OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Terve,
Alko kiinnostamaan että mitä tarvisi ottaa huomioon jos laittaisi 270cdin turbon tuon vakio w202 200cdi manuaalin turbon tilalle. Minkälainen ahdin siihen menee nyt "suoraan" ja mitä pitää vaihtaa tai laittaa ahtimen vaihdon mukana? Miten kestääkö manuaali laatikon kytkin tuota turbon vaihtoa ja ohjelmointia? Mistähän kannattaisi katella turbo tuohon?
Välijäähy on sitten erikseen. Kuinka paljon tuommonen 270cdi turbo maksaa käytettynä about+ muut osat?
Alko kiinnostamaan että mitä tarvisi ottaa huomioon jos laittaisi 270cdin turbon tuon vakio w202 200cdi manuaalin turbon tilalle. Minkälainen ahdin siihen menee nyt "suoraan" ja mitä pitää vaihtaa tai laittaa ahtimen vaihdon mukana? Miten kestääkö manuaali laatikon kytkin tuota turbon vaihtoa ja ohjelmointia? Mistähän kannattaisi katella turbo tuohon?
Välijäähy on sitten erikseen. Kuinka paljon tuommonen 270cdi turbo maksaa käytettynä about+ muut osat?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Sieltä tulee pelkällä ohjelmalla jo nykisillä osilla enemään kuin kytkin/vauhtipyöräkestäärubE kirjoitti:Terve,
Alko kiinnostamaan että mitä tarvisi ottaa huomioon jos laittaisi 270cdin turbon tuon vakio w202 200cdi manuaalin turbon tilalle. Minkälainen ahdin siihen menee nyt "suoraan" ja mitä pitää vaihtaa tai laittaa ahtimen vaihdon mukana? Miten kestääkö manuaali laatikon kytkin tuota turbon vaihtoa ja ohjelmointia? Mistähän kannattaisi katella turbo tuohon?
Välijäähy on sitten erikseen. Kuinka paljon tuommonen 270cdi turbo maksaa käytettynä about+ muut osat?
vääntöä joutuu rajotamaan
tuossa pari riviä lisää
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Eli ei oikein ole järkeä alkaa laittamaan isoa turboa jossei ole valmis laittamaan rahaa uuteen kytkimeen ja vauhtipyörään? Missähän auto kannattaisi ohjelmoida oulu-tornio-rovaniemi välillä?
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Olisiko parempi vaihtaa kaliiperia tehokkaampaan tekniikkaan, niin saa siinä samalla koko voimansiirron sekä mahdollisesti alustan paremmuudet samalla kertaa. Kannattaako sitä rikkoa höyhensarjalaista hetken mielijohteesta.rubE kirjoitti:Eli ei oikein ole järkeä alkaa laittamaan isoa turboa jossei ole valmis laittamaan rahaa uuteen kytkimeen ja vauhtipyörään? Missähän auto kannattaisi ohjelmoida oulu-tornio-rovaniemi välillä?
Nuo ohjemamuutoksiset tahtoo olla vikaherkempiä.
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
tuomasnuutti kirjoitti:Olisiko parempi vaihtaa kaliiperia tehokkaampaan tekniikkaan, niin saa siinä samalla koko voimansiirron sekä mahdollisesti alustan paremmuudet samalla kertaa. Kannattaako sitä rikkoa höyhensarjalaista hetken mielijohteesta.rubE kirjoitti:Eli ei oikein ole järkeä alkaa laittamaan isoa turboa jossei ole valmis laittamaan rahaa uuteen kytkimeen ja vauhtipyörään? Missähän auto kannattaisi ohjelmoida oulu-tornio-rovaniemi välillä?
Nuo ohjemamuutoksiset tahtoo olla vikaherkempiä.
Ei haluttas alkaa vaihtamaan tästä korista uudempaan/vanhempaan. Mutta tietenkin on mahdollisuus että ostaisi toisen samankorisen ja sitä laittaisi jotenkin.
Mutta kiinnostais tuo ohjelmointi nyt ensiksi. Että mistähän sen tältä tornio-oulu-rovaniemi akselilta saisi parhaimman softan
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Käyppä tuola niin homma hoituu Powerflash Oy Oulu puhelin:040 5577566,ainakin minun 200cdi on toiminut ohjelmoinnin jälkeen loistavasti.
Viimeksi muokannut make280s, La 21.11.2015 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Vähän lainataan topikkia 
Autona on siis W210, 220 cdi. manuaalilootalla.
(käsittääkseni voimansiirto sama vs. 270 vastaava).
Kytkimeksi asennan piakkoin, eli viimeistään ens viikonloppuna, Sprinter 416:n kytkimen.
Samalla vauhtipyörä vaihtuu kinteeään teräksiseen vauhtipyörään. Tuli tosiaan tuon sarjan mukana se.
Onko keneläkään kokemusta / tietoa, mitä tuollainen voimansiirto kestää. Lähinnä kytkimen osalta aattelin...

Autona on siis W210, 220 cdi. manuaalilootalla.
(käsittääkseni voimansiirto sama vs. 270 vastaava).
Kytkimeksi asennan piakkoin, eli viimeistään ens viikonloppuna, Sprinter 416:n kytkimen.
Samalla vauhtipyörä vaihtuu kinteeään teräksiseen vauhtipyörään. Tuli tosiaan tuon sarjan mukana se.
Onko keneläkään kokemusta / tietoa, mitä tuollainen voimansiirto kestää. Lähinnä kytkimen osalta aattelin...
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Mitä maksoi ohjelmointi sulla ja minkälaiset tehot sait sillä hp/nm?make280s kirjoitti:Käyppä tuola niin homma hoituu Powerflash Oy Oulu puhelin:040 5577566,ainakin minun 200cdi on toiminut ohjelmoinnin jälkeen loistavasti.
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Hintaa en muista tarkkaan,oliko 450-500:n paikkeilla teho n.160hp ja vääntö jotain 360 nm. Teho oli alunperin 102 hp. ja vääntö 235nm.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Miten vaikutti kiihtyvyyteen about? Laita mulle vaikka yvllä video tms?make280s kirjoitti:Hintaa en muista tarkkaan,oliko 450-500:n paikkeilla teho n.160hp ja vääntö jotain 360 nm. Teho oli alunperin 102 hp. ja vääntö 235nm.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Kytkimessä, vauhtipyörässä merkitäväero muuten samaaJunnu kirjoitti:Vähän lainataan topikkia
Autona on siis W210, 220 cdi. manuaalilootalla.
(käsittääkseni voimansiirto sama vs. 270 vastaava).
Kytkimeksi asennan piakkoin, eli viimeistään ens viikonloppuna, Sprinter 416:n kytkimen.
Samalla vauhtipyörä vaihtuu kinteeään teräksiseen vauhtipyörään. Tuli tosiaan tuon sarjan mukana se.
Onko keneläkään kokemusta / tietoa, mitä tuollainen voimansiirto kestää. Lähinnä kytkimen osalta aattelin...
muutoksen jälkeen kestää sen mitä sieltä tulee(kaikenhan saa rikki)
kovan pyörylän kanssa pitää paikkojen olla kunnossa(ei väljää perässä, kartanisa ym)
mutten rynkytelee laatikon rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Ois ylimääräsenä 270cdi puhallin, alipainetoiminen ja normi ahtoputkilähtö hitsattu. Laita yv jos tarvetta.
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Onko turbo w210, w203 korisesta vai spinteristä peräisin?Hengga kirjoitti:Ois ylimääräsenä 270cdi puhallin, alipainetoiminen ja normi ahtoputkilähtö hitsattu. Laita yv jos tarvetta.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Ei varmaa tietoa mutta muistelen että w210 peräisin. Onko niissä sitten isojakin eroja?
Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi
Juurikin noin se on. Perä hyvässä kunnossa, kardaani korjattu ja aattelin laatikon remontoida, ennen kun kytkimen vaihan. Laatikko siis laakeroinnin alla. On muuten kohtuu hintanen tuo 416 sprinterin kytkin paketti kiinteällä vauhtipyörällä.CDI203 kirjoitti:Kytkimessä, vauhtipyörässä merkitäväero muuten samaaJunnu kirjoitti:Vähän lainataan topikkia
Autona on siis W210, 220 cdi. manuaalilootalla.
(käsittääkseni voimansiirto sama vs. 270 vastaava).
Kytkimeksi asennan piakkoin, eli viimeistään ens viikonloppuna, Sprinter 416:n kytkimen.
Samalla vauhtipyörä vaihtuu kinteeään teräksiseen vauhtipyörään. Tuli tosiaan tuon sarjan mukana se.
Onko keneläkään kokemusta / tietoa, mitä tuollainen voimansiirto kestää. Lähinnä kytkimen osalta aattelin...
muutoksen jälkeen kestää sen mitä sieltä tulee(kaikenhan saa rikki)
kovan pyörylän kanssa pitää paikkojen olla kunnossa(ei väljää perässä, kartanisa ym)
mutten rynkytelee laatikon rikki
"muutoksen jälkeen kestää sen mitä sieltä tulee(kaikenhan saa rikki)"... Kohta kokeillaan, mitä sieltä tulee
