cdi V6 2987cm3 190Hv ja E320cdi R6 3222cm3 204Hv muuttui E320cdi V6 2987cm3 224Hv.

Saakohan tuosta nyt selvää ;)
W124 300 E -87 Aut.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti:Aloittajan kannattaisi kyllä tosissaan harkita sijoittaa 4000€ lisää ja ottaa tj:n auto, on kuitenkin neliveto ja koneella varustettu...ja eikös tossa ollut airmatikki just kunnostettukin ?

.
Airmaticia on "kunnostettu" sitä mukaa kun siihen on jotain vikaa tullut, viimeksi oli virtakatkos oikeassa takajousessa, joka korjattiin. Aiemmin on vaihdettu kompura, takajouset, pari kertaa kompuran johdot. Kompuran suodatinta on vaihdettu n. kerran vuoteen, nyt kannattaisi varmaan taas kohta tehdä.

On facelift eli ilman SBC-jarruja, jos se jollekulle jotain merkitsee.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tn62634 kirjoitti:Tämäkö se on? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7615722" onclick="window.open(this.href);return false;

Plussaa, että on Avantgarde eli on xenoneilla. Miinusta tarvikevanteet ja onko sisusta sininen?
Saa kai jokaiseen varustetasoon ruksittua varustelistalta xenonvalot ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

sportsman kirjoitti: Saa kai jokaiseen varustetasoon ruksittua varustelistalta xenonvalot ?
Saa se, joka auton ostaa uutena. Esim. tällaisessa Suomi-autossa voi olla välillä hankala tulkita kuvien perusteella kummat on w211 kyseessä ollessa, jos ei näy valokatkaisimen seutu myyntikuvissa. Saahan runkonumeron urkittua ja selvitettyä varusteet sitä kautta, jos tietää sopivat linkit.
Avatar
mara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 25.05.2004 10:03
Paikkakunta: Forssa

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mara »

Morjens
Tj:n Auto on kyllä tosi hieno ja hyvillä varusteilla ja varmasti luotettavampi kuin joltain Autojobbarilta ostettu . Mutta haen nyt enemmänkin perusfarkkua jossa ei olisi Airmaticcia eikä välttämättä nelivetoakaan .
Minulle kelpaa vaikka vähän niinkuin karvalakkimallikin. Periaatteella Mitä vähemmän hienouksia ja lisälaitteita , sitä vähemmän vikoja . Elikkä tärkeintä olisi toimintavarmuus ja luotettavauus.
Lopullista hankintapäätöstä en kuitenkaan vielä ole tehnyt. Etsintä jatkuu.
MB S211 - 05
MB S124 300 TE-24 -92
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

tn62634 kirjoitti:
sportsman kirjoitti: Saa kai jokaiseen varustetasoon ruksittua varustelistalta xenonvalot ?
Saa se, joka auton ostaa uutena. Esim. tällaisessa Suomi-autossa voi olla välillä hankala tulkita kuvien perusteella kummat on w211 kyseessä ollessa, jos ei näy valokatkaisimen seutu myyntikuvissa. Saahan runkonumeron urkittua ja selvitettyä varusteet sitä kautta, jos tietää sopivat linkit.

Itse käytän usein Bilteman rekisterinumerohakua mikä taasen näyttää mm. runkonumeron. Esim. TJ:n auto

Mercedes-Benz E 320 CDI 4MATIC Farmari (AC) 5ov 29
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 20060628
Alustan nro: WDB2112891X210232
Sylinteritilavuus: 2987
Moottorin koodi: OM642.921
kW: 165

http://www.vindecoderz.com/EN/check-loo ... 891X210232" onclick="window.open(this.href);return false;
CLS 63 AMG '13
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja RH »

mara kirjoitti:Morjens
Tj:n Auto on kyllä tosi hieno ja hyvillä varusteilla ja varmasti luotettavampi kuin joltain Autojobbarilta ostettu . Mutta haen nyt enemmänkin perusfarkkua jossa ei olisi Airmaticcia eikä välttämättä nelivetoakaan .
Minulle kelpaa vaikka vähän niinkuin karvalakkimallikin. Periaatteella Mitä vähemmän hienouksia ja lisälaitteita , sitä vähemmän vikoja . Elikkä tärkeintä olisi toimintavarmuus ja luotettavauus.
Lopullista hankintapäätöstä en kuitenkaan vielä ole tehnyt. Etsintä jatkuu.
Varusteet ja lisälaitteet ei luo yhtäläisyysmerkkejä toimintavarmuuden kanssa vanhassa autossa. Tuommoisessa E-Mersussa on joka tapauksessa sen verran kaikenlaisia "ominaisuuksia", että siinä vähempi ominaisuuksia sisältävässä yksilössä nekin voi prakata, kun vastaavasti enempi varustetun laitteet toimii ongelmitta. Tuurilla ne laivatkin, ja varsinkin ilmalaivat... :wink: . Airmatic on kyllä oikeasti pähee 8)
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

Kyllähän mersussa nyt varusteita pitää olla.
CLS 63 AMG '13
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

Tuli vastaan tämmöinen mielenkiintoinen auto (w211 facelift sedan) kunnon puolesta, mutta kun vaatimuksena on periaatteessa ollut avantgarde. Tämä ei sitä ole, mutta löytyy silti varustetta, esim. tuo sport -paketti. Jos olisi avantgarde, niin mitä tuossa vielä olisi enemmän? Ainakin ne siniset sävylasit. Comandi tuosta nyt puuttuu, mutta en tiedä mitä sillä loppupeleissä tekee (ainakaan sillä navilla). Ja taitaa saada tilalle näitä aftermarket -android -pohjaisia vekottimia (tosin en tiedä miten integroituu nätisti sisustaan..)

140A - MB TEX-LEATHER, TWIN/ARTICO
141A - MB TEX-LEATHER, TWIN/ARTICO - BLACK/ANTHRACITE
204B - OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 - SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
244 - SPORTS SEATS, FRONT
255B
260 - TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
268B - AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
280 - LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
335B - INSTRUMENT CLUSTER LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
423 - 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
428 - STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES
474 - [211] - 20030709 - PARTICLE FILTER
474 - [646.8] - 20050318 - DIESEL PARTICULATE FILTER
477 - TIRE PRESSURE LOSS WARNER
481 - UNDERSHIELDS
523 - RADIO AUDIO 20
529L - FINLAND
580 - AIR CONDITIONER
5XXL - EUROPE
600 - HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 - BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 - CORNERING ILLUMINATION
666 - PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
673 - HIGH-CAPACITY BATTERY
690 - EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
734 - EUCALYPTUS WOOD FINISH
775U - BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
808 - [211] - 20050419 - AEJ 07/1
808 - [646.8] - 20060621 - YOM 17/1
808 - [722.6] - 19960119 - YOM 17/1
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 - HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 - DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
94V - SPEED- + LOADINDEX 93Y+97Y XL
952 - SPORTS PACKAGE
953 - CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
983 - COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
F211 - SERIES PRODUCTION 211
FW - LIMOUSINE
GA - AUTOMATIC TRANSMISSION
HA - REAR AXLE
K11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 - STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L - LEFT-HAND STEERING
M002 - ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M006 - POWER OUTPUT VARIANT
M010 - EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 - R4-DIESEL ENGINE OM646
N2T - EMISSIONS-TEST IN PLANT 67
NB0 - NEW VEHICLE DOCUMENTS: DAIMLER AG
R01 - SUMMER TIRES
R68 - LA 18" 10 DOUBLE SPOKE DESIGN
U24 - [211] - 20061116 - EGR - RADIATOR UPRATED
U24 - [646.8] - 20061117 - AMG FLOOR MATS EXCLUSIVE
VL - FRONT AXLE HALF, LEFT
VR - FRONT AXLE HALF, RIGHT
775U - BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
141A - MB TEX-LEATHER, TWIN/ARTICO - BLACK/ANTHRACITE
M646 - R4-DIESEL ENGINE OM646
CLS 63 AMG '13
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja epk »

älä osta, niin paljon valinnan varaa tuosta korista ettei kannata tuommoista perussuomi autoo ostaa. Penkit o keinonahkaa ja varustetaso muutenkin aika olematon.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No onhan tuossa ihan hyvääkin ollakseen Suomi-auto. Näistä varmaan on ollut joskus joku kampanja, kun näkee Classic sedaneita Sport-paketilla Suomi-autoina aika-ajoin. Hyvää on ainakin xenonit ja parametriohjaus ja se Sport-paketti (Tuleeko 213 Sport-paketin mukana, ehkä?) Eikä se keinonahkasisustus eroa oman kokemuksen mukaan juuri mitenkään aidosta nahasta. Ei tosin juuri 211:sta ole kokemusta. Parkkitutkatko puuttuvat? Ja Comand tottakai ei olisi miinusta, mutta Suomi-autoissa ei näitä ole juuri totuttu näkemään. Hinnastahan se riippuu ja kunnosta. Miinusta tietenkin tuo Suomiautostatus itäblokin vientimallina ihan pohjapanssarein varustettuna perunapellolle. :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja epk »

nii no tosiaan, sehän riippuu siitä paljonko niitä varusteita pitää olla :) Jollei kummmosta tarvii niin sittenhän tuossa on niinkuin sanoit, oikeenkin tarvittava kombo eli xenon,perselämppärit,parametriohjaus ! mb-texit , nekin nyt ottaa ennen kamalaa classic kangasta. Radiosta ei ihan varmuutta onko jo viimistä sarjaa eli bt löytyy jo ? itelle ainaki tosi tärkee että saa luurin kii.
Vastaa Viestiin