puolustusvoimille uutta kalustoa, mersuja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

puolustusvoimille uutta kalustoa, mersuja

Viesti Kirjoittaja Juha E »

pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Tommosen kun sais emännälle talliautoksi... Siviilivarustein
Mersu myyty...
Avatar
JohtajanTähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JohtajanTähti »

Hyvä, että ymmärtävät ostaa laaduikkaita autoja. Varmasti täyttää tehtävänsä, myös vaikeassa maastossa. 8)
Mersulla mennään eikä meinata!
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Onhan noita Mersuja ollut jo kymmenkunta vuotta ajossa. Valitettavasti täytyy kyllä sanoa että eipä ole nuo G-Mersut oikein edukseen olleet sen enempää maasto-ominaisuuksiensa kuin kestävyytensä/laatunsakaan puolesta.

Vaikka Britit eivät autoja osaakaan tehdä niin pakko on sanoa että Land Roverin Defenderit ovat olleet tyystin toista maata kuin G-Mersut. (Defendereitä on siis hankittu osin myös korvaamaan Mersuja)

Ambulanssikäytössä varmaan ovat ihan "soivia pelejä" ja varmasti sopivat hommaan Syncroja paremmin..jos ei muuten niin siksi että Syncrot alkavat olemaan aika finaalissa jo.
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

uaz pieksee kummatki, defendereissä ollu paljon sähkö vikoja
dodge dart 1967
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Monia mielipiteitä intin autohankinnoista kuulleena voin vain todeta että jos eivät ole mersun maasturitkaan kehuja saaneet, niin pahin intin virheostos ovat kyllä nuo defenderit. Yhtään hyvää sanaa en ole kyseisestä autosta kuullut, mutta haukkuja kyllä niin paljon ettei enää kiinnosta edes kuunnella.
Parhaaksi kyseiseen käyttöön tai ainakin ennen kehuttii Land cruiseria, se ainakin kesti lähes mitä vain ja muutenkin sopi Suomen metsäteille .
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jva kirjoitti:Ambulanssikäytössä varmaan ovat ihan "soivia pelejä" ja varmasti sopivat hommaan Syncroja paremmin..jos ei muuten niin siksi että Syncrot alkavat olemaan aika finaalissa jo.
Tuohon en yhdy. Itse nimittäin ajoin yhtä ambulanssia mm. Haukiputaalta Rovalle, siis ihan maanteitä pitkin. Siirtoajossa ei tarvinnut viitosvaihdetta tarjota silmään, siitä piti huolen tuo Profilen koppi taka-akselin päällä :? . Mutta maastossa varmaan ajaa asiansa. Kyseessähän oli siis ahtamaton 2,9-l. esikammiodiesel.
Viimeksi muokannut Timo L., Ke 26.01.2005 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JaniM kirjoitti:Monia mielipiteitä intin autohankinnoista kuulleena voin vain todeta että jos eivät ole mersun maasturitkaan kehuja saaneet, niin pahin intin virheostos ovat kyllä nuo defenderit. Yhtään hyvää sanaa en ole kyseisestä autosta kuullut, .
Samma här, tosin kohteena Discovery. Ihan uskomaton määrä kaikenlaista vikaa, siis ihan laidasta laitaan.

G on sentään kestävän auton maineessa, mutta miten mahtaa olla nykyään; kasataanko ne samoista ei-niin-viimeisen-päälle harkituista osakokonaisuuksista kuin siviili-mersutkin, joista olemme saaneet lukea varsin tulikivenkatkuisia juttuja täällä toisaalla. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Komu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 05.10.2004 11:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Komu »

Meillä tuolla Afrikassa/eritreassa oli rauhanturvahommissa noita molempia puhuttuja pelejä. Landrover defenderejä, sekä näitä mersun lansseja.

Oli tiet kyllä sellaisa, että ihme että siellä ei mitään isompaa noista hajonnut. Iskarit ja kallistuksenvakaajat tosin meni 10tkm välein defendereistä. Lanssista sen verran että pitkälle matkalle lähdettäessä medikin äijät ottivat yleensä etuvalot pois. Tuppasivat vissin tippumaan.

Ikinä en oo niin paskaa autoa ajanut kuin defenderi. Ajo-ominaisuuksia ei ole. Toisaalta ei sitä oikein voi verrata mihinkään kun samanlaista "kilpailijaa" ei ole. Tietenkin, jos haluaa vuorelle kiivetä niin defenderi menee. Samoinkuin lanssikin meni ;)

Nuo lanssit ovat hyvä valinta armeijan käyttöön.

Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Itse tuossa puolisen vuotta sitten juttelin yhden prikaatin "autokalustopäällikön" (tai mikä nyt virallisesti olikaan, kuitenkin pomo siellä autovarikolla) ja hän kyllä haukkui nuo Defenderit alimpaan helvettiin. Landcruiserit olivat hävinneet tarjouskilpailussa paljon kalliimpina ja niinpä oli hankittu Defenderit.
On jouduttu kuulemma tekemään niin paljon remonttia, että Landcruiserien korkeampi hankintahinta on palanut monta kertaa. Tämän miehen mukaan Landcruiserit ovat olleet ylivoimaisesti parhaita, niin käytön kuin kustannustenkin kannalta.
Uudet mersun kuorma-autot ovat kuulemma muuten toimineet hyvin ja ovat hyviä ajettavia maantiellä, mutta neliveto on turhan hidas kytkeytymään eikä Masin (maastosisu) voittanutta maastossa ole vieläkään.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Onhan noita PorPr ainakin paljon samoin kuin M-B traktoreita ne on aika järeitä vehkeitä
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mullakin on noista mersun lansseista sen verran kokemusta, että laiskempaa autoa saa kyllä hakea. W123 200d on ripeämpi selvästi....Maastossa kyllä hyvä peli.

Kumma, ettei Defender kestä? Isällä on ollut pari vuotta uusi Defenderpaku, ja ihan työajossa, hevoskopin vedossa yms. eikä minkäänlaista vikaa ole esiintynyt. Maantiellä se ei kyllä ole mikään kovin miellyttävä peli, mutta käyttötarkoitus onkin jossain muualla. Maastossa autolla voi ajaa melko huolettomasti, korkeamaavara ja sähkölukot auttavat.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Kaivelin tässä omia muistin sopukoita ja tuli mieleen, että onhan sitä jokunen vuosi sitten tullut vietettyä melkein kokonainen päivä tuollaisen Defen ratissa ja parhaiten jäi mieleen täydellinen alaväännön puuttuminen. Siis aivan kuollut kone ennenkuin turbo pääsee peliin mukaan. Ja muutenkin laatuvaikutelma aika kehno. :?
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

W140 kirjoitti:Ja muutenkin laatuvaikutelma aika kehno. :?
No kai se nyt kuitenkin Uazin voittaa vai tarviiko torniautoissakin olla jo nykyään nahkapenkit ja ilmastointi? :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pasi M. kirjoitti:
W140 kirjoitti:Ja muutenkin laatuvaikutelma aika kehno. :?
No kai se nyt kuitenkin Uazin voittaa vai tarviiko torniautoissakin olla jo nykyään nahkapenkit ja ilmastointi? :lol:
No, Uazissa sentään hinnan perusteella voi antaa aika paljon anteeksi...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Pasi M. kirjoitti:
W140 kirjoitti:Ja muutenkin laatuvaikutelma aika kehno. :?
No kai se nyt kuitenkin Uazin voittaa vai tarviiko torniautoissakin olla jo nykyään nahkapenkit ja ilmastointi? :lol:
Ei, mutta jos suurin osa nippeleistä ja nappeleistä meinaa jäädä(tai jää) käteen niihin koskettaessa ja nitinä ja natina on helvetinmoinen, tuntuu se hiukan ikävältä. Ja halvalta.
Tai tosiaan, jos meteli ja tunne on samanlainen UAZissa ja Defessä, on jotain ehkä pielessä. :wink:
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

JaniM kirjoitti:Monia mielipiteitä intin autohankinnoista kuulleena voin vain todeta että jos eivät ole mersun maasturitkaan kehuja saaneet, niin pahin intin virheostos ovat kyllä nuo defenderit. Yhtään hyvää sanaa en ole kyseisestä autosta kuullut, mutta haukkuja kyllä niin paljon ettei enää kiinnosta edes kuunnella.
Jos olisit lukenut mitä tässä topicissa kirjoitin niin olisit kuullut.. :)
Vakavasti puhuen ei Defendereissä toistaiseksi mitään moitittavaa sinänsä ole ollut ominaisuuksiensa ja toimivuutensa puolesta. Huolto- ja ylläpitopuolen kantaa en tiedä, mutta käyttäjän kannalta ei siis moitittavaa juurikaan ole..huomattavasti enemmän käyttäjän kannalta moitittavaa löytyy Mersusta.
Ja jos virheostoista halutaan puhua niin edellinen G-Mersujen ostaminen jos mikä oli virheostos. Kallis ostaa, vielä kalliimpi ja hyvin vaikea ylläpitää/huoltaa, käyttöominaisuudet eivät sopineet käyttöön johon niitä hankittiiin jne jne.
Ainoa mistä voisin monen vuoden käytön jälkeen Defenderiä moittia on se että sisustan verhoilujen kokoonpanon laatu voisi olla hiukan parempaa..tai toisaalta asian voisi muotoilla niinkin että sisusta voisi olla "karumpi" armeijakäyttöön, koska sotaväen autoja ajaa luvattoman suuri joukko sellaisia käyttäjiä joiden johtoajatus on "eipä ole euroakaan kiinni.." ja siitä seuraavalla käyttötavalla ei varmaankaan mikään kestä..

No..ehkä jälleen törmäämme siihen että koska olemme MERSUfoorumilla on parasta pitäytyä siinä kannassa että MERSU ei voi olla huono koska se on MERSU.. :)
Ja niinhän se onkin.. mutta siitäkin huolimatta edelliset PV:n hankkimat G:t olivat kokonaisuutena huono ostos.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jva kirjoitti:Ja jos virheostoista halutaan puhua niin edellinen G-Mersujen ostaminen jos mikä oli virheostos. Kallis ostaa, vielä kalliimpi ja hyvin vaikea ylläpitää/huoltaa, käyttöominaisuudet eivät sopineet käyttöön johon niitä hankittiiin jne jne


Ja niinhän se onkin.. mutta siitäkin huolimatta edelliset PV:n hankkimat G:t olivat kokonaisuutena huono ostos.
Nyt minua tulevana G-miehenä (someday...8) ) ihan ilman sarvia ja hampaita kiinnostaisi tietää, mikä niissä G:ssa tökki, eli osaisitko kertoa vähän yksilöidympää tietoa vioista/epäonnistuneista ratkaisuista? Tietää sitten vähän harkita ja tutkia...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

JP74 kirjoitti:W123 200d on ripeämpi selvästi....Maastossa kyllä hyvä peli.
Ihanko tosissasi olet. Minä ainakin olen omallani kiinni usein ihan tasamaallakin. Vai onko noita myyty nelivetoisina maastoautoversioinakin. :lol: :lol: :lol: :wink: :twisted:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

RH kirjoitti:
JP74 kirjoitti:W123 200d on ripeämpi selvästi....Maastossa kyllä hyvä peli.
Ihanko tosissasi olet. Minä ainakin olen omallani kiinni usein ihan tasamaallakin. Vai onko noita myyty nelivetoisina maastoautoversioinakin. :lol: :lol: :lol: :wink: :twisted:
Asiayhteydestä kyllä voi päätellä, että tarkoitin G-mallia, kun maasto-ominaisuuksista puhuin....Vaikka mistäpä minä muiden älynlahjoista tiedän :roll:


Yhtä fiksu kommentti tämä, kuin edellinenkin....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

JP74 kirjoitti:
RH kirjoitti:
JP74 kirjoitti:W123 200d on ripeämpi selvästi....Maastossa kyllä hyvä peli.
Ihanko tosissasi olet. Minä ainakin olen omallani kiinni usein ihan tasamaallakin. Vai onko noita myyty nelivetoisina maastoautoversioinakin. :lol: :lol: :lol: :wink: :twisted:
Asiayhteydestä kyllä voi päätellä, että tarkoitin G-mallia, kun maasto-ominaisuuksista puhuin....Vaikka mistäpä minä muiden älynlahjoista tiedän :roll:


Yhtä fiksu kommentti tämä, kuin edellinenkin....
Jeps! :lol: 8) :wink:

EDIT: Nauru pidentää ikää...
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Joo tuossa naapurihallissa ne nuita G-sarjan ambulansseja rustaa. Välillä näkee tuon Profilen pihassa joskus aika jännän näköisiä ambulansseja sun muita kulkuneuvoja, taitaavat tällä hetkellä tehdä poliisille maijoja. Joku aika sitten tekivät Venäjälle ambulansseja, venäläisille auton rungoille, olivat kyllä melkoisen outoja kapistuksia :shock:
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

"JP74" tuossa taisi aiemmin kysellä mikä niissä G-mersuissa tökki..

No, ihan kohtuullisesti niistä aikanaan kokemuksia ehti tulla ja pakko se on sanoa että laatu on se asia mikä niissä ei minusta vastannut ensinkään a) sitä käyttöä johon ne oli hankittu (ja kait tehtykin kun sotilasversioita olivat)
b) Mersun imagoa.

Niinikään maasto-ominaisuudet eivät yltäneet esim Defenderin kanssa samalle tasolle..tosin kohtuu hyvin Mersullakin maastossa pärjää
Yksi sotilaskäyttöön negatiivisesti vaikuttava tekijä oli/on myös se että Mersujen huoltaminen vähänkään suurempien vikojen/vaurioiden sattuessa ei onnistu ihan "kotikonstein".

Mutta pitää siis kuitenkin muistaa että nyt puhutaan sotilasversiosta sotilaskäytössä..siviiliversio on varmasti monelta osin toinen juttu ja niinikään siviilikäyttö on olennaisesti inhimillisempää kuin sotilaskäyttö, joten uskon että G on ihan kelpo maasturi siviiliajoon, joten huoli pois :)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jva kirjoitti: Niinikään maasto-ominaisuudet eivät yltäneet esim Defenderin kanssa samalle tasolle..tosin kohtuu hyvin Mersullakin maastossa pärjää
Yksi sotilaskäyttöön negatiivisesti vaikuttava tekijä oli/on myös se että Mersujen huoltaminen vähänkään suurempien vikojen/vaurioiden sattuessa ei onnistu ihan "kotikonstein".
Kummastuttaa, koska W460:n ja W461:n tekniikka pohjautuu pitkälti W123:n tekniikkaan. Moottoreissa tietysti valikoima kulkee vastaavanikäisten keskiluokan sedanien kanssa käsi kädessä, ehkä askelen jäljessä. Utissa tehtiin 290 GD:n huollot (vikakorjauksia ei ollut) varusmiesporukalla siinä missä muidenkin, enkä nähnyt niissä mitään sen kummempaa. Mutta ilmeisesti jva:n kanssa me tsiigailimme eri kohteita ;-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Joo..huollot ehkä kyllä, mutta ongelmia tuli heti kun kyseeseen tuli vikakorjaukset..ja jostain kumman syystä niitä riitti.
Silloin ei enää kovinkaan usein organisaatio selvinnyt omin neuvoin..ja kun ajatellaan välinettä joka on sotilas-/sotakäytössä niin vikakorjaukset eivät oikein saisi edellyttää erikoisosaamista/erikoistyövälineitä ym ym.

Toki samaa ongelmaa on yhä enenevässä määrin kaikkien nykyautojen kanssa..ja sitä suuremmalla syyllä olisi tarkoituksenmukaista pitäytyä melko tiukasti samassa kalustossa koko järjestelmän sisällä. Tällöin tarvittavaa erikoisosaamista ja -välineistöä olisi mahdollista hankkia..jolloin ongelmistakin selvittäisiin.
Meinaan vaan että se merkkikorjaamo välineineen on usein aika kaukana silloin kun ollaan esim sota- tai edes soaharjoitustilanteessa..

No, ylipäätään siis olisi tärkeää että kalusto olisi yhteneväistä..olkoon ne sitten G-Mersuja tai Defendereitä..kunhan olisi mahdollisimman pitkälti samoja, silloin huolto ja korjaukset olisivat enemmänkin koulutuskysymys kuin ongelma.

Sama toki pätee kaikkeen muuhunkin kalustoon ajoneuvoista viestivälineiden kautta aseisiin.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:Kummastuttaa, koska W460:n ja W461:n tekniikka pohjautuu pitkälti W123:n tekniikkaan.
Tuo on aika mielenkiintoinen väite, ainakaan itse en ole asiaa koskaan miettinyt noin. Onhan noissa jonkun verran yhteneväistä tekniikkaa toki, mutta miten paljon tosiasiassa... Jotenkin olisin kuitenkin taipuvainen uskomaan, että G:n tekniikka, mitä ei vartavasten ko. autoon suunniteltu, sai vaikutteita jonkin verran myös hyötyajoneuvojen puolelta.
Tässäpä kyllä mielenkiintoinen vertailuaihe; muun muassa KL-varaosat on eritellyt hienosti 460/461-sarjan 463:sta. Voisi joskus heikkona hetkenä katsastaa, paljonko esim. yhteisiä varaosanumeroita W123:n kanssa on.
jva kirjoitti:Silloin ei enää kovinkaan usein organisaatio selvinnyt omin neuvoin..ja kun ajatellaan välinettä joka on sotilas-/sotakäytössä niin vikakorjaukset eivät oikein saisi edellyttää erikoisosaamista/erikoistyövälineitä ym ym.
Toki samaa ongelmaa on yhä enenevässä määrin kaikkien nykyautojen kanssa..ja sitä suuremmalla syyllä olisi tarkoituksenmukaista pitäytyä melko tiukasti samassa kalustossa koko järjestelmän sisällä. Tällöin tarvittavaa erikoisosaamista ja -välineistöä olisi mahdollista hankkia..jolloin ongelmistakin selvittäisiin.
.
Tuo on muuten varmaan ihan totta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

joskus oli vanhempien GD300 käytössä, hauskaa oli kun viitonen ulvo ja vauhtia oli ainakin 40km/h :) auto oli fiiliksiltä hyvin samanlainen kuin legendaarinen 310D paku.

1992 intissä oli GD290 maastureita radiovarustuksella, mutta eihän meitä viestikokelaita niihin päästetty, jostain kumman syystä kapiaiset liikku itse niillä eikä radio UAZ:lla. no, Molon V8 oli musiikkia korville, mulle se kyyti sopi mainiosti.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Vastaa Viestiin