W123 Eturenkaiden koot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Eksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: La 05.07.2003 12:25
Paikkakunta: Tuusula

W123 Eturenkaiden koot

Viesti Kirjoittaja Eksu »

Minkäs kokoisilla pyörillä väki ajelee?
Kun olen noita 16" vanteita alle laittamassa ja tuumasin että kuinka suuri kumi sinne mahtuu pyörimään?Ajattelin itse tuollaisia 205/55 tai 50-sarjalaisia,luulis mahtuvan vielä muitta mutkitta.
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Morjens. Katsohan

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=1581

ja lisäksi linkkisivulta löytyy sivu, josta saa selvitettyä, miten renkaan koko muuttuu kun tuumakokoa/profiilia justeerataan tiettyyn suuntaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hmm..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Omassa w123:ssa on alla 215/55x16:set ja mahtuvat pyörimään ongelmitta. Vanteet ovat 7" leveät ja et 37, välissä on 8mm levikepalat :arrow: et29. Viime kesänä oli samat renkaat 7,5" leveillä vanteilla ja 8mm levikepaloilla, mahtui pyörimään silloinkin.

Ja jos meinaa ottaa kiinni johonkin ääriasentoihin käännettäessä, niin auton alla oleviin ohjausvipuihin, niihin joissa on mm. keskimmäinen raidetanko kiinni, voi laittaa 8mm rajoitinpultit. Niissä on valmiit reiät päässä, tökkää vain sopivan mittaisen, tavallisen pultin läpi ja ruuvaa mutterin perään. Voi riittää, kun laittaa vain sopivan mittaisen pultin sinne, jos ei, niin pitempään kokonaan kierteytettyyn pulttiin ruuvataan kantaan saakka mutteri ja säädellään kohdilleen, niillä kahdella mutterilla. Piru kun on vaikea selittää tuo, mutta eiköhän se siitä selviä....
w115,123,124,126,210 yms.
Eksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: La 05.07.2003 12:25
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Eksu »

Kiitos vinkeistä.
Ei varmaankaan tule ongelmia kun vanne on 7"leveä ja et on 25.
Täytyy pistää kuvia kunhan saa pyörät alle ja alustan madallettua :lol:
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Eksu kirjoitti:Kiitos vinkeistä.
Ei varmaankaan tule ongelmia kun vanne on 7"leveä ja et on 25.
Täytyy pistää kuvia kunhan saa pyörät alle ja alustan madallettua :lol:
Ei tule ongelmia ei.. Mulla oli tuossa 15"ja 7" leveät vanteet ja et23. Päällä oli 205/60x15 renkaat ja hyvin pyöri.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Terve!

Oikeastaan ainoa tapaus missä on gummit ottanut mulla kiinni oli F1-225/60/15 7,5" -vanteella , et 0... Levitti ulos ainakin parin sentin verran lokasuojista... Mikä nyt tietenkin Saksassa on suurinta huutoa, mutta ajaminen oikeesti vähän tökki. Nyt on asiat paremmin; 245/45/16 + 225/50/16 8x16 BBS.

Olisi myös kiinnostavaa tietää miten esim. sellainen classicweiss 280ce suhtautuu niihin 18tuumaisiin AMG-kiekkoihin mitkä välillä pyörii Helsingissäkin... Taitaa sielläkin olla levityspalat alla? :shock:

Tällä hetkellä yhdessä autossani olisi parantamisen varaa rengastuksessa, ainoa vaan että niistä vanteista en tahdo luopua. 9tuumaa leveillä on 225/50 dunlopit ja 8tuumaisilla 205/50 pirellit. Ja vannehan on 16 tuumainen 3-tlg BBS RS (????) et 11... 225/50 otti aika pahasti madalluksen jälkeen edessä kiinni, syöden hieman sisälokarin ulkokaarta... :oops:

Älyttömimmät vanteet mitkä olen nähnyt, oli jossain TE:ssä, 20 tuumaa ja et arviolta yli 30, leveydeksi veikkaisin luontevat 8-9... Muistaakseni vielä ilman lokasuojan muutoksia...

Siitä sitten fundeeraamaan...!
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Tuntuu, että edessä on aika pitkälle jousituksen korkeudesta kiinni minkälainen rengas mahtuu pyörimään. Osittain tämän vuoksi haluan w123 300 d mersuuni korkeahkon etujousituksen. Tällä hetkellä renkaat 205/70/15.

Nyt laitoin remontin yhteydessä w116:sen 16,7 millin kierteellä olevat etujouset 15 millisten tilalle ja jousituksesta tuli jo liian korkea kun se on koko aika tapissaan iskareiden rajoittamana. Jotain pitäisi keksiä näiden väliltä.

Kun jousitus on riittävän korkea, niin kokeilin kun mulla oli yksi kappale 235/75/15 renkaita, että mahtuuko se pyörimään edessä kunnolla. Tarpeeksi korkealla jousituksella sekin vaikutti mahtuvan.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niin, mitenkä sitten ajotuntuma ja -ominaisudet muuttuvat noilla hurjan leveillä renkailla? Omassa autossani tuntuma parani huomattavasti, kun vaihdoin Ässässä olleet 205/70-14 -kumit normaaleihin 195/70-14:iin. Kaikkinainen vaeltelu ja uraherkkyys katosi. Tosin silläkin seikalla saattoi olla osaa asiaan, että nuo 205-Contit olivat aivan loppuunajetut ja kapeammat Siltakivet aivan uutukaiset.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Jotenkin vaikea uskoa, että 195 tai 205 renkailla pelkästään pienen leveyseron takia kovin suurta eroa olisi, mutta renkaissahan saattaa muuten olla.

Itse en ole 215:sta leveämmillä renkailla juurikaan ajanut. Toivon, että renkaat + vanteet on suht koht korkeat, eikä niinkään matalaprofiiliset ja äärimmäisen leveät.

Vanteillakin on oma vaikutuksensa. Mulla kahdet 15 tuuman vanteet. Toiset ambulanssista (5,5 tuumaiset) ja toiset 126 S Mersusta (7 tuumaiset). Offsetissakin saattaa olla eroa. Tuntuma on samoilla renkaillakin erilainen. En osaa sanoa, että kumpi olisi samoilla renkailla kiistatta parempi tai huonompi.

Tällä hetkellä parhaat "kesärenkaani" on Nokian hakkapeliitta 1 talvirenkaat kokoa 205/70/15, joista nastat nypitty pois. Ne kelpaa minulle. Seuraavaksi talveksi aion ostaa Nokian Hakkapeliitta 4 talvirenkaat. Kooksi tulee kaiketi 205/65/15 tai 215/65/15.

Ostaisin mieluummin 70 sarjalaiset, mutta sitä ei näytä saavan 15 tuumaisena.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Tuohon uraherkkyyteen puuttuakseni; ajoinpa itsekin jonkin aikaa joko 195 tai 205 conti SP:lla, ja veti joka suuntaan kauheammin kuin joulupukin porot glogi huuruissa. Vaittaisin etta 225 /245 ei paljo sivuraiteille urita , varma en ole koska en juuri muista milta tuntuu ajaa mersua kapeilla renkailla. Yhta kaikki, renkaiden, kuvioiden ja kuuluvuuden valiset erot vaikuttanevat enempi kayttaytymiseen maantiella kuin heitot leveydessa, vielapa kun ne tuntuvat useimmiten olevan vain suuntaa-antavia numeroita...

Mitenkas, muuten sen 235/75/15, sehan on jenkkirengas, muistan kun itse kokeilen jotain vastaavaa saattoi olla 275 levee mutta siina oli jo kokonais halkaisija sita luokkaa ettei mahdu pyorimaan mutta en mene sanomaan , hauskan nakoista se varmaan olisi!
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

235/75/15 on siitä kiva rengas kun se on kokoisekseen halpa ja kantavuus takuulla riittää vaikka minkälaiselle ryyppyporukalle.

Korkein rengas millä olen Mersulla ajanut muistaakseni yhden kesän oli kokoa 215/80/15 olevat. Ne oli takarenkaana ja oli siinä ja siinä rajoittaako pohjaanlyöntikumi tarpeeksi aikaisin. Remontin aikana 235/75/15 on ollut toisessa takakulmassa ja kyllä sen taakke jotenkin sais, mutta pyöränkotelo on tosi täys rengasta.

Minusta koko 205/70/15 vaikuttaa aika sopivalta, mutta sitä isommat ehkä enempi tai vähempi liiottelua, muttei mahdottomia jos näkee hiukan vaivaa.

Etupäästä on isojen renkaiden sopiminen eniten kiinni. Jos on tarpeeksi korkea jousitus, niin saattaa sopia yllättävän isot renkaat. Sellaisenkin huomasin, että pitää kattoo myös, ettei rengas ota jouseen kiinni kun ohjaus tapissa. Todennäköisin paikka on, että rengas ottaa lokarin kaaren yläreunaan.
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

raul kirjoitti:Nyt on asiat paremmin; 245/45/16 + 225/50/16 8x16 BBS.
Missä autossa sulla nuo on ja mikä on ET takana?
- itsellä ei sataseiskaan 245/50x16 mennyt taakse 8'' leveällä vanteella kun ET oli 11 - nyt 225/50x16, 9x16, ET11 takana ja lokasuojan reunan ja gummin välissä ehkä 3mm (lokarin kanteistakin on n. 8mm operoitu pois...)

taitaa olla vain siitä korkeudesta kiinni - tuossa koossahan 50 ja 45 -sarjalaisen korkeudella on n. 1,2 cm eroa, eli "pullistuu" just vähäsen liikaa.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Täytyy itsekin ottaa osaa keskusteluun. Tällä hetkellä W123:n alla pyörii 205/60 15 -renkaat 7 tuuman vanteilla. Oikein sopivalta vaikuttava koko.

Ajatuksena on kuitenkin siirtää nykyiset vanteet talvipyörille ja hommata tilalle 16-tuuman vanteet. Reserviä näyttäisi olevan jopa 17 tuumaan, mutta sehän taitaa mennä jo vähän läskiksi.

Niin niistä 16 tuumasista..olen katsellut Intran A-mallia kokoa 7 x 16 ja päälle 205/55 16-renkaat. Onko porukalla tiedossa muita uusia W123:en sopivia 7 x16 vannemalleja?
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Jori Ravantti kirjoitti:Minusta koko 205/70/15 vaikuttaa aika sopivalta, mutta sitä isommat ehkä enempi tai vähempi liiottelua, muttei mahdottomia jos näkee hiukan vaivaa.
Itse pidän hyvin pitkälle kiinni periaatteesta, ettei pyörän kokonaiskorkeus saa poiketa kovin paljoa alkuperäisestä. Alkuperäiskokohan on 175/80 14. Tämän vuoksi laitoin omaan autooni 205/60 15 kokoiset.
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Mulla myös varaosaauto: w123 ambulanssi.

Kaivoin esiin rekisteriotteen ja siinä vakiorenkaana 185SR15. Siis 185/80/15. Voin vaikka skannata rekisteriotteen jos ette muuten usko... Ambulanssissa ei ole sedaniin nähden mitään eroa siinä suhteessa etteikö yhtä hyvin ambulanssin kokoa olevat renkaat mahtuisi sedaniin.

Renkaan korkeuden voi laskea:
185/80/15
(18,5x0,8x2)+(15x2,54)=67,7 cm
---------
175/80/14
(17,5x0,8x2)+(14x2,54)=63,56 cm
---------
205/70/15
(20,5x0,7x2)+(15x2,54)=66,8 cm

Siis w123:sessa on tietämäni mukaan korkein vakiorengas laskennallisesti 67,7 cm korkea ja esim. 205/70/15 jää jopa hiukan matalammaksi.
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Jori Ravantti kirjoitti: Renkaan korkeuden voi laskea:
185/80/15
(18,5x0,8x2)+(15x2,54)=67,7 cm
---------
175/80/14
(17,5x0,8x2)+(14x2,54)=63,56 cm
---------
205/70/15
(20,5x0,7x2)+(15x2,54)=66,8 cm
tai helpommalla konstilla:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

:wink:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

350 SLC kirjoitti:
raul kirjoitti:Nyt on asiat paremmin; 245/45/16 + 225/50/16 8x16 BBS.
Missä autossa sulla nuo on ja mikä on ET takana?
- itsellä ei sataseiskaan 245/50x16 mennyt taakse 8'' leveällä vanteella kun ET oli 11 - nyt 225/50x16, 9x16, ET11 takana ja lokasuojan reunan ja gummin välissä ehkä 3mm (lokarin kanteistakin on n. 8mm operoitu pois...)

taitaa olla vain siitä korkeudesta kiinni - tuossa koossahan 50 ja 45 -sarjalaisen korkeudella on n. 1,2 cm eroa, eli "pullistuu" just vähäsen liikaa.
W123 alla , ET edessä ja takana 11. 225 on sen verran kapeampi että mahtuu taittumaan lokarin alle. Aika ihme ettei sulla mene koska toisessa 123:ssa mulla on 245/45/16 8tuumaa leveällä et muistaakseni myös 11. Ja ei ole edes lähellä että ottais kiinni. Siinä missä ne 9tuumaset on niin päänvaivaa aiheuttaa lähinnä etupyörät, ja takanakin ottaa isolla kuormalla hieman sisälokariin...mutta se onkin 50mm madallettu. (H&R)... 8)
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

raul kirjoitti: W123 alla , ET edessä ja takana 11. 225 on sen verran kapeampi että mahtuu taittumaan lokarin alle. Aika ihme ettei sulla mene koska toisessa 123:ssa mulla on 245/45/16 8tuumaa leveällä et muistaakseni myös 11. Ja ei ole edes lähellä että ottais kiinni. Siinä missä ne 9tuumaset on niin päänvaivaa aiheuttaa lähinnä etupyörät, ja takanakin ottaa isolla kuormalla hieman sisälokariin...mutta se onkin 50mm madallettu. (H&R)... 8)
Hmm, 123:ssahan on pyöreät takalokasuojan aukot - 107:ssa taas viistää lokari pyöränreunan päälle (ks. avatar) - tuosta varmaan sit johtuu nuo pienet erot :?:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Aivan totta. Veikkaisin että jos hankkisit esim 215 tai 205 renkaan, niin kyllä mahtuisi pyörimään, ja silloin koko yhdistelmä näyttää leveämmältä (siis jos rengas on vannetta merkittävästi kapeampi). Klubissa on myös yksi 450 SLC (5.0??) jossa kaverilla alla 245:t Lorinserin 16" (saattoi olla 17") vanteella. Eiköhän täältäkin löydy vastaavia tapauksia.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:Täytyy itsekin ottaa osaa keskusteluun. Tällä hetkellä W123:n alla pyörii 205/60 15 -renkaat 7 tuuman vanteilla. Oikein sopivalta vaikuttava koko.

Ajatuksena on kuitenkin siirtää nykyiset vanteet talvipyörille ja hommata tilalle 16-tuuman vanteet. Reserviä näyttäisi olevan jopa 17 tuumaan, mutta sehän taitaa mennä jo vähän läskiksi.

Niin niistä 16 tuumasista..olen katsellut Intran A-mallia kokoa 7 x 16 ja päälle 205/55 16-renkaat. Onko porukalla tiedossa muita uusia W123:en sopivia 7 x16 vannemalleja?
123:een menee vaikka 124:n 18":t. Eri malleja on vastoin ehkä yleistä käsitystä laajalti, levityspaloilla mahdollisuuksia vielä enemmän.
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

raul kirjoitti:Aivan totta. Veikkaisin että jos hankkisit esim 215 tai 205 renkaan, niin kyllä mahtuisi pyörimään, ja silloin koko yhdistelmä näyttää leveämmältä (siis jos rengas on vannetta merkittävästi kapeampi). Klubissa on myös yksi 450 SLC (5.0??) jossa kaverilla alla 245:t Lorinserin 16" (saattoi olla 17") vanteella. Eiköhän täältäkin löydy vastaavia tapauksia.
Olisipa kiva tietää näiden vanteiden leveys / offset ja mahd. muut muutokset, mitä autolle on tehty, kun kerran
275 pyörii edessä ja takana...
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

350 SLC kirjoitti: Olisipa kiva tietää näiden vanteiden leveys / offset ja mahd. muut muutokset, mitä autolle on tehty, kun kerran
275 pyörii edessä ja takana...
Voiskohan tossa olla joku virhe, ainakin silmä määräsesti takavanteet on leveämmät, 245/45 ja 275/40 on saman korkuset kummit.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

On siinä virhe, koska mun C126: ssa on takana 255/40-17 10" vanteilla ja edessä 235/45-17" 8" vanteilla. Ne mahtuu just pyörimään, kun on todella matala auto. 275 kuulostaa ilman peltitöitä mahdottomalta
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Riippuu offsetista

Viesti Kirjoittaja juuso »

raul kirjoitti: ... 245:t ... Eiköhän täältäkin löydy vastaavia tapauksia.
Aivan totta- 107:aan mahtuu 245 ja leveämpikin, kun vanteen offset on riittävä. Itselläni oli kerran 245/45( vai olisiko ollut 50) *16; vanteena 8*16 noin 15...20:n offsetilla. Tuotettiin jenkeistä pari sarjaa, kun halvalla sai- huonosti onnistunut kokeilu. Sen jälkeen on pyörinyt 205...225. Madallettuun mahtuu mielestäni yhtä hyvin- ainakin jos ei korjaa epäkeskopuslilla Camperia...
Unelmilla on tapana toteutua...
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

AMG kirjoitti:
350 SLC kirjoitti: Olisipa kiva tietää näiden vanteiden leveys / offset ja mahd. muut muutokset, mitä autolle on tehty, kun kerran
275 pyörii edessä ja takana...
Voiskohan tossa olla joku virhe, ainakin silmä määräsesti takavanteet on leveämmät, 245/45 ja 275/40 on saman korkuset kummit.
Joo, kyllä nuo etuvanteet ovat kapeammat, mutta takapäätä kun oikein tarkasti katsoo, niin kyllä noiden on pakko olla ne 275:t, mitä myynti-ilmoituksessakin mainitaan - armottomat läskit. Ja perä näyttää olevan jotenkin korkeammalla siinä toisessa kuvassa.

no, mene ja tiedä...
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

350 SLC kirjoitti:[
Joo, kyllä nuo etuvanteet ovat kapeammat, mutta takapäätä kun oikein tarkasti katsoo, niin kyllä noiden on pakko olla ne 275:t, mitä myynti-ilmoituksessakin mainitaan - armottomat läskit. Ja perä näyttää olevan jotenkin korkeammalla siinä toisessa kuvassa.

no, mene ja tiedä...

Kyllähän noi näyttää leveemmiltä, jos takana on 10" vanne, pitäis 245 kumin olla kuin pyramidi. Noihan istuu niin hyvin.

Menneepi off-topicciin, ja antakee anteeksi kielen käyttöni :)

Väitin ettei E34 500 sarjan bemuun mene 275/30/18 kummit taakse, mut meneehän ne, nähtävästi.
Vastaa Viestiin