MB tuunaajat, "onko heitä"?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

MB tuunaajat, "onko heitä"?

Viesti Kirjoittaja Juhana »

.. onhan heitä. Mutta missä ovat järjestäytyneet?? :(

Onhan tuokin kun kateellisena joutuu katsomaan "kilpailevan" baijerilaisen leirin aktiivista, joskin monien mielestä melko juutalaista, meininkiä. Toisaalta eniten kadehtimani tuunatut MB:t löytyvät kaiketi Sizzlerin tytöiltä; luonne ei taas riitä niiden kunniajäsenyyden vonkaamiseen :oops:

Elikkäs jos joku viisaampi tietää poppoosta, joka MB:n osalta osaa tämän puolen autoharrastuksesta niin kovin ois mielenkiintoista tietää onko tässä maassa jossain piiloseura:)

t. Juhana
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tämmönen olisi, ei tosin ole nähtävästi saanut vielä suurempaa innostusta aikaan: :roll:

http://www.mbtuningfinland.cjb.net/

Edit: 800:s viesti. :oops:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Täällä Lappeenrannassa meillä on kahden mersu tuunarin "piiloseura"...hehe.. On se aika vittumaista kun ei ole sellasta kunnollista MB-tuning klubia...
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Pasi M. kirjoitti:Tämmönen olisi, ei tosin ole nähtävästi saanut vielä suurempaa innostusta aikaan: :roll:

http://www.mbtuningfinland.cjb.net/
Dodii!
Kiitos Pasi, mulla oli kutkutus, että pakkohan tuota meininkiä on JOSSAIN olla olemassa. Henkka taisi tuosta mainitakin.. taidanpa vaan ensimmäisinä terveisinä kehottaa noilla sivuilla sopimaan linkeistä hakupalvelimiin, kelasin nimittäin suurinpiirtein kaikilla hakusanoilla kaikissa portaaleissa ilman että bemarilaisia lähemmäks on liipannu...

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

pelittääkö tuo mbtuning-sivu oikein kunnolla ku minä en millään ilveellä saa foorumia näkymään..rekisteröidyin kyllä mutta silti ei mitään näkyny..vai onko sinne edes laitettu yhtään viestiä?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Kinnunen kirjoitti:pelittääkö tuo mbtuning-sivu oikein kunnolla ku minä en millään ilveellä saa foorumia näkymään..rekisteröidyin kyllä mutta silti ei mitään näkyny..vai onko sinne edes laitettu yhtään viestiä?

Mulla on ihan sama homma....
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kangas »

Oma näkemykseni kolmen Mercedeksen "kokemuksella" aiheesta on se, että auto on parhaimmillaan tehtaalta tullessaan. Ensimmäisen kanssa oli hommaa sen saattamisessa siihen kuntoon ja kahden seuraavaan kanssa olen päässyt pienillä toimilla niiden pitämisessä sellaisenaan.

Esimerkiksi tuohon avatarissa näkyvään pirssiin tuotti hieman työtä hankkia juuri se sama taksamittari, joka siihen uutena oli asennettu, mutta vaiva kannatti ja nyt tarvittaessa katolle voidaan heittää myös alkuperäinen valokisko tunnelmaa valaisemaan...

Nyt kun vaimokin on retkahtanut näihin vehkeisiin, niin hän ei anna edes asentaa facelift-mallin (E) kapseleita perheen W124:een...

-- Tommi
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Meitä onkin aika moneen junaan... yksi haluaa museoida wanhan taximersun ja miettii, josko barokkivanteet ei olisi liian "tuning"-henkiset, toinen uskaltautuu kyselemään kaupasta jopa 18 tuumaisia kiekkoja ja helmasarjoja ja kolmas rakentaa kiesin just sen näköiseksi kuin omasta mielestä on hyvä.

- kaiken 'vapaamielisyyden' nimissä tämä on hyvä asia. Liian mustavalkoisesti katsottuna kaikki alkaa näyttää pahalta (kun se oma mielipide on vain ainoa oikea).

Ei olla puritaaneja, eikä mobilistivihaajia vaan koetetaan ymmärtää ja sulattaa kaikki toisten aivoituksia, noin niinku ulkopuolisen silmin 8)
Loppupelissä se oma juttu on kuitenkin OMA JUTTU. :wink:
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Alajaosto?

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Ettekös nyt voisi hyvin MErsuforumilla Tunaroida. Kuten ohjeissakin mainitaan, tälle sivostelle mahtuvat kaikki rakentelun tyylisuunnat orggispuristeista ja entisöijistä tuunaajiin ja hotroddareihin.

Jos haluaette niin voin tekaista tänne erikseen vaikka Tuning -forumin. Varmaan orggispuristitkin tykkäisivät jos olisi tuunausjutut poissa muilta forumeilta... Tai sitten vetäisivät herneen nenään kun Tunareilla on oma sivu ja entisöijillä ei... no saahan nekin forumin jos haluavat, ei ole niiin nokon nuukaa...

Että tommosta. Pitäisikö pistää tuning - osio pystyyn ja mainostaa sitä kasaan kuivuneella mbtuning-forumilla jos kohta saataisiin pojat sulautettua yhteisöön?

Henkka
"Ne muuten aloittivat samaan aikaan kuin mersuforum"

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Hyvä Henkka! Ei muuta kun tuning forum pystyyn. Kiitos muuten spoilerista...perille tuli.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alajaosto?

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Henri Junkkala kirjoitti: Että tommosta. Pitäisikö pistää tuning - osio pystyyn ja mainostaa sitä kasaan kuivuneella mbtuning-forumilla jos kohta saataisiin pojat sulautettua yhteisöön?
Hyvä Henkka, pioneerin innovatiivisuudella osuit naulan kantaan; kannattaisin että keskitetään tänne vaan ja nyt kun tuo MB-tuningin webmasteri tuolla pyysi kertomaan heikäläisistä eteenpäin niin vois siten heittää vinkkinä pieniä synergiaetuja ja jos vaikka hra webmaster siellä itsekin ymmärtäisi kätevämmän vaihtoehdon perään!

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Alajaosto?

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Henri Junkkala kirjoitti: Pitäisikö pistää tuning - osio pystyyn ja mainostaa sitä kasaan kuivuneella mbtuning-forumilla jos kohta saataisiin pojat sulautettua yhteisöön?
Joo, kyllä tuunaamis ja projektiaiheillekkin voisi luoda oman topicciryhmän

Mä oon joskus kirjotellu jotain mbtuning.... -foorumiin, mut jonnekii on nekin jutut kadonneet... :?:
=> Korjataan nyt vielä sen verran, et kyl noi foorumin viestit näköjää löytyy, ku valkaa "Show all topics" ja GO! :D
Viimeksi muokannut Juhis., Su 24.08.2003 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Alajaosto?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Henri Junkkala kirjoitti: Että tommosta. Pitäisikö pistää tuning - osio pystyyn ja mainostaa sitä kasaan kuivuneella mbtuning-forumilla jos kohta saataisiin pojat sulautettua yhteisöön?
Henkka
"Ne muuten aloittivat samaan aikaan kuin mersuforum"
Juu, sain erään mutkan kautta tiedon tuollaisen tunaussivuston olemassaolosta. On tullut seurailtua tapahtumia silloin tällöin, mutta saitti näyttää hyytyneen lähtökiitoonsa. Eipä tainnut riittää "asiakkuuksia" tai sitten sivusto on jäänyt täysin menekinedistämistä vaille :shock: . Mutta eikun fuusio pystyyn vain ja tunarointiosio forumille. Saattaahan sitä kautta tulla hyötyinfoa myös purilaisille esim. uutta ennenkuulumatonta yhteystietoa jos jonkinlaiseen varaosaputkaan, asentajaspesialisteille jne.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
kaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 10.06.2003 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kaba »

samaa mieltä, tuning/projektit osio pydeen.
-kaba ,
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Kannatetaan!
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Alajaosto?

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Henri Junkkala kirjoitti:
Että tommosta. Pitäisikö pistää tuning - osio pystyyn ja mainostaa sitä kasaan kuivuneella mbtuning-forumilla jos kohta saataisiin pojat sulautettua yhteisöön?
itsekin juuri "loikanneena" voin sanoa että aika kuollut forumi se mbtuning finland.
täältä voi saadakin neuvoja kun niitä kaivataan.

ja ihan vahingossa tännekin eksyin hiljattain...
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Selvä se sit o

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

No pannaan Tuning-forumi pystyyn jos kerran sellaiselle on käyttöä.

Hetki vaan...

ps: Ei sit kestänytkään ku puoli vuotta tää spoilerideali... kettu mä oon NOPEE... :oops:

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Oma mielipiteeni mersujen tuunauksesta on tämä:

Mersu on niitä harvoja autoja jotka ovat tehtaan jäljiltä siinä kunnossa että kutakuinkin kaikki rakentelu vie ulkonäköä huonompaan suuntaan.
Ehkä joku alustasarja vielä menettelee,samoin vanteet..joissakin mersuissa, mutta muut "lärpyttimet" ja spoilerit ym ovatkin sitten jo liikaa.

Omaani harkitsin hetken aikaa AMG-korisarjaa..mutta päädyin siihen että AMG-korisarja ilman AMG-tavaraa myös konepellin alla on "wannabeAMG"- juttuja..joten luovuin siitäkin ajatuksesta.

Eli: Mersu on parhaimmillaan tehtaan jäljiltä..jääköön tuunauspuuhat niille joiden autot tulevat raakileina tehtaalta ulos.. :D

ps. ei tarvii sitten kenenkään ottaa poroja nenään..tämä oli vain mielipide muiden joukossa
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

jva kirjoitti: Omaani harkitsin hetken aikaa AMG-korisarjaa..mutta päädyin siihen että AMG-korisarja ilman AMG-tavaraa myös konepellin alla on "wannabeAMG"- juttuja..joten luovuin siitäkin ajatuksesta.

Eli: Mersu on parhaimmillaan tehtaan jäljiltä..jääköön tuunauspuuhat niille joiden autot tulevat raakileina tehtaalta ulos.. :D
Toi on niin 100% totta kuin voi olla. :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Eiköhän tuunauksen voisi varmaan luokitella kahteen kategoriaan, joista toisesta siinä on varmasti useamman kohdalla kyse kun puhutaan puhtaasta ulkonäkökysymyksestä ja esteettisistä "viilauksista". Vähän meikäläistä kovempi jannu sanoisi kai sitten että tuunaushan on sitä konehuoneeseen tai oikeasti auton futaamiseen vaikuttavia asioita mennään muuttelemaan alkuperäisestä.

Mersu on toden totta toiminnaltaan sellainen että oon itsekin todella varovainen mitä peliini antaisin jälkeenpäin teettää. Esteettinen puoli onkin sit se makuasia, josta ei ainakaan voi mennä yleistämään mitään, koska tiellä saattaa tulla vastaan kaksi aivan eri tyylisille ja eri elämäntilanteissa oleville ihmisille sopivaa autoa. Kumpikin Mersuja 8)

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Juhana kirjoitti:Eiköhän tuunauksen voisi varmaan luokitella kahteen kategoriaan, joista toisesta siinä on varmasti useamman kohdalla kyse kun puhutaan puhtaasta ulkonäkökysymyksestä ja esteettisistä "viilauksista". Vähän meikäläistä kovempi jannu sanoisi kai sitten että tuunaushan on sitä konehuoneeseen tai oikeasti auton futaamiseen vaikuttavia asioita mennään muuttelemaan alkuperäisestä.
Mullakin on vissiin tuunattu mese. Onhan siitä kutiteltu hirveät tehot, laitettu sisusta uusiksi ja vielä maalattu Porschen värillä! :mrgreen:

Aluspoikka tai se koivuhalko puuttuu... :twisted:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

saul kirjoitti: Mullakin on vissiin tuunattu mese. Onhan siitä kutiteltu hirveät tehot, laitettu sisusta uusiksi ja vielä maalattu Porschen värillä! :mrgreen:
Etenkin tossa upeassa grafiikassas :P

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Juhana kirjoitti:Etenkin tossa upeassa grafiikassas :P
Eikös ekonomi ollut moniosaaja? :P Vai mitä Juhana? ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Noh, onhan noita makuja monenlaisia, itse en ole vielä nähnyt yhtään autoa, mille ei voisi tehdä jotain stylinkiä. Mut itseään muita parempana pitävät "mobilistit" vois vähän mennä itseensä, en mäkään nyt alkuperäisiä autoja ala heti haukkumaan ylläolevaan "koivuhalkotyyliin". Onhan tosin Mobilisti-lehdessäkin aika nuivaa porukkaa, mut toivottavasti täällä ei sentää.... :D

Ei kenellekkään mitenkään henkilökohtaisesti, mutta pisti nyt vain tuollainen vähän silmään. :D Samaa merkkiähän me kuitenkin kaikki enemmän tai vähemmän ja eri tyyleillä harrastamme. :D :D :D
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

juhis2000 kirjoitti:..en mäkään nyt alkuperäisiä autoja ala heti haukkumaan ylläolevaan "koivuhalkotyyliin"...
Eikun koivuhalko oli se tuunaus! Siis halkaistu koivuhalko perään sopivassa kulmassa spoilerin virkaa hoitamaan. :P

EDIT: Raotetaan nyt vielä sen verran synkän historian verhoja, että isä joskus aikojen alussa uhkaili laittaa tuohon Rokki-Mersuun koivuhalosta spoilerin, koska kaikilla työkavereillaikin oli spoilerit autoissa. :shock: Jos se mies puhuu tuollasia edes puolileikillään, niin on syytä pelätä pahinta. Se uhkailu ei kuitenkaan toteutunut. :D

EDIT 2: Vaikka meikäläsen kottero onkin mielestäni lähes originaali, aiheuttaisin sillä kuulemma sydämenpysähdyksiä saksalaisissa W114/115 miiteissä. :twisted: Ei jo ennestään ei-originaalia ja ruosteenraiskaamaa yksilöä kannata alkaa otsasuonet pullottaen originaaliksi muuttamaan tai sellaisena pitämään. Tietenkin, jos jostain sattuisi vastaan sellainen "papan 276km ajettu W114/115", niin sitten minussa heräisi friikkimobilisti. ;)

Tähän kaikkeen siis vaikuttaa autoyksilön kunto ja yleisyys. Tiedän ihan lähipiirissä sellaisen auton, mitä ei ole valmistettu kuin jotain 600-700 kpl ja sellaisen, että seuraava lähin samanlainen löytyy New Yorkista. Niissä tuo originaalissa ulkoasussa ja tekniikassa pidättäytyminen on se mitä pitääkin tehdä.

Esim. omasta autostani olen sitä mieltä, että vaikka säilyttäisinkin sen itselläni "tuomiopäivään asti", ei sen alkuperäiseksi muuttaminen ja museokatsastaminen ole mielekästä. Eihän se sitten olisi oma autoni, vaan jonkin museovekotin. Pidän sen sii itseni näköisenä ja ehkä laitatain sen V8:n pellin alle! :twisted: Lait eivät tosin taida antaa myöten... :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

saul kirjoitti:
juhis2000 kirjoitti:Ei jo ennestään ei-originaalia ja ruosteenraiskaamaa yksilöä kannata alkaa otsasuonet pullottaen originaaliksi muuttamaan tai sellaisena pitämään. Tietenkin, jos jostain sattuisi vastaan sellainen "papan 276km ajettu W114/115", niin sitten minussa heräisi friikkimobilisti. ;)
No olen kyllä ihan samoilla linjoilla. Olkoonkin että olen Lumikista karsinut antennihässäkät sekä antispoileroinut ja antivauhtiraidoittanut sen heti ekalla viikolla niin se on yhtä kaikki valmiiksikin ei-alkuperäinen 600tkm ajettu vanha taksi (no taksina toimi vain ekan vuoden mutta kumminkin) jolla ei ole näillä leveysasteilla hiukan harvemmin vastaan tulevaa kutoskonetta lukuunottamatta mitään erikoisominaisuutta joka siitä tekisi juuri sen pumpuliin käärittävän yksilön. Onneksi. Sillä käyttöautohan se loppujen lopuksi on ja millään pumpuliautolla ei haluaisi ajaa vuoden ympäri yli 40,000km vuodessa takalattia penkin tasolle saakka täynnä tyhjiä pulloja ja tupakka-askeja...

Sitten kun lopulta saan alleni sen täysin orggiskuntoisen R129:n niin jääkin Tuunaamiset sikseen. Mankan voin ehkä vaihtaa nykyaikaiseen ja senkin pitkin hampain... Renkaitten ilmanpaineisiinkin pitää käyttää alkuperäistä vuonna 1991 Mercedeksen tehtailla pullotettua paineilmaa...

Henkka
"Vaikka minulla EI ole spoileria, ikinä, missään autossa, se ei tarkoita etteikö muilla saisi olla."

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

tuningia

Viesti Kirjoittaja tupis »

en viitsi enää tehä hirveesti tota tuningia sillä tein edellisessä mesessä ja lopputulos on siisti ja onhan siinäse huonopuoli kaikki tietää kenen se onja jos teen jotain niin en tee siitä paljoa ulospäin näkyvää vaan pieniä muutoksia jotka ovat omasta mielestäni hyviä ja jotka tosi mese mies huomaa.eli mese mesenä ja vain alkuperäis osilla tulee kunnollinen niin ja värihän se auton nätiks tekee
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: tuningia

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

tupis kirjoitti:en viitsi enää tehä hirveesti tota tuningia sillä tein edellisessä mesessä ja lopputulos on siisti ja onhan siinäse huonopuoli kaikki tietää kenen se onja jos teen jotain niin en tee siitä paljoa ulospäin näkyvää vaan pieniä muutoksia jotka ovat omasta mielestäni hyviä ja jotka tosi mese mies huomaa.eli mese mesenä ja vain alkuperäis osilla tulee kunnollinen niin ja värihän se auton nätiks tekee
Käytetään niitä isoja kirjaimia ja vämerkkejä :roll:

saul:
Kyllähän tollasesta w115 koppasesta ny rakentaa museoauton kun siihen saa osiakin tosin kuin tohon 114 niitä saa jo aika nihkeästi.
Ja kyllä sä saat laittaa sinne v8:sin pellin alle ihan nätisti.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: tuningia

Viesti Kirjoittaja Saul »

Muffler kirjoitti:saul:
Kyllähän tollasesta w115 koppasesta ny rakentaa museoauton kun siihen saa osiakin tosin kuin tohon 114 niitä saa jo aika nihkeästi.
Ja kyllä sä saat laittaa sinne v8:sin pellin alle ihan nätisti.
No saahan siitä, mutta ei ole haluakaan. ;)

Eikös sen V8:n kanssa ollut jokin prosenttisääntö tyyliin: maksimi iskutilavuus, jonka saa laittaa on +n% suurimmasta koneesta, joka on olut tehdasasenteinen. Mitenkäs se koneen paino? Kyseessä on 3,5 litrainen rautalohkoinen 1970-luvun kasi.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: tuningia

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

saul kirjoitti: Eikös sen V8:n kanssa ollut jokin prosenttisääntö tyyliin: maksimi iskutilavuus, jonka saa laittaa on +n% suurimmasta koneesta, joka on olut tehdasasenteinen. Mitenkäs se koneen paino? Kyseessä on 3,5 litrainen rautalohkoinen 1970-luvun kasi.
No onhan pystäreihin asennettu 5l w126 koppasen koneitakin, Kyllä noin pieni 3,5l kone nyt menee. Eteen saattaa joutua asentamaan Ässän jäähdytetyt laikat. Eiku Kiinni vaan ja konttorille.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin