puolustusvoimille uutta kalustoa, mersuja
- JohtajanTähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 272
- Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
- Paikkakunta: Helsinki
Onhan noita Mersuja ollut jo kymmenkunta vuotta ajossa. Valitettavasti täytyy kyllä sanoa että eipä ole nuo G-Mersut oikein edukseen olleet sen enempää maasto-ominaisuuksiensa kuin kestävyytensä/laatunsakaan puolesta.
Vaikka Britit eivät autoja osaakaan tehdä niin pakko on sanoa että Land Roverin Defenderit ovat olleet tyystin toista maata kuin G-Mersut. (Defendereitä on siis hankittu osin myös korvaamaan Mersuja)
Ambulanssikäytössä varmaan ovat ihan "soivia pelejä" ja varmasti sopivat hommaan Syncroja paremmin..jos ei muuten niin siksi että Syncrot alkavat olemaan aika finaalissa jo.
Vaikka Britit eivät autoja osaakaan tehdä niin pakko on sanoa että Land Roverin Defenderit ovat olleet tyystin toista maata kuin G-Mersut. (Defendereitä on siis hankittu osin myös korvaamaan Mersuja)
Ambulanssikäytössä varmaan ovat ihan "soivia pelejä" ja varmasti sopivat hommaan Syncroja paremmin..jos ei muuten niin siksi että Syncrot alkavat olemaan aika finaalissa jo.
Monia mielipiteitä intin autohankinnoista kuulleena voin vain todeta että jos eivät ole mersun maasturitkaan kehuja saaneet, niin pahin intin virheostos ovat kyllä nuo defenderit. Yhtään hyvää sanaa en ole kyseisestä autosta kuullut, mutta haukkuja kyllä niin paljon ettei enää kiinnosta edes kuunnella.
Parhaaksi kyseiseen käyttöön tai ainakin ennen kehuttii Land cruiseria, se ainakin kesti lähes mitä vain ja muutenkin sopi Suomen metsäteille .
Parhaaksi kyseiseen käyttöön tai ainakin ennen kehuttii Land cruiseria, se ainakin kesti lähes mitä vain ja muutenkin sopi Suomen metsäteille .
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Tuohon en yhdy. Itse nimittäin ajoin yhtä ambulanssia mm. Haukiputaalta Rovalle, siis ihan maanteitä pitkin. Siirtoajossa ei tarvinnut viitosvaihdetta tarjota silmään, siitä piti huolen tuo Profilen koppi taka-akselin päällä . Mutta maastossa varmaan ajaa asiansa. Kyseessähän oli siis ahtamaton 2,9-l. esikammiodiesel.jva kirjoitti:Ambulanssikäytössä varmaan ovat ihan "soivia pelejä" ja varmasti sopivat hommaan Syncroja paremmin..jos ei muuten niin siksi että Syncrot alkavat olemaan aika finaalissa jo.
Viimeksi muokannut Timo L., Ke 26.01.2005 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Samma här, tosin kohteena Discovery. Ihan uskomaton määrä kaikenlaista vikaa, siis ihan laidasta laitaan.JaniM kirjoitti:Monia mielipiteitä intin autohankinnoista kuulleena voin vain todeta että jos eivät ole mersun maasturitkaan kehuja saaneet, niin pahin intin virheostos ovat kyllä nuo defenderit. Yhtään hyvää sanaa en ole kyseisestä autosta kuullut, .
G on sentään kestävän auton maineessa, mutta miten mahtaa olla nykyään; kasataanko ne samoista ei-niin-viimeisen-päälle harkituista osakokonaisuuksista kuin siviili-mersutkin, joista olemme saaneet lukea varsin tulikivenkatkuisia juttuja täällä toisaalla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Meillä tuolla Afrikassa/eritreassa oli rauhanturvahommissa noita molempia puhuttuja pelejä. Landrover defenderejä, sekä näitä mersun lansseja.
Oli tiet kyllä sellaisa, että ihme että siellä ei mitään isompaa noista hajonnut. Iskarit ja kallistuksenvakaajat tosin meni 10tkm välein defendereistä. Lanssista sen verran että pitkälle matkalle lähdettäessä medikin äijät ottivat yleensä etuvalot pois. Tuppasivat vissin tippumaan.
Ikinä en oo niin paskaa autoa ajanut kuin defenderi. Ajo-ominaisuuksia ei ole. Toisaalta ei sitä oikein voi verrata mihinkään kun samanlaista "kilpailijaa" ei ole. Tietenkin, jos haluaa vuorelle kiivetä niin defenderi menee. Samoinkuin lanssikin meni
Nuo lanssit ovat hyvä valinta armeijan käyttöön.
Tuomas
Oli tiet kyllä sellaisa, että ihme että siellä ei mitään isompaa noista hajonnut. Iskarit ja kallistuksenvakaajat tosin meni 10tkm välein defendereistä. Lanssista sen verran että pitkälle matkalle lähdettäessä medikin äijät ottivat yleensä etuvalot pois. Tuppasivat vissin tippumaan.
Ikinä en oo niin paskaa autoa ajanut kuin defenderi. Ajo-ominaisuuksia ei ole. Toisaalta ei sitä oikein voi verrata mihinkään kun samanlaista "kilpailijaa" ei ole. Tietenkin, jos haluaa vuorelle kiivetä niin defenderi menee. Samoinkuin lanssikin meni
Nuo lanssit ovat hyvä valinta armeijan käyttöön.
Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Itse tuossa puolisen vuotta sitten juttelin yhden prikaatin "autokalustopäällikön" (tai mikä nyt virallisesti olikaan, kuitenkin pomo siellä autovarikolla) ja hän kyllä haukkui nuo Defenderit alimpaan helvettiin. Landcruiserit olivat hävinneet tarjouskilpailussa paljon kalliimpina ja niinpä oli hankittu Defenderit.
On jouduttu kuulemma tekemään niin paljon remonttia, että Landcruiserien korkeampi hankintahinta on palanut monta kertaa. Tämän miehen mukaan Landcruiserit ovat olleet ylivoimaisesti parhaita, niin käytön kuin kustannustenkin kannalta.
Uudet mersun kuorma-autot ovat kuulemma muuten toimineet hyvin ja ovat hyviä ajettavia maantiellä, mutta neliveto on turhan hidas kytkeytymään eikä Masin (maastosisu) voittanutta maastossa ole vieläkään.
On jouduttu kuulemma tekemään niin paljon remonttia, että Landcruiserien korkeampi hankintahinta on palanut monta kertaa. Tämän miehen mukaan Landcruiserit ovat olleet ylivoimaisesti parhaita, niin käytön kuin kustannustenkin kannalta.
Uudet mersun kuorma-autot ovat kuulemma muuten toimineet hyvin ja ovat hyviä ajettavia maantiellä, mutta neliveto on turhan hidas kytkeytymään eikä Masin (maastosisu) voittanutta maastossa ole vieläkään.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Mullakin on noista mersun lansseista sen verran kokemusta, että laiskempaa autoa saa kyllä hakea. W123 200d on ripeämpi selvästi....Maastossa kyllä hyvä peli.
Kumma, ettei Defender kestä? Isällä on ollut pari vuotta uusi Defenderpaku, ja ihan työajossa, hevoskopin vedossa yms. eikä minkäänlaista vikaa ole esiintynyt. Maantiellä se ei kyllä ole mikään kovin miellyttävä peli, mutta käyttötarkoitus onkin jossain muualla. Maastossa autolla voi ajaa melko huolettomasti, korkeamaavara ja sähkölukot auttavat.
Kumma, ettei Defender kestä? Isällä on ollut pari vuotta uusi Defenderpaku, ja ihan työajossa, hevoskopin vedossa yms. eikä minkäänlaista vikaa ole esiintynyt. Maantiellä se ei kyllä ole mikään kovin miellyttävä peli, mutta käyttötarkoitus onkin jossain muualla. Maastossa autolla voi ajaa melko huolettomasti, korkeamaavara ja sähkölukot auttavat.
Kaivelin tässä omia muistin sopukoita ja tuli mieleen, että onhan sitä jokunen vuosi sitten tullut vietettyä melkein kokonainen päivä tuollaisen Defen ratissa ja parhaiten jäi mieleen täydellinen alaväännön puuttuminen. Siis aivan kuollut kone ennenkuin turbo pääsee peliin mukaan. Ja muutenkin laatuvaikutelma aika kehno.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
No kai se nyt kuitenkin Uazin voittaa vai tarviiko torniautoissakin olla jo nykyään nahkapenkit ja ilmastointi?W140 kirjoitti:Ja muutenkin laatuvaikutelma aika kehno.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No, Uazissa sentään hinnan perusteella voi antaa aika paljon anteeksi...Pasi M. kirjoitti:No kai se nyt kuitenkin Uazin voittaa vai tarviiko torniautoissakin olla jo nykyään nahkapenkit ja ilmastointi?W140 kirjoitti:Ja muutenkin laatuvaikutelma aika kehno.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ei, mutta jos suurin osa nippeleistä ja nappeleistä meinaa jäädä(tai jää) käteen niihin koskettaessa ja nitinä ja natina on helvetinmoinen, tuntuu se hiukan ikävältä. Ja halvalta.Pasi M. kirjoitti:No kai se nyt kuitenkin Uazin voittaa vai tarviiko torniautoissakin olla jo nykyään nahkapenkit ja ilmastointi?W140 kirjoitti:Ja muutenkin laatuvaikutelma aika kehno.
Tai tosiaan, jos meteli ja tunne on samanlainen UAZissa ja Defessä, on jotain ehkä pielessä.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Jos olisit lukenut mitä tässä topicissa kirjoitin niin olisit kuullut..JaniM kirjoitti:Monia mielipiteitä intin autohankinnoista kuulleena voin vain todeta että jos eivät ole mersun maasturitkaan kehuja saaneet, niin pahin intin virheostos ovat kyllä nuo defenderit. Yhtään hyvää sanaa en ole kyseisestä autosta kuullut, mutta haukkuja kyllä niin paljon ettei enää kiinnosta edes kuunnella.
Vakavasti puhuen ei Defendereissä toistaiseksi mitään moitittavaa sinänsä ole ollut ominaisuuksiensa ja toimivuutensa puolesta. Huolto- ja ylläpitopuolen kantaa en tiedä, mutta käyttäjän kannalta ei siis moitittavaa juurikaan ole..huomattavasti enemmän käyttäjän kannalta moitittavaa löytyy Mersusta.
Ja jos virheostoista halutaan puhua niin edellinen G-Mersujen ostaminen jos mikä oli virheostos. Kallis ostaa, vielä kalliimpi ja hyvin vaikea ylläpitää/huoltaa, käyttöominaisuudet eivät sopineet käyttöön johon niitä hankittiiin jne jne.
Ainoa mistä voisin monen vuoden käytön jälkeen Defenderiä moittia on se että sisustan verhoilujen kokoonpanon laatu voisi olla hiukan parempaa..tai toisaalta asian voisi muotoilla niinkin että sisusta voisi olla "karumpi" armeijakäyttöön, koska sotaväen autoja ajaa luvattoman suuri joukko sellaisia käyttäjiä joiden johtoajatus on "eipä ole euroakaan kiinni.." ja siitä seuraavalla käyttötavalla ei varmaankaan mikään kestä..
No..ehkä jälleen törmäämme siihen että koska olemme MERSUfoorumilla on parasta pitäytyä siinä kannassa että MERSU ei voi olla huono koska se on MERSU..
Ja niinhän se onkin.. mutta siitäkin huolimatta edelliset PV:n hankkimat G:t olivat kokonaisuutena huono ostos.
Nyt minua tulevana G-miehenä (someday... ) ihan ilman sarvia ja hampaita kiinnostaisi tietää, mikä niissä G:ssa tökki, eli osaisitko kertoa vähän yksilöidympää tietoa vioista/epäonnistuneista ratkaisuista? Tietää sitten vähän harkita ja tutkia...jva kirjoitti:Ja jos virheostoista halutaan puhua niin edellinen G-Mersujen ostaminen jos mikä oli virheostos. Kallis ostaa, vielä kalliimpi ja hyvin vaikea ylläpitää/huoltaa, käyttöominaisuudet eivät sopineet käyttöön johon niitä hankittiiin jne jne
Ja niinhän se onkin.. mutta siitäkin huolimatta edelliset PV:n hankkimat G:t olivat kokonaisuutena huono ostos.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Asiayhteydestä kyllä voi päätellä, että tarkoitin G-mallia, kun maasto-ominaisuuksista puhuin....Vaikka mistäpä minä muiden älynlahjoista tiedänRH kirjoitti:Ihanko tosissasi olet. Minä ainakin olen omallani kiinni usein ihan tasamaallakin. Vai onko noita myyty nelivetoisina maastoautoversioinakin.JP74 kirjoitti:W123 200d on ripeämpi selvästi....Maastossa kyllä hyvä peli.
Yhtä fiksu kommentti tämä, kuin edellinenkin....
Jeps!JP74 kirjoitti:Asiayhteydestä kyllä voi päätellä, että tarkoitin G-mallia, kun maasto-ominaisuuksista puhuin....Vaikka mistäpä minä muiden älynlahjoista tiedänRH kirjoitti:Ihanko tosissasi olet. Minä ainakin olen omallani kiinni usein ihan tasamaallakin. Vai onko noita myyty nelivetoisina maastoautoversioinakin.JP74 kirjoitti:W123 200d on ripeämpi selvästi....Maastossa kyllä hyvä peli.
Yhtä fiksu kommentti tämä, kuin edellinenkin....
EDIT: Nauru pidentää ikää...
Joo tuossa naapurihallissa ne nuita G-sarjan ambulansseja rustaa. Välillä näkee tuon Profilen pihassa joskus aika jännän näköisiä ambulansseja sun muita kulkuneuvoja, taitaavat tällä hetkellä tehdä poliisille maijoja. Joku aika sitten tekivät Venäjälle ambulansseja, venäläisille auton rungoille, olivat kyllä melkoisen outoja kapistuksia
"JP74" tuossa taisi aiemmin kysellä mikä niissä G-mersuissa tökki..
No, ihan kohtuullisesti niistä aikanaan kokemuksia ehti tulla ja pakko se on sanoa että laatu on se asia mikä niissä ei minusta vastannut ensinkään a) sitä käyttöä johon ne oli hankittu (ja kait tehtykin kun sotilasversioita olivat)
b) Mersun imagoa.
Niinikään maasto-ominaisuudet eivät yltäneet esim Defenderin kanssa samalle tasolle..tosin kohtuu hyvin Mersullakin maastossa pärjää
Yksi sotilaskäyttöön negatiivisesti vaikuttava tekijä oli/on myös se että Mersujen huoltaminen vähänkään suurempien vikojen/vaurioiden sattuessa ei onnistu ihan "kotikonstein".
Mutta pitää siis kuitenkin muistaa että nyt puhutaan sotilasversiosta sotilaskäytössä..siviiliversio on varmasti monelta osin toinen juttu ja niinikään siviilikäyttö on olennaisesti inhimillisempää kuin sotilaskäyttö, joten uskon että G on ihan kelpo maasturi siviiliajoon, joten huoli pois
No, ihan kohtuullisesti niistä aikanaan kokemuksia ehti tulla ja pakko se on sanoa että laatu on se asia mikä niissä ei minusta vastannut ensinkään a) sitä käyttöä johon ne oli hankittu (ja kait tehtykin kun sotilasversioita olivat)
b) Mersun imagoa.
Niinikään maasto-ominaisuudet eivät yltäneet esim Defenderin kanssa samalle tasolle..tosin kohtuu hyvin Mersullakin maastossa pärjää
Yksi sotilaskäyttöön negatiivisesti vaikuttava tekijä oli/on myös se että Mersujen huoltaminen vähänkään suurempien vikojen/vaurioiden sattuessa ei onnistu ihan "kotikonstein".
Mutta pitää siis kuitenkin muistaa että nyt puhutaan sotilasversiosta sotilaskäytössä..siviiliversio on varmasti monelta osin toinen juttu ja niinikään siviilikäyttö on olennaisesti inhimillisempää kuin sotilaskäyttö, joten uskon että G on ihan kelpo maasturi siviiliajoon, joten huoli pois
Kummastuttaa, koska W460:n ja W461:n tekniikka pohjautuu pitkälti W123:n tekniikkaan. Moottoreissa tietysti valikoima kulkee vastaavanikäisten keskiluokan sedanien kanssa käsi kädessä, ehkä askelen jäljessä. Utissa tehtiin 290 GD:n huollot (vikakorjauksia ei ollut) varusmiesporukalla siinä missä muidenkin, enkä nähnyt niissä mitään sen kummempaa. Mutta ilmeisesti jva:n kanssa me tsiigailimme eri kohteita .jva kirjoitti: Niinikään maasto-ominaisuudet eivät yltäneet esim Defenderin kanssa samalle tasolle..tosin kohtuu hyvin Mersullakin maastossa pärjää
Yksi sotilaskäyttöön negatiivisesti vaikuttava tekijä oli/on myös se että Mersujen huoltaminen vähänkään suurempien vikojen/vaurioiden sattuessa ei onnistu ihan "kotikonstein".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo..huollot ehkä kyllä, mutta ongelmia tuli heti kun kyseeseen tuli vikakorjaukset..ja jostain kumman syystä niitä riitti.
Silloin ei enää kovinkaan usein organisaatio selvinnyt omin neuvoin..ja kun ajatellaan välinettä joka on sotilas-/sotakäytössä niin vikakorjaukset eivät oikein saisi edellyttää erikoisosaamista/erikoistyövälineitä ym ym.
Toki samaa ongelmaa on yhä enenevässä määrin kaikkien nykyautojen kanssa..ja sitä suuremmalla syyllä olisi tarkoituksenmukaista pitäytyä melko tiukasti samassa kalustossa koko järjestelmän sisällä. Tällöin tarvittavaa erikoisosaamista ja -välineistöä olisi mahdollista hankkia..jolloin ongelmistakin selvittäisiin.
Meinaan vaan että se merkkikorjaamo välineineen on usein aika kaukana silloin kun ollaan esim sota- tai edes soaharjoitustilanteessa..
No, ylipäätään siis olisi tärkeää että kalusto olisi yhteneväistä..olkoon ne sitten G-Mersuja tai Defendereitä..kunhan olisi mahdollisimman pitkälti samoja, silloin huolto ja korjaukset olisivat enemmänkin koulutuskysymys kuin ongelma.
Sama toki pätee kaikkeen muuhunkin kalustoon ajoneuvoista viestivälineiden kautta aseisiin.
Silloin ei enää kovinkaan usein organisaatio selvinnyt omin neuvoin..ja kun ajatellaan välinettä joka on sotilas-/sotakäytössä niin vikakorjaukset eivät oikein saisi edellyttää erikoisosaamista/erikoistyövälineitä ym ym.
Toki samaa ongelmaa on yhä enenevässä määrin kaikkien nykyautojen kanssa..ja sitä suuremmalla syyllä olisi tarkoituksenmukaista pitäytyä melko tiukasti samassa kalustossa koko järjestelmän sisällä. Tällöin tarvittavaa erikoisosaamista ja -välineistöä olisi mahdollista hankkia..jolloin ongelmistakin selvittäisiin.
Meinaan vaan että se merkkikorjaamo välineineen on usein aika kaukana silloin kun ollaan esim sota- tai edes soaharjoitustilanteessa..
No, ylipäätään siis olisi tärkeää että kalusto olisi yhteneväistä..olkoon ne sitten G-Mersuja tai Defendereitä..kunhan olisi mahdollisimman pitkälti samoja, silloin huolto ja korjaukset olisivat enemmänkin koulutuskysymys kuin ongelma.
Sama toki pätee kaikkeen muuhunkin kalustoon ajoneuvoista viestivälineiden kautta aseisiin.
Tuo on aika mielenkiintoinen väite, ainakaan itse en ole asiaa koskaan miettinyt noin. Onhan noissa jonkun verran yhteneväistä tekniikkaa toki, mutta miten paljon tosiasiassa... Jotenkin olisin kuitenkin taipuvainen uskomaan, että G:n tekniikka, mitä ei vartavasten ko. autoon suunniteltu, sai vaikutteita jonkin verran myös hyötyajoneuvojen puolelta.Timo L. kirjoitti:Kummastuttaa, koska W460:n ja W461:n tekniikka pohjautuu pitkälti W123:n tekniikkaan.
Tässäpä kyllä mielenkiintoinen vertailuaihe; muun muassa KL-varaosat on eritellyt hienosti 460/461-sarjan 463:sta. Voisi joskus heikkona hetkenä katsastaa, paljonko esim. yhteisiä varaosanumeroita W123:n kanssa on.
Tuo on muuten varmaan ihan totta.jva kirjoitti:Silloin ei enää kovinkaan usein organisaatio selvinnyt omin neuvoin..ja kun ajatellaan välinettä joka on sotilas-/sotakäytössä niin vikakorjaukset eivät oikein saisi edellyttää erikoisosaamista/erikoistyövälineitä ym ym.
Toki samaa ongelmaa on yhä enenevässä määrin kaikkien nykyautojen kanssa..ja sitä suuremmalla syyllä olisi tarkoituksenmukaista pitäytyä melko tiukasti samassa kalustossa koko järjestelmän sisällä. Tällöin tarvittavaa erikoisosaamista ja -välineistöä olisi mahdollista hankkia..jolloin ongelmistakin selvittäisiin.
.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
joskus oli vanhempien GD300 käytössä, hauskaa oli kun viitonen ulvo ja vauhtia oli ainakin 40km/h auto oli fiiliksiltä hyvin samanlainen kuin legendaarinen 310D paku.
1992 intissä oli GD290 maastureita radiovarustuksella, mutta eihän meitä viestikokelaita niihin päästetty, jostain kumman syystä kapiaiset liikku itse niillä eikä radio UAZ:lla. no, Molon V8 oli musiikkia korville, mulle se kyyti sopi mainiosti.
1992 intissä oli GD290 maastureita radiovarustuksella, mutta eihän meitä viestikokelaita niihin päästetty, jostain kumman syystä kapiaiset liikku itse niillä eikä radio UAZ:lla. no, Molon V8 oli musiikkia korville, mulle se kyyti sopi mainiosti.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]